Konusunu Oylayın.: Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır?
  1. 13.Aralık.2011, 18:28
    1
    Misafir

    Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır?






    Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır? Mumsema Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır?


  2. 13.Aralık.2011, 18:28
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 13.Aralık.2011, 19:39
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Namaz kıldıktan sonra seccadeyi kapatmanın fıkıhta yeri varmıdır?




    Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Yeryüzü bana mescit kılındı.” (Buhari, Teyemmüm 1) buyurmaktadır. Temiz olan her yerde kişi ibadetini yapabilir.
    Asr-ı saadette seccade olarak özel bir şey yoktu. İlerleyen zaman içinde ibadet yapılan yerlerin temizliğinin sağlanması için Müslümanlar tedbirler almışlardır. Camilerdeki halılar, evlerdeki ve işyerlerindeki seccadeler bunun bir örneğidir.
    Seccadeyle namaz kılan bazı kimseler, temizlik hassasiyetleri sebebiyle seccadeyi kapatırlar. Sonradan orada namaz kılacak kimsenin bilhassa ellerinin ve alnının temas ettiği yerler temiz olsun diye.Kimileri “Eğer kapatmazsan şeytan namaz kılar” derler. Bunun bir aslı ve dayanağı yoktur. Keşke açık bırakılsa da şeytan kılsa! Ancak durum böyle değildir.Eğer seccadenin secde edilen kısmını kapatmak bir gereklilik olsaydı camilerimizde de aynı şeyi yapmamız gerekirdi. Bu ise mümkün değildir.Netice olarak, namaz sonrası seccadeyi kapatmak dini bir vecibe değil, temizlik düşüncesiyle yapılan örfî bir uygulamadır. Temiz tutma düşüncesiyle yapıldığı sürece bir engel yoktur. Dini bir mesele hâline getirilmesi ise sakıncalıdır.

    Sakarya İl Müftülüğü



  4. 13.Aralık.2011, 19:39
    2
    Hüvel Baki..



    Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Yeryüzü bana mescit kılındı.” (Buhari, Teyemmüm 1) buyurmaktadır. Temiz olan her yerde kişi ibadetini yapabilir.
    Asr-ı saadette seccade olarak özel bir şey yoktu. İlerleyen zaman içinde ibadet yapılan yerlerin temizliğinin sağlanması için Müslümanlar tedbirler almışlardır. Camilerdeki halılar, evlerdeki ve işyerlerindeki seccadeler bunun bir örneğidir.
    Seccadeyle namaz kılan bazı kimseler, temizlik hassasiyetleri sebebiyle seccadeyi kapatırlar. Sonradan orada namaz kılacak kimsenin bilhassa ellerinin ve alnının temas ettiği yerler temiz olsun diye.Kimileri “Eğer kapatmazsan şeytan namaz kılar” derler. Bunun bir aslı ve dayanağı yoktur. Keşke açık bırakılsa da şeytan kılsa! Ancak durum böyle değildir.Eğer seccadenin secde edilen kısmını kapatmak bir gereklilik olsaydı camilerimizde de aynı şeyi yapmamız gerekirdi. Bu ise mümkün değildir.Netice olarak, namaz sonrası seccadeyi kapatmak dini bir vecibe değil, temizlik düşüncesiyle yapılan örfî bir uygulamadır. Temiz tutma düşüncesiyle yapıldığı sürece bir engel yoktur. Dini bir mesele hâline getirilmesi ise sakıncalıdır.

    Sakarya İl Müftülüğü






+ Yorum Gönder