Konusunu Oylayın.: Cünübken cenaze namazı kılınır mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Cünübken cenaze namazı kılınır mı?
  1. 30.Nisan.2012, 16:55
    1
    Misafir

    Cünübken cenaze namazı kılınır mı?

  2. 01.Mayıs.2012, 17:43
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Cünübken cenaze namazı kılınır mı?




    "Değerli Kardeşimiz;"
    "Namazın genel sıhhat şartları, cenaze namazı için de aynen geçerlidir. Dolayısıyla, cenaze namazının sahih olması için, sünnî fukaha çoğunluğu, abdestli olmayı zorunlu görür. Yalnızca Şa'bî adlı sünnî fakih, cenaze namazında taharet (abdest) şartını aramaz. Bu yaklaşıma göre, rükû ve secde bulunmadığından, cenaze namazına cenaze namazı değil, dua denilmesi uygun düşer. (İbn Rüşd, Bidâyetü'l-Müctehid, 1/194, Türkçesi: Bidâyetü'l-Müctehid, 1/462-3, Beyan Yayınları) Aynı şekilde Caferî Mezhebi de ölüye namazda, hadesten ve necasetten taharet şartları ile diğer namaz şartlarını aramaz; ancak ihtiyat, namazdaki bütün durumların, cenaze namazında da gözetilmesidir.
    Abdestsiz bulunulur da cenaze namazının kaçırılma endişesi varsa, Hanefi Mezhebine göre, teyemmüm ederek cenaze namazı kılınabilir; diğer üç sünnî mezhebe göre ise, cenaze namazı teyemmümle kılınmaz.
    Bu bilgiler ışığında, cenaze namazı abdestsiz de kılınabilir görüşü, sünnîler açısından makbul bir görüş değildir. Cenaze namazı, temelde ölüye bir dua niteliğinde olmakla birlikte, tıpkı diğer namazlar gibi aynı ciddiyetle ve aynı sıhhat şartları gözetilerek kılınmalıdır. Abdestsiz olunan durumlarda, ya hızlıca sembolik abdest ve gusül anlamında olan teyemmüm edilmeli, ya da cenaze namazı farz-ı kifaye olduğu için başka kılanlar bulunduğunda kenarda beklenmelidir.
    Vecdi Akyüz
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör"


  3. 01.Mayıs.2012, 17:43
    2
    Devamlı Üye



    "Değerli Kardeşimiz;"
    "Namazın genel sıhhat şartları, cenaze namazı için de aynen geçerlidir. Dolayısıyla, cenaze namazının sahih olması için, sünnî fukaha çoğunluğu, abdestli olmayı zorunlu görür. Yalnızca Şa'bî adlı sünnî fakih, cenaze namazında taharet (abdest) şartını aramaz. Bu yaklaşıma göre, rükû ve secde bulunmadığından, cenaze namazına cenaze namazı değil, dua denilmesi uygun düşer. (İbn Rüşd, Bidâyetü'l-Müctehid, 1/194, Türkçesi: Bidâyetü'l-Müctehid, 1/462-3, Beyan Yayınları) Aynı şekilde Caferî Mezhebi de ölüye namazda, hadesten ve necasetten taharet şartları ile diğer namaz şartlarını aramaz; ancak ihtiyat, namazdaki bütün durumların, cenaze namazında da gözetilmesidir.
    Abdestsiz bulunulur da cenaze namazının kaçırılma endişesi varsa, Hanefi Mezhebine göre, teyemmüm ederek cenaze namazı kılınabilir; diğer üç sünnî mezhebe göre ise, cenaze namazı teyemmümle kılınmaz.
    Bu bilgiler ışığında, cenaze namazı abdestsiz de kılınabilir görüşü, sünnîler açısından makbul bir görüş değildir. Cenaze namazı, temelde ölüye bir dua niteliğinde olmakla birlikte, tıpkı diğer namazlar gibi aynı ciddiyetle ve aynı sıhhat şartları gözetilerek kılınmalıdır. Abdestsiz olunan durumlarda, ya hızlıca sembolik abdest ve gusül anlamında olan teyemmüm edilmeli, ya da cenaze namazı farz-ı kifaye olduğu için başka kılanlar bulunduğunda kenarda beklenmelidir.
    Vecdi Akyüz
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör"





+ Yorum Gönder