Konusunu Oylayın.: Oruçlu iken eşimle beraber olmak

5 üzerinden 4.07 | Toplam : 88 kişi
Oruçlu iken eşimle beraber olmak
  1. 15.Ağustos.2010, 13:00
    1
    Misafir

    Oruçlu iken eşimle beraber olmak






    Oruçlu iken eşimle beraber olmak Mumsema s.a biz eşimle ikimizde oruçlu iken nefsimize hakim olamadık beraber olduk iki gün kaza yapmamız gerekiyor kazamızı yapacaz ama günaha girdikmi


  2. 15.Ağustos.2010, 13:00
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 15.Ağustos.2010, 18:13
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,421
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10



    Aleykum selam. Oruçlu halde bulunan eşlerin cinsel ilişkiye girmeleri haramdır. Eğer nefsine hakim olamayıp cinsel ilişki gerçekleşirse onlara 60 gün kefaret ve bir gün de kaza etmek gerekir. İlk önce peş peşe ara vermeden kefaret orucu tutulur daha sonra bir gün kaza orucu tutulur.


  4. 15.Ağustos.2010, 18:13
    2
    Yönetici



    Aleykum selam. Oruçlu halde bulunan eşlerin cinsel ilişkiye girmeleri haramdır. Eğer nefsine hakim olamayıp cinsel ilişki gerçekleşirse onlara 60 gün kefaret ve bir gün de kaza etmek gerekir. İlk önce peş peşe ara vermeden kefaret orucu tutulur daha sonra bir gün kaza orucu tutulur.


  5. 05.Ocak.2012, 19:15
    3
    Misafir

    Cevap: oruçlu iken eşimle beraber olmak

    esım oruclu degıldı sadece ben orucluydum ama unutarak bole bır olay oldu yanı nefsıme yenılerek degıl yınede kefaret mı tutmam gerek..


  6. 05.Ocak.2012, 19:15
    3
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir
    esım oruclu degıldı sadece ben orucluydum ama unutarak bole bır olay oldu yanı nefsıme yenılerek degıl yınede kefaret mı tutmam gerek..


  7. 23.Temmuz.2013, 19:27
    4
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,421
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Eğer unutarak derken hiç oruçlu olduğunu bilmeden olursa oruç bozulmaz. ama oruçlu olduğunu biliyorsan sana 60 gün kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  8. 23.Temmuz.2013, 19:27
    4
    Yönetici
    Eğer unutarak derken hiç oruçlu olduğunu bilmeden olursa oruç bozulmaz. ama oruçlu olduğunu biliyorsan sana 60 gün kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  9. 05.Temmuz.2014, 19:44
    5
    Misafir

    Cevap: oruçlu iken eşimle beraber olmak

    Ben ramazan gününde cinsel ilişkiye girdim. Ama geceden niyet etmeyi unuttum. Bende bir yerde niyet etmeyi unutursaniz kefaret gerekmez. Kaza orucu yeterlidir demişti. Ben 16 yaşındayım. Kefaret vermem gerekir mi. Bide ben bosalirken elimle mastürbasyon seklinde bosaldim. Yani ben kefaret vermem gerekir mi acaba ? Çok Özür dilerim bu soruyu sorduğum için ama takıldı aklıma. Birde ben ilişkiden sonra birsey yemedim icmedim.


  10. 05.Temmuz.2014, 19:44
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben ramazan gününde cinsel ilişkiye girdim. Ama geceden niyet etmeyi unuttum. Bende bir yerde niyet etmeyi unutursaniz kefaret gerekmez. Kaza orucu yeterlidir demişti. Ben 16 yaşındayım. Kefaret vermem gerekir mi. Bide ben bosalirken elimle mastürbasyon seklinde bosaldim. Yani ben kefaret vermem gerekir mi acaba ? Çok Özür dilerim bu soruyu sorduğum için ama takıldı aklıma. Birde ben ilişkiden sonra birsey yemedim icmedim.


  11. 08.Temmuz.2014, 11:44
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,421
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Niyet etmek kalp ile veya düşünerek olsa bile geçerlidir. Cinsel ilişki olmuşsa sana ve kesinlikle oruçlu değilsen orucunla bir ilgisi yoktur. Evli isen oruç tutmadığın için haram işlemiş olursun. Yok eğer dini nikahın yoksa zina işlemişsin ki bu en büyük günahlardandır. Oruçlu halde cinsel ilişkiye girmek 60 gün peşpeşe kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  12. 08.Temmuz.2014, 11:44
    6
    Yönetici
    Niyet etmek kalp ile veya düşünerek olsa bile geçerlidir. Cinsel ilişki olmuşsa sana ve kesinlikle oruçlu değilsen orucunla bir ilgisi yoktur. Evli isen oruç tutmadığın için haram işlemiş olursun. Yok eğer dini nikahın yoksa zina işlemişsin ki bu en büyük günahlardandır. Oruçlu halde cinsel ilişkiye girmek 60 gün peşpeşe kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  13. 20.Nisan.2015, 14:25
    7
    Misafir

    Cevap: oruçlu iken eşimle beraber olmak

    Kardeslerim yukaridaki yazilanlara bakildiginda; oruclu iken esiyle hükmünü bilmeden cinsel iliskiye giren ve aksama kadar orucu bozacak birsey yapmayanin orucu insaAllah kabul oluyor ama hükmünü yalniz orucu bozdugunu bilen kisinin ise o orucu birgün kaza etmesi gerekiyor. Bir kisi kafasi yerinde degilken, bilmeden, baskasinin zoruyla(elleri ayaklari baglanmissa ve kurtulusu yoksa) bu isi yaparsa insaAllah orucu bozulmuyor. Niyetleri, icinizden gecenleri bilen Allah (c.c)dir. Niyetimiz farkliysa ancak kendimizi kandirmis oluruz. Ama hükmünün 61 gün oruc tutma oldugunu bilen kisi maalesef 61 oruc tutmasi gerekiyor. Ama bir hadiste(zayif oldugunu söyleyenler var) oruc tutmaya gücü yetmeyene 60 fakir doyurma, onada gücü yetmeyene fakirlere yiyecek birseyler dagitip, Allah a bolca tövbe istigfar yaparak af dilemek gerektigi ifade edilmistir ama bu hakikaten istemeden nefsine uyan icindir yoksa hükmü bile bile o isi yapanin affi zorlasir. Mastürbasyon yapana yukarida yazdigi üzere sadece birgün kaza gerekiyor ama bir yerde okudugum kadariyla bu isi ikinci kere baska bir ramazan günü yapana keffaret, yani 60 gün ceza, 1 gün ise kaza gerektigi yaziyor. Allah bizleri yanlisa düsürmesin, nefsimize uydurmasin, affeylesin ama kardeslerim dogrusu olan özellikle üc aylar girdiginde kendimizi zihnen hazirlamaktir. Bu günlerin mübarek günler oldugunu düsünüp peygamberimizin (s.a.v) tavsiye ettigi sekliyle oruc ve ibadetle gecirilmeye calisilmasidir. Zaten böyle yapan, kendini zihnen hazirlayan kisiler Allah (c.c) in izniyle o günlerde nefsine uymaz ve kurtulusa erenlerden olur ins.


  14. 20.Nisan.2015, 14:25
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeslerim yukaridaki yazilanlara bakildiginda; oruclu iken esiyle hükmünü bilmeden cinsel iliskiye giren ve aksama kadar orucu bozacak birsey yapmayanin orucu insaAllah kabul oluyor ama hükmünü yalniz orucu bozdugunu bilen kisinin ise o orucu birgün kaza etmesi gerekiyor. Bir kisi kafasi yerinde degilken, bilmeden, baskasinin zoruyla(elleri ayaklari baglanmissa ve kurtulusu yoksa) bu isi yaparsa insaAllah orucu bozulmuyor. Niyetleri, icinizden gecenleri bilen Allah (c.c)dir. Niyetimiz farkliysa ancak kendimizi kandirmis oluruz. Ama hükmünün 61 gün oruc tutma oldugunu bilen kisi maalesef 61 oruc tutmasi gerekiyor. Ama bir hadiste(zayif oldugunu söyleyenler var) oruc tutmaya gücü yetmeyene 60 fakir doyurma, onada gücü yetmeyene fakirlere yiyecek birseyler dagitip, Allah a bolca tövbe istigfar yaparak af dilemek gerektigi ifade edilmistir ama bu hakikaten istemeden nefsine uyan icindir yoksa hükmü bile bile o isi yapanin affi zorlasir. Mastürbasyon yapana yukarida yazdigi üzere sadece birgün kaza gerekiyor ama bir yerde okudugum kadariyla bu isi ikinci kere baska bir ramazan günü yapana keffaret, yani 60 gün ceza, 1 gün ise kaza gerektigi yaziyor. Allah bizleri yanlisa düsürmesin, nefsimize uydurmasin, affeylesin ama kardeslerim dogrusu olan özellikle üc aylar girdiginde kendimizi zihnen hazirlamaktir. Bu günlerin mübarek günler oldugunu düsünüp peygamberimizin (s.a.v) tavsiye ettigi sekliyle oruc ve ibadetle gecirilmeye calisilmasidir. Zaten böyle yapan, kendini zihnen hazirlayan kisiler Allah (c.c) in izniyle o günlerde nefsine uymaz ve kurtulusa erenlerden olur ins.


  15. 21.Mayıs.2015, 13:29
    8
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    oruçlu iken iliskiye girmek, eş ile ilşki yaşamak

    oruçlu iken ilişkiye girmek

    Alıntı
    oruclu iken esiyle hükmünü bilmeden cinsel iliskiye giren ve aksama kadar orucu bozacak birsey yapmayanin orucu insaAllah
    Bu bilgi doğru değildir. Oruç tutan herkes, orucun gereklerini bir ilmihalden öğrenmelidir.


  16. 21.Mayıs.2015, 13:29
    8
    Üye
    oruçlu iken ilişkiye girmek

    Alıntı
    oruclu iken esiyle hükmünü bilmeden cinsel iliskiye giren ve aksama kadar orucu bozacak birsey yapmayanin orucu insaAllah
    Bu bilgi doğru değildir. Oruç tutan herkes, orucun gereklerini bir ilmihalden öğrenmelidir.


  17. 16.Haziran.2015, 01:03
    9
    Misafir

    Cevap: oruçlu iken eşimle beraber olmak

    Eşim de bende oruçluyduk bu arada ben bayanım eşimin ilişkiye girmek istedi uyardım fakat bi müddet sonra karşısında koyamadım uzanarak yazıyorum ama ben kendimi o şehvete kaptırmadım yinede emin degilim şimdi benim ne yapmam gerekir
    eşim içinde kendim içinde cok Üzgünüm


  18. 16.Haziran.2015, 01:03
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Eşim de bende oruçluyduk bu arada ben bayanım eşimin ilişkiye girmek istedi uyardım fakat bi müddet sonra karşısında koyamadım uzanarak yazıyorum ama ben kendimi o şehvete kaptırmadım yinede emin degilim şimdi benim ne yapmam gerekir
    eşim içinde kendim içinde cok Üzgünüm


  19. 01.Temmuz.2015, 11:15
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,421
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Eğer cinsel birleşme olmuşsa aranızda ikinizin de orucu bozulur ve 60 gün kefaret ile bir gün kaza lazımdır.


  20. 01.Temmuz.2015, 11:15
    10
    Yönetici
    Eğer cinsel birleşme olmuşsa aranızda ikinizin de orucu bozulur ve 60 gün kefaret ile bir gün kaza lazımdır.


  21. 14.Temmuz.2015, 04:56
    11
    Misafir

    Cevap: Oruçlu iken eşimle beraber olmak

    Oruclu iken kesinlikle esiyle cinsel iliskiye girmek yasaktir kefaret gerektirir
    1- 60 gun araliksiz oruc tutacak
    2- Bir kisiyi azat etmesi gerekir
    3- 60 fakiri doyurmasi gerekir.
    Fakat orucunu actiktan sonra sahur vaktine kadar esi ile beraber olur abdestini sabah namazinida kilarsa sıkıntı yoktur cunku esler birbirlerinin ortusudur Allah c.c. tum oruclarimizi kabul etsin.


  22. 14.Temmuz.2015, 04:56
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Oruclu iken kesinlikle esiyle cinsel iliskiye girmek yasaktir kefaret gerektirir
    1- 60 gun araliksiz oruc tutacak
    2- Bir kisiyi azat etmesi gerekir
    3- 60 fakiri doyurmasi gerekir.
    Fakat orucunu actiktan sonra sahur vaktine kadar esi ile beraber olur abdestini sabah namazinida kilarsa sıkıntı yoktur cunku esler birbirlerinin ortusudur Allah c.c. tum oruclarimizi kabul etsin.


  23. 29.Ağustos.2015, 20:25
    12
    Misafir

    Cevap: oruçlu iken eşimle beraber olmak

    KAZA KEFFARET VE TAZİR GEREKTİREN DURUMLAR:

    Ramazanda oruçlu bulunan bir kişiye sadece bir sebepten dolayı kazâ, kefaret ve tazir gerekir ki o sebep de cinse! ilişkidir. Bu kişinin ayrıca o günün geri kalan kısmını da oruçlu gibi geçirmesi icap eder. Ramazanda oruçlu iken cinsel ilişkide bulunan şahsın kazâ, kefaret ve günün geri kalan kısmını oruçlu gibi geçirmekle yükümlü olması ve ayrıca tazir edilmesi için şu şartların gerçekleşmesi gerekir:

    1. Oruca geceden niyet etmiş olmak. Eğer geceden niyet etmemiş ise orucu zaten sahih olmaz. Ancak yine de o gün oruçlu gibi davranması gerekir.

    2. Cinsel ilişkiyi, oruçla ilgili hükmünü bilerek yapmış olmalıdır.

    3. Cinsel ilişkiyi kendi serbest iradesiyle yapmış olmalıdır.

    4. Cinsel ilişkiyi, oruçluya haram olduğunu bilerek yapmış olmalıdır. Unutarak veya başkası tarafından zorlanarak ya da İslâm'a yeni girdiği için oruçluya haram olduğunu bilmeyerek cinsel ilişkide bulunan kişiye ne kazâ, ne kefaret ne de tazir gerekir.

    5. Cinsel ilişki ramazan gününde yapılmış olmalıdır. Ramazan ayı dışında nafile, adak, kazâ veya kefaret orucu tutmakta olan bir kişi cinsel ilişkide bulunduğunda orucu her ne kadar bozulursa da kendisine kefaret ve tazir gerekmez.

    Ramazan günlerinde cinsel ilişkide bulunmak, oruçlu kişilere haramdır. Nitekim bununla ilgili olarak yüce Allah şöyle buyurmuştur:

    'Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz.

    Allah (ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar orucu tam tutun." (Bakara 2/187.)

    6. Oruç, sadece cinsel ilişkide bulunarak bozulmuş olmalıdır. Meselâ oruçlu bir kişi ramazan gününde önce yemek yiyip sonra cinsel ilişkide bulunursa kendisine kefaret gerekmez. Yemek, içmek, mastürbasyon yapmak, kadının tenasül organı dışında vücudunun diğer taraflarına sürtünüp sarınarak meni gelmesine yol açmak gibi cinsel ilişki dışındaki sebeplerle kefaret gerekmez.

    7. Bu cinsel ilişkide bulunmakla kişi günaha girmiş olmalıdır. Cinsel ilişkide bulunan çocuğa, ruhsattan yararlanma niyetiyle de olsa başka bir niyetle de olsa seferî veya hasta olan oruçlunun, ramazan gününde cinsel ilişkide bulunması halinde kendisine kefaret gerekmez. Oruçlu olduğunu unutarak cinsel ilişkide bulunan kişiye hiçbir şey icap etmez.

    8. Orucun sahihliğine inanmış olmalıdır. Meselâ unutarak yemek yiyen bir kişi, orucunun bozulduğunu zannederek bundan sonra bile bile cinsel ilişkide bulunursa, kendisine kefaret gerekmez. Çünkü bu durumda o şahıs, oruçlu olmadığını zannetmektedir. Her ne kadar orucu bozulmuş ve kaza etmesi gerekmekteyse de kefaretle yükümlü olmaz.

    9. Yanılmış olmamalıdır. Cinsel ilişkide bulunurken gecenin devam ettiğini ve imsak vaktinin henüz başlamadığını ya da akşama doğru böyle bir ilişkide bulunurken güneş batmadığı halde battığını zanneden kişiye kefaret gerekmez.

    10. Ramazan gününde güneşin batmasından önce oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi daha sonra o gün delirmiş veya ölmüş olmamalıdır. O gün cinsel ilişkide bulunduktan sonra deliren veya ölen kişiye kefaret gerekmez. Çünkü onda artık ibadet ehliyeti kalmaz. Delirmenin veya ölümün vuku bulması, kefareti kesin olarak ortadan kaldırır. Bu hallerin meydana gelişiyle o kişinin artık oruçlu olmadığı ortaya çıkar. (Şirbînî, Mugnfl-Muhtâc, 2/180.)

    11. Oruçlu kişi, cinsel ilişkiyi kendi fiiliyle yapmış olmalıdır. Kendisi baştan çıkarmaksızın karısı onun üzerine çıkıp zorla onunla cinsel ilişkiye girer ve bu arada kendisinin döl suyu boşalırsa, kendisine kefaret gerekmez.

    12. Oruçlu kişi, penisinin sünnet kertiğine kadar olan kısmını veya ucu kesik penisin bu miktardaki kısmını karısının tenasül organına girdirmiş olmalıdır. Bu miktardaki bir kısmı girdirmeyen oruçluya kefaret gerekmez. Ama bunu yaptıktan sonra da günün kalan kısmını oruçlu gibi geçirmesi gerekir.

    13. Penis, diri veya ölü bir erkek ya da kadının ön veya arka tenasül organına yahut bir hayvanın üreme organına girdirilmiş olmalıdır.

    14. Cinsel ilişkiye giren oruçlu, pasif değil aktif durumda olmalıdır. Pasif durumda olan değil, aktif durumda olan kişi kefaretle yükümlü olur. Kendisiyle cinsel ilişkiye girilen oruçlu kadının sadece orucunu kaza etmesi gerekir.

    Ramazanda oruçluyken cinsel ilişkide bulunduktan sonra yolculuğa çıkan veya bayılan ya da dinden çıkan kişi, kefaret yükümlülüğünden kurtulmaz. Çünkü oruçlu, kendisinde bu hallerin meydana gelmesinden önce orucun ve ramazanın hürmetini hiçe sayıp çiğnemiştir.

    Kefaretle yükümlü olan kişinin, ayrıca o günün orucunu kaza etmesi de lâzımdır. Cinsel ilişkide bulunarak oruç bozmanın tekrarlanması, kefaretin de tekrarlamasını gerektirir. Meselâ iki ayrı ramazan gününde oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi, iki ayrı kefaretle yükümlü olur. Çünkü ramazanda her bir günün orucu, kendi başına müstakil bir ibadettir. Dolayısıyla kefaretleri iç içe girmez.

    Hanefî mezhebine göre aynı ramazanda veya değişik ramazan aylarında birkaç defa kefaret gerektirecek şekilde orucunu bozan kişiye bunların tamamı için bir kefaret yeterli olur. Ancak bir kişi kefareti yerine getirdikten sonra yeniden oruç bozarsa bundan ötürü ayrı bir kefaret daha gerekir.

    (1)Kazâ ve kefaret: Kazâ, bozulan orucun yerine gününe gün oruç tutmaktır. Kefaret ise, mazeretsiz olarak ve bilerek bozulan ramazan orucunun yerine peş peşe iki kamerî ay veya altmış gün oruç tutmaktır. Bozulan bu orucun ayrıca kazâ edilmesi de gerekir. Ramazan orucundan başka oruçların bilerek ve mazeretsiz olarak bozulmaları durumunda sadece kazâ gerekir ama kefaret gerekmez. Ramazan orucu öbür aylarda kazâ edilirken bilerek ve mazeretsiz olarak bozulsa bile kefaret gerekmez, sadece kazâ gerekir.

    Kefaret orucu, peş peşelik şartının İhlâl edilmemesi için. ramazan ayına ve oruç tutulması haram olan günlere denk getirilmemelidir. Herhangi bir sebeple kefaret orucuna ara verilir veya eksik tutulursa, yeniden başlayıp altmış günü kesintisiz tamamlamak lâzımdır. Kadınlar kefaret orucu tutarken araya giren aybaşı hali günlerinde oruç tutmazlar. Temizlendikten sonra oruca devam eder ve altmış günü tamamlarlar. Ama temizlik dönemine girdiği halde oruca başlamayıp kefarete ara verirlerse, önce tuttuğu oruçlar kefaret için geçersiz olur ve altmış güne yeniden başlamaları gerekir.

    Yaşlı veya hasta olup kefaret orucu tutacak güçte olmayan kişi, bunun yerine altmış fakiri sabah akşam yedirip doyurur (veya Hanefî mezhebine göre yemek parasını) fakirin kendisine verir. Her gün için yiyecek, bir fitre miktarıncadır. Bu fitre miktarı yiyecek ayrı ayrı altmış fakire verilebileceği gibi, Her gün bir fitre miktarı olmak üzere altmış günde aynı fakire de verilebilir. Ancak bu fakirlerin, kefaret yükümlüsü kişinin bakmakla yükümlü olduğu şahıslardan olmamaları gerekir.

    Altmış günlük yiyeceği (veya Hanefî mezhebine göre bu yiyeceğin değerince parayı) bir günde bir fakire verme durumunda bu, sadece bir günlüğün yerine geçer.


  24. 29.Ağustos.2015, 20:25
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    KAZA KEFFARET VE TAZİR GEREKTİREN DURUMLAR:

    Ramazanda oruçlu bulunan bir kişiye sadece bir sebepten dolayı kazâ, kefaret ve tazir gerekir ki o sebep de cinse! ilişkidir. Bu kişinin ayrıca o günün geri kalan kısmını da oruçlu gibi geçirmesi icap eder. Ramazanda oruçlu iken cinsel ilişkide bulunan şahsın kazâ, kefaret ve günün geri kalan kısmını oruçlu gibi geçirmekle yükümlü olması ve ayrıca tazir edilmesi için şu şartların gerçekleşmesi gerekir:

    1. Oruca geceden niyet etmiş olmak. Eğer geceden niyet etmemiş ise orucu zaten sahih olmaz. Ancak yine de o gün oruçlu gibi davranması gerekir.

    2. Cinsel ilişkiyi, oruçla ilgili hükmünü bilerek yapmış olmalıdır.

    3. Cinsel ilişkiyi kendi serbest iradesiyle yapmış olmalıdır.

    4. Cinsel ilişkiyi, oruçluya haram olduğunu bilerek yapmış olmalıdır. Unutarak veya başkası tarafından zorlanarak ya da İslâm'a yeni girdiği için oruçluya haram olduğunu bilmeyerek cinsel ilişkide bulunan kişiye ne kazâ, ne kefaret ne de tazir gerekir.

    5. Cinsel ilişki ramazan gününde yapılmış olmalıdır. Ramazan ayı dışında nafile, adak, kazâ veya kefaret orucu tutmakta olan bir kişi cinsel ilişkide bulunduğunda orucu her ne kadar bozulursa da kendisine kefaret ve tazir gerekmez.

    Ramazan günlerinde cinsel ilişkide bulunmak, oruçlu kişilere haramdır. Nitekim bununla ilgili olarak yüce Allah şöyle buyurmuştur:

    'Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz.

    Allah (ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar orucu tam tutun." (Bakara 2/187.)

    6. Oruç, sadece cinsel ilişkide bulunarak bozulmuş olmalıdır. Meselâ oruçlu bir kişi ramazan gününde önce yemek yiyip sonra cinsel ilişkide bulunursa kendisine kefaret gerekmez. Yemek, içmek, mastürbasyon yapmak, kadının tenasül organı dışında vücudunun diğer taraflarına sürtünüp sarınarak meni gelmesine yol açmak gibi cinsel ilişki dışındaki sebeplerle kefaret gerekmez.

    7. Bu cinsel ilişkide bulunmakla kişi günaha girmiş olmalıdır. Cinsel ilişkide bulunan çocuğa, ruhsattan yararlanma niyetiyle de olsa başka bir niyetle de olsa seferî veya hasta olan oruçlunun, ramazan gününde cinsel ilişkide bulunması halinde kendisine kefaret gerekmez. Oruçlu olduğunu unutarak cinsel ilişkide bulunan kişiye hiçbir şey icap etmez.

    8. Orucun sahihliğine inanmış olmalıdır. Meselâ unutarak yemek yiyen bir kişi, orucunun bozulduğunu zannederek bundan sonra bile bile cinsel ilişkide bulunursa, kendisine kefaret gerekmez. Çünkü bu durumda o şahıs, oruçlu olmadığını zannetmektedir. Her ne kadar orucu bozulmuş ve kaza etmesi gerekmekteyse de kefaretle yükümlü olmaz.

    9. Yanılmış olmamalıdır. Cinsel ilişkide bulunurken gecenin devam ettiğini ve imsak vaktinin henüz başlamadığını ya da akşama doğru böyle bir ilişkide bulunurken güneş batmadığı halde battığını zanneden kişiye kefaret gerekmez.

    10. Ramazan gününde güneşin batmasından önce oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi daha sonra o gün delirmiş veya ölmüş olmamalıdır. O gün cinsel ilişkide bulunduktan sonra deliren veya ölen kişiye kefaret gerekmez. Çünkü onda artık ibadet ehliyeti kalmaz. Delirmenin veya ölümün vuku bulması, kefareti kesin olarak ortadan kaldırır. Bu hallerin meydana gelişiyle o kişinin artık oruçlu olmadığı ortaya çıkar. (Şirbînî, Mugnfl-Muhtâc, 2/180.)

    11. Oruçlu kişi, cinsel ilişkiyi kendi fiiliyle yapmış olmalıdır. Kendisi baştan çıkarmaksızın karısı onun üzerine çıkıp zorla onunla cinsel ilişkiye girer ve bu arada kendisinin döl suyu boşalırsa, kendisine kefaret gerekmez.

    12. Oruçlu kişi, penisinin sünnet kertiğine kadar olan kısmını veya ucu kesik penisin bu miktardaki kısmını karısının tenasül organına girdirmiş olmalıdır. Bu miktardaki bir kısmı girdirmeyen oruçluya kefaret gerekmez. Ama bunu yaptıktan sonra da günün kalan kısmını oruçlu gibi geçirmesi gerekir.

    13. Penis, diri veya ölü bir erkek ya da kadının ön veya arka tenasül organına yahut bir hayvanın üreme organına girdirilmiş olmalıdır.

    14. Cinsel ilişkiye giren oruçlu, pasif değil aktif durumda olmalıdır. Pasif durumda olan değil, aktif durumda olan kişi kefaretle yükümlü olur. Kendisiyle cinsel ilişkiye girilen oruçlu kadının sadece orucunu kaza etmesi gerekir.

    Ramazanda oruçluyken cinsel ilişkide bulunduktan sonra yolculuğa çıkan veya bayılan ya da dinden çıkan kişi, kefaret yükümlülüğünden kurtulmaz. Çünkü oruçlu, kendisinde bu hallerin meydana gelmesinden önce orucun ve ramazanın hürmetini hiçe sayıp çiğnemiştir.

    Kefaretle yükümlü olan kişinin, ayrıca o günün orucunu kaza etmesi de lâzımdır. Cinsel ilişkide bulunarak oruç bozmanın tekrarlanması, kefaretin de tekrarlamasını gerektirir. Meselâ iki ayrı ramazan gününde oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi, iki ayrı kefaretle yükümlü olur. Çünkü ramazanda her bir günün orucu, kendi başına müstakil bir ibadettir. Dolayısıyla kefaretleri iç içe girmez.

    Hanefî mezhebine göre aynı ramazanda veya değişik ramazan aylarında birkaç defa kefaret gerektirecek şekilde orucunu bozan kişiye bunların tamamı için bir kefaret yeterli olur. Ancak bir kişi kefareti yerine getirdikten sonra yeniden oruç bozarsa bundan ötürü ayrı bir kefaret daha gerekir.

    (1)Kazâ ve kefaret: Kazâ, bozulan orucun yerine gününe gün oruç tutmaktır. Kefaret ise, mazeretsiz olarak ve bilerek bozulan ramazan orucunun yerine peş peşe iki kamerî ay veya altmış gün oruç tutmaktır. Bozulan bu orucun ayrıca kazâ edilmesi de gerekir. Ramazan orucundan başka oruçların bilerek ve mazeretsiz olarak bozulmaları durumunda sadece kazâ gerekir ama kefaret gerekmez. Ramazan orucu öbür aylarda kazâ edilirken bilerek ve mazeretsiz olarak bozulsa bile kefaret gerekmez, sadece kazâ gerekir.

    Kefaret orucu, peş peşelik şartının İhlâl edilmemesi için. ramazan ayına ve oruç tutulması haram olan günlere denk getirilmemelidir. Herhangi bir sebeple kefaret orucuna ara verilir veya eksik tutulursa, yeniden başlayıp altmış günü kesintisiz tamamlamak lâzımdır. Kadınlar kefaret orucu tutarken araya giren aybaşı hali günlerinde oruç tutmazlar. Temizlendikten sonra oruca devam eder ve altmış günü tamamlarlar. Ama temizlik dönemine girdiği halde oruca başlamayıp kefarete ara verirlerse, önce tuttuğu oruçlar kefaret için geçersiz olur ve altmış güne yeniden başlamaları gerekir.

    Yaşlı veya hasta olup kefaret orucu tutacak güçte olmayan kişi, bunun yerine altmış fakiri sabah akşam yedirip doyurur (veya Hanefî mezhebine göre yemek parasını) fakirin kendisine verir. Her gün için yiyecek, bir fitre miktarıncadır. Bu fitre miktarı yiyecek ayrı ayrı altmış fakire verilebileceği gibi, Her gün bir fitre miktarı olmak üzere altmış günde aynı fakire de verilebilir. Ancak bu fakirlerin, kefaret yükümlüsü kişinin bakmakla yükümlü olduğu şahıslardan olmamaları gerekir.

    Altmış günlük yiyeceği (veya Hanefî mezhebine göre bu yiyeceğin değerince parayı) bir günde bir fakire verme durumunda bu, sadece bir günlüğün yerine geçer.





+ Yorum Gönder
Git 124 Son