Konusunu Oylayın.: Cuma namazı ne zamana kadar kılınır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cuma namazı ne zamana kadar kılınır
  1. 06.Ocak.2013, 22:30
    1
    Misafir

    Cuma namazı ne zamana kadar kılınır






    Cuma namazı ne zamana kadar kılınır Mumsema Cuma namazı ne zamana kadar kılınır Cuma namazının ne zaman kadar eda edilmesi gerekmektedir ?


  2. 06.Ocak.2013, 22:30
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 06.Ocak.2013, 22:49
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,994
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: cuma namazı ne zamana kadar kılınır




    Cuma namazının vakti, öğle namazının vaktidir
    ve dolayısıyla güneşin zevali anından itibaren başlayıp her şeyin gölgesinin,
    zeval payına ek olarak, kendi misline ulaşmasına kadar devam eder. Bu vakitten
    önce ve sonra Cuma’nın sahih olmayacağı hususunda Hanefîlerle Şâfiîler görüş
    birliği etmişlerdir. Mâlikîlerle Hanbelîler buna muhaliftirler.


    Hanbelilere göre;

    Cuma namazının vakti, güneşin bir mızrak
    boyu yükselmesinden itibaren başlar ve her şeyin gölgesinin zeval payına ek
    olarak kendi reisliğine ulaşmasına kadar devam eder. Zevalden önceki vakti cevaz
    vakti olduğundan dolayı, zevalden önce kılınması caizdir. Zevalden sonra
    kılınması ise, bu vakit vücûb vakti olduğundan dolayı vaciptir. Zevalden sonra
    kılmak, zevalden önce kılmaktan daha faziletlidir.


    Malikilere göre;

    Cuma namazının vakti, güneşin zevalinden
    batmasına kadardır. Yani son vakti, hutbeyi okuyup namazı tam olarak kıldıktan
    sonra, güneşin batması vaktidir. Güneşin batmasına sadece hutbeyi okuyup bir
    rek’at namaz kılacak kadar bir süre kalmışsa, Cuma’ya başlanmayıp öğle namazı
    kılınır. Zaten bu durumda Cuma namazına başlansa da sahîh olmaz.
    Cuma namazı
    kılındığı sırada vakit çıkacak olursa, mezheplerin bu durumda hükmün ne
    olacağına ilişkin muhtelif görüşleri vardır.


    Hanefilere göre;

    Cuma namazı tamamlanmadan önce vakit çıkarsa, şartı kaçırıldığından dolayı
    namaz da batıl olur. Kâdede teşehhüd miktarı oturulmuş olsa bile, vakit
    çıktığında namaz batıl olur.


    Şafiilere göre;

    Cuma kılacak kadar vakit varken Cuma’ya başlanır, fakat namaz uzatılır ve bu
    esnada vakit de çıkarsa, kılınmakta olan namaz batıl olmayıp dört rek’ate
    tamamlanarak öğle yerine kılınmış olur. Bunu yaparken de öğle namazına niyet
    edilmez. Eklenen kısımda imam, kıraati sessiz yapar. Ekleme yapmadan namazı
    kesmek ve öğle namazını baştan kılmak haram olur. Ama vakit daraldığı halde
    Cuma’nın kılınabileceğini zannederek namaza başlanıp da namazdayken vakit
    çıkarsa, kılınan namaz batıl olup öğle namazına dönüşmediğinden, dört rek’ate
    tamamlanmaz.


    Hanbelilere göre;

    Cemaat vaktin sonunda Cuma’ya başlar da namazdayken vakit çıkarsa,
    namazlarını Cuma namazı olarak tamamlamış olurlar.


    Malikilere göre;

    Tam olarak kılınabileceğine inanarak
    (vaktin sonunda) Cuma namazına başlanır da namazdayken güneş batarsa, eğer
    birinci rek’at iki secdesiyle birlikte kılınmışsa, namaz Cuma namazı olarak
    tamamlanmış olur. Aksi takdirde öğle namazı olarak tamamlanmış sayılır.

    “Resûlullah (asm) güneşin zevale meyletmesi zamanında Cuma namazını
    kılardı.” (Buhari)
    “Resûlullah (asm) ile güneşin zevale ermesi esnasında
    Cuma’yı kılar, sonra da dönüp (serinlemek) için gölge yerleri araştırırdık.”
    (Müslim)


  4. 06.Ocak.2013, 22:49
    2
    Hadimul Müslimin



    Cuma namazının vakti, öğle namazının vaktidir
    ve dolayısıyla güneşin zevali anından itibaren başlayıp her şeyin gölgesinin,
    zeval payına ek olarak, kendi misline ulaşmasına kadar devam eder. Bu vakitten
    önce ve sonra Cuma’nın sahih olmayacağı hususunda Hanefîlerle Şâfiîler görüş
    birliği etmişlerdir. Mâlikîlerle Hanbelîler buna muhaliftirler.


    Hanbelilere göre;

    Cuma namazının vakti, güneşin bir mızrak
    boyu yükselmesinden itibaren başlar ve her şeyin gölgesinin zeval payına ek
    olarak kendi reisliğine ulaşmasına kadar devam eder. Zevalden önceki vakti cevaz
    vakti olduğundan dolayı, zevalden önce kılınması caizdir. Zevalden sonra
    kılınması ise, bu vakit vücûb vakti olduğundan dolayı vaciptir. Zevalden sonra
    kılmak, zevalden önce kılmaktan daha faziletlidir.


    Malikilere göre;

    Cuma namazının vakti, güneşin zevalinden
    batmasına kadardır. Yani son vakti, hutbeyi okuyup namazı tam olarak kıldıktan
    sonra, güneşin batması vaktidir. Güneşin batmasına sadece hutbeyi okuyup bir
    rek’at namaz kılacak kadar bir süre kalmışsa, Cuma’ya başlanmayıp öğle namazı
    kılınır. Zaten bu durumda Cuma namazına başlansa da sahîh olmaz.
    Cuma namazı
    kılındığı sırada vakit çıkacak olursa, mezheplerin bu durumda hükmün ne
    olacağına ilişkin muhtelif görüşleri vardır.


    Hanefilere göre;

    Cuma namazı tamamlanmadan önce vakit çıkarsa, şartı kaçırıldığından dolayı
    namaz da batıl olur. Kâdede teşehhüd miktarı oturulmuş olsa bile, vakit
    çıktığında namaz batıl olur.


    Şafiilere göre;

    Cuma kılacak kadar vakit varken Cuma’ya başlanır, fakat namaz uzatılır ve bu
    esnada vakit de çıkarsa, kılınmakta olan namaz batıl olmayıp dört rek’ate
    tamamlanarak öğle yerine kılınmış olur. Bunu yaparken de öğle namazına niyet
    edilmez. Eklenen kısımda imam, kıraati sessiz yapar. Ekleme yapmadan namazı
    kesmek ve öğle namazını baştan kılmak haram olur. Ama vakit daraldığı halde
    Cuma’nın kılınabileceğini zannederek namaza başlanıp da namazdayken vakit
    çıkarsa, kılınan namaz batıl olup öğle namazına dönüşmediğinden, dört rek’ate
    tamamlanmaz.


    Hanbelilere göre;

    Cemaat vaktin sonunda Cuma’ya başlar da namazdayken vakit çıkarsa,
    namazlarını Cuma namazı olarak tamamlamış olurlar.


    Malikilere göre;

    Tam olarak kılınabileceğine inanarak
    (vaktin sonunda) Cuma namazına başlanır da namazdayken güneş batarsa, eğer
    birinci rek’at iki secdesiyle birlikte kılınmışsa, namaz Cuma namazı olarak
    tamamlanmış olur. Aksi takdirde öğle namazı olarak tamamlanmış sayılır.

    “Resûlullah (asm) güneşin zevale meyletmesi zamanında Cuma namazını
    kılardı.” (Buhari)
    “Resûlullah (asm) ile güneşin zevale ermesi esnasında
    Cuma’yı kılar, sonra da dönüp (serinlemek) için gölge yerleri araştırırdık.”
    (Müslim)





+ Yorum Gönder