Konusunu Oylayın.: Seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek
  1. 03.Eylül.2010, 16:30
    1
    Misafir

    Seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek






    Seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek Mumsema Seferiyken oruç tutulur mu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerekir kısaca açıklar mısınız ?


  2. 03.Eylül.2010, 18:58
    2
    Ehfiya
    عُضْو

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2007
    Üye No: 8
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 28

    --->: seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek




    Değerli Kardeşimiz;

    Şafi mezhebine göre zaman değil mesafe geçerlidir. Bu nedenle 90 km. lik bir yolculuğa çıkan kimse seferidir ve dört rekatlı farzları tam kılması daha iyi olmakla beraber iki olarak kılması da caizdir.

    Hanefi Mezhebine göre ise ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1- Mesafeyi esas alanlar. bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2- Zamanı esas alanlar. bunlara göre 3 gün (18 saat) yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. bu durumda namazlarını kısaltabilir. yoksa kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin dört rakatlı namazları 2 kılması gerekir.. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    Farz edelim ki gerçekten seferi olduğumuz halde namazı tam kılsak bile, namazımız geçerlidir. Eğer gerçekten seferi değilsek bu durumda iki kılmak namazımızı bozar. O halde ihtiyaten de dört kılmanın daha isabetli olacağını düşünüyoruz. Bununla beraber bir anlayışı esas alıp ona göre hareket etmek, diğer anlayış sahiplerini de kötülememek gerekir.

    Sefere niyet eden ve yola çıkan kimse, oturduğu beldenin binalarını geçtikten itibaren namazlarını kasra başlar. Bulunduğu şehir veya kasabadan çıkarken gittiği istikametteki meskûn yerleri geçmiş olması lâzımdır. Şehre bağlı olup da birbirinden ayrı olan mahallelerin hepsini de geçmiş olmak gerekir. Ancak şehrin dışında olup da eskiden şehre bağlı olan ve hâlen harâbe hâlinde bulunan yerler şehre bağlı sayılmazlar. Kasr, yani dört rekatlı farzları iki rekat olarak kısaltarak kılmak için bunları da geçmek şart değildir..

    Seferilik esnasında kazaya kalan namazları kaza ederken kişi seferide olsa mukim de olsa kısaltarak kılar. Mukim olduğu esnada kazaya kalmış namazları da mukimken de seferiyken de normal şekilde kılar. Yani namaz nasıl kazaya kalmışsa o şekilde kılınır.

    Şafi mezhebine göre ise, seferdeyken kazaya kalan dört rekâtlı bir namaz, sefer esnasında iki rekât olarak kılınabilir. Sefere çıkmadan önce vakti giren bir namaz seferde kısaltılamaz. Çünkü bu na-maz farz olduğu zaman kişi seferde değildi. Seferdeyken vakti giren, fa-kat seferde kılınmayan namaz da kısaltılamaz. Çünkü kılacağı zaman kişi seferi değildir. Kasr ancak seferî olan kişi için söz konusudur.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 03.Eylül.2010, 18:58
    2
    عُضْو



    Değerli Kardeşimiz;

    Şafi mezhebine göre zaman değil mesafe geçerlidir. Bu nedenle 90 km. lik bir yolculuğa çıkan kimse seferidir ve dört rekatlı farzları tam kılması daha iyi olmakla beraber iki olarak kılması da caizdir.

    Hanefi Mezhebine göre ise ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1- Mesafeyi esas alanlar. bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2- Zamanı esas alanlar. bunlara göre 3 gün (18 saat) yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. bu durumda namazlarını kısaltabilir. yoksa kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin dört rakatlı namazları 2 kılması gerekir.. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    Farz edelim ki gerçekten seferi olduğumuz halde namazı tam kılsak bile, namazımız geçerlidir. Eğer gerçekten seferi değilsek bu durumda iki kılmak namazımızı bozar. O halde ihtiyaten de dört kılmanın daha isabetli olacağını düşünüyoruz. Bununla beraber bir anlayışı esas alıp ona göre hareket etmek, diğer anlayış sahiplerini de kötülememek gerekir.

    Sefere niyet eden ve yola çıkan kimse, oturduğu beldenin binalarını geçtikten itibaren namazlarını kasra başlar. Bulunduğu şehir veya kasabadan çıkarken gittiği istikametteki meskûn yerleri geçmiş olması lâzımdır. Şehre bağlı olup da birbirinden ayrı olan mahallelerin hepsini de geçmiş olmak gerekir. Ancak şehrin dışında olup da eskiden şehre bağlı olan ve hâlen harâbe hâlinde bulunan yerler şehre bağlı sayılmazlar. Kasr, yani dört rekatlı farzları iki rekat olarak kısaltarak kılmak için bunları da geçmek şart değildir..

    Seferilik esnasında kazaya kalan namazları kaza ederken kişi seferide olsa mukim de olsa kısaltarak kılar. Mukim olduğu esnada kazaya kalmış namazları da mukimken de seferiyken de normal şekilde kılar. Yani namaz nasıl kazaya kalmışsa o şekilde kılınır.

    Şafi mezhebine göre ise, seferdeyken kazaya kalan dört rekâtlı bir namaz, sefer esnasında iki rekât olarak kılınabilir. Sefere çıkmadan önce vakti giren bir namaz seferde kısaltılamaz. Çünkü bu na-maz farz olduğu zaman kişi seferde değildi. Seferdeyken vakti giren, fa-kat seferde kılınmayan namaz da kısaltılamaz. Çünkü kılacağı zaman kişi seferi değildir. Kasr ancak seferî olan kişi için söz konusudur.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 10.Eylül.2010, 14:39
    3
    Kılıçali49
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2010
    Üye No: 78079
    Mesaj Sayısı: 110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 57
    Bulunduğu yer: Ankara

    --->: seferiyken oruç tutulurmu seferi olmak için ne kadar uzakta olmak gerek

    Soruda oruç sorulmuş;cevapta namazdan bahsediliyor...

    Özetleyelim:

    Seferilik,ekseri görüşe göre 90 km.dir.

    Kardeşim;seferi olan kişi,iki rekatı dört yaparsa,günaha girmiş olur;tutmakla yükümlü olmadığı orucu tutarsa,sevabını almış ve borcunu ödemiş olur.Çünki;Hadisi Şerifte buyruluyor ki:Kişi,Ramazan ayında tutmadığı bir oruç için,bütün seneyi oruçlu geçirse,gene de aynı ecri ve sevabı alamaz.

    Selam ve dua ile.


  5. 10.Eylül.2010, 14:39
    3
    Devamlı Üye
    Soruda oruç sorulmuş;cevapta namazdan bahsediliyor...

    Özetleyelim:

    Seferilik,ekseri görüşe göre 90 km.dir.

    Kardeşim;seferi olan kişi,iki rekatı dört yaparsa,günaha girmiş olur;tutmakla yükümlü olmadığı orucu tutarsa,sevabını almış ve borcunu ödemiş olur.Çünki;Hadisi Şerifte buyruluyor ki:Kişi,Ramazan ayında tutmadığı bir oruç için,bütün seneyi oruçlu geçirse,gene de aynı ecri ve sevabı alamaz.

    Selam ve dua ile.





+ Yorum Gönder