Konusunu Oylayın.: Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz
  1. 13.Aralık.2011, 18:21
    1
    Misafir

    Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz






    Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz Mumsema Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz sayılacak bir denize girdik ama içimiz de abdest alma niyeti yok. denizden çıktığımız zaman namaz kılabilirmiyiz. kılamaz isek abdestimiz olmaz ise neden abdestte niyet farz değilde namazda farz. namazım olursa bunu kaynak gösterebileceğim bir kitap var mıdır?


  2. 13.Aralık.2011, 18:21
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi biz temiz sayılacak bir denize girdik ama içimiz de abdest alma niyeti yok. denizden çıktığımız zaman namaz kılabilirmiyiz. kılamaz isek abdestimiz olmaz ise neden abdestte niyet farz değilde namazda farz. namazım olursa bunu kaynak gösterebileceğim bir kitap var mıdır?


    Benzer Konular

    - Vakit namazlarının sünneti ile farzları arasında konuşmak veya yiyip içmek caizmidir?

    - Hanefi Mezhebinde Abdestin Farzları Açıklamalı

    - Hanefi mezhebine göre Abdestin Farzları Nelerdir?

    - Mezhepler arasında abdestin farzları konusunda farklılık var mıdır?

    - Abdestin Farzları Ayrıntılı

  3. 13.Aralık.2011, 19:54
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Hanefi fıkhında abdestin farzları arasında niyet yer almaz ama namazın farzları arasında niyet yer alır. şimdi bi




    Farz, yapılması din yönünden kesin şekilde gerekli olan herhangi bir görevdir. Kesin olarak şer'î bir delil ya Kur'anın açık bir âyeti yahut peygamberimizin sağlam bir hadisi ile yapılması emredilen ve istenen görevdir. Namaz ve zekât gibi...Abdestle ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de, "Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar kollarınızı yıkayın, başınızı meshedin ve topuklara kadar ayağınızı yıkayın. Eğer su bulamazsanız temiz toprakla teyemmüm edin" (el-Mâide 5/6) buyurulur. Bu âyet Medine döneminde nâzil olmuş ise de, müslümanların Mekke döneminde mi`rac gecesinde namazın farz kılınmasından itibaren namaz öncesinde mendup bir davranış olarak abdest aldıkları bilinmektedir. Âyet bunu müstakil bir hükümle teyit etmiş, ayrıca abdestin her amel için değil namaz için farz kılındığını açıklamıştır. Hz. Peygamber de hem müslümanlara fiilî olarak abdestin nasıl alınacağını göstermiş hem de abdestsiz olarak kılınacak hiçbir namazın Allah katında kabul olunmayacağını belirtmiştir (Buhârî, "Vudû", 2; İbn Mâce, "Tahâret", 47).Abdestin farzları, bir fiilin abdest sayılabilmesi için onda bulunması zorunlu olan ana unsurlar demektir. Abdestin farzları ilgili âyette (el-Mâide 5/6) zikredildiği üzere dörttür: 1. Yüzü yıkamak. 2. Kolları dirseklerle birlikte yıkamak. 3. Başı meshetmek. 4. Ayakları topuklarla birlikte yıkamak.Abdestin bu dört farzında Sünnî fıkıh mezhepleri ittifak etmiştir. Ancak Hanefî mezhebinin dışında kalan diğer üç Sünnî mezhebin buna bazı şartları da ilâve ettiği görülür. Meselâ niyet bu üç mezhebe göre, abdeste başlarken besmele çekmek Hanbelîler'e göre, dört farzın âyette sayılan sıraya uygun yapılması (tertîb) Şâfiî ve Hanbelîler'e göre, bu işlemlerin ara verilmeden yapılması (muvâlât) Mâlikî ve Hanbelîler'e göre farzdır.Abdestin farzlarının yerine getirilmiş olması kuşkusuz alınan abdestin fıkhen geçerli (sahih) olması sonucunu da doğururAbdestin başlıca sünnetleri şöyle sıralanabilir : Abdest almaya niyet etmek, başlarken besmele çekmek, elleri bileklerle birlikte üç defa yıkamak( Diyanet İlmihali c.1)Teyemmüm edecek kimse, Ne İçin Teyemmüm edeceğine niyet eder.Kur’an-ı Kerim’de, “eğer hasta iseniz, yolculukta bulunuyorsanız, tuvaletten gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve de su bulamamışsanız, temiz bir toprağa yönelip, onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (teyemmüm edin)” buyurulmaktadır. (Nisa, 43; Maide, 6)Namaz hususunda niyet Allah için safiyetle namaz kılmayı istemek ve hangi namazın kılınacağını bilmektirNamazın geçerli olması için niyetin gerekli olduğunda İslâm bilginleri ittifak etmişlerdir. Hanefî mezhebine göre farz namazlar, vitir namazı, adak namazı ve bayram namazları için belirleme şarttır. Niyetin kalp ile yapılması esas olup dil ile söylenmesi şart değildir. Bununla birlikte ayrıca dil ile de söylenmesi daha iyi olur ve bu tarzda niyet, çoğunluğa göre müstehaptırNiyet etmek: Abdesti, namaz kılmaya veya abdestsizliği gidermeye veya Yüce Allah'ın emrini yerine getirmeye niyet ederek almak.Niyet kalb ile olur, Dil ile "Niyet ettim Allah rızası için abdest almaya" denilmesi güzel görülmüştür. Niyetin vakti, elleri veya yüzü yıkamaya başlama zamanıdır. ( Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslam İlmihali)
    Bu durumda Hanefi mezhebine göre; niyet kasdı olmasa dahi denize girip çıktığında abdest almış olur. Çıktığında o abdestle namaz kılabilir. Yalnız abdestin farzına sünnetine ve adabına rayet edilerek abdest alınması tercih edilen durumdur.


  4. 13.Aralık.2011, 19:54
    2
    Hüvel Baki..



    Farz, yapılması din yönünden kesin şekilde gerekli olan herhangi bir görevdir. Kesin olarak şer'î bir delil ya Kur'anın açık bir âyeti yahut peygamberimizin sağlam bir hadisi ile yapılması emredilen ve istenen görevdir. Namaz ve zekât gibi...Abdestle ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de, "Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar kollarınızı yıkayın, başınızı meshedin ve topuklara kadar ayağınızı yıkayın. Eğer su bulamazsanız temiz toprakla teyemmüm edin" (el-Mâide 5/6) buyurulur. Bu âyet Medine döneminde nâzil olmuş ise de, müslümanların Mekke döneminde mi`rac gecesinde namazın farz kılınmasından itibaren namaz öncesinde mendup bir davranış olarak abdest aldıkları bilinmektedir. Âyet bunu müstakil bir hükümle teyit etmiş, ayrıca abdestin her amel için değil namaz için farz kılındığını açıklamıştır. Hz. Peygamber de hem müslümanlara fiilî olarak abdestin nasıl alınacağını göstermiş hem de abdestsiz olarak kılınacak hiçbir namazın Allah katında kabul olunmayacağını belirtmiştir (Buhârî, "Vudû", 2; İbn Mâce, "Tahâret", 47).Abdestin farzları, bir fiilin abdest sayılabilmesi için onda bulunması zorunlu olan ana unsurlar demektir. Abdestin farzları ilgili âyette (el-Mâide 5/6) zikredildiği üzere dörttür: 1. Yüzü yıkamak. 2. Kolları dirseklerle birlikte yıkamak. 3. Başı meshetmek. 4. Ayakları topuklarla birlikte yıkamak.Abdestin bu dört farzında Sünnî fıkıh mezhepleri ittifak etmiştir. Ancak Hanefî mezhebinin dışında kalan diğer üç Sünnî mezhebin buna bazı şartları da ilâve ettiği görülür. Meselâ niyet bu üç mezhebe göre, abdeste başlarken besmele çekmek Hanbelîler'e göre, dört farzın âyette sayılan sıraya uygun yapılması (tertîb) Şâfiî ve Hanbelîler'e göre, bu işlemlerin ara verilmeden yapılması (muvâlât) Mâlikî ve Hanbelîler'e göre farzdır.Abdestin farzlarının yerine getirilmiş olması kuşkusuz alınan abdestin fıkhen geçerli (sahih) olması sonucunu da doğururAbdestin başlıca sünnetleri şöyle sıralanabilir : Abdest almaya niyet etmek, başlarken besmele çekmek, elleri bileklerle birlikte üç defa yıkamak( Diyanet İlmihali c.1)Teyemmüm edecek kimse, Ne İçin Teyemmüm edeceğine niyet eder.Kur’an-ı Kerim’de, “eğer hasta iseniz, yolculukta bulunuyorsanız, tuvaletten gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve de su bulamamışsanız, temiz bir toprağa yönelip, onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (teyemmüm edin)” buyurulmaktadır. (Nisa, 43; Maide, 6)Namaz hususunda niyet Allah için safiyetle namaz kılmayı istemek ve hangi namazın kılınacağını bilmektirNamazın geçerli olması için niyetin gerekli olduğunda İslâm bilginleri ittifak etmişlerdir. Hanefî mezhebine göre farz namazlar, vitir namazı, adak namazı ve bayram namazları için belirleme şarttır. Niyetin kalp ile yapılması esas olup dil ile söylenmesi şart değildir. Bununla birlikte ayrıca dil ile de söylenmesi daha iyi olur ve bu tarzda niyet, çoğunluğa göre müstehaptırNiyet etmek: Abdesti, namaz kılmaya veya abdestsizliği gidermeye veya Yüce Allah'ın emrini yerine getirmeye niyet ederek almak.Niyet kalb ile olur, Dil ile "Niyet ettim Allah rızası için abdest almaya" denilmesi güzel görülmüştür. Niyetin vakti, elleri veya yüzü yıkamaya başlama zamanıdır. ( Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslam İlmihali)
    Bu durumda Hanefi mezhebine göre; niyet kasdı olmasa dahi denize girip çıktığında abdest almış olur. Çıktığında o abdestle namaz kılabilir. Yalnız abdestin farzına sünnetine ve adabına rayet edilerek abdest alınması tercih edilen durumdur.





+ Yorum Gönder