Konusunu Oylayın.: Kuruyan meni elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kuruyan meni elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?
  1. 12.Ağustos.2011, 09:31
    1
    Misafir

    Kuruyan meni elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?






    Kuruyan meni elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi? Mumsema Geceleyin ihtilam olunması sonucu, meni yatağa da bulaştı...
    Bu meni kuruduğu vakit, bir elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?

    Veyahut ne yapmak gereklidir?


  2. 12.Ağustos.2011, 09:31
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Geceleyin ihtilam olunması sonucu, meni yatağa da bulaştı...
    Bu meni kuruduğu vakit, bir elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?

    Veyahut ne yapmak gereklidir?


    Benzer Konular

    - Kuruyan meni necis midir?

    - El ile temas olmadan bakarak meni gelmesinin hükmü

    - Meni bulaşan elbiseyle namaz kılınır mı

    - Abdest organlarını elbiseyle kurulamanın veya abdest suyunun elbiseye sıçramasının sakıncası varmı

    - Tek kat elbiseyle namaz kılınabilir mi?

  3. 12.Ağustos.2011, 18:30
    2
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Kuruyan meni elbiseye temas etse o elbiseyle namaz kılınabilir mi?




    Meni ve mezi necistir. Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır.
    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir.
    Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Mezi ve vedi de meni gibidir.
    Selam ve dua ile…


  4. 12.Ağustos.2011, 18:30
    2
    Devamlı Üye



    Meni ve mezi necistir. Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır.
    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir.
    Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Mezi ve vedi de meni gibidir.
    Selam ve dua ile…





+ Yorum Gönder