Konusunu Oylayın.: Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi?

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 4 kişi
Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi?
  1. 26.Mayıs.2012, 15:26
    1
    Misafir

    Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi?






    Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi? Mumsema Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi?


  2. 26.Mayıs.2012, 15:31
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Sesli olarak Kur’an-ı Kerim okunan bir yerde namaz kılınabilir mi?




    Kur’an okunduğu zaman Müslümanın onu dinlemesi gerekir. Ayet-i kerimede; “Kur’an okunduğu zaman ona kulak verip dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” buyrulmaktadır.(A’raf, 7/204.)

    Kur’an-ı Kerim okunurken Müslümanların konuşmayı bırakıp onu dinlemeleri istenmekle birlikte bunun farz olup olmadığı, farz olması durumunda da bu hükmün mutlak olup olmadığı konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür.
    Bazı âlimlerin görüşüne göre Kur’an okunduğunda onu dinlemek her zaman farzdır. Bazılarına göre ayet, farziyet değil tavsiye (nedb) anlamı taşımaktadır. Bazı âlimlere göre ise ayet, sadece namazda okunan Kur’an’ı dinlemekle ilgilidir; namaz dışında Kur’an okunurken onu dinlemek ise müstehaptır.

    Hanefi mezhebinde namaz dışında Kur’an okunurken onu dinlemenin hükmü hakkında iki görüş vardır.

    Birine göre bu dinleme farz-ı ayn, diğerine göre ise farz-ı kifayedir.

    Farz-ı kifaye olduğunu söyleyenlere göre, Kur’an okunan yerde onu dinleyen birileri varsa diğerlerinden sorumluluk düşer. Ayrıca bu mezhepteki her iki görüşe göre de, Kur’an okunurken, bir mazeret sebebiyle onu dinleyemeyenler sorumlu olmazlar. Özellikle, çarşı ve işyeri gibi mekânlarda insanlar kendi işleriyle uğraşırken birileri onların yanında Kur’an okuyorsa, dinlemeyenlerin değil, okuyanın günahkâr olacağı ifade edilmiştir.

    Buna göre, başkalarının dinlemesine mani olmadan camide sesli olarak Kur’an okunurken bir kenarda namaz kılmakta sakınca yoktur

    Din işleri kurulu



  3. 26.Mayıs.2012, 15:31
    2
    Moderatör



    Kur’an okunduğu zaman Müslümanın onu dinlemesi gerekir. Ayet-i kerimede; “Kur’an okunduğu zaman ona kulak verip dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” buyrulmaktadır.(A’raf, 7/204.)

    Kur’an-ı Kerim okunurken Müslümanların konuşmayı bırakıp onu dinlemeleri istenmekle birlikte bunun farz olup olmadığı, farz olması durumunda da bu hükmün mutlak olup olmadığı konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür.
    Bazı âlimlerin görüşüne göre Kur’an okunduğunda onu dinlemek her zaman farzdır. Bazılarına göre ayet, farziyet değil tavsiye (nedb) anlamı taşımaktadır. Bazı âlimlere göre ise ayet, sadece namazda okunan Kur’an’ı dinlemekle ilgilidir; namaz dışında Kur’an okunurken onu dinlemek ise müstehaptır.

    Hanefi mezhebinde namaz dışında Kur’an okunurken onu dinlemenin hükmü hakkında iki görüş vardır.

    Birine göre bu dinleme farz-ı ayn, diğerine göre ise farz-ı kifayedir.

    Farz-ı kifaye olduğunu söyleyenlere göre, Kur’an okunan yerde onu dinleyen birileri varsa diğerlerinden sorumluluk düşer. Ayrıca bu mezhepteki her iki görüşe göre de, Kur’an okunurken, bir mazeret sebebiyle onu dinleyemeyenler sorumlu olmazlar. Özellikle, çarşı ve işyeri gibi mekânlarda insanlar kendi işleriyle uğraşırken birileri onların yanında Kur’an okuyorsa, dinlemeyenlerin değil, okuyanın günahkâr olacağı ifade edilmiştir.

    Buna göre, başkalarının dinlemesine mani olmadan camide sesli olarak Kur’an okunurken bir kenarda namaz kılmakta sakınca yoktur

    Din işleri kurulu






+ Yorum Gönder