Konusunu Oylayın.: Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?
  1. 23.Nisan.2012, 10:04
    1
    Misafir

    Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?






    Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ? Mumsema Muaviye'nin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?


  2. 24.Nisan.2012, 00:34
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?




    Allah'tan başkasının isminin başına Hz. yazmamak gerekir
    zira bu kelime hazır bulunan demektir ki
    her yerde ve her zaman hazır olan sadece Allah'tır.


  3. 24.Nisan.2012, 00:34
    2
    âb ü kil



    Allah'tan başkasının isminin başına Hz. yazmamak gerekir
    zira bu kelime hazır bulunan demektir ki
    her yerde ve her zaman hazır olan sadece Allah'tır.


  4. 24.Nisan.2012, 08:16
    3
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?

    Alıntı
    Allah'tan başkasının isminin başına Hz. yazmamak gerekir
    zira bu kelime hazır bulunan demektir ki
    her yerde ve her zaman hazır olan sadece Allah'tır.
    kardeşim Hazreti kelimesi Yüceltme manasında kullanılır. Yüceltme manası nerde hazır bulunan anlamına geliyor onu hiç görmedim. Kur'an bile bizim için yüce kitap tır onun için hz Kur'an diyoruz. Peygamberimiz Bizler için en üstün Peygamberdir ondan dolayı Hazreti Kelimesini kullanıyoruz. Sahabelerimiz evliyadan da üstündür. bizlerden de üstündür. onları yüceltmek için Hazreti diyoruz. Tabiki Allahtan yüce ulu kimse yoktur. Ama biraz mecaz konuşalım. birisi bir adamdan yardım görünce. Ya Teşekkür ederim sen ne büyük adammıssın dediginde bizler hemen şirk söz mü diyecegiz. Kalbindeki düşünce önemli. O büyüklüğü Allahtan üstün mü görüyor ki bizler şirk diyelim.

    Tamam sen hazreti kelimesine şirk demedin biliyorum.. onu ben kendim kullandım öyle. benide iyice korkutmuşun başta söyleyeyimde hemen köpürme

    neyse

    sebepler Alemindeyiz. Allahın isimlerini bile Çocuklara koyuyoruz. Kadir , kerim vs gibi, Yani yaratılan olarak kadir diyoruz. yaratılan olarak kerim diyoruz.

    tabiki birileri Gidip vatikanda Papa' ya Hazretleri diyor. Bak bu söz için desen Sonuna kadar Haklısın diyecem.

    Ama Peygamberler , veliler , melekler gibi Allahın sevdiği Allah dostları için Hazreti demekte hiç bir sakınca yoktur ..

    bu sözü bir ara daha duymuştum. Ateistin teki ne diye hazret kullanılıyor demişti. Ve kullananları yerden yere vurmuştu.


  5. 24.Nisan.2012, 08:16
    3
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Allah'tan başkasının isminin başına Hz. yazmamak gerekir
    zira bu kelime hazır bulunan demektir ki
    her yerde ve her zaman hazır olan sadece Allah'tır.
    kardeşim Hazreti kelimesi Yüceltme manasında kullanılır. Yüceltme manası nerde hazır bulunan anlamına geliyor onu hiç görmedim. Kur'an bile bizim için yüce kitap tır onun için hz Kur'an diyoruz. Peygamberimiz Bizler için en üstün Peygamberdir ondan dolayı Hazreti Kelimesini kullanıyoruz. Sahabelerimiz evliyadan da üstündür. bizlerden de üstündür. onları yüceltmek için Hazreti diyoruz. Tabiki Allahtan yüce ulu kimse yoktur. Ama biraz mecaz konuşalım. birisi bir adamdan yardım görünce. Ya Teşekkür ederim sen ne büyük adammıssın dediginde bizler hemen şirk söz mü diyecegiz. Kalbindeki düşünce önemli. O büyüklüğü Allahtan üstün mü görüyor ki bizler şirk diyelim.

    Tamam sen hazreti kelimesine şirk demedin biliyorum.. onu ben kendim kullandım öyle. benide iyice korkutmuşun başta söyleyeyimde hemen köpürme

    neyse

    sebepler Alemindeyiz. Allahın isimlerini bile Çocuklara koyuyoruz. Kadir , kerim vs gibi, Yani yaratılan olarak kadir diyoruz. yaratılan olarak kerim diyoruz.

    tabiki birileri Gidip vatikanda Papa' ya Hazretleri diyor. Bak bu söz için desen Sonuna kadar Haklısın diyecem.

    Ama Peygamberler , veliler , melekler gibi Allahın sevdiği Allah dostları için Hazreti demekte hiç bir sakınca yoktur ..

    bu sözü bir ara daha duymuştum. Ateistin teki ne diye hazret kullanılıyor demişti. Ve kullananları yerden yere vurmuştu.


  6. 24.Nisan.2012, 09:33
    4
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?

    Hazret kelimesi yüceltme manasında kullanılan bir kelimedir. Bu sebeble saygı duyulan herkes için kullanılabilir. Peygamberler, sahabeler, melekler, veli insanlar için kullanılmasında bir sakınca yoktur.


  7. 24.Nisan.2012, 09:33
    4
    Devamlı Üye
    Hazret kelimesi yüceltme manasında kullanılan bir kelimedir. Bu sebeble saygı duyulan herkes için kullanılabilir. Peygamberler, sahabeler, melekler, veli insanlar için kullanılmasında bir sakınca yoktur.


  8. 24.Nisan.2012, 12:56
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz. Muaviye'nin isminin başına hz. Koymamak sahabeye hakaretmidir ?

    islamdostu Nickli Üyeden Alıntı
    HAZRET ANLAMI


    Sözlükte "yakında ve yanında bulunmak, önünde olmak" anlamına gelen hazret, bir tasavvuf terimi olarak varlığın genel mertebeleri ve âlemdeki bütün tecellileriyle birlikte ilâhî veya kevnî hakikât anlamında kullanılmaktadır. Allah'ın her sıfatı, her ismi ve her fiili bir hazret meydana getirdiği gibi belli bir sıfatın, ismin ve fiilin her bir tecellisine de hazret denilir. Bu kavram daha sonraları sûfi olmayan din ve devlet adamları için de kullanılmaya başlanmıştır. Edebî metinlerde ise daha çok Allah, Peygamber ve veliler hakkında kullanılmıştır. (M.C.)
    görüldüğü gibi bunu ilk kullananlar Allah'ın isim sıfat ve fiilleri için kullanmışlar
    daha sonra da birileri din büyükleri için kullanmaya başlamış

    şu da benim bu konudaki eski bir yazım
    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaşlar bizim sorunumuz da zaten hep bu değil mi?
    kulaktan dolma ya da ehil olmayan kaynaklardan delilsiz alınan bilgilerle inanmak ve yaşamak.

    bu kelime arapça bir kelimedir Kur'an'da da geçmektedir. Dolayısı ile Rağıb el-İsfehani vb Kur'an Arapçası mütehassıslarının kitaplarına müracaat edilerek cevaplanmalıdır.

    Buyrun bu kelimenin kökü olan ha dad ra maddesinde bu kelimeyi açıklarken hangi ayetlerden yararlanmış:

    8. وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُو الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينُ فَارْزُقُوهُمْ مِنْهُ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا

    4-Nisa -8 (Mirastan payı olmayan) yakınlar, yetimler ve yoksullar miras taksiminde hazır bulunursa bundan, onları da rızıklandırın ve onlara güzel söz söyleyin.

    98. وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ

    23 -müminun-98
    Onların yanımda bulunmalarından da sana sığınırım, Rabbi

    Şimdi siz bu kelimeyi sayın anlamında kullanıyor olabilirsiniz. Ama bu, kelimenin aslına aykırı olduğu gibi dinde de sonradan ortaya çıkmıştır. Üstelik bunu ilk ortaya atanların da sayın anlamında değil "hazır bulunan, maneviyatı ile aramızda olan" anlamlarında kullandıklarına eminim.Ne de olsa ölülerden medet ummayı, onların her an bizi murakabe ettiklerine inanmayı tevhid sananlar oldukça fazla.
    Türkiye'deki bir kısım insanlar bunu "Hızır, hazır, nazır" diye ifade ederler.

    Şunu da bir internet sitesinde buldum eklyeyim dedim:
    Mürşidi Kâmilin bedeni ölür, ruhu ölmez. Mürşidi Kâmilin ruhu, kınındaki kılıca benzer.Ölümünden sonra ise cismani alakalardan soyulduğu için kınından çıkmış kılıç gibi olur.Ruhaniyetleri anıldığı yerde hazır olur.

    Şimdi çeşitli din büyüklerine Hz. diye hitap etmenin altındaki akidevi tehlike anlaşılmıştır umarım.
    görüldüğü gibi kelime
    hazır bulunan hazırda olan anlamına gelmektedir
    ve hem bu sebepten
    hem de başlangıçta sadece Allah için kullanılırken sonradan başkalarına da kullanılmış olması sebebinden
    üstelik Kur'an ve hadislerde ne Allah ne de Resulullah için kullanılmamış olması sebebi ile
    Allah'tan başkası için kullanılması tehlikeli olabilir
    Allahu Alem

    hatta şimdi düşündüm de Allah hakkında kullanılması bile bidat olabilir
    Allahu Alem


  9. 24.Nisan.2012, 12:56
    5
    âb ü kil
    islamdostu Nickli Üyeden Alıntı
    HAZRET ANLAMI


    Sözlükte "yakında ve yanında bulunmak, önünde olmak" anlamına gelen hazret, bir tasavvuf terimi olarak varlığın genel mertebeleri ve âlemdeki bütün tecellileriyle birlikte ilâhî veya kevnî hakikât anlamında kullanılmaktadır. Allah'ın her sıfatı, her ismi ve her fiili bir hazret meydana getirdiği gibi belli bir sıfatın, ismin ve fiilin her bir tecellisine de hazret denilir. Bu kavram daha sonraları sûfi olmayan din ve devlet adamları için de kullanılmaya başlanmıştır. Edebî metinlerde ise daha çok Allah, Peygamber ve veliler hakkında kullanılmıştır. (M.C.)
    görüldüğü gibi bunu ilk kullananlar Allah'ın isim sıfat ve fiilleri için kullanmışlar
    daha sonra da birileri din büyükleri için kullanmaya başlamış

    şu da benim bu konudaki eski bir yazım
    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaşlar bizim sorunumuz da zaten hep bu değil mi?
    kulaktan dolma ya da ehil olmayan kaynaklardan delilsiz alınan bilgilerle inanmak ve yaşamak.

    bu kelime arapça bir kelimedir Kur'an'da da geçmektedir. Dolayısı ile Rağıb el-İsfehani vb Kur'an Arapçası mütehassıslarının kitaplarına müracaat edilerek cevaplanmalıdır.

    Buyrun bu kelimenin kökü olan ha dad ra maddesinde bu kelimeyi açıklarken hangi ayetlerden yararlanmış:

    8. وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُو الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينُ فَارْزُقُوهُمْ مِنْهُ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا

    4-Nisa -8 (Mirastan payı olmayan) yakınlar, yetimler ve yoksullar miras taksiminde hazır bulunursa bundan, onları da rızıklandırın ve onlara güzel söz söyleyin.

    98. وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ

    23 -müminun-98
    Onların yanımda bulunmalarından da sana sığınırım, Rabbi

    Şimdi siz bu kelimeyi sayın anlamında kullanıyor olabilirsiniz. Ama bu, kelimenin aslına aykırı olduğu gibi dinde de sonradan ortaya çıkmıştır. Üstelik bunu ilk ortaya atanların da sayın anlamında değil "hazır bulunan, maneviyatı ile aramızda olan" anlamlarında kullandıklarına eminim.Ne de olsa ölülerden medet ummayı, onların her an bizi murakabe ettiklerine inanmayı tevhid sananlar oldukça fazla.
    Türkiye'deki bir kısım insanlar bunu "Hızır, hazır, nazır" diye ifade ederler.

    Şunu da bir internet sitesinde buldum eklyeyim dedim:
    Mürşidi Kâmilin bedeni ölür, ruhu ölmez. Mürşidi Kâmilin ruhu, kınındaki kılıca benzer.Ölümünden sonra ise cismani alakalardan soyulduğu için kınından çıkmış kılıç gibi olur.Ruhaniyetleri anıldığı yerde hazır olur.

    Şimdi çeşitli din büyüklerine Hz. diye hitap etmenin altındaki akidevi tehlike anlaşılmıştır umarım.
    görüldüğü gibi kelime
    hazır bulunan hazırda olan anlamına gelmektedir
    ve hem bu sebepten
    hem de başlangıçta sadece Allah için kullanılırken sonradan başkalarına da kullanılmış olması sebebinden
    üstelik Kur'an ve hadislerde ne Allah ne de Resulullah için kullanılmamış olması sebebi ile
    Allah'tan başkası için kullanılması tehlikeli olabilir
    Allahu Alem

    hatta şimdi düşündüm de Allah hakkında kullanılması bile bidat olabilir
    Allahu Alem





+ Yorum Gönder