Konusunu Oylayın.: Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz
  1. 05.Eylül.2012, 17:00
    1
    Misafir

    Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz






    Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz Mumsema Fıkıh kitaplarında geçen bir hadiste şöyle buyrulmuştur: “Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz” (Bkz: İbn Abidin, 2/14). Bu hadis sahih midir?


  2. 05.Eylül.2012, 17:00
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 06.Eylül.2012, 02:11
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nai




    Hidaye’de bu hadis “Babu’n-Nevafil”de zikredilmiştir. Şerhinde de hadisin kaynağına yer verilmemiştir.
    Bazı âlimlere göre, bunun anlamı şudur:
    Hz. Peygamber (a.s.m)’in biri genel olarak herkes için geçerli olan umumî şefaati, diğeri ise bazı kimseler için söz konusu olan hususî şefaati olmak üzere iki tür şefaati vardır. Buradaki şefaatten maksat umumî olan değil, hususî olandır. Böyle bir üslubun tercihi ise, bu sünnetlerin bütün bütün terk edilmesini önlemeye yöneliktir.(bk.b Reddu’l-Muhtar, II/14).
    Nevevî, Cezerî ve Zuheyli gibi zatlar eserlerinde bu hadisten söz etmemişlerdir. Halbuki, Durrru’l-muhtar’da konumuz olan hadisle birlikte öğle sünnetinin faziletinden sözettikleri yerde,
    “Kim öğle namazından önce dört ve öğleden sonra dört rekat –sünnet- namazına devam ederse, Allah onu cehenneme haram kılar.”
    hadisine yer vermişlerdir. Kütübü Sitte'de bu hadise yer verildiği halde, Hidaye’de geçen rivayete yer verilmemiştir.



  4. 06.Eylül.2012, 02:11
    2
    Editör



    Hidaye’de bu hadis “Babu’n-Nevafil”de zikredilmiştir. Şerhinde de hadisin kaynağına yer verilmemiştir.
    Bazı âlimlere göre, bunun anlamı şudur:
    Hz. Peygamber (a.s.m)’in biri genel olarak herkes için geçerli olan umumî şefaati, diğeri ise bazı kimseler için söz konusu olan hususî şefaati olmak üzere iki tür şefaati vardır. Buradaki şefaatten maksat umumî olan değil, hususî olandır. Böyle bir üslubun tercihi ise, bu sünnetlerin bütün bütün terk edilmesini önlemeye yöneliktir.(bk.b Reddu’l-Muhtar, II/14).
    Nevevî, Cezerî ve Zuheyli gibi zatlar eserlerinde bu hadisten söz etmemişlerdir. Halbuki, Durrru’l-muhtar’da konumuz olan hadisle birlikte öğle sünnetinin faziletinden sözettikleri yerde,
    “Kim öğle namazından önce dört ve öğleden sonra dört rekat –sünnet- namazına devam ederse, Allah onu cehenneme haram kılar.”
    hadisine yer vermişlerdir. Kütübü Sitte'de bu hadise yer verildiği halde, Hidaye’de geçen rivayete yer verilmemiştir.






+ Yorum Gönder