Konusunu Oylayın.: Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

  1. 07.Temmuz.2008, 15:29
    1
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,804
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 328
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Reklam

    Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?






    Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur? Mumsema
    Alıntı
    Dünyanin her seyi ile ilişkisini keserek iki rek'at namaz kilan kimsenin geçmis bütün günahlari affedilir." böyle bi hadis var demekki böyle bi namz kılmak herkese nasip olacak bişey değil vesvese ile ilgili cevaplarınızı okudum tekrar olacak belki ama "Allah (C.C), kulun kalbi ile bedenini birlikte hazirlayarak kilmadigi namazin tarafina bakmaz hadisine görede vesveseyle kılınan namazlara değer verilmeyeceği anlatılmıyor mu? Nasıl anlamalıyız bu hadisleri

    Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?



    Hadiste de ideal olan açıklanmıştır. Bir söz söylendiği zaman en mükemmel mertebesi kastedilir. Ama bu mükemmeliyete ulaşmayanın ibadeti kabul olmaz diye bir şey yoktur. Bunlar insanların mükemmel namaza ulaşmaları için çalışmalarına bir teşviktir.

    Hadis ve dua kitaplarında geçen bu gibi sözlerin bazıları zayıf olabilir. Ancak son derece güvenilir olanları da vardır. Bu nedenle bu gibi sözlerin nasıl anlaşılması gerektiği üzerinde durmak istiyoruz:

    1- Bir kaide vardır: Bir söz mutlak söylendiğinde en mükemmeli anlaşılır. Örneğin “insan” denilince akla peygamberimiz gelir. Fizikçi denilince en meşhuru aklımıza gelir. Bunun gibi Şu duayı okuyan şu sevabı alır sözünden aklımıza ilk gelecek olan o duanın zirvesidir, en son neticesidir. Yani bu duanın en mükemmel sonucu budur, anlamına gelmektedir.

    2- Her sözün bazı şartları vardır. Örneğin bir arabanın katalogunda 200 hız yapabileceği yazılı olsun. Sadece bunun yazılmış olması o arabanın her zaman ve her sürücünün 200 yapacağı anlamına gelmez. Stabilize bir yolda, benzinine su karışmış, ön düzeni bozuk, gece vakti farları yanmayan veya başka yere bakan, üstelik de şoförü acemi olan bir araba aynı hızı yapmayınca bu sözün yanlış olduğu anlamına gelmez. Tam tersine söz doğrudur ama bazı gerekli şartları yerine getirilmediği söz konusudur. Bu nedenle araba bize fayda verecektir fakat istediğimiz hıza ulaşamayacaktır. Bunun gibi biz de Allah’ın yarattığı mükemmel ve canlı bir arabayız. Bu arabanın farları olan gözler, yedikleri, içtikleri, gezdikleri, düşündükleri, ayakları gibi her şeyiyle mükemmel olacak ki o duayı okuduğu zaman o neticeyi alabilsin. Demek ki söz doğrudur. Ancak o şartları yerine getirmek kaydıyla.

    3- “Her çekirdek bir ağaçtır.” sözü doğrudur. Ancak her çekirdek bir ağacın programını taşıdığı halde şartlarına uyarak ekilmezse ağaç olamaz. Bunun gibi her dua da insanı Allah’a götüren ve günahlarının silinmesine sebep olan bir sır vardır. Ancak çekirdek gibi olan bu sırrın açılması için de bazı şartlar lazımdır. İman, ibadet, niyet ve haramlardan sakınma gibi şartları yerine getiren onu ağaç gibi açacaktır. Geçmiş günahlarının silinmesine vesile olacaktır. Yoksa çekirdek olarak kalacak ve neticeye ulaşamayacaktır. Hatta hayatını yanlış yerde harcadığı için aynı zamanda sorumlu da olacaktır.
    SİE




  2. 07.Temmuz.2008, 15:29
    1
    erimeye devam...



    Alıntı
    Dünyanin her seyi ile ilişkisini keserek iki rek'at namaz kilan kimsenin geçmis bütün günahlari affedilir." böyle bi hadis var demekki böyle bi namz kılmak herkese nasip olacak bişey değil vesvese ile ilgili cevaplarınızı okudum tekrar olacak belki ama "Allah (C.C), kulun kalbi ile bedenini birlikte hazirlayarak kilmadigi namazin tarafina bakmaz hadisine görede vesveseyle kılınan namazlara değer verilmeyeceği anlatılmıyor mu? Nasıl anlamalıyız bu hadisleri

    Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?



    Hadiste de ideal olan açıklanmıştır. Bir söz söylendiği zaman en mükemmel mertebesi kastedilir. Ama bu mükemmeliyete ulaşmayanın ibadeti kabul olmaz diye bir şey yoktur. Bunlar insanların mükemmel namaza ulaşmaları için çalışmalarına bir teşviktir.

    Hadis ve dua kitaplarında geçen bu gibi sözlerin bazıları zayıf olabilir. Ancak son derece güvenilir olanları da vardır. Bu nedenle bu gibi sözlerin nasıl anlaşılması gerektiği üzerinde durmak istiyoruz:

    1- Bir kaide vardır: Bir söz mutlak söylendiğinde en mükemmeli anlaşılır. Örneğin “insan” denilince akla peygamberimiz gelir. Fizikçi denilince en meşhuru aklımıza gelir. Bunun gibi Şu duayı okuyan şu sevabı alır sözünden aklımıza ilk gelecek olan o duanın zirvesidir, en son neticesidir. Yani bu duanın en mükemmel sonucu budur, anlamına gelmektedir.

    2- Her sözün bazı şartları vardır. Örneğin bir arabanın katalogunda 200 hız yapabileceği yazılı olsun. Sadece bunun yazılmış olması o arabanın her zaman ve her sürücünün 200 yapacağı anlamına gelmez. Stabilize bir yolda, benzinine su karışmış, ön düzeni bozuk, gece vakti farları yanmayan veya başka yere bakan, üstelik de şoförü acemi olan bir araba aynı hızı yapmayınca bu sözün yanlış olduğu anlamına gelmez. Tam tersine söz doğrudur ama bazı gerekli şartları yerine getirilmediği söz konusudur. Bu nedenle araba bize fayda verecektir fakat istediğimiz hıza ulaşamayacaktır. Bunun gibi biz de Allah’ın yarattığı mükemmel ve canlı bir arabayız. Bu arabanın farları olan gözler, yedikleri, içtikleri, gezdikleri, düşündükleri, ayakları gibi her şeyiyle mükemmel olacak ki o duayı okuduğu zaman o neticeyi alabilsin. Demek ki söz doğrudur. Ancak o şartları yerine getirmek kaydıyla.

    3- “Her çekirdek bir ağaçtır.” sözü doğrudur. Ancak her çekirdek bir ağacın programını taşıdığı halde şartlarına uyarak ekilmezse ağaç olamaz. Bunun gibi her dua da insanı Allah’a götüren ve günahlarının silinmesine sebep olan bir sır vardır. Ancak çekirdek gibi olan bu sırrın açılması için de bazı şartlar lazımdır. İman, ibadet, niyet ve haramlardan sakınma gibi şartları yerine getiren onu ağaç gibi açacaktır. Geçmiş günahlarının silinmesine vesile olacaktır. Yoksa çekirdek olarak kalacak ve neticeye ulaşamayacaktır. Hatta hayatını yanlış yerde harcadığı için aynı zamanda sorumlu da olacaktır.
    SİE




    Benzer Konular
  3. Namazda huşu için göz kapatmak doğru mudur?
  4. Namazda Huşu’ ne demektir? Huşu ile namaz kılmak ve gafletten kurtulmak için ne
  5. Namazda huşuyu nasıl yakalayabiliriz. Huşu ile kılınmayan namazı iade etmek gerekir m
  6. Namazın önemi ve değeri
  7. Cemaatle kılınan namazın değeri ve kıymeti
  8. 10.Mayıs.2009, 18:34
    2
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,804
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 328
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?




    Allah hepinizden razı olsun


  9. 10.Mayıs.2009, 18:34
    2
    erimeye devam...



    Allah hepinizden razı olsun


  10. 29.Aralık.2012, 16:07
    3
    AmeS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2008
    Üye No: 38188
    Mesaj Sayısı: 189
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: Huşu ile kılınmayan namazın değeri yok mudur?

    Huşu suz bir ibadet, ruhsuz beden gibi dir.


  11. 29.Aralık.2012, 16:07
    3
    Devamlı Üye
    Huşu suz bir ibadet, ruhsuz beden gibi dir.