Konusunu Oylayın.: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

5 üzerinden 4.30 | Toplam : 10 kişi
Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?
  1. 09.Aralık.2011, 21:26
    1
    Misafir

    Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?






    Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir? Mumsema esselamun aleykum
    Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir? Kerahet vakitlerini sabahtan 45 dakika önce, öğleden 45 dakika önce ve akşamdan 45 dk önce, hepsini aynı hesaplasam olur mu?


  2. 09.Aralık.2011, 21:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    esselamun aleykum
    Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir? Kerahet vakitlerini sabahtan 45 dakika önce, öğleden 45 dakika önce ve akşamdan 45 dk önce, hepsini aynı hesaplasam olur mu?


    Benzer Konular

    - Bazı vakitlerde namaz kılmak neden mekruhtur?

    - Kerahet Vakitleri Hakkında

    - Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

    - Kerahet vakitleri nelerdir?

    - Kerahat vakitlerinde neden namaz kılınmıyor

  3. 09.Aralık.2011, 23:51
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?




    Değerli Kardeşimiz;

    Beş vakit vardır ki, onlara mekruh vakitler denir.

    Birincisi: Güneşin doğmasından bir mızrak boyu (beş derece) ki, yükselişine kadar olan zamandır. Memleketimize göre güneşin doğuşundan sonra kırk ile elli dakika arasında bir zamandır.

    İkincisi: Güneşin yükselip de tam tepeye geldiği zeval anının bulunduğu vakittir. Buda öğle namazından önceki 30-40 dakikalık bir zamandır.

    Üçüncüsü: Güneşin sararmasından ve gözleri kamaştırmaz bir hale gelmesinden itibaren batışı zamanına kadar olan vakittir. Buda güneşin batmasından yani akşam namazından 45 dk. öncedir.

    Dördüncüsü: Fecri Sadıkın doğmasından güneşin doğacağı zamana kadar olan vakittir.

    Beşincisi: İkindi namazı kılındıktan sonra güneşin batmasına kadar olan vakittir.

    İlk üç kerahet vaktinde ne kazaya kalmış farz namazlar, ne vitir gibi vacip olan namazlar, ne de önceden hazırlanmış bir cenaze namazı kılınabilir, nede evvelce okunmuş bir secde ayeti için tilavet secdesi yapılabilir. Bunlar yapılsa iadeleri gerekir.

    Bu üç vakitte nafile namazda kılınmaz. Ancak kılınacak olsa kerahetle caiz olur ve iadesi gerekmez. Çünkü bu kerahet nafile namazların sıhhatli olmasına engel değildir. Bununla beraber bu vakitlerden birine rastlayan bir nafile namazı kerahet vaktinden sonra onu kaza etmek daha fizaletlidir.

    Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır. Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir.

    Diğer iki kerahet vaktinde ise nafile namaz kılmak mekruhtur. Farz ve vacip namaz mekruh değildir. Cenaze namazı ve tilavet secdesi de mekruh değildir. Bu iki vakitten birinde başlanmış olan bir nafile namazı, kerahetten kurtulması için bozulmuş olursa, sonradan onu kaza etmek gerekir.

    Güneşin batışı halinde yalnız o günün ikindi namazı kılınabilir. Fakat diğer bir günün kazaya kalmış olan ikindi namazı kılınmaz. Çünkü kamil bir vakitte vacip olan bir ibadet, nakıs olan ( keraheti bulunan) bir vakitte kaza edilemez. Kerahet vakti ise ibadetlerin noksanlığına sebebdir.

    Güneşin doğuşuna rastlayan her hangi bir namaz ise bozulmuş olur. Bunun için bir kimse daha ikindi namazını kılmakta iken güneş batsa namazı bozulmaz. Fakat sabah namazını kılmakta iken güneş doğsa, namazı bozulur. Çünkü birinci halde, yeni bir namaz vakti girmiş olur. İkinci halde ise, namaz vakti çıkmış; fakat yeni bir namaz vakti girmemiş olur.

    Tam zeval anına rastlayan bir namaz farz veya vacip ise bozulur. Eğer nafile ise mekruh olmuş olur. Yalnız İmam Ebu Yusufa göre Cuma günü zeval vaktinde nafile namaz kılınması caizdir ve keraheti yoktur. Zeval vakti son bulup da güneş batıya doğru yönelmeye başlayınca artık ittifakla kerahet vakti çıkmış olur.

    Kerahet vaktinde okunan bir secde ayetinden dolayı secde yapılabilir. Ancak kerahet vaktinden sonraya bırakmak daha faziletlidir. Yine kerahet vakitlerinden birinde hazırlanmış olan bir cenazenin namazı o vakitte kılınabilir. Öyleki faziletli olan bu namazı geciktirmeyip hemen kılmaktır. Çünkü cenazelerde acele etmek menduptur.

    Günein batışından sonra daha akşam namazının farzını kılmadan nafile namaz kılmak mekruhtur. Çünkü akşam namazı geciktirilmiş olur. Oysa ki, akşam namazında acele etmekte fazilet vardır.

    Cuma günü imam hutbeye çıktıktan sonra veya ikamet getirildikten sonra namaza başlamak mekruhtur.

    İki bayram namazından önce ve bayram hutbeleri arasdında ve bu hutbelerden sonra bayram namazı kılınan yerde nafile namaz kılmak mekruh olduğu gibi, güneş tutulması, yağmur duası ve hac hutbeleri arasında da mekruhtur. Bu hutbeleri dinlemek lazımdır.

    Mekruh olmayan bir vakitte başlanmış olan nafile bir namaz bozulmuş olsa, (bunu kaza etmek vacip olduğundan) ikindi namazından sonra güneşin batışına kadar ve fecrin doğuşundan sonra güneşin bit mızrak boyu yükselmesine kadar kaza edilmez, mekruhtur. Bununla beraber kaza edilse sahih olur. Diğer kerahet vakitleri de böyledir. Ancak başta sıralanan ilk üç kerahet vakti böyle değildir. Onların birinde kaza edilmesi sahih olmaz. Yeniden kaza edilmesi gere
    Selam ve dua ile
    ...


  4. 09.Aralık.2011, 23:51
    2
    Hüvel Baki..



    Değerli Kardeşimiz;

    Beş vakit vardır ki, onlara mekruh vakitler denir.

    Birincisi: Güneşin doğmasından bir mızrak boyu (beş derece) ki, yükselişine kadar olan zamandır. Memleketimize göre güneşin doğuşundan sonra kırk ile elli dakika arasında bir zamandır.

    İkincisi: Güneşin yükselip de tam tepeye geldiği zeval anının bulunduğu vakittir. Buda öğle namazından önceki 30-40 dakikalık bir zamandır.

    Üçüncüsü: Güneşin sararmasından ve gözleri kamaştırmaz bir hale gelmesinden itibaren batışı zamanına kadar olan vakittir. Buda güneşin batmasından yani akşam namazından 45 dk. öncedir.

    Dördüncüsü: Fecri Sadıkın doğmasından güneşin doğacağı zamana kadar olan vakittir.

    Beşincisi: İkindi namazı kılındıktan sonra güneşin batmasına kadar olan vakittir.

    İlk üç kerahet vaktinde ne kazaya kalmış farz namazlar, ne vitir gibi vacip olan namazlar, ne de önceden hazırlanmış bir cenaze namazı kılınabilir, nede evvelce okunmuş bir secde ayeti için tilavet secdesi yapılabilir. Bunlar yapılsa iadeleri gerekir.

    Bu üç vakitte nafile namazda kılınmaz. Ancak kılınacak olsa kerahetle caiz olur ve iadesi gerekmez. Çünkü bu kerahet nafile namazların sıhhatli olmasına engel değildir. Bununla beraber bu vakitlerden birine rastlayan bir nafile namazı kerahet vaktinden sonra onu kaza etmek daha fizaletlidir.

    Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır. Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir.

    Diğer iki kerahet vaktinde ise nafile namaz kılmak mekruhtur. Farz ve vacip namaz mekruh değildir. Cenaze namazı ve tilavet secdesi de mekruh değildir. Bu iki vakitten birinde başlanmış olan bir nafile namazı, kerahetten kurtulması için bozulmuş olursa, sonradan onu kaza etmek gerekir.

    Güneşin batışı halinde yalnız o günün ikindi namazı kılınabilir. Fakat diğer bir günün kazaya kalmış olan ikindi namazı kılınmaz. Çünkü kamil bir vakitte vacip olan bir ibadet, nakıs olan ( keraheti bulunan) bir vakitte kaza edilemez. Kerahet vakti ise ibadetlerin noksanlığına sebebdir.

    Güneşin doğuşuna rastlayan her hangi bir namaz ise bozulmuş olur. Bunun için bir kimse daha ikindi namazını kılmakta iken güneş batsa namazı bozulmaz. Fakat sabah namazını kılmakta iken güneş doğsa, namazı bozulur. Çünkü birinci halde, yeni bir namaz vakti girmiş olur. İkinci halde ise, namaz vakti çıkmış; fakat yeni bir namaz vakti girmemiş olur.

    Tam zeval anına rastlayan bir namaz farz veya vacip ise bozulur. Eğer nafile ise mekruh olmuş olur. Yalnız İmam Ebu Yusufa göre Cuma günü zeval vaktinde nafile namaz kılınması caizdir ve keraheti yoktur. Zeval vakti son bulup da güneş batıya doğru yönelmeye başlayınca artık ittifakla kerahet vakti çıkmış olur.

    Kerahet vaktinde okunan bir secde ayetinden dolayı secde yapılabilir. Ancak kerahet vaktinden sonraya bırakmak daha faziletlidir. Yine kerahet vakitlerinden birinde hazırlanmış olan bir cenazenin namazı o vakitte kılınabilir. Öyleki faziletli olan bu namazı geciktirmeyip hemen kılmaktır. Çünkü cenazelerde acele etmek menduptur.

    Günein batışından sonra daha akşam namazının farzını kılmadan nafile namaz kılmak mekruhtur. Çünkü akşam namazı geciktirilmiş olur. Oysa ki, akşam namazında acele etmekte fazilet vardır.

    Cuma günü imam hutbeye çıktıktan sonra veya ikamet getirildikten sonra namaza başlamak mekruhtur.

    İki bayram namazından önce ve bayram hutbeleri arasdında ve bu hutbelerden sonra bayram namazı kılınan yerde nafile namaz kılmak mekruh olduğu gibi, güneş tutulması, yağmur duası ve hac hutbeleri arasında da mekruhtur. Bu hutbeleri dinlemek lazımdır.

    Mekruh olmayan bir vakitte başlanmış olan nafile bir namaz bozulmuş olsa, (bunu kaza etmek vacip olduğundan) ikindi namazından sonra güneşin batışına kadar ve fecrin doğuşundan sonra güneşin bit mızrak boyu yükselmesine kadar kaza edilmez, mekruhtur. Bununla beraber kaza edilse sahih olur. Diğer kerahet vakitleri de böyledir. Ancak başta sıralanan ilk üç kerahet vakti böyle değildir. Onların birinde kaza edilmesi sahih olmaz. Yeniden kaza edilmesi gere
    Selam ve dua ile
    ...


  5. 28.Ocak.2012, 12:26
    3
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

    SORU: Selamün aleyküm
    Hocam iki konuda sorum olacak. İlki namaz icin kerahat vakitleri; neden bu vakitlerde namaz kilinmiyor? Sebeb sadece günese tapma meselesimi yoksa baska bir hikmeti var mi? İkıncı sorum; cemaatle namaz killarken ögle ve ikindi namazlarinda imam naden sessiz okur? Sebeb sadece islamin ilk yilllarinda bu vakitlerde kafirlerden gizlenmek icin mi sessiz okunmus? Arastirmalarim sonucu bu iki soruya bu sebebleri ögrendim. Bu iki uygulamaya kesinlikle karsi değilim, bunu belirtmek isterim. Aklıma takılan eger sadece bu sebeblerden dolayı ise; şimdi bu sebebler yok; yani ne günese tapma nede kafırlerden gizlenme! Allah razi olsun, saygilar selamlar…

    CEVAP: Ve aleykumesselam
    Ne kadar araştırırsanız araştırın, bir sonuca ulaşamazsınız. çünkü ibadetler, kulların akıllarının idrak edeceği şekilde değildir. Allah Teala, dilediği gibi ve o’nun ancak hikmetini bileceği şekilde emredilmiştir. ibadet de budur, böyle yapılır. Nureddin yıldız


  6. 28.Ocak.2012, 12:26
    3
    Moderatör
    SORU: Selamün aleyküm
    Hocam iki konuda sorum olacak. İlki namaz icin kerahat vakitleri; neden bu vakitlerde namaz kilinmiyor? Sebeb sadece günese tapma meselesimi yoksa baska bir hikmeti var mi? İkıncı sorum; cemaatle namaz killarken ögle ve ikindi namazlarinda imam naden sessiz okur? Sebeb sadece islamin ilk yilllarinda bu vakitlerde kafirlerden gizlenmek icin mi sessiz okunmus? Arastirmalarim sonucu bu iki soruya bu sebebleri ögrendim. Bu iki uygulamaya kesinlikle karsi değilim, bunu belirtmek isterim. Aklıma takılan eger sadece bu sebeblerden dolayı ise; şimdi bu sebebler yok; yani ne günese tapma nede kafırlerden gizlenme! Allah razi olsun, saygilar selamlar…

    CEVAP: Ve aleykumesselam
    Ne kadar araştırırsanız araştırın, bir sonuca ulaşamazsınız. çünkü ibadetler, kulların akıllarının idrak edeceği şekilde değildir. Allah Teala, dilediği gibi ve o’nun ancak hikmetini bileceği şekilde emredilmiştir. ibadet de budur, böyle yapılır. Nureddin yıldız


  7. 17.Ocak.2013, 15:37
    4
    Misafir

    Cevap: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vak

    Yaralı Melle, ibadetin tanımını kısa,öz ve güzel olmuş. Ellerinize sağlık


  8. 17.Ocak.2013, 15:37
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yaralı Melle, ibadetin tanımını kısa,öz ve güzel olmuş. Ellerinize sağlık


  9. 06.Temmuz.2015, 07:50
    5
    Misafir

    Cevap: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

    Sayin nurettin yildiz ; yukarida sorulan sorulara "bunlar allahin emri" yanitini vermissiniz . rica ederim allahin emri olduguna dair bir ayet gosterin. Beyefendi cok guzel beyan etmis. Gunese tapmak yok ,gizlenmek yok! Nedir bu mekruh vacip adi altinda allahin emretmedigini sart kosmak ???? Peygamber sav oyle uygun gormus ozamanlar mantikli olani odur diye !simdileriise tamamen mantik disi!zzira gun oluyorki ikindi ile aksamin arasi bizde 1saat oluyor !veyahut imsakla gunesin arasi !mekruh vacip dinleyemiyecek kadar cetin burda sinavimiz ! Yaptiginiz isi layikiyla yapinallahaiftiraatmaktan sakinip allahtan korkun onun enretmedigini allahin emri diyerek sirke giriyorsunuz allah hidayet versin! Dinimizde sunnet vardir ,haramve farz vardir amma velakin allahu teala nezdinde mekruh vacip yoktur ! Bu dupeduz dini saptirmaktir ! Allah teala cc elbet kitabinda ve resulunun araciligiyla emirlerini kesin ve kes bildirmistir ! İsimize gelmeyen harami mekruha indirmegemek gibi bir hakkimiz olmadigi gibi haramligindan bahsedilmemis durumsal onlemleride sanki farzmis gibi dayatmanin alemi yok. İnsanlari namazdan sogutmayin vebali buyuktur!


  10. 06.Temmuz.2015, 07:50
    5
    nurettin can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nurettin can
    Misafir
    Sayin nurettin yildiz ; yukarida sorulan sorulara "bunlar allahin emri" yanitini vermissiniz . rica ederim allahin emri olduguna dair bir ayet gosterin. Beyefendi cok guzel beyan etmis. Gunese tapmak yok ,gizlenmek yok! Nedir bu mekruh vacip adi altinda allahin emretmedigini sart kosmak ???? Peygamber sav oyle uygun gormus ozamanlar mantikli olani odur diye !simdileriise tamamen mantik disi!zzira gun oluyorki ikindi ile aksamin arasi bizde 1saat oluyor !veyahut imsakla gunesin arasi !mekruh vacip dinleyemiyecek kadar cetin burda sinavimiz ! Yaptiginiz isi layikiyla yapinallahaiftiraatmaktan sakinip allahtan korkun onun enretmedigini allahin emri diyerek sirke giriyorsunuz allah hidayet versin! Dinimizde sunnet vardir ,haramve farz vardir amma velakin allahu teala nezdinde mekruh vacip yoktur ! Bu dupeduz dini saptirmaktir ! Allah teala cc elbet kitabinda ve resulunun araciligiyla emirlerini kesin ve kes bildirmistir ! İsimize gelmeyen harami mekruha indirmegemek gibi bir hakkimiz olmadigi gibi haramligindan bahsedilmemis durumsal onlemleride sanki farzmis gibi dayatmanin alemi yok. İnsanlari namazdan sogutmayin vebali buyuktur!


  11. 18.Kasım.2016, 07:50
    6
    Misafir

    Yorum: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

    "Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır. Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir. "
    Demissiniz hocam ama bazı bilgilere göre ateşe değil güneşe tapanlar yazıyor hangisi doğru


  12. 18.Kasım.2016, 07:50
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    "Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır. Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir. "
    Demissiniz hocam ama bazı bilgilere göre ateşe değil güneşe tapanlar yazıyor hangisi doğru


  13. 18.Kasım.2016, 20:19
    7
    emre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mayıs.2007
    Üye No: 845
    Mesaj Sayısı: 290
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Yorum: Kerahet vakitler neden var; bu vakitlerde neden namaz kılınmıyor? Kerahet vakitleri hangi vakitlerdir?

    Önemli olan benzememek değil mi. Ateşe veya güneşe tapana fark etmez bence.


  14. 18.Kasım.2016, 20:19
    7
    Devamlı Üye
    Önemli olan benzememek değil mi. Ateşe veya güneşe tapana fark etmez bence.





+ Yorum Gönder