+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Namazlar ve Namazın Önemi Kategorisinden Namazla ilgili Ayet ve Hadisler Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Hoca
    erimeye devam...
    Reklam

    Namazla ilgili Ayet ve Hadisler

    Reklam





    Namazla ilgili Ayet ve Hadisler Mumsema NAMAZLA İLGİLİ HADİS VE AYETLER

    İşin başı islam,İslamın direği namaz,en zirvesi ise ALLAH yolunda cihaddır.(Tirmizi)

    (Ey Muhammed!) Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayasızlıktan ve kötülükten alıkor. ALLAH’ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. ALLAH yaptıklarınızı biliyor.(Ankebut 45)

    Arınan ve Rabbinin adını anıp, namaz kılan kimse mutlaka kurtuluşa erer.(Ala 14-15)
    Şüphe yok ki ben ALLAH’ım. Benden başka hiçbir ilah yoktur. O halde bana ibadet et ve beni anmak için namaz kıl.(Taha 14)
    Bazen namaz zekatla zikredilmiştir.

    Namazı kılınız zekatı veriniz.(Bakara 110)
    Bazen sabırla beraber

    Bir de sabır ve namazla ALLAH tan yardım isteyin (Bakara 45)
    Bazen kurbanla beraber

    Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.( Kevser 2)

    Bazende iyi amellere namazla başlanır

    Ey Muhammed! De ki: “Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi ALLAH içindir.”
    O’nun hiçbir ortağı yoktur. İşte ben bununla emrolundum. Ben müslümanların ilkiyim.(Enam 162-163)

    Mü’minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.Onlar ki, namazlarında tevazu ve korku sahibidirler.Onlar ki, namazlarını kılmağa devam ederler
    İşte bunlar varis olanların ta kendileridir.Onlar Firdevs cennetlerine varis olurlar. Onlar orada ebedî kalacaklardır.(Mü minun 1-2-9-11)
    Namazın yolculukta ve ikamet halinde emniyette ve korku halinde kılınması gerektiğinde emirler

    Namazlara ve orta namaza devam edin. ALLAH’a gönülden boyun eğerek namaza durun.
    Eğer (bir tehlikeden) korkarsanız, namazı yaya olarak veya binek üzerinde kılın. Güvenliğe kavuşunca da, ALLAH’ı, daha önce bilmediğiniz ve onun size öğrettiği şekilde anın (namazı normal vakitlerdeki gibi kılın)(Bakara 238-239)

    Yeryüzünde sefere çıktığınız vakit kâfirlerin size saldırmasından korkarsanız, namazı kısaltmanızdan ötürü size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.(Ey Muhammed!) Cephede sen de onların (mü’minlerin) arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında (bir rekat kıldıklarında) arkanıza (düşman karşısına) geçsinler. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin, seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. İnkar edenler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanızda size bir beis yoktur. Bununla birlikte ihtiyatlı olun (tedbirinizi alın). Şüphesiz ALLAH inkarcılara alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep ALLAH’ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü’minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.(Nisa 101-103)

    Namazı eksik ve terketme ilgili ayetler

    Onlardan sonra, namazı zayi eden, şehvet ve dünyevi tutkularının peşine düşen bir nesil geldi. Onlar bu tutumlarından ötürü büyük bir azaba çarptırılacaklardır.(Meryem 59)
    Namaz hidayete sevk eden büyük işlerdendir
    Hz İbrahim (a.s) rabbine şöyle dua etmişti.
    Rabbim benide çocuklarımıda namaz kılanlardan eyle.Rabbimiz duamı kabul buyur.(ibrahim 40)
    Yine Maun süresinde
    Vay haline o namaz kılanların ki namazlarında gaflet içindeler.





  2. Hoca
    erimeye devam...

    --->: Namazla ilgili Ayet ve Hadisler


    Reklam


    NAMAZLA İLGİLİ HADİSLER:


    1- "ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة"
    “Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
    (Müslim, Îmân 134)

    2- " بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة "
    “Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
    (Müslim, Îmân 134)

    3- " بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة "
    “Kul ile küfür arasında namazın terki vardır.”
    (Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77)

    4- " بين الكفر و ايمان ترك الصلاة "
    “Küfür ile iman arasında namazın terki vardır.”
    (Tirmizî, İman 9)

    5- " بين العبد و بينالشرك او الكفر ترك الصلاة "
    “Kul ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır.”
    (Tirmizî, İman 9)

    6- " ليس بين العبد و الشرك الا ترك الصلاة فادا تركها فقد اشرك "
    “Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur. Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.”
    (İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77)

    7- " ليس بين العبد و بين الشرك او بين الكفر الا ترك الصلاة "
    “Kul ile şirk arasında veya küfür arasında, namazın terkinden başka bir şey yoktur.”
    (Darîmî, Salat, 29)

    8- " العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
    “Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
    (Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)


    9- " ان العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
    “ Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
    (Neseî, Salat 8)

    10- " كان اصحاب محمد صلي الله عليه و سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركه كفر غير الصلاة "
    “Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi.” (Tirmizî, İman 9)

    “Rasulullah bir sahabeye: “Allah’ın huzurunda çok çok secde et, çok çok namaz kıl. Çünkü Allah her secde sebebiyle bir derece yükseltir ve suçlarından birini affeder.” Buyurmuştur.
    “Muhakkak ki namazın terki insan için küfür ve şirk arasında bir durumdur.” Yani insanı şirke veya küfre götürücüdür.
    “Yedi yaşına varmış olan çocuğa namazı öğretin. On yaşına vardığı zaman kılmazsa sıkıştırın, baskı yapın. Yataklarını ayırın.”
    “Münafıklarla bizim aramızdaki ahit namazdır. Bunun için, kim namazı terk ederse, muhakkak küfretmiştir.”
    “Peygamberin ashabı, namazdan başka hiçbir ibadetin terkini küfür saymazlardı.”
    “Hırsızın en kötüsü namazından çalandır”
    “temizliğini güzel yapıp,
    “Temizliğini güzel yapıp, namazını vaktinde kılan, ruku ve secdeleri hakkıyla yerine getiren, kalbi huşu ve hudu içerisinde bulunan kimsenin namazı beyaz ve parlak olarak arşa çıkıp der ki: “Sen beni koruduğun gibi Allah da seni korusun.” Namazı vaktinde kılmayan, temizliğine tam riayet etmezse, bu şekilde olan namaz siyah ve karanlık olarak göğe çıkar ve der ki: “Sen beni zayi ettiğin gibi Allah da seni zayi etsin.” Sonra Allah’ın dilediği zamana kadar orada durur, ve eski kaftan gibi onu dürüp yüzüne çarparlar.”
    “Allah TeÂla, kullarına şehadet kelimesinden sonra, namazdan daha sevgili bir ibadeti farz kılmamıştır. Eğer namazdan daha sevgili bir ibadet olsa idi, onu melekler yapardı. Halbuki onlar daima namaz üzeredir. Bir kısım rükuda, bir kısımı secdede, bir kısmı ayakta bir kısmı da oturmaktadır.”
    “Bir kimse bile bile, bir vakit namazını terk ederse, kafir olur. (kafire benzer)
    “Suyun kiri temizlediği gibi, beş vakit namaz da günahları siler temizler.”
    “Namaz dinin direğidir.onu bırakan dinini harap etmiş olur.”
    “sahabeden birisi Rasulullah (Sallallahu Aleyhi Vessellem’e) “Dinin en faziletli ameli hangisidir” diye sorduklarında, Rasulullah, “vaktinde kılınan namazdır” buyurmuşlardır.
    “Cennetin anahtarı namazdır”
    “Kıyamet gününde ilk önce namaza bakılır. Eğer şartları, rükunları tamam ise, diğer amelleri ile birlikte sahibinin yüzüne çarparlar.”
    “namazı ilk vaktinde kılanın, son vaktinde kılana göre üstünlüğü, ahiretin dünyaya olan üstünlüğü gibidir.”
    “Rasulullah bir sahabeye şöyle dedi: “Alah’ın huzurunda çok çok secde et, çok çok namaz kıl. Çünkü Allah, her secde sebebiyle, bir derece yükseltir ve suçlarından birini affeder.”
    “Hiçbir Müslüman yoktur ki, namaz vakti gelince, abdestini güzelce alıp, ruku ve huşuyu tam manasıyla yerine getirerek namazını kılsın da, bu namaz, büyük günahlardan olmayan geçmiş günahlarına kefaret olmasın. Ve bu kefaret ömrü boyunca devam edip gider.”
    “rasulullah bir kutsi hadiste şöyle buyurmuştur: ‘Allah Teâla buyurdu ki:”Ben Muhammed ümmeti üzerine beş vakit namazı farz kıldım. Bunları vakitlerinde kılıp gelen kimseyi de cennete koyacağımı ahdettim. Namazlarına devam etmeyen kimseye ise hiçbir ahdim yoktur.”
    “Uyku sebebiyle, namazı terk etmek bir kusur sayılmaz. Uyanık halde iken farzın terk ve geciktirilmesinde günah vardır.”

  3. simsek
    Üye
    Allah(c.c.)razı olsun

  4. suara
    Devamlı Üye
    Allah razi olsun bu guzel paylasim icin . Rabbim namazi hakkiyla eda eden kullardan eylesin insallah

  5. pamidor
    Üye
    allah razı olsun.güzel paylaşımın için saol...

  6. pamidor
    Üye
    Namaz hakkında Hadis-i Şerifler


    Şimdi, gönüllerin sultanı olan Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’in namaz hakkındaki bir kısım hadis-i şeriflerini nakledeceğiz. Bu hadis-i şeriflerde, namaz kılmamanın dünyevi ve uhrevi cezalarından bahsedilmektedir. Ancak ilk önce şunu belirtelim ki, amacımız korkutmak değil, sevdirmektir; uzaklaştırmak değil, yakınlaştırmaktır; zorlaştırmak değil, kolaylaştırmaktır. Ama Müslüman bir toplumda yaşamasına, her vakit ezanların sesini işitmesine ve namazın kıymeti hakkında onlarca sözü duymasına rağmen kişi hala namazını terk edebiliyorsa, herhalde bu kişiye işlediği günahın büyüklüğü anlatılmalıdır; anlatılmalıdır ki, belki bu korkutma onun hidayetine bir vesile olur.

    Hem bizim yaptığımız şey, sadece hakikatleri nakletmektir. Hakikatleri tebliğ eden ise Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’dir. Söz O’na aittir, kelam O’nundur, haber veren O’dur; biz sadece tebliğcileriz. Bu sebeple, bu makamda nakledeceğimiz hadis-i şeriflere bu göz ile bakmalı; hakikatleri naklettiğimiz için bizlere kızılmamalıdır. İnşallah bu hadis-i şerifler gafil kafaya bir tokmak olur ve kişinin namaza başlamasına bir vesile olur.

    İbni Ömer (r.a.) rivayet ediyor: Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu; “Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.” (Mecmâü’l-Evsat, 3:154, (2313.) İmam Taberâni, Mu’cemu’s-Sağir)

    Ebu’d-Derda (r.a) şöyle dedi: “Dostum Muhammed (s.a.v) bana şöyle tavsiyede bulundu. Parça parça kesilsende, yakılsanda Allah ‘a ortak koşma ve farz olan namazı bilerek terk etme. Kim ki farz olan namazı bilerek terk ederse Allah ‘ın koruması ondan uzaklaşmıştır.” (Müsned:5/238, El-Bani Sahihi ibn Mace:3529, Beyhaki)

    Abdullah bin Kurt radıyallahu anh’dan rivayet edilmiştir: Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu; “Kıyamet günü kul, ilk önce namazdan hesaba çeki*lecektir. Namaz düzgün ise diğer ameller de düzgün olacaktır. Eğer namaz bo*zuk ise diğer ameller de bozuk olacaktır.” Taberâni, Terğib

    Hz. Nevfel bin Muaviye radıyallahu anh’dan rivayet edilmiştir: Peygamber sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki; “Kim, bir namazı kazaya bırakırsa, sanki onun çoluk çocuğu ve malı mülkü elinden alınmış gibidir.” İbni Hibban

    Evet dünyada kaybettiği en ufak şeylere üzülen insan namazı terk etmekle neleri kaybettiğini bir bilsen.

    Abdul*lah b. Ömer (r.a.)’dan nakledilen bir hadis-i şerifte Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: “İkindi namazını kaçıran kimse sanki ailesi ve malı helak edilmiş kimse gibidir.” (Camiu’l Ehadis)

    Ey namaz kılmayan kişi! Sadece ikindi namazını kılmamakla nasıl bir zarar ettiğini anladın mı? Ailen ve malın helak edilmiş kadar!..

    Hz. Ebû Ûmâme radıyallahu anh’dan rivayet edilen başka bir hadis-i şerifte Peygamber sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu; “Allahu Teâlâ’nın bir kula iki rek’at namaz kılması için tevfik vermesinden daha üstün bir şey yoktur. Kul namazla meşgul olduğu sürece başı üzerine iyilikler ve hayırlar saçılır.” (Müsned)

  7. İnşirah
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun

    (Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.) [Taberani]

    (Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberani]

    (Namazı doğru kılanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür.) [İ.Ahmed]

    (Allah buyuruyor ki, "söz veriyorum ki, namazlarını vaktinde, doğru olarak kılana azap etmem, onu sorgu-suale çekmeden Cennete koyarım") [Hakim]

    (Her peygamberin ümmetine son nefeste vasiyeti namazdır.) [Gunye]

    (Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.) [Beyheki]

    (Namaz kılmayanın dini yoktur.) [İbni Nasr]

    (Namaz kılan, Kıyamette kurtulacak, kılmayan perişan olur.) [Taberani]

    (Namaz kılmayan, Kıyamette, Allahü teâlâyı kızgın olarak bulur.) [Bezzar]

    (Namazı kasten bırakanın ibadetleri kabul olmaz ve namaza başlayana kadar Allahü teâlânın himayesinden uzak kalır.) [Ebu Nuaym]

    (Beş vakit namazı kasten, mazeretsiz terk eden, Allah’ın hıfz ve emanından mahrum olur.) [İbni Mace]

    (Bizimle kâfir arasındaki fark namazdır. Namazı terk eden kâfir olur.) [Nesai]

    Imam Rabbani ne demis : "İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    (Namaz kılmak ve diğer ibadetleri yapmak ancak müminlere kolay gelir. Kur'an-ı kerimde, (İman ve ibadet etmek, müşriklere güç gelir) ve (Namaz kılmak müminlere kolay gelir) buyurulmaktadır. Namaz kılmamak, iman zayıflığından ileri gelir. İmanın kuvvetli olmasının alameti, dinimizin emirlerine severek kolaylıkla uymaktır.) [C.1.m.191, 289] "

    Kardeslerim gordugunuz gibi namaz kilmak cok onemli belkide bu cumle bizlere ibret olabilir : "Namaz kılmamanın ne kadar büyük günah olduğunu bilen, ayakta duramayacak kadar hasta olsa bile, mutlaka namaz kılar. Ateşin yaktığını bilen kimse, kendini nasıl ateşe atar? Cehennemden kaçan, Cenneti isteyen namaz kılmaz mı? Hadis-i şerifte, (Cenneti isteyip de, Allah’ın yasakladıklarından kaçınmayan, isteğinde yalancıdır) ve (Cenneti isteyen, hayırlı işlere koşar, Cehennemden korkan, haramlardan kaçar) buyuruluyor. (Beyheki)


  8. rana
    Aciz Kul
    Dinin Direği; NAMAZ

    Dinimizde namazın önemi çok büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.) [Taberânî]

    (Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibâdet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberânî]

    (Namazı doğru kılanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür.) [İ.Ahmed]

    (Allah buyuruyor ki, "söz veriyorum ki, namazlarını vaktinde, doğru olarak kılana, azab etmem, onu sorgu-suâle çekmeden Cennete koyarım") [Hakim]

    (İmandan sonra en büyük vazife namaz kılmaktır.)

    (Her peygamberin ümmetine son nefeste vasıyeti namazdır.)

    Namaz kılmak böyle büyük bir ibâdet olduğu için terkedilmesi de çok büyük günahtır. Hanbelide namazı terkeden küfre düştüğü için, Şafiî ve Malikide büyük günah işlediği için ceza olarak katli gerektiği fıkıh kitaplarında yazılıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Namaz dinin direğidir, terkeden dinini yıkmış olur.) [Beyhekî]

    (Namaz kılan, Kıyamette kurtulacak, kılmıyan perişan olur.) [Taberânî]

    (Namaz kılmıyan, Kıyamette, Allahü teâlâyı kızgın olarak bulur.) [Bezzar]

    (Namazı kasten bırakanın ibâdetleri kabul olmaz ve namaza başlayana kadar Allahü teâlânın himayesinden uzak kalır.) [Ebu Nuaym]

    Namaz, çok önemli bir ibâdet olduğu için, namaz kılmıyanın imanla ölmesi çok zayıf bir ihtimaldir. Namaz kılmıyanın kalbi kararır, diğer günahları işlemekten çekinmez.

    İmam-ı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki:

    (Namaz kılmak ve diğer ibâdetleri yapmak ancak müminlere kolay gelir. Kur'an-ı kerimde, (İman ve ibâdet etmek, müşriklere güç gelir) ve (Namaz kılmak müminlere kolay gelir) buyurulmaktadır. Namaz kılmamak, iman zayıflığından ileri gelir. İmanın kuvvetli olmasının alameti, dinimizin emilerine severek kolaylıkla uymaktır.) [C.1.m.191, 289]

    Namaz kılmamanın ne kadar büyük günah olduğunu bilen, ayakta duramıyacak kadar hasta olsa bile, mutlaka namaz kılar. Ateşin yaktığını bilen kimse, kendini nasıl ateşe atar? Cehennemden kaçan, Cenneti istiyen namaz kılmaz mı? Hadis-i şerifte, (Cenneti isteyip de, Allahın yasakladıklarından kaçınmıyan, isteğinde yalancıdır) ve (Cenneti istiyen, hayırlı işlere koşar, Cehennemden korkan, haramlardan kaçar) buyuruluyor. (Beyhekî)

    Tadil-i erkana riayet etmek vaciptir. Namazın vaciplerinden biri bilerek terkedilirse, o namazı tekrar kılmak vacip olur. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

    (Hırsızların en büyüğü, namazından çalandır. Yani namazın erkanına riayet etmez, rükû ve secdelerini hakkıyle yerine getirmez.)

    (Herkesin namazında, kalbin hazır olduğu kısımlar yazılır. Kalbin hazır olmadığı namaza, Allahü teâlâ nazar etmez.)

    Cemaatle namaz kılmak erkeklere Sünnet-i hüdadır. Yani dinimizin şiarı, alameti olan sünnettir. Özürsüz terketmek asla caiz değildir. Bilhassa yatsı ve sabah namazını cemaatle kılmak çok önemlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Yatsı namazını cemaatle kılan, gecenin yarısını, sabahı da cemaatle kılan, gecenin tamamını ibâdetle geçirmiş sayılır.) [Müslim]

    (Münafıklara en ağır gelen namaz, yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmaktır. Bunlardaki ecri bilen, sürünerek de olsa, cemaate gelir.) [Buharî]

  9. eSiLaM
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    (Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberani]

    Rabbim razı olsun MuM hocam, hatırlattığınız için

  10. hanues
    Üye
    selamunaleykum...bu güzel hizmetleriniz için teşekkürler aradığım herşeyi buluyorum ALLAH c.c razı olsun...

  11. meryemgül1
    ~~Medinenin Gülü ~~
    Arınan ve Rabbinin adını anıp, namaz kılan kimse mutlaka kurtuluşa erer.(Ala 14-15)
    Şüphe yok ki ben ALLAH’ım. Benden başka hiçbir ilah yoktur. O halde bana ibadet et ve beni anmak için namaz kıl.(Taha 14)

    Allah c.c.razı olsun hocam emeğinize sağlık


  12. Yakut
    mumine.com

    Reklam


    Allah c.c razı olsun

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu