Konusunu Oylayın.: Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi?
  1. 28.Nisan.2013, 00:55
    1
    Misafir

    Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi?






    Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi? Mumsema Bid’at ehlinin arkasında namaz kılmak
    Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi?


  2. 28.Nisan.2013, 00:55
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 28.Nisan.2013, 20:53
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Bid’at ehlinin arkasında namaz kılınabilir mi?




    Bid’atlerin çıktığı zamandaki bid’at ehlinin bir kısmı küfre düşmemişlerdi. Küfre düşmeyenler için kitaplarda şöyle bildirilmiştir:Bid’ati küfre varırsa ona uyanın namazı sahih olmaz. Küfre sebep olmazsa, sahih; fakat mekruh olur. (Hulasa)Fâsıkla bidat ehlinin, âlim olsalar da, imam olmaları mekruhtur. Bunları imam yapmak günah olur. (Nur-ul-izah, Redd-ül-muhtar)Fakat şimdiki bid’at ehli kimse, biraz Mutezile, biraz Vehhabi, biraz Rafızî itikadına sahiptir. Doğru itikadı yoktur. Böyle bid’at ehlinin arkasında namaz kılınmaz. Hatta onlarla birlikte bile namaz kılınmaz. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Bid’at ehlinin cenazesine gitmeyin, onlarla birlikte namaz kılmayın!) [İbni Hibban]
    Alıntı.

    __________________________________________________ ____________

    İmamlık Yapması Mekrüh Olanlar:
    Kölenin (İmam Şâfıî), bedevinin, körün (İmam Şâfıî) fâsıkın, zinadan doğmuş olanın (İmam Şafiî) bid'atçinin imamlık yapmaları mekrûhdur: Bunların imamlık yapmaları cemaati azaltır. Çünkü köle diğer insanların nazarında düşük bir mevkidedir. Bedeviler de umumiyetle câhildirler; zira Allah (cc) buyurdu ki;
    ?Bedeviler Allah (cc) ın Rasûlüne indirdiği kanunları tanımamaya daha yetkindir.? [90] Fâsıkgünah işlediği için imamlığı mekrûhdur. Kör ise; pisliklerden sakınamadığı için imamlığı mekrûhdur. Zinadan doğmuş olan kimse ise; âdeten hafife alındığı için, kendisine dinî bilgileriöğretecek kimse bulunmaz. Dolayısıyla böyleleri umumiyetle câhil kalırlar.
    Ama bunlar öne geçerlerse; arkalarında namaz kılınması caiz olur: Zira Hz. Peygamber (sas) şöyle buyurmuştur:
    ?Her sâlih ve günahkâr kimsenin arkasında namaz kılın (kılabilirsiniz).? [91] Bu sayılanlarınimamlıklarının mekrûhluğu kendilerindeki noksanlıklardan dolayıdır. Ama bu noksanlık giderilirse; meselâ bedevî medenîden, köle hürden, veled-i zina sahih nikâhlı bir evlilikden doğandan, kör de görebilenden daha bilgili ve faziletli olursa; o zaman hüküm tersine döner. Bid'atçıya gelince; Ebû Hanîfe onun arkasında namaz kılmanın caiz olmayacağı görüşündedir. Ebû Yûsuf dedi ki; Kavmin imamının bid'atçı ve heva sahibi biri olmasını ben mekrüh görüyorum.
    ******************************************
    İmam Muhammed'den rivayet olunduğuna göre; rafızîlerin, Cehmiye ve Kaderiye mezhebi mensuplarının arkalannda namaz kılmak caiz değildir. [92]
    ******************************************
    el-ihtiyar el maVSİLİDEN

    Alıntı..




  4. 28.Nisan.2013, 20:53
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Bid’atlerin çıktığı zamandaki bid’at ehlinin bir kısmı küfre düşmemişlerdi. Küfre düşmeyenler için kitaplarda şöyle bildirilmiştir:Bid’ati küfre varırsa ona uyanın namazı sahih olmaz. Küfre sebep olmazsa, sahih; fakat mekruh olur. (Hulasa)Fâsıkla bidat ehlinin, âlim olsalar da, imam olmaları mekruhtur. Bunları imam yapmak günah olur. (Nur-ul-izah, Redd-ül-muhtar)Fakat şimdiki bid’at ehli kimse, biraz Mutezile, biraz Vehhabi, biraz Rafızî itikadına sahiptir. Doğru itikadı yoktur. Böyle bid’at ehlinin arkasında namaz kılınmaz. Hatta onlarla birlikte bile namaz kılınmaz. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Bid’at ehlinin cenazesine gitmeyin, onlarla birlikte namaz kılmayın!) [İbni Hibban]
    Alıntı.

    __________________________________________________ ____________

    İmamlık Yapması Mekrüh Olanlar:
    Kölenin (İmam Şâfıî), bedevinin, körün (İmam Şâfıî) fâsıkın, zinadan doğmuş olanın (İmam Şafiî) bid'atçinin imamlık yapmaları mekrûhdur: Bunların imamlık yapmaları cemaati azaltır. Çünkü köle diğer insanların nazarında düşük bir mevkidedir. Bedeviler de umumiyetle câhildirler; zira Allah (cc) buyurdu ki;
    ?Bedeviler Allah (cc) ın Rasûlüne indirdiği kanunları tanımamaya daha yetkindir.? [90] Fâsıkgünah işlediği için imamlığı mekrûhdur. Kör ise; pisliklerden sakınamadığı için imamlığı mekrûhdur. Zinadan doğmuş olan kimse ise; âdeten hafife alındığı için, kendisine dinî bilgileriöğretecek kimse bulunmaz. Dolayısıyla böyleleri umumiyetle câhil kalırlar.
    Ama bunlar öne geçerlerse; arkalarında namaz kılınması caiz olur: Zira Hz. Peygamber (sas) şöyle buyurmuştur:
    ?Her sâlih ve günahkâr kimsenin arkasında namaz kılın (kılabilirsiniz).? [91] Bu sayılanlarınimamlıklarının mekrûhluğu kendilerindeki noksanlıklardan dolayıdır. Ama bu noksanlık giderilirse; meselâ bedevî medenîden, köle hürden, veled-i zina sahih nikâhlı bir evlilikden doğandan, kör de görebilenden daha bilgili ve faziletli olursa; o zaman hüküm tersine döner. Bid'atçıya gelince; Ebû Hanîfe onun arkasında namaz kılmanın caiz olmayacağı görüşündedir. Ebû Yûsuf dedi ki; Kavmin imamının bid'atçı ve heva sahibi biri olmasını ben mekrüh görüyorum.
    ******************************************
    İmam Muhammed'den rivayet olunduğuna göre; rafızîlerin, Cehmiye ve Kaderiye mezhebi mensuplarının arkalannda namaz kılmak caiz değildir. [92]
    ******************************************
    el-ihtiyar el maVSİLİDEN

    Alıntı..







+ Yorum Gönder