Konusunu Oylayın.: Namaz kılan insana kafir demenin hükmü ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namaz kılan insana kafir demenin hükmü ?
  1. 28.Eylül.2011, 14:37
    1
    Misafir

    Namaz kılan insana kafir demenin hükmü ?






    Namaz kılan insana kafir demenin hükmü ? Mumsema bu konuda bir tartışma yaşadım. arkadaşlarım bir ülkeyi islam dışı yöneten bir yönetici namaz kılsa bile islamla hükmetmediği için kafir diyorlar. ancak yönetmek o kişinin elndde değl ki yönetim şekli. ne deiysem ikna edemedim yoksa ben mi ynıldım bilemedim . sonuçta namaz kılıyor islami vecibelerini yerine getiriyor ayrıca yönetim şekli onun elnde lmayan biri. bu konu hakknda hocalardan bilgi almak istiyorum


  2. 28.Eylül.2011, 14:37
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    bu konuda bir tartışma yaşadım. arkadaşlarım bir ülkeyi islam dışı yöneten bir yönetici namaz kılsa bile islamla hükmetmediği için kafir diyorlar. ancak yönetmek o kişinin elndde değl ki yönetim şekli. ne deiysem ikna edemedim yoksa ben mi ynıldım bilemedim . sonuçta namaz kılıyor islami vecibelerini yerine getiriyor ayrıca yönetim şekli onun elnde lmayan biri. bu konu hakknda hocalardan bilgi almak istiyorum


    Benzer Konular

    - Ayakta namaz kılan, takatsizliği sebebiyle oturarak namaz kılan bir imama uysa sahih midir?

    - İma ile namaz kılan bir kimsenin, aynı şekilde namaz kılan bir kimseye imam olması caiz ve sahih olu

    - Müslumana «fasık» veya «kafir» demenin hükmü

    - Mü'mine (İnançlı birine) kafir demenin hükmü nedir?

    - Hz. İsa’ya (a.s.) veya bir başka insana “İlâh” demenin hükmü nedir?

  3. 28.Eylül.2011, 14:40
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Namaz kılan insana kafir demenin hükmü ?




    MÜSLÜMANA KÂFİR DEMENİN HARAM OLUŞU

    Hadisler

    1736 İbni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner"
    Buhârî, Edeb 73; Müslim, Îmân 111 Ayrıca bk Tirmizî, Îmân 16

    Aşağıdaki hadis ile birlikte açıklanacaktır



    1737 Ebû Zer radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Kim bir adamı ey kâfir diye çağırır veya ona ey Allah'ın düşmanı derse, o adam da böyle değilse, bu söz, söyleyenin kendisine döner"
    Buhârî, Edeb 44; Müslim, Îmân 112

    Açıklamalar

    Bir müslümana kâfir demek yasaklanmış olup, böyle bir sözü söylemek câiz olmadığı gibi, bu şekilde inanmak en büyük günahlardan sayılır Bu sebeple ulema bu hadisi müşkil, anlaşılması ve bazı rivayetlerle uzlaştırılması zor hadislerden sayar

    Çünkü büyük günah işleyen, insan öldüren, zina yapan kimse bile kâfir sayılmaz İslâm dinini kabul etmeyen, bâtıl sayan ve dalâlet ehlinden olanlar dışında müslüman olduğunu söyleyen hiç kimse kâfir olarak nitelendirilmez Bu sebeple hadisin ifade ettiği mâna, din kardeşine kâfir demeyi helâl sayan kimse olarak yorumlanmıştır Çünkü bir müslümana kâfir demeyi câiz gören kendisi küfre düşmüş olur Daha insaflı bir yaklaşım ise, din kardeşine isnad ettiği noksanlık ve ona kâfir demenin günahı kendisine döner, şeklindedir

    Günümüz müslümanlarının bir kısmında da gördüğümüz gibi, tarih boyunca müslüman kişileri tekfire meraklı olan ve bu sorumsuzlukları yüzünden toplumda birlik ve beraberliğin, kardeşlik ve dostluğun yaygınlaşmasını önleyen, bu bilgisizlikleri ve kindarlıkları sebebiyle İslâm düşmanlarına hizmet ettiklerinin farkında olmayan bir kısım müslümanlar varolagelmiştir

    Çünkü müslüman bir insana kâfir demek, o kişiyi İslâm toplumundan dışlamak anlamına gelir Kendisine böyle bir söz söylenilen kişi, bu sebeple müslümanlardan uzaklaşıp kâfir sayılan insanlara yaklaşabilirBütün bunlara vesile olan insan da büyük vebâle girmiş olur Müslümanın vazifesi, müslümanım diyen bir insanı dışlamak değil, hata ve günahı varsa onu kardeşçe ve İslâm âdâbına uygun bir tarzda uyarmak, hata ve günahlarından kurtulmasına vesile olmaktır İşte Peygamber Efendimiz'in bu hadisiyle bizden istediği hassasiyet, müslüman bir kimseye asla kâfir denmemesi, kendine kâfir denilen kimse gerçekten kâfir değilse, o sözün kendisine geri döneceğini bilmesidir

    1809 numaralı hadis de bu konuyla ilgilidir

    Hadislerden Öğrendiklerimiz

    1 Müslüman bir kimseye kâfir denilmesi veya küfürle ilgili bir vasıfla nitelendirilmesi câiz değildir

    2 Bir müslümana kâfir diyen ve bu şekilde inanan kimse kendisi kâfir olur

    3 Müslümanlar birbirlerini tekfir ederek birlik ve beraberliklerini, kardeşliklerini ortadan kaldırmamalı, bilerek veya bilmeyerek düşmanlara hizmet etmemelidir

    Riyazüs Salihin



  4. 28.Eylül.2011, 14:40
    2
    Silent and lonely rains



    MÜSLÜMANA KÂFİR DEMENİN HARAM OLUŞU

    Hadisler

    1736 İbni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner"
    Buhârî, Edeb 73; Müslim, Îmân 111 Ayrıca bk Tirmizî, Îmân 16

    Aşağıdaki hadis ile birlikte açıklanacaktır



    1737 Ebû Zer radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Kim bir adamı ey kâfir diye çağırır veya ona ey Allah'ın düşmanı derse, o adam da böyle değilse, bu söz, söyleyenin kendisine döner"
    Buhârî, Edeb 44; Müslim, Îmân 112

    Açıklamalar

    Bir müslümana kâfir demek yasaklanmış olup, böyle bir sözü söylemek câiz olmadığı gibi, bu şekilde inanmak en büyük günahlardan sayılır Bu sebeple ulema bu hadisi müşkil, anlaşılması ve bazı rivayetlerle uzlaştırılması zor hadislerden sayar

    Çünkü büyük günah işleyen, insan öldüren, zina yapan kimse bile kâfir sayılmaz İslâm dinini kabul etmeyen, bâtıl sayan ve dalâlet ehlinden olanlar dışında müslüman olduğunu söyleyen hiç kimse kâfir olarak nitelendirilmez Bu sebeple hadisin ifade ettiği mâna, din kardeşine kâfir demeyi helâl sayan kimse olarak yorumlanmıştır Çünkü bir müslümana kâfir demeyi câiz gören kendisi küfre düşmüş olur Daha insaflı bir yaklaşım ise, din kardeşine isnad ettiği noksanlık ve ona kâfir demenin günahı kendisine döner, şeklindedir

    Günümüz müslümanlarının bir kısmında da gördüğümüz gibi, tarih boyunca müslüman kişileri tekfire meraklı olan ve bu sorumsuzlukları yüzünden toplumda birlik ve beraberliğin, kardeşlik ve dostluğun yaygınlaşmasını önleyen, bu bilgisizlikleri ve kindarlıkları sebebiyle İslâm düşmanlarına hizmet ettiklerinin farkında olmayan bir kısım müslümanlar varolagelmiştir

    Çünkü müslüman bir insana kâfir demek, o kişiyi İslâm toplumundan dışlamak anlamına gelir Kendisine böyle bir söz söylenilen kişi, bu sebeple müslümanlardan uzaklaşıp kâfir sayılan insanlara yaklaşabilirBütün bunlara vesile olan insan da büyük vebâle girmiş olur Müslümanın vazifesi, müslümanım diyen bir insanı dışlamak değil, hata ve günahı varsa onu kardeşçe ve İslâm âdâbına uygun bir tarzda uyarmak, hata ve günahlarından kurtulmasına vesile olmaktır İşte Peygamber Efendimiz'in bu hadisiyle bizden istediği hassasiyet, müslüman bir kimseye asla kâfir denmemesi, kendine kâfir denilen kimse gerçekten kâfir değilse, o sözün kendisine geri döneceğini bilmesidir

    1809 numaralı hadis de bu konuyla ilgilidir

    Hadislerden Öğrendiklerimiz

    1 Müslüman bir kimseye kâfir denilmesi veya küfürle ilgili bir vasıfla nitelendirilmesi câiz değildir

    2 Bir müslümana kâfir diyen ve bu şekilde inanan kimse kendisi kâfir olur

    3 Müslümanlar birbirlerini tekfir ederek birlik ve beraberliklerini, kardeşliklerini ortadan kaldırmamalı, bilerek veya bilmeyerek düşmanlara hizmet etmemelidir

    Riyazüs Salihin






+ Yorum Gönder