Konusunu Oylayın.: Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi?
  1. 09.Temmuz.2012, 03:14
    1
    Misafir

    Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi?






    Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi? Mumsema değerli arkadaşlar ben namaza yeni başlayan biri olarak internetten bazı sorularıma cevap aradım ama çok değişik cevaplar buldum mesela yatsı namazı imsak oluncayaca kadar kılınırmı dedim bir çok cevap buldum hepside değişik cevaplar aldım ben şafiyim bu konuda bana yardımcı olurmusunuz ALLAH c c razı olsun cümlenizden


  2. 09.Temmuz.2012, 03:14
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    değerli arkadaşlar ben namaza yeni başlayan biri olarak internetten bazı sorularıma cevap aradım ama çok değişik cevaplar buldum mesela yatsı namazı imsak oluncayaca kadar kılınırmı dedim bir çok cevap buldum hepside değişik cevaplar aldım ben şafiyim bu konuda bana yardımcı olurmusunuz ALLAH c c razı olsun cümlenizden


    Benzer Konular

    - Yatsı namazı sabah ezanına kadar kılınabilir mi ?

    - Yatsı namazı ne zamana kadar kılınabilir.

    - Şafi Mezhebinde Yatsı Namazı Ne Zamana Kadar Kılınabilir?

    - Zahiri Mezhebinde Yatsı Namazı Ne Zamana Kadar Kılınabilir?

    - Yatsı namazı Saat kaça Kadar kılınabilir? Yatsı vaktinin sonu ne zaman?

  3. 10.Temmuz.2012, 12:33
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi?




    Yatsı namazı imsak vaktine dek kılınabilir.

    Yatsı namazının vakti:

    Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder. Delil Abdullah b. Ömer'den nakledilen şu hadistir: "Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur" (es-San'ânî, Subulu's-Selam, I,114).

    Diğer yandan yatsı namazı için Tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder. Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim"(eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, II,11). Enes (r.a), Hz. Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, a.g.e., II,12).

    Hz. Aişe (r.anhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir. " Hz. Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir" (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, a.g.e., I, 12).

    Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır (bk. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd.).

    Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder. Delil Abdullah b. Ömer'den nakledilen şu hadistir:


    "Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur."
    (es-San'ânî, I,114).
    Diğer yandan yatsı namazı için tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder. Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur:

    "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim."
    (eş-Şevkânî, II/11).

    Enes (r.a), Hz. Peygamber (asm)'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, II,12). Hz. Aişe (r.anhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir.

    "Hz. Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: 'Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir.' "
    (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, I, 12).

    Vitir namazı
    nın başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır. (bk. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd.).


    Sorularla İslamiyet



  4. 10.Temmuz.2012, 12:33
    2
    Silent and lonely rains



    Yatsı namazı imsak vaktine dek kılınabilir.

    Yatsı namazının vakti:

    Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder. Delil Abdullah b. Ömer'den nakledilen şu hadistir: "Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur" (es-San'ânî, Subulu's-Selam, I,114).

    Diğer yandan yatsı namazı için Tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder. Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim"(eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, II,11). Enes (r.a), Hz. Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, a.g.e., II,12).

    Hz. Aişe (r.anhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir. " Hz. Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir" (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, a.g.e., I, 12).

    Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır (bk. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd.).

    Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder. Delil Abdullah b. Ömer'den nakledilen şu hadistir:


    "Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur."
    (es-San'ânî, I,114).
    Diğer yandan yatsı namazı için tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder. Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur:

    "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim."
    (eş-Şevkânî, II/11).

    Enes (r.a), Hz. Peygamber (asm)'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, II,12). Hz. Aişe (r.anhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir.

    "Hz. Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: 'Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir.' "
    (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, I, 12).

    Vitir namazı
    nın başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır. (bk. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd.).


    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder