Konusunu Oylayın.: Hadislerde namaz 30.hadis: Namaz için Mescidlere doğru atılan adımlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 1 kişi oyladı.

Hadislerde namaz 30.hadis: Namaz için Mescidlere doğru atılan adımlar
  1. 27.Ağustos.2010, 21:44
    1
    son-seyyide
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2010
    Üye No: 78315
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Kerbela çölünden

    Hadislerde namaz 30.hadis: Namaz için Mescidlere doğru atılan adımlar






    Hadislerde namaz 30.hadis: Namaz için Mescidlere doğru atılan adımlar Mumsema 30 Numaralı Hadis
    30. Câbir radıyallahu anh şöyle dedi:
    - Mescidin etrafındaki arsalar boş kalmıştı. Benî Selime, mescidin yakınına taşınıp yerleşmek istediler. Bu arzu Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e ulaşınca, onlara:
    - "Bana gelen bilgiye göre, mescidin yakınına taşınıp yerleşmek istiyormuşsunuz, öyle mi?" buyurdu. Onlar:
    -Evet, ey Allah'ın Resulü! Böyle arzu etmiştik, dediler. Resûl-i Ekrem iki defa:
    - "Ey Selime oğulları! Yurtlarınızdan ayrılmayınız ki, adımlarınıza sevap yazılsın" buyurdu. Onlar da:
    - Şu halde yerlerimizden göçmek bizi sevindirmeyecek, dediler.
    Müslim, Mesâcid 280. Ayrıca bk. Tirmizî, Tefsîru sûre(36) 1
    Açıklamalar
    Resûl-i Ekrem Efendimiz'in Medine'ye hicretinden sonra yaptığı ilk iş, bir mescid inşâ etmek olmuştu. Hadiste adı geçen mescid budur. Mescidin etrafı boş bırakılmış, yerleşime izin verilmemişti. Benî Selime, Ensâr kabilelerinden biri olup, yerleşim alanları mescide uzaktı. Onlar, beş vakit namazı daha kolay yoldan cemaatle kılabilmek gayesiyle, mescidin etrafındaki boş arsalara gelip ev yapmak ve oraya yerleşmek istiyorlardı. Çünkü gece karanlığında ve yağmur yaş olduğu günlerde camiye gidip gelmekte güçlük çekiyorlardı. Peygamber Efendimiz ise bu isteği hoş karşılamadı ve Benî Selime mensuplarını çağırarak bu yöndeki düşüncesini kendilerine açıkladı, yerlerinde kalmalarını istedi. Namaz kılmak için mescide gelip gitmekle kazanacakları sevabı da onlara haber verip müjdeledi. Onlar da buna razı olup yurtlarında kaldılar.
    Çünkü Benî Selime yaşadıkları semtin âdeta bekçisi durumunda idiler. Orayı boşalttıkları takdirde o semtin güvenliği tehlikeye düşecekti. Efendimiz buna rıza göstermedi.
    Peygamber Efendimiz, Medine'deki yerleşimin düzenli ve dengeli olmasına özen gösteriyordu. Belirli alanlarda nüfusun yoğunlaşıp bazı yerlerin ise tamamen boş kalmasını istemiyordu. Boş kalması gereken yerlerin iskâna açılmasını da hoş karşılamıyordu. Bu tutum, İslam şehirciliğinin ve günümüzde her geçen gün önemi daha da artan çevreciliğin ilk ciddî örneğini teşkil eder. Peygamber Efendimiz'in Medine ile ilgili düzenlemeleri bunlardan ibaret değildi. O, su kaynaklarının korunmasından, ziraat alanlarının zayi olmamasına, bazı bölgelerin ağaçlandırılmasından, evlerin yerleşim planı ve mimari görünümüne kadar birçok alandaki düzenlemelere müdahalede bulunmuştur.
    Hadis kitaplarımızın yanında, siyer ve tarih alanındaki eserlerde de bu örneklere sıkça rastlarız. Daha sonraki dönemlerde sırf Medine'yi konu alan müstakil eserler yazılmış ve bu kitaplarda Peygamber Efendimiz ve ondan sonraki dönemlerde Medine ile ilgili konulara daha çok yer verilmiştir.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Bir şehir veya ülkedeki insanların yerleşim yerinin planlamasına yönetici müdahale edebilir.
    2. Mescide yakın olmak arzusuyla, bir şehrin veya beldenin kenar semtlerini boşaltmak güvenliğe zarar verecekse, uzakta kalmak tercih edilir.
    3. Ev camiye uzak da olsa, cemaate devama özen göstermek gerekir.
    4. Uzak mahallerden camiye gelmenin sevabı daha çok ve daha büyüktür.
    5. Evlerin camiye yakın olması müstehaptır.



  2. 27.Ağustos.2010, 21:44
    1
    son-seyyide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı



    30 Numaralı Hadis
    30. Câbir radıyallahu anh şöyle dedi:
    - Mescidin etrafındaki arsalar boş kalmıştı. Benî Selime, mescidin yakınına taşınıp yerleşmek istediler. Bu arzu Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e ulaşınca, onlara:
    - "Bana gelen bilgiye göre, mescidin yakınına taşınıp yerleşmek istiyormuşsunuz, öyle mi?" buyurdu. Onlar:
    -Evet, ey Allah'ın Resulü! Böyle arzu etmiştik, dediler. Resûl-i Ekrem iki defa:
    - "Ey Selime oğulları! Yurtlarınızdan ayrılmayınız ki, adımlarınıza sevap yazılsın" buyurdu. Onlar da:
    - Şu halde yerlerimizden göçmek bizi sevindirmeyecek, dediler.
    Müslim, Mesâcid 280. Ayrıca bk. Tirmizî, Tefsîru sûre(36) 1
    Açıklamalar
    Resûl-i Ekrem Efendimiz'in Medine'ye hicretinden sonra yaptığı ilk iş, bir mescid inşâ etmek olmuştu. Hadiste adı geçen mescid budur. Mescidin etrafı boş bırakılmış, yerleşime izin verilmemişti. Benî Selime, Ensâr kabilelerinden biri olup, yerleşim alanları mescide uzaktı. Onlar, beş vakit namazı daha kolay yoldan cemaatle kılabilmek gayesiyle, mescidin etrafındaki boş arsalara gelip ev yapmak ve oraya yerleşmek istiyorlardı. Çünkü gece karanlığında ve yağmur yaş olduğu günlerde camiye gidip gelmekte güçlük çekiyorlardı. Peygamber Efendimiz ise bu isteği hoş karşılamadı ve Benî Selime mensuplarını çağırarak bu yöndeki düşüncesini kendilerine açıkladı, yerlerinde kalmalarını istedi. Namaz kılmak için mescide gelip gitmekle kazanacakları sevabı da onlara haber verip müjdeledi. Onlar da buna razı olup yurtlarında kaldılar.
    Çünkü Benî Selime yaşadıkları semtin âdeta bekçisi durumunda idiler. Orayı boşalttıkları takdirde o semtin güvenliği tehlikeye düşecekti. Efendimiz buna rıza göstermedi.
    Peygamber Efendimiz, Medine'deki yerleşimin düzenli ve dengeli olmasına özen gösteriyordu. Belirli alanlarda nüfusun yoğunlaşıp bazı yerlerin ise tamamen boş kalmasını istemiyordu. Boş kalması gereken yerlerin iskâna açılmasını da hoş karşılamıyordu. Bu tutum, İslam şehirciliğinin ve günümüzde her geçen gün önemi daha da artan çevreciliğin ilk ciddî örneğini teşkil eder. Peygamber Efendimiz'in Medine ile ilgili düzenlemeleri bunlardan ibaret değildi. O, su kaynaklarının korunmasından, ziraat alanlarının zayi olmamasına, bazı bölgelerin ağaçlandırılmasından, evlerin yerleşim planı ve mimari görünümüne kadar birçok alandaki düzenlemelere müdahalede bulunmuştur.
    Hadis kitaplarımızın yanında, siyer ve tarih alanındaki eserlerde de bu örneklere sıkça rastlarız. Daha sonraki dönemlerde sırf Medine'yi konu alan müstakil eserler yazılmış ve bu kitaplarda Peygamber Efendimiz ve ondan sonraki dönemlerde Medine ile ilgili konulara daha çok yer verilmiştir.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Bir şehir veya ülkedeki insanların yerleşim yerinin planlamasına yönetici müdahale edebilir.
    2. Mescide yakın olmak arzusuyla, bir şehrin veya beldenin kenar semtlerini boşaltmak güvenliğe zarar verecekse, uzakta kalmak tercih edilir.
    3. Ev camiye uzak da olsa, cemaate devama özen göstermek gerekir.
    4. Uzak mahallerden camiye gelmenin sevabı daha çok ve daha büyüktür.
    5. Evlerin camiye yakın olması müstehaptır.



    Benzer Konular

    - Hadislerde namaz 32.hadis: Karanlık gecelerde mescidlere yürüyerek giden kimselere, kıyamet gününde

    - Hadislerde namaz 5. hadis: Namaz için abdest günahları siler

    - Kadınların mescidlere namaz için çıkabilmeleri

    - Hadislerde namaz 22.hadis: Güneş doğmadan ve batmadan önce namaz kılan bir kimse cehenneme girmeyece

    - Hadislerde namaz 12. hadis: Şeytan ve namaz kılanlar

  3. 18.Aralık.2015, 19:57
    2
    MECİDİE
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2015
    Üye No: 107337
    Mesaj Sayısı: 833
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Hadislerde namaz 30.hadis: Namaz için Mescidlere doğru atılan adımlar




    bu konu danda anlaşılacağı gibi ibadete giden yollar çok mübarek görülmüş ve ibadete giden ayaklar ise cennete giden ayaklardan sayılmıştır kolay değil zor olanı başarmak daha feyizlidir


  4. 18.Aralık.2015, 19:57
    2
    Kıdemli Üye



    bu konu danda anlaşılacağı gibi ibadete giden yollar çok mübarek görülmüş ve ibadete giden ayaklar ise cennete giden ayaklardan sayılmıştır kolay değil zor olanı başarmak daha feyizlidir





+ Yorum Gönder