Konusunu Oylayın.: Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi?
  1. 20.Haziran.2012, 23:34
    1
    Misafir

    Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi?






    Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi? Mumsema selamun aleyküm benim bir sorum olacak bnde namaza daha yeni başladım pek alışamadıqım için ben bilgisayardan bakıp bi kahıda yazdım ondan berii bakarak kılıyorum öyleede sayılırmı acabaa


  2. 20.Haziran.2012, 23:34
    1
    mavişim81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    mavişim81
    Misafir



    selamun aleyküm benim bir sorum olacak bnde namaza daha yeni başladım pek alışamadıqım için ben bilgisayardan bakıp bi kahıda yazdım ondan berii bakarak kılıyorum öyleede sayılırmı acabaa


    Benzer Konular

    - Namaz kılarken telefonda videoya bakarak kılmak doğru mu?

    - Namaz kılarken kağıda bakarak dua okumak

    - Kitaba bakarak namaz kılınır mı ?

    - Kağıda bakarak namaz kılınır mı ?

    - Ayakkabı ile Namaz Kılmak Caizmi dir

  3. 20.Haziran.2012, 23:55
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi?




    Namazda Kurana bakarak okumak


    Ayeti mushafa bakarak okumak namazı bozar.

    Ancak teravih namazına gelince:

    İmam Azam'a göre hafız olmayan bir insanın Kur'an'ı Kerim'i yüzünden okuyarak namaz kılması, namazını ibtal eder. Çünkü namaz içinde mushafı tutup açmak, yapraklarını çevirmek, bakmak amel-i kesir olduğu gibi aynı zamanda, mushafa bakarak namaz kılmak, mushaftan telkin yoluyla öğrenmek demektir. Birinin talimi ile namaz kılmak gibidir. Halbuki namazda iken hariçten birinin Kur'an'dan ayet telkini namazı bozar. Bu itibarla ona göre mushaftan yüzüne bakarak okumak da telkin gibi olduğundan caiz değildir.

    İmam Ebu Yusuf ve Muhammed mekruh olmakla birlikte yüzüne bakarak okumaya cevaz vermişlerdir. (Tahavî, Muhtasar-ı İhtilafı'l-Ulema, 1/208; Şâşî, Hılyetü'l-Ulema, 2/89) Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheblerine göre ise teravih namazını mushaftan okuyarak kılmak caizdir. Cevaz verenler nafile namazlar için olduğunu ifade etmişlerdir.

    Teravih namazının mushafın yüzünden okunarak kılınmasına cevaz veren yaklaşımın delili şu rivayettir: Hz. Aişe (r.a.) validemizin kölesi Zekvan Ramazan ayında Kur'an'ı yüzünden okuyarak Hz. Aişe'ye hatimle teravih namazı kıldırırdı. (İbn-i Sahnun, Müdevvene, 1/224)

    Tabi bu şekilde namaz kılarken "amel-i kesir" sayılabilecek hareketlerden uzak durulması gerektiği şart koşulmuştur. Ameli kesir de genelde iki şekilde tarif edilmiştir: Dıştan bakan bir insanı namaz kılmadığı kanaatine sevketmek veya namaz içinde mushafı tutup bir yere koyma, sayfalarını açma sonra okuma gibi bu şekilde peşi peşine arada uzun fasıla olmadan yapılan üç harekette bulunmak.

    Ameli kesire düşmeden teravih namazını kılmak isteyen bir kimse önüne rahat görebileceği yüksek bir şeyin üstüne Mushaf-ı şerifi açıp koyarak sayfaları çevirmeye ihtiyaç hissetmeden veya en fazla bir kere çevirerek namaz kılabilir. Nitekim Kur'an'ı bu şekilde okuyabilmek için yapılan Kur'an sehpaları da vardır.


    Sorularla İslamiyet



  4. 20.Haziran.2012, 23:55
    2
    Devamlı Üye



    Namazda Kurana bakarak okumak


    Ayeti mushafa bakarak okumak namazı bozar.

    Ancak teravih namazına gelince:

    İmam Azam'a göre hafız olmayan bir insanın Kur'an'ı Kerim'i yüzünden okuyarak namaz kılması, namazını ibtal eder. Çünkü namaz içinde mushafı tutup açmak, yapraklarını çevirmek, bakmak amel-i kesir olduğu gibi aynı zamanda, mushafa bakarak namaz kılmak, mushaftan telkin yoluyla öğrenmek demektir. Birinin talimi ile namaz kılmak gibidir. Halbuki namazda iken hariçten birinin Kur'an'dan ayet telkini namazı bozar. Bu itibarla ona göre mushaftan yüzüne bakarak okumak da telkin gibi olduğundan caiz değildir.

    İmam Ebu Yusuf ve Muhammed mekruh olmakla birlikte yüzüne bakarak okumaya cevaz vermişlerdir. (Tahavî, Muhtasar-ı İhtilafı'l-Ulema, 1/208; Şâşî, Hılyetü'l-Ulema, 2/89) Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheblerine göre ise teravih namazını mushaftan okuyarak kılmak caizdir. Cevaz verenler nafile namazlar için olduğunu ifade etmişlerdir.

    Teravih namazının mushafın yüzünden okunarak kılınmasına cevaz veren yaklaşımın delili şu rivayettir: Hz. Aişe (r.a.) validemizin kölesi Zekvan Ramazan ayında Kur'an'ı yüzünden okuyarak Hz. Aişe'ye hatimle teravih namazı kıldırırdı. (İbn-i Sahnun, Müdevvene, 1/224)

    Tabi bu şekilde namaz kılarken "amel-i kesir" sayılabilecek hareketlerden uzak durulması gerektiği şart koşulmuştur. Ameli kesir de genelde iki şekilde tarif edilmiştir: Dıştan bakan bir insanı namaz kılmadığı kanaatine sevketmek veya namaz içinde mushafı tutup bir yere koyma, sayfalarını açma sonra okuma gibi bu şekilde peşi peşine arada uzun fasıla olmadan yapılan üç harekette bulunmak.

    Ameli kesire düşmeden teravih namazını kılmak isteyen bir kimse önüne rahat görebileceği yüksek bir şeyin üstüne Mushaf-ı şerifi açıp koyarak sayfaları çevirmeye ihtiyaç hissetmeden veya en fazla bir kere çevirerek namaz kılabilir. Nitekim Kur'an'ı bu şekilde okuyabilmek için yapılan Kur'an sehpaları da vardır.


    Sorularla İslamiyet



  5. 01.Temmuz.2014, 17:18
    3
    Misafir

    Cevap: Kağıda/kitaba bakarak namaz kılmak caizmi?

    Ben tüm duaları biliyorum fakat namaz rekatlarini kitaptaki gibi kağıda geçirdim oradan bakarak kiliyorum gunah mi ve kabul olmaz mi ?


  6. 01.Temmuz.2014, 17:18
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben tüm duaları biliyorum fakat namaz rekatlarini kitaptaki gibi kağıda geçirdim oradan bakarak kiliyorum gunah mi ve kabul olmaz mi ?





+ Yorum Gönder