Konusunu Oylayın.: Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?
  1. 26.Mart.2012, 17:25
    1
    Misafir

    Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?






    Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir? Mumsema Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?

    teşekkürtler


  2. 26.Mart.2012, 17:25
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 26.Mart.2012, 19:45
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?




    Namazda beden hareketleri:
    Namazda dört temel hareket vardır. Birincisi kıyamdır. Yani ayakta durmak. İkincisi rükudur. Üçüncüsü birinci secde, dördüncüsü ikinci secdedir. (Fususulhikem, II / 476-477)
    Namazda kıyam, baş tarafı Hak, ayak tarafı halk hüviyeti taşır. Kıyamda bu ikisini cem eden insan, bu durumu içinde, farz olan kıraati eda eder. Hem kıyam, hem de kıraatle iki farzı birden eda eder.
    Rükua gelince; rüku hayvanın yürürken olan duruşunu namazda yaşamaktır. Hayvanlar bu haliyle, ayakları merkezi arza bakarken, vücut istikameti ufki olur. Yani yerin çekim kuvvetine paralel durur. Hayvanın bu yaratılış şekli, başı itibariyle ne fezaya, ne de yerin çekim kuvvetine bakar. İkisi ortası bir durumdadır. Acaba biz insan olduğumuz halde neden namazda bunu yaşarız? Hayvandan bize ne, diye bir soru aklımızda takıldığı olur. Bunun cevabı şöyle:
    18.000 hayvanın özeti olan insan bedeni, ruhu hayvani ile dünya hayatını yaşayan tarafı vardır. Arzular bakımından nefis ismi taşıyan bu ruh, tezkiye görmedikçe ruhu insaniye terakki edemez..Az yiyecek, az uyuyacak, az cinsi ilişkide bulunacak ki dünyaya bağlı hayvaniyattan uzaklaşsın. O zaman tezkiye durumuna girer. Amme bir ibadet olan namaz, bünyesindeki hayvaniyatı yaşamak zorundadır.
    Secdenin hikmeti; secde demek; başın ayak seviyesine inmesi demektir. İnsan bu haliyle bitkideki ahvali yaşar. İkinci secde cemadidir. Zatından hareketi yoktur. Yani kendi bünyesinde, kendi içinden hareketi yoktur. Dış tesirle hareket eder. Taş, toprak içindeki madenler buna dahildir. Maden izabe görmediği sürece cemadat içinde dağınık bulunduğundan, onu muhafaza edenin adresini taşır. Her madenin elementinin zerre itibariyle ruhu vardır.
    İkinci secdenin birinci secde gibi olması, bitki ile cemadatın bir arada bulunmaları, hayvanlar gibi gezer halleri olmamaları içindir. Bu feza boşluğunda görülen her küre, yıldız ve emsali hepsi cemadattır. Eşya bakımından ne kadar büyük yekun oluşturuyorsa, secde de o kadar büyük yekun tutar.
    Özetlediğimizde; namaz insanı, hayvanı ve tüm mahlukatı içine alan bir ibadettir. Ancak şeklen değil, kalben, manen gerçeğine vakıf olmakla yürütülürse, anlaşılır.
    Nusret Osmanoğlu, İbadet Hikmetleri


  4. 26.Mart.2012, 19:45
    2
    Administrator



    Namazda beden hareketleri:
    Namazda dört temel hareket vardır. Birincisi kıyamdır. Yani ayakta durmak. İkincisi rükudur. Üçüncüsü birinci secde, dördüncüsü ikinci secdedir. (Fususulhikem, II / 476-477)
    Namazda kıyam, baş tarafı Hak, ayak tarafı halk hüviyeti taşır. Kıyamda bu ikisini cem eden insan, bu durumu içinde, farz olan kıraati eda eder. Hem kıyam, hem de kıraatle iki farzı birden eda eder.
    Rükua gelince; rüku hayvanın yürürken olan duruşunu namazda yaşamaktır. Hayvanlar bu haliyle, ayakları merkezi arza bakarken, vücut istikameti ufki olur. Yani yerin çekim kuvvetine paralel durur. Hayvanın bu yaratılış şekli, başı itibariyle ne fezaya, ne de yerin çekim kuvvetine bakar. İkisi ortası bir durumdadır. Acaba biz insan olduğumuz halde neden namazda bunu yaşarız? Hayvandan bize ne, diye bir soru aklımızda takıldığı olur. Bunun cevabı şöyle:
    18.000 hayvanın özeti olan insan bedeni, ruhu hayvani ile dünya hayatını yaşayan tarafı vardır. Arzular bakımından nefis ismi taşıyan bu ruh, tezkiye görmedikçe ruhu insaniye terakki edemez..Az yiyecek, az uyuyacak, az cinsi ilişkide bulunacak ki dünyaya bağlı hayvaniyattan uzaklaşsın. O zaman tezkiye durumuna girer. Amme bir ibadet olan namaz, bünyesindeki hayvaniyatı yaşamak zorundadır.
    Secdenin hikmeti; secde demek; başın ayak seviyesine inmesi demektir. İnsan bu haliyle bitkideki ahvali yaşar. İkinci secde cemadidir. Zatından hareketi yoktur. Yani kendi bünyesinde, kendi içinden hareketi yoktur. Dış tesirle hareket eder. Taş, toprak içindeki madenler buna dahildir. Maden izabe görmediği sürece cemadat içinde dağınık bulunduğundan, onu muhafaza edenin adresini taşır. Her madenin elementinin zerre itibariyle ruhu vardır.
    İkinci secdenin birinci secde gibi olması, bitki ile cemadatın bir arada bulunmaları, hayvanlar gibi gezer halleri olmamaları içindir. Bu feza boşluğunda görülen her küre, yıldız ve emsali hepsi cemadattır. Eşya bakımından ne kadar büyük yekun oluşturuyorsa, secde de o kadar büyük yekun tutar.
    Özetlediğimizde; namaz insanı, hayvanı ve tüm mahlukatı içine alan bir ibadettir. Ancak şeklen değil, kalben, manen gerçeğine vakıf olmakla yürütülürse, anlaşılır.
    Nusret Osmanoğlu, İbadet Hikmetleri


  5. 26.Mart.2012, 19:54
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namazda yapılan bütün rükünlerin hikmeti nedir? Namazın beş vakit olmasının hikmet nedir?

    kıyamda elif diyoruz
    rükuda dal
    secdede ise mim
    böylece hareketlerimiz ile Adem demiş oluyoruz
    evrim teorisini reddedip yaradılış teorisini kabul ettiğimizi ifade ediyoruz

    ya da kıyamda alemi temaşa edip
    Rabbu'l-Alemin'e saygı duruşunda bulunuyoruz
    sonra O'nun önünde saygı ile eğilip doğruluyoruz
    böylece O'na biraz daha yaklaşmış oluyoruz
    bu da bizim kalp gözümüzü açtığı için
    Allah'a saygı ile eğilmenin kafi olmadığını görüp
    secdeye kapanıyoruz
    fakat secde de bizi O'na yaklaştırdığı ve kalp gözümüzü daha bir açtığı için
    O'na secde edebilmenin bile ne büyük bir nimet olduğunu anlayıp
    nimetleri için yaptığımız birinci secdenin ardından
    bu secde nimeti için bir secde daha ediyoruz
    zira bu nimetin farkında olmayan
    bu nimetin tadına varmayan ne kadar çok insan olduğunu
    Allah'ın bizi onların arasından seçip çıkardığını anlıyoruz


    Allahu Alem


  6. 26.Mart.2012, 19:54
    3
    âb ü kil
    kıyamda elif diyoruz
    rükuda dal
    secdede ise mim
    böylece hareketlerimiz ile Adem demiş oluyoruz
    evrim teorisini reddedip yaradılış teorisini kabul ettiğimizi ifade ediyoruz

    ya da kıyamda alemi temaşa edip
    Rabbu'l-Alemin'e saygı duruşunda bulunuyoruz
    sonra O'nun önünde saygı ile eğilip doğruluyoruz
    böylece O'na biraz daha yaklaşmış oluyoruz
    bu da bizim kalp gözümüzü açtığı için
    Allah'a saygı ile eğilmenin kafi olmadığını görüp
    secdeye kapanıyoruz
    fakat secde de bizi O'na yaklaştırdığı ve kalp gözümüzü daha bir açtığı için
    O'na secde edebilmenin bile ne büyük bir nimet olduğunu anlayıp
    nimetleri için yaptığımız birinci secdenin ardından
    bu secde nimeti için bir secde daha ediyoruz
    zira bu nimetin farkında olmayan
    bu nimetin tadına varmayan ne kadar çok insan olduğunu
    Allah'ın bizi onların arasından seçip çıkardığını anlıyoruz


    Allahu Alem





+ Yorum Gönder