Konusunu Oylayın.: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

5 üzerinden 4.92 | Toplam : 49 kişi
Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?
  1. 22.Kasım.2010, 19:34
    1
    Misafir

    Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?






    Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir? Mumsema Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamının ne olduğu hakkında bilgi verici bir yazı örneği yazar mısınız ?


  2. 22.Kasım.2010, 19:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamının ne olduğu hakkında bilgi verici bir yazı örneği yazar mısınız ?


    Benzer Konular

    - Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?

    - Bilenle bilmeyen bir olur mu? Kuran ı Kerim öğrenmek istiyorum

    - Bilenle bilmeyen bir olumu?Ayeti

    - Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir?

    - Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu? şiir

  3. 22.Kasım.2010, 22:39
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?




    ( "De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Şüphesiz, temiz akıl sahipleri öğüt alıp-düşünürler." (Zümer suresi -9 )

    Allaha yaklaşanlar bilenlerdir. bilen nefsini bilir. nefsini bilen Rabbini bilir. Rabbini bilen İnsan-ı Kâmil olur. İSLAM ın bir manasıda ilimdir taklitle tam müslüman olunmaz. Allah cc bilenleri sever. hz Ali, "ilim çindede olsa gidip alınız" buyurmuştur.


  4. 22.Kasım.2010, 22:39
    2
    Silent and lonely rains



    ( "De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Şüphesiz, temiz akıl sahipleri öğüt alıp-düşünürler." (Zümer suresi -9 )

    Allaha yaklaşanlar bilenlerdir. bilen nefsini bilir. nefsini bilen Rabbini bilir. Rabbini bilen İnsan-ı Kâmil olur. İSLAM ın bir manasıda ilimdir taklitle tam müslüman olunmaz. Allah cc bilenleri sever. hz Ali, "ilim çindede olsa gidip alınız" buyurmuştur.


  5. 23.Kasım.2010, 00:22
    3
    mematii
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Aralık.2008
    Üye No: 43562
    Mesaj Sayısı: 387
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    Alıntı
    ( "De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Şüphesiz, temiz akıl sahipleri öğüt alıp-düşünürler." (Zümer suresi -9 )

    Allaha yaklaşanlar bilenlerdir. bilen nefsini bilir. nefsini bilen Rabbini bilir. Rabbini bilen İnsan-ı Kâmil olur. İSLAM ın bir manasıda ilimdir. taklitle tam müslüman olunmaz. Allah c.c bilenleri sever. hz Ali, "ilim çindede olsa gidip alınız" buyurmuştur.

    Açıklama için Allah (c.c) razı olsun. İlaveten; buradaki "insan-ı kamil"den murad, İslam'ın hedeflediği insan tipidir. Rabb'ini en iyi bilenler alimler olduğu için (rabbani alimler), Allah'tan her hususta en çok haya edenler ve en çok korkanlar (kurbiyyet arttıkça haşyet te artar) da onlardır. Takvayı seçmişlerdir. Bundan dolayı bu vasıfları Kur'an da ve hadislerde övülmüştür..


  6. 23.Kasım.2010, 00:22
    3
    mematii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    ( "De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Şüphesiz, temiz akıl sahipleri öğüt alıp-düşünürler." (Zümer suresi -9 )

    Allaha yaklaşanlar bilenlerdir. bilen nefsini bilir. nefsini bilen Rabbini bilir. Rabbini bilen İnsan-ı Kâmil olur. İSLAM ın bir manasıda ilimdir. taklitle tam müslüman olunmaz. Allah c.c bilenleri sever. hz Ali, "ilim çindede olsa gidip alınız" buyurmuştur.

    Açıklama için Allah (c.c) razı olsun. İlaveten; buradaki "insan-ı kamil"den murad, İslam'ın hedeflediği insan tipidir. Rabb'ini en iyi bilenler alimler olduğu için (rabbani alimler), Allah'tan her hususta en çok haya edenler ve en çok korkanlar (kurbiyyet arttıkça haşyet te artar) da onlardır. Takvayı seçmişlerdir. Bundan dolayı bu vasıfları Kur'an da ve hadislerde övülmüştür..


  7. 28.Şubat.2011, 21:20
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    Kuranı Kerim, Zümer Süresi 9. Ayet

    Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.


    AYETİN TEFSİRİ

    9. Bu ifadeden anlaşıldığı için cevabı söylenmeyen bir sorudur. Yani yoksa gece saatlerinde, namazda secde edip ayakta durarak Rabbine ibadet eden itaatkâr kimse, Allah'a şirk koşup onun ortaklan olduğunu kabul eden kimse gibi midir? Kurtubî şöyle der: Yüce Allah, mü'minin, yukarda anlatılan kâfire benzemediğini açıkladı.[24] mü'min, âhiret azabından korkarak ve Rabbinin rah-meti olan cenneti umarak ibadet eder. İşte bu takva sahibi mü'min, o günahkâr kâfir ile bir olur mu? Allah katında bunlar eşit olmaz. Yüce Allah buna bir misal vermek üzere şöyle buyurdu: De ki: Âlim ile câhil bir olur mu? Bu ikisi nasıl eşit değilse, itaat edenle isyan eden de aynı şekilde eşit olmaz.[25] Ancak akl-ı selim sahibi kimseler öğüt ve ibret alır. Fahreddin Râzî şöyle der: Bi-lin ki, bu âyet bir çok hayret verici sırrı göstermektedir. Yüce Allah âyetin başında ameli anlattı, sonunda da ilmi anlattı. Amele gelince o, ibadet, secde ve kıyamdır. İlim ise, Yüce Allah'ın, "bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" kelâmında anlatılmıştır. Bu gösteriyor ki, insanın olgunluğu sadece bu iki maksada bağlı kılınmıştır. Zira amel başlangıçtır. İlim ve bilgi ise sonuçtur. Âyette hazif vardır takdiri şöyledir: İtaat eden kimse başkası gibi olur mu? İfadeden anlaşıldığı için bu hazif güzel olmuştur. Çünkü Yüce Allah, bu âyetten önce kâfiri anlattı. Sonra da, bilen-lerle bilmeyenlerin bir olamayacağını misal verdi. Burada ilmin üstünlüğü-ne, önemli bir şekilde dikkat çekilmektedir.[26]
    ______________
    [24] Kurtubî, 15/238
    [25] Bkz. Beyzâvî Haşiyesi, 3/194
    [26] Tefsîr-i kebîr, 26/250 Muhammed Ali Es Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, Ensar Neşriyat: 5/322-323.


  8. 28.Şubat.2011, 21:20
    4
    Moderatör
    Kuranı Kerim, Zümer Süresi 9. Ayet

    Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.


    AYETİN TEFSİRİ

    9. Bu ifadeden anlaşıldığı için cevabı söylenmeyen bir sorudur. Yani yoksa gece saatlerinde, namazda secde edip ayakta durarak Rabbine ibadet eden itaatkâr kimse, Allah'a şirk koşup onun ortaklan olduğunu kabul eden kimse gibi midir? Kurtubî şöyle der: Yüce Allah, mü'minin, yukarda anlatılan kâfire benzemediğini açıkladı.[24] mü'min, âhiret azabından korkarak ve Rabbinin rah-meti olan cenneti umarak ibadet eder. İşte bu takva sahibi mü'min, o günahkâr kâfir ile bir olur mu? Allah katında bunlar eşit olmaz. Yüce Allah buna bir misal vermek üzere şöyle buyurdu: De ki: Âlim ile câhil bir olur mu? Bu ikisi nasıl eşit değilse, itaat edenle isyan eden de aynı şekilde eşit olmaz.[25] Ancak akl-ı selim sahibi kimseler öğüt ve ibret alır. Fahreddin Râzî şöyle der: Bi-lin ki, bu âyet bir çok hayret verici sırrı göstermektedir. Yüce Allah âyetin başında ameli anlattı, sonunda da ilmi anlattı. Amele gelince o, ibadet, secde ve kıyamdır. İlim ise, Yüce Allah'ın, "bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" kelâmında anlatılmıştır. Bu gösteriyor ki, insanın olgunluğu sadece bu iki maksada bağlı kılınmıştır. Zira amel başlangıçtır. İlim ve bilgi ise sonuçtur. Âyette hazif vardır takdiri şöyledir: İtaat eden kimse başkası gibi olur mu? İfadeden anlaşıldığı için bu hazif güzel olmuştur. Çünkü Yüce Allah, bu âyetten önce kâfiri anlattı. Sonra da, bilen-lerle bilmeyenlerin bir olamayacağını misal verdi. Burada ilmin üstünlüğü-ne, önemli bir şekilde dikkat çekilmektedir.[26]
    ______________
    [24] Kurtubî, 15/238
    [25] Bkz. Beyzâvî Haşiyesi, 3/194
    [26] Tefsîr-i kebîr, 26/250 Muhammed Ali Es Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, Ensar Neşriyat: 5/322-323.


  9. 21.Eylül.2013, 20:10
    5
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    Çok teşekkürler sağolun sağolun.


  10. 21.Eylül.2013, 20:10
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çok teşekkürler sağolun sağolun.


  11. 23.Şubat.2015, 17:53
    6
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    cok guzel teskr ederım


  12. 23.Şubat.2015, 17:53
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    cok guzel teskr ederım


  13. 23.Şubat.2015, 21:23
    7
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    ALLAH razı olsun sayenizde öğrendim !!!


  14. 23.Şubat.2015, 21:23
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    ALLAH razı olsun sayenizde öğrendim !!!


  15. 01.Mart.2015, 23:23
    8
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    sağolunnnn çok güzeldiii


  16. 01.Mart.2015, 23:23
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    sağolunnnn çok güzeldiii


  17. 14.Ekim.2015, 20:33
    9
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    Çok sağolun harikaydı.Öğretmenimden + aldım


  18. 14.Ekim.2015, 20:33
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çok sağolun harikaydı.Öğretmenimden + aldım


  19. 07.Kasım.2015, 14:20
    10
    Misafir

    Cevap: Hiç Bilenle Bilmeyen Bir Olur Mu? Cümlesinin Anlamı Nedir?

    çokteşekkür ederim


  20. 07.Kasım.2015, 14:20
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çokteşekkür ederim





+ Yorum Gönder