Konusunu Oylayın.: Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=70 Mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=70 Mi?
  1. 11.Aralık.2010, 02:16
    1
    Misafir

    Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=70 Mi?






    Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=70 Mi? Mumsema Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=70 Mi?


  2. 11.Aralık.2010, 02:16
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 21.Aralık.2010, 12:42
    2
    meryemgül1
    ~~Medinenin Gülü ~~

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Haziran.2009
    Üye No: 48911
    Mesaj Sayısı: 3,926
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 77
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Ramazan Ayında Birden Fazla Oruç Bozulunca Mesela 10 Gün Kasten Orucunu Bozdun 60 Mış Gun Mu Tutulur Yoksa 60+10=




    Bir kimse, bir ramazan içinde veya birkaç ramazanda özürsüz olarak birkaç defa kasten orucunu bozmuş olsa, bunlardan dolayı yalnız bir kefaret öder. Sahih olan görüş budur. Çünkü ceza yönü, kefarete üstün gelmektedir. Sebepleri bir olan cezalarda bir ceza yeterlidir. Bu bir ceza hepsine yeter. Fakat kefaret yapıldıktan sonra tekrar orucunu aynı şekilde kasten bozacak olursa, bundan dolayı ayrıca bir kefaret gerekir. Birinci kefaret ile tam bir ders alınamadığı anlaşılmış olur.

    (Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen)


  4. 21.Aralık.2010, 12:42
    2
    ~~Medinenin Gülü ~~



    Bir kimse, bir ramazan içinde veya birkaç ramazanda özürsüz olarak birkaç defa kasten orucunu bozmuş olsa, bunlardan dolayı yalnız bir kefaret öder. Sahih olan görüş budur. Çünkü ceza yönü, kefarete üstün gelmektedir. Sebepleri bir olan cezalarda bir ceza yeterlidir. Bu bir ceza hepsine yeter. Fakat kefaret yapıldıktan sonra tekrar orucunu aynı şekilde kasten bozacak olursa, bundan dolayı ayrıca bir kefaret gerekir. Birinci kefaret ile tam bir ders alınamadığı anlaşılmış olur.

    (Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen)





+ Yorum Gönder