Konusunu Oylayın.: Namaz kılarken neden tat-huşu alamıyorum?

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Namaz kılarken neden tat-huşu alamıyorum?
  1. 09.Kasım.2011, 22:26
    1
    Misafir

    Namaz kılarken neden tat-huşu alamıyorum?






    Namaz kılarken neden tat-huşu alamıyorum? Mumsema hep kendime soruyorum bu soruyu belki bin defa sordum kendime namaz kılıyorum çok şükür namaz kılarken neden huşu alamıyorum gayret gösteriyorum dua dua.da ediyorum ..yarabbi yarabbi.yarabbi..beni senin yolunda dogru giden ve huşu içinde namaz kılan ve dostogru yaşayan kullarından eyle duada ederim ve ölümdende.çok korkuyorum allahın azabından.ve kabir .azamından..ben neden tat alabıyorum yaptıgım ibadetlerden


  2. 09.Kasım.2011, 22:26
    1
    ramazan aciz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ramazan aciz
    Misafir



    hep kendime soruyorum bu soruyu belki bin defa sordum kendime namaz kılıyorum çok şükür namaz kılarken neden huşu alamıyorum gayret gösteriyorum dua dua.da ediyorum ..yarabbi yarabbi.yarabbi..beni senin yolunda dogru giden ve huşu içinde namaz kılan ve dostogru yaşayan kullarından eyle duada ederim ve ölümdende.çok korkuyorum allahın azabından.ve kabir .azamından..ben neden tat alabıyorum yaptıgım ibadetlerden


    Benzer Konular

    - Namaz sureleri namaz kılarken sureler neden arapça okunmalıdır

    - Namazda Huşu’ ne demektir? Huşu ile namaz kılmak ve gafletten kurtulmak için ne yapma

    - Teheccüt namazı kılıyorum ama kılarken huşu bulamıyorum

    - Örtü ve namaz (Namaz kılarken neden baş açık namaz kılınmaz?)

    - Namaz kılarken neden Kabeye doğru yöneliyoruz?

  3. 10.Kasım.2011, 16:51
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: namaz kılarken neden tat-huşu alamıyorum?




    Huşu, korkmak, itaat etmek, tevazu göstermek, çekinmek ve boyun eğmek gibi kalbin bir eylemidir Diğer yandan sükûnet içinde olmak, hareketsiz duruş sergilemek gibi organların bir eylemidir
    Fakat şu da bir gerçektir ki, birçok Müslüman sürekli olarak samimi bir şekilde namaz kıldığı ve kılmak istediği halde, insanî bir gaflet hali yaşayabiliyor ve her an huşu içinde olamıyor O halde bu işin teşhisini doğru koymak gerekir

    Huşu ile kılınan bir namazın huşusuz kılınan bir namazla aynı olması zaten adalet ölçüsüne de terstir Ancak baştan sona kadar huzuru yakalamak ta güçtürMühim olan namazdaki gafletle geçen zaman dilimini asgariye indirmektir Yoksa ondan tamamen kurtulmak insanın yapısına aykırıdır
    Namazda huşu içinde olmak için Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in şu hadisini her namaza dururken hatırlamamız gerekiyor:
    “Dünyaya veda eden kimsenin namaz kıldığı gibi namaz kıl”

    Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
    “Mü’minler felaha ermiştir Onlar namazlarında huşu sahibidirler”
    Mü’minun 12


    Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Dünyaya veda eden kimsenin namaz kıldığı gibi namaz kıl Her ne kadar sen onu görmüyorsan da O seni görüyor’ buyurdu”
    Albânî Sahihu’l-Cami 3776

    Âlimler huşuyu değişik ifadelerle tarif etmişlerdir:

    Namazda huşu, orada sükûn halidir Huşu, bedende, gözde ve seste olur
    Huşu, kalple ve uzuvlarla Allah için boyun bükme ve alçak gönüllülük halidir demişlerdir

    İbni Kayyım (Rahmetullahi Aleyh) ise huşu hakkında şöyle demiştir:
    “Huşu, Allah’ın emrine boyun bükmek, O’nun hükmüne teslim olmak ve hakka ittiba etmektir”

    Namazda huşulu olmak için şunların yapılması gerekiyor:

    1) İstiâze yapmak Yani kovulmuş şeytandan Allah’a sığınmak

    2) Namazdaki kıraat, tesbih ve zikirleri tefekkür etmek Yani düşünmek

    3) Allah’ın yüceliğinin ve namaz kılanın Allah’a münacaat etmekte olduğunun bilincinde olmak

    4) Rükû ve secde ederken insanın ne kadar zayıf ve ne kadar Allah’a muhtaç olduğunu bilmek
    5) Bakışı secde mahalline hasr etmek Yani sadece secde yerine bakmak Çünkü kalp, bakışın peşinden başka taraflara kayar gider

    6) Kalp, yemek veya tuvalet ihtiyacı ile meşgul iken namaza başlamamak
    Sonuç olarak, namazı huşu ile kılmak, beden ve ruh bütünlüğüne ermektir Buna ulaşmak için maddi ve manevi hazırlık yapmak gerekir Huşu içinde namaz kılmak için, namaza başladığımız zaman Allah-u Teâlâ’nın huzurundaymış gibi ve Allah-u Teâlâ bizi hesaba çekiyormuş da bizde O’na cevap veriyormuş gibi namaz kılmamız gerekiyor Ve bu kıldığımız namazın son namazımızmış gibi kılmamız gerekiyor! Çünkü Sahabe böyle yapıyordu

    Sa’d bin Ebi Vakkas (Radiyallahu Anh) ölüm döşeğinde iken oğluna:
    “Ey oğul, sana benden daha iyi öğüt vereni bulamazsın

    1) Namaz kılmak istediğinde güzelce abdest al ve o son namazınmış da, başka namaz kılamayacakmışsın gibi namaz kıl,

    2) Tamahkârlıktan kaçın, çünkü o peşin fakirliktir,

    3) Kanaatkâr olmaya bak, çünkü o zenginliktir,

    4) İş ve sözlerinde dikkatli ol,

    5) Sonradan özür dilemek zorunda kalacağın her şeyden kaçın,

    6) Hayırlı olduğuna inandığın işi yap”

    (Tabarani Mucemu’l-Kebir 1/142)



  4. 10.Kasım.2011, 16:51
    2
    Silent and lonely rains



    Huşu, korkmak, itaat etmek, tevazu göstermek, çekinmek ve boyun eğmek gibi kalbin bir eylemidir Diğer yandan sükûnet içinde olmak, hareketsiz duruş sergilemek gibi organların bir eylemidir
    Fakat şu da bir gerçektir ki, birçok Müslüman sürekli olarak samimi bir şekilde namaz kıldığı ve kılmak istediği halde, insanî bir gaflet hali yaşayabiliyor ve her an huşu içinde olamıyor O halde bu işin teşhisini doğru koymak gerekir

    Huşu ile kılınan bir namazın huşusuz kılınan bir namazla aynı olması zaten adalet ölçüsüne de terstir Ancak baştan sona kadar huzuru yakalamak ta güçtürMühim olan namazdaki gafletle geçen zaman dilimini asgariye indirmektir Yoksa ondan tamamen kurtulmak insanın yapısına aykırıdır
    Namazda huşu içinde olmak için Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in şu hadisini her namaza dururken hatırlamamız gerekiyor:
    “Dünyaya veda eden kimsenin namaz kıldığı gibi namaz kıl”

    Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
    “Mü’minler felaha ermiştir Onlar namazlarında huşu sahibidirler”
    Mü’minun 12


    Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Dünyaya veda eden kimsenin namaz kıldığı gibi namaz kıl Her ne kadar sen onu görmüyorsan da O seni görüyor’ buyurdu”
    Albânî Sahihu’l-Cami 3776

    Âlimler huşuyu değişik ifadelerle tarif etmişlerdir:

    Namazda huşu, orada sükûn halidir Huşu, bedende, gözde ve seste olur
    Huşu, kalple ve uzuvlarla Allah için boyun bükme ve alçak gönüllülük halidir demişlerdir

    İbni Kayyım (Rahmetullahi Aleyh) ise huşu hakkında şöyle demiştir:
    “Huşu, Allah’ın emrine boyun bükmek, O’nun hükmüne teslim olmak ve hakka ittiba etmektir”

    Namazda huşulu olmak için şunların yapılması gerekiyor:

    1) İstiâze yapmak Yani kovulmuş şeytandan Allah’a sığınmak

    2) Namazdaki kıraat, tesbih ve zikirleri tefekkür etmek Yani düşünmek

    3) Allah’ın yüceliğinin ve namaz kılanın Allah’a münacaat etmekte olduğunun bilincinde olmak

    4) Rükû ve secde ederken insanın ne kadar zayıf ve ne kadar Allah’a muhtaç olduğunu bilmek
    5) Bakışı secde mahalline hasr etmek Yani sadece secde yerine bakmak Çünkü kalp, bakışın peşinden başka taraflara kayar gider

    6) Kalp, yemek veya tuvalet ihtiyacı ile meşgul iken namaza başlamamak
    Sonuç olarak, namazı huşu ile kılmak, beden ve ruh bütünlüğüne ermektir Buna ulaşmak için maddi ve manevi hazırlık yapmak gerekir Huşu içinde namaz kılmak için, namaza başladığımız zaman Allah-u Teâlâ’nın huzurundaymış gibi ve Allah-u Teâlâ bizi hesaba çekiyormuş da bizde O’na cevap veriyormuş gibi namaz kılmamız gerekiyor Ve bu kıldığımız namazın son namazımızmış gibi kılmamız gerekiyor! Çünkü Sahabe böyle yapıyordu

    Sa’d bin Ebi Vakkas (Radiyallahu Anh) ölüm döşeğinde iken oğluna:
    “Ey oğul, sana benden daha iyi öğüt vereni bulamazsın

    1) Namaz kılmak istediğinde güzelce abdest al ve o son namazınmış da, başka namaz kılamayacakmışsın gibi namaz kıl,

    2) Tamahkârlıktan kaçın, çünkü o peşin fakirliktir,

    3) Kanaatkâr olmaya bak, çünkü o zenginliktir,

    4) İş ve sözlerinde dikkatli ol,

    5) Sonradan özür dilemek zorunda kalacağın her şeyden kaçın,

    6) Hayırlı olduğuna inandığın işi yap”

    (Tabarani Mucemu’l-Kebir 1/142)






+ Yorum Gönder