Konusunu Oylayın.: Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir?
  1. 25.Şubat.2012, 07:19
    1
    Misafir

    Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir?






    Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir? Mumsema Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir?


  2. 25.Şubat.2012, 07:19
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 25.Şubat.2012, 10:52
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Namazda Fatiha'dan sonra, farklı surelerden ayetler aynı rekatta okunabilir mi? Okunmuşsa kılınan namazın hükmü nedir?




    Bir rekâtta aralarında birkaç sûre, ya da bir sûre bulunan iki sûreyi üst üste okumak mekruh sayılmıştır. Tabii bu kerahet tenzihidir. Ama iki rekâtta aralarında birkaç sûre bulunmak şartıyla ayrı ayrı birer sûre okumak caizdir. Bazısına göre, aralarındaki sûre uzun olursa bunda bir beis yoktur. Fetva buna göredir. (El-Muhit / Serahsi.)

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyleyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rekâtta okuduğu sûreden önce geleni ikinci rekatta okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rekâtta birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlayarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)

    Misal, Fatiha'dan sonra kıraatın öncesinde Tin suresinden, ortasında Asr suresinden, sonunda ise tekrar Tin suresinden ayetler okumakla kıraat gereçekleşirse namaz bozulmaz, bunun için sehiv secdesi de gerekmez.

    (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/276.)
    S.İslmyt



  4. 25.Şubat.2012, 10:52
    2
    Silent and lonely rains



    Bir rekâtta aralarında birkaç sûre, ya da bir sûre bulunan iki sûreyi üst üste okumak mekruh sayılmıştır. Tabii bu kerahet tenzihidir. Ama iki rekâtta aralarında birkaç sûre bulunmak şartıyla ayrı ayrı birer sûre okumak caizdir. Bazısına göre, aralarındaki sûre uzun olursa bunda bir beis yoktur. Fetva buna göredir. (El-Muhit / Serahsi.)

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyleyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rekâtta okuduğu sûreden önce geleni ikinci rekatta okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rekâtta birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlayarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)

    Misal, Fatiha'dan sonra kıraatın öncesinde Tin suresinden, ortasında Asr suresinden, sonunda ise tekrar Tin suresinden ayetler okumakla kıraat gereçekleşirse namaz bozulmaz, bunun için sehiv secdesi de gerekmez.

    (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/276.)
    S.İslmyt






+ Yorum Gönder