Konusunu Oylayın.: Ramazan Ayında Oruçken, kocasının kendisiyle ilişkiye girdiği kadına kefaret gerekirmi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ramazan Ayında Oruçken, kocasının kendisiyle ilişkiye girdiği kadına kefaret gerekirmi?
  1. 13.Ocak.2011, 11:40
    1
    Misafir

    Ramazan Ayında Oruçken, kocasının kendisiyle ilişkiye girdiği kadına kefaret gerekirmi?






    Ramazan Ayında Oruçken, kocasının kendisiyle ilişkiye girdiği kadına kefaret gerekirmi? Mumsema Ramazanda kocasıyla ilişkiye giren kadına kefaret gerekir mi Ramazan ayında eşler arasında ilişki kefaret gerekir mi ?


  2. 13.Ocak.2011, 11:40
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 13.Ocak.2011, 12:44
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Ramazan Ayında Oruçken, kocasının kendisiyle ilişkiye girdiği kadına kefaret gerekirmi?




    Bir İlişkinin Kefaret Gerektirmesi için Mevcut Şartlar Nelerdir?

    Oruçlu iken cinsel ilişkide bulunmak orucu bozar mı yoksa bozmaz mı sorusunun cevabı kesin ve nettir. Tabi ki cinsel ilişkiye girmek orucu bozar. Fakat bu noktadan sonra kefaret sorusu akıllara geliyor. Peki bu şekilde cinsel ilişki ile orucu bozulan birisine kefaret gerekir mi? Şafi mezhebinde ilişkiye giren erkeğe kesinlikle kefaret gerekir, kadına kefaret gerekmez. Fakat kadının orucu bozulduğu için orucunu kaza etmesi gerekir.

    İlişkide kefaretin gerçekleşmesi için şu şartların bulunması gerekir;

    1 – Ramazan orucunu bozmuş olması gerekir. Ramazan orucunun kazasını tutarken veya başka oruç tutarken, bozana kefaret gerekmez.
    2 – Ramazan orucuna imsak vaktinden önce niyet etmiş olmalıdır. İmsak vaktinden sonra oruca niyet ederse veya hiç niyet etmeden ilişkide bulunursa, haram işlemiş olursa da, yalnız kaza gerekir.
    3 – Kasten ilişkide bulunmuş olmalıdır. Eğer unutarak ilişkide bulunmuşsa, kefaret gerekmediği gibi, oruç da bozulmuş olmaz, unutmak özür olur. Kefaret, orucu bozmanın değil, mübarek Ramazan-ı şerif ayının hürmet ve namus perdesini yırtmanın cezasıdır.
    4 – İlişki, imsak vaktinden sonra yani gündüz olmalıdır. Eğer imsak vaktine daha var zannı ile ilişkide bulunduktan sonra, imsak vaktinin geçmiş olduğunu anlarsa, kasten orucunu bozmadığı için sadece kaza gerekir, kefaret gerekmez.
    5 – İlişkiden sonra oruç tutamayacak kadar hasta olan kimseye kefaret gerekmez. Bunun gibi bir kadın ilişkide bulunduktan sonra, hayz hâli vuku bulursa, yine kefaret gerekmez.
    6 – Kefaret olması için, ikamet ettiği yerde orucunu kasten bozmuş olmalıdır. Eğer seferde iken bozarsa, kaza gerekir. Çünkü seferde oruç tutmak farz değildir. Seferde oruç tutmayan kimse, sonra kaza eder.
    7 – Karı-koca kendi arzuları ile ilişkide bulunmuş olmalıdır. Mülci ikrah ile zorlanırsa, kefaret gerekmez. İkrah, bir insanı, istemediği bir şeyi yapması için, haksız olarak zorlamak demektir. Birini zorlamanın ikrah olması için şu dört şart gerekir:
    Zorlayan kimsenin, korkuttuğu şeyi yapabilecek kuvvette olması, zorlananın korkutulan şeyin muhakkak yapılacağını bilmesi, korkutulan şeyin, ölüm veya bir uzvun kesilmesi veya üzücü bir şey olması, zorlanan şeyin, yapılmaması gereken bir şey olması gerekir. (İbni Âbidin, Dürer-ül-hükkâm). Bazı kimseler de, mastürbasyonun orucu bozmadığını, bazıları da bozduğunu ve kefaret gerektiğini söylüyorlar. Bunların ikisi de yanlıştır. Mastürbasyonun orucu bozduğu, fakat sadece kaza gerektiği, Hindiyye, Bahr ve Dürr-ül-muhtar ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bir Ramazanda iki defa mastürbasyon yapana kefaret de gerekir. Çünkü Ramazanın bir gününde, kaza gereken bir şey yaparak orucunu bozan kimse, başka gününde de bu şeyi kasıtla yine yaparsa, kefaret de gerekir.

    arşivden..


    .




  4. 13.Ocak.2011, 12:44
    2
    Silent and lonely rains



    Bir İlişkinin Kefaret Gerektirmesi için Mevcut Şartlar Nelerdir?

    Oruçlu iken cinsel ilişkide bulunmak orucu bozar mı yoksa bozmaz mı sorusunun cevabı kesin ve nettir. Tabi ki cinsel ilişkiye girmek orucu bozar. Fakat bu noktadan sonra kefaret sorusu akıllara geliyor. Peki bu şekilde cinsel ilişki ile orucu bozulan birisine kefaret gerekir mi? Şafi mezhebinde ilişkiye giren erkeğe kesinlikle kefaret gerekir, kadına kefaret gerekmez. Fakat kadının orucu bozulduğu için orucunu kaza etmesi gerekir.

    İlişkide kefaretin gerçekleşmesi için şu şartların bulunması gerekir;

    1 – Ramazan orucunu bozmuş olması gerekir. Ramazan orucunun kazasını tutarken veya başka oruç tutarken, bozana kefaret gerekmez.
    2 – Ramazan orucuna imsak vaktinden önce niyet etmiş olmalıdır. İmsak vaktinden sonra oruca niyet ederse veya hiç niyet etmeden ilişkide bulunursa, haram işlemiş olursa da, yalnız kaza gerekir.
    3 – Kasten ilişkide bulunmuş olmalıdır. Eğer unutarak ilişkide bulunmuşsa, kefaret gerekmediği gibi, oruç da bozulmuş olmaz, unutmak özür olur. Kefaret, orucu bozmanın değil, mübarek Ramazan-ı şerif ayının hürmet ve namus perdesini yırtmanın cezasıdır.
    4 – İlişki, imsak vaktinden sonra yani gündüz olmalıdır. Eğer imsak vaktine daha var zannı ile ilişkide bulunduktan sonra, imsak vaktinin geçmiş olduğunu anlarsa, kasten orucunu bozmadığı için sadece kaza gerekir, kefaret gerekmez.
    5 – İlişkiden sonra oruç tutamayacak kadar hasta olan kimseye kefaret gerekmez. Bunun gibi bir kadın ilişkide bulunduktan sonra, hayz hâli vuku bulursa, yine kefaret gerekmez.
    6 – Kefaret olması için, ikamet ettiği yerde orucunu kasten bozmuş olmalıdır. Eğer seferde iken bozarsa, kaza gerekir. Çünkü seferde oruç tutmak farz değildir. Seferde oruç tutmayan kimse, sonra kaza eder.
    7 – Karı-koca kendi arzuları ile ilişkide bulunmuş olmalıdır. Mülci ikrah ile zorlanırsa, kefaret gerekmez. İkrah, bir insanı, istemediği bir şeyi yapması için, haksız olarak zorlamak demektir. Birini zorlamanın ikrah olması için şu dört şart gerekir:
    Zorlayan kimsenin, korkuttuğu şeyi yapabilecek kuvvette olması, zorlananın korkutulan şeyin muhakkak yapılacağını bilmesi, korkutulan şeyin, ölüm veya bir uzvun kesilmesi veya üzücü bir şey olması, zorlanan şeyin, yapılmaması gereken bir şey olması gerekir. (İbni Âbidin, Dürer-ül-hükkâm). Bazı kimseler de, mastürbasyonun orucu bozmadığını, bazıları da bozduğunu ve kefaret gerektiğini söylüyorlar. Bunların ikisi de yanlıştır. Mastürbasyonun orucu bozduğu, fakat sadece kaza gerektiği, Hindiyye, Bahr ve Dürr-ül-muhtar ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bir Ramazanda iki defa mastürbasyon yapana kefaret de gerekir. Çünkü Ramazanın bir gününde, kaza gereken bir şey yaparak orucunu bozan kimse, başka gününde de bu şeyi kasıtla yine yaparsa, kefaret de gerekir.

    arşivden..


    .







+ Yorum Gönder