Konusunu Oylayın.: Kerahat vakti namaz kılınmamasının sebebi ve dini dayanağı nedir?

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Kerahat vakti namaz kılınmamasının sebebi ve dini dayanağı nedir?
  1. 06.Eylül.2011, 16:20
    1
    Misafir

    Kerahat vakti namaz kılınmamasının sebebi ve dini dayanağı nedir?






    Kerahat vakti namaz kılınmamasının sebebi ve dini dayanağı nedir? Mumsema kerahat vakti neden dolayı kerahat vaktidir o vakitlerde neden namaz kılınmaz.Kerahat vakitlerinde namaz kılınmamasının sebebi nedir?


  2. 06.Eylül.2011, 16:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    kerahat vakti neden dolayı kerahat vaktidir o vakitlerde neden namaz kılınmaz.Kerahat vakitlerinde namaz kılınmamasının sebebi nedir?


    Benzer Konular

    - Kerahat vakti nedir

    - Namazda elleri bağlamadan namaz kılmanın dini dayanağı nedir?

    - Kurbanın dini dayanağı nedir?

    - Kerahat vakti niçin namaz kılınmaz

    - Namaz ve kerahat vakti çizelgesi için teşekkürler

  3. 06.Eylül.2011, 16:53
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kerahat vakti namaz kılınmamasının sebebi ve dini dayanağı nedir?




    Beş vakit vardır ki, onlara mekruh vakitler denir

    Birincisi: Güneşin doğmasından bir mızrak boyu (beş derece) ki, yükselişine kadar olan zamandır Memleketimize göre güneşin doğuşundan sonra kırk ile elli dakika arasında bir zamandır

    İkincisi: Güneşin yükselip de tam tepeye geldiği zeval anının bulunduğu vakittir Buda öğle namazından önceki 30-40 dakikalık bir zamandır

    Üçüncüsü: Güneşin sararmasından ve gözleri kamaştırmaz bir hale gelmesinden itibaren batışı zamanına kadar olan vakittirBuda güneşin batmasından yani akşam namazından 45 dk öncedir

    Dördüncüsü: Fecri Sadıkın doğmasından güneşin doğacağı zamana kadar olan vakittir

    Beşincisi: İkindi namazı kılındıktan sonra güneşin batmasına kadar olan vakittir

    İlk üç kerahet vaktinde ne kazaya kalmış farz namazlar, ne vitir gibi vacip olan namazlar, ne de önceden hazırlanmış bir cenaze namazı kılınabilir, nede evvelce okunmuş bir secde ayeti için tilavet secdesi yapılabilir Bunlar yapılsa iadeleri gerekir

    Bu üç vakitte nafile namazda kılınmaz Ancak kılınacak olsa kerahetle caiz olur ve iadesi gerekmez Çünkü bu kerahet nafile namazların sıhhatli olmasına engel değildir Bununla beraber bu vakitlerden birine rastlayan bir nafile namazı kerahet vaktinden sonra onu kaza etmek daha fizaletlidir

    Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir

    Diğer iki kerahet vaktinde ise nafile namaz kılmak mekruhtur Farz ve vacip namaz mekruh değildir Cenaze namazı ve tilavet secdesi de mekruh değildir Bu iki vakitten birinde başlanmış olan bir nafile namazı, kerahetten kurtulması için bozulmuş olursa, sonradan onu kaza etmek gerekir

    Güneşin batışı halinde yalnız o günün ikindi namazı kılınabilir Fakat diğer bir günün kazaya kalmış olan ikindi namazı kılınmaz Çünkü kamil bir vakitte vacip olan bir ibadet, nakıs olan ( keraheti bulunan) bir vakitte kaza edilemez Kerahet vakti ise ibadetlerin noksanlığına sebebdir

    Güneşin doğuşuna rastlayan her hangi bir namaz ise bozulmuş olur Bunun için bir kimse daha ikindi namazını kılmakta iken güneş batsa namazı bozulmaz Fakat sabah namazını kılmakta iken güneş doğsa, namazı bozulur Çünkü birinci halde, yeni bir namaz vakti girmiş olur İkinci halde ise, namaz vakti çıkmış; fakat yeni bir namaz vakti girmemiş olur

    Tam zeval anına rastlayan bir namaz farz veya vacip ise bozulur Eğer nafile ise mekruh olmuş olur Yalnız İmam Ebu Yusufa göre Cuma günü zeval vaktinde nafile namaz kılınması caizdir ve keraheti yoktur Zeval vakti son bulup da güneş batıya doğru yönelmeye başlayınca artık ittifakla kerahet vakti çıkmış olur

    Kerahet vaktinde okunan bir secde ayetinden dolayı secde yapılabilir Ancak kerahet vaktinden sonraya bırakmak daha faziletlidir Yine kerahet vakitlerinden birinde hazırlanmış olan bir cenazenin namazı o vakitte kılınabilir Öyleki faziletli olan bu namazı geciktirmeyip hemen kılmaktır Çünkü cenazelerde acele etmek menduptur

    Günein batışından sonra daha akşam namazının farzını kılmadan nafile namaz kılmak mekruhtur Çünkü akşam namazı geciktirilmiş olur Oysa ki, akşam namazında acele etmekte fazilet vardır

    Cuma günü imam hutbeye çıktıktan sonra veya ikamet getirildikten sonra namaza başlamak mekruhtur

    İki bayram namazından önce ve bayram hutbeleri arasdında ve bu hutbelerden sonra bayram namazı kılınan yerde nafile namaz kılmak mekruh olduğu gibi, güneş tutulması, yağmur duası ve hac hutbeleri arasında da mekruhtur Bu hutbeleri dinlemek lazımdır

    Mekruh olmayan bir vakitte başlanmış olan nafile bir namaz bozulmuş olsa, (bunu kaza etmek vacip olduğundan) ikindi namazından sonra güneşin batışına kadar ve fecrin doğuşundan sonra güneşin bit mızrak boyu yükselmesine kadar kaza edilmez, mekruhtur Bununla beraber kaza edilse sahih olur Diğer kerahet vakitleri de böyledir Ancak başta sıralanan ilk üç kerahet vakti böyle değildir Onların birinde kaza edilmesi sahih olmaz Yeniden kaza edilmesi gerekir.
    SİE



  4. 06.Eylül.2011, 16:53
    2
    Silent and lonely rains



    Beş vakit vardır ki, onlara mekruh vakitler denir

    Birincisi: Güneşin doğmasından bir mızrak boyu (beş derece) ki, yükselişine kadar olan zamandır Memleketimize göre güneşin doğuşundan sonra kırk ile elli dakika arasında bir zamandır

    İkincisi: Güneşin yükselip de tam tepeye geldiği zeval anının bulunduğu vakittir Buda öğle namazından önceki 30-40 dakikalık bir zamandır

    Üçüncüsü: Güneşin sararmasından ve gözleri kamaştırmaz bir hale gelmesinden itibaren batışı zamanına kadar olan vakittirBuda güneşin batmasından yani akşam namazından 45 dk öncedir

    Dördüncüsü: Fecri Sadıkın doğmasından güneşin doğacağı zamana kadar olan vakittir

    Beşincisi: İkindi namazı kılındıktan sonra güneşin batmasına kadar olan vakittir

    İlk üç kerahet vaktinde ne kazaya kalmış farz namazlar, ne vitir gibi vacip olan namazlar, ne de önceden hazırlanmış bir cenaze namazı kılınabilir, nede evvelce okunmuş bir secde ayeti için tilavet secdesi yapılabilir Bunlar yapılsa iadeleri gerekir

    Bu üç vakitte nafile namazda kılınmaz Ancak kılınacak olsa kerahetle caiz olur ve iadesi gerekmez Çünkü bu kerahet nafile namazların sıhhatli olmasına engel değildir Bununla beraber bu vakitlerden birine rastlayan bir nafile namazı kerahet vaktinden sonra onu kaza etmek daha fizaletlidir

    Bu üç vakit ateşe tapanların ibadet zamanıdır Onlara benzemekten kaçınmak, hak dine saygının gereğidir

    Diğer iki kerahet vaktinde ise nafile namaz kılmak mekruhtur Farz ve vacip namaz mekruh değildir Cenaze namazı ve tilavet secdesi de mekruh değildir Bu iki vakitten birinde başlanmış olan bir nafile namazı, kerahetten kurtulması için bozulmuş olursa, sonradan onu kaza etmek gerekir

    Güneşin batışı halinde yalnız o günün ikindi namazı kılınabilir Fakat diğer bir günün kazaya kalmış olan ikindi namazı kılınmaz Çünkü kamil bir vakitte vacip olan bir ibadet, nakıs olan ( keraheti bulunan) bir vakitte kaza edilemez Kerahet vakti ise ibadetlerin noksanlığına sebebdir

    Güneşin doğuşuna rastlayan her hangi bir namaz ise bozulmuş olur Bunun için bir kimse daha ikindi namazını kılmakta iken güneş batsa namazı bozulmaz Fakat sabah namazını kılmakta iken güneş doğsa, namazı bozulur Çünkü birinci halde, yeni bir namaz vakti girmiş olur İkinci halde ise, namaz vakti çıkmış; fakat yeni bir namaz vakti girmemiş olur

    Tam zeval anına rastlayan bir namaz farz veya vacip ise bozulur Eğer nafile ise mekruh olmuş olur Yalnız İmam Ebu Yusufa göre Cuma günü zeval vaktinde nafile namaz kılınması caizdir ve keraheti yoktur Zeval vakti son bulup da güneş batıya doğru yönelmeye başlayınca artık ittifakla kerahet vakti çıkmış olur

    Kerahet vaktinde okunan bir secde ayetinden dolayı secde yapılabilir Ancak kerahet vaktinden sonraya bırakmak daha faziletlidir Yine kerahet vakitlerinden birinde hazırlanmış olan bir cenazenin namazı o vakitte kılınabilir Öyleki faziletli olan bu namazı geciktirmeyip hemen kılmaktır Çünkü cenazelerde acele etmek menduptur

    Günein batışından sonra daha akşam namazının farzını kılmadan nafile namaz kılmak mekruhtur Çünkü akşam namazı geciktirilmiş olur Oysa ki, akşam namazında acele etmekte fazilet vardır

    Cuma günü imam hutbeye çıktıktan sonra veya ikamet getirildikten sonra namaza başlamak mekruhtur

    İki bayram namazından önce ve bayram hutbeleri arasdında ve bu hutbelerden sonra bayram namazı kılınan yerde nafile namaz kılmak mekruh olduğu gibi, güneş tutulması, yağmur duası ve hac hutbeleri arasında da mekruhtur Bu hutbeleri dinlemek lazımdır

    Mekruh olmayan bir vakitte başlanmış olan nafile bir namaz bozulmuş olsa, (bunu kaza etmek vacip olduğundan) ikindi namazından sonra güneşin batışına kadar ve fecrin doğuşundan sonra güneşin bit mızrak boyu yükselmesine kadar kaza edilmez, mekruhtur Bununla beraber kaza edilse sahih olur Diğer kerahet vakitleri de böyledir Ancak başta sıralanan ilk üç kerahet vakti böyle değildir Onların birinde kaza edilmesi sahih olmaz Yeniden kaza edilmesi gerekir.
    SİE






+ Yorum Gönder