Konusunu Oylayın.: Namaz kılınca kaç rekat kıldığımı ve secdeyi bir defa mı iki defa mı yaptığımı unutuyorum ne yapmalıyım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namaz kılınca kaç rekat kıldığımı ve secdeyi bir defa mı iki defa mı yaptığımı unutuyorum ne yapmalıyım
  1. 20.Haziran.2011, 11:19
    1
    Misafir

    Namaz kılınca kaç rekat kıldığımı ve secdeyi bir defa mı iki defa mı yaptığımı unutuyorum ne yapmalıyım






    Namaz kılınca kaç rekat kıldığımı ve secdeyi bir defa mı iki defa mı yaptığımı unutuyorum ne yapmalıyım Mumsema Namaz kilinca kac rekat kildigimi, secdeyi bir defa mi yoksa iki defa mi yaptigımi, tahiyat oturusunu yapip yapmadigimi unutuyorum ne yapmaliyim? Böyle unutmalarda sehiv secdesi yapılir mi yoksa tekrar kilmam mi lazim? Sehiv secdesi nasil yapilir. Aslinda biliyorum ama emin olmak istiyorum


  2. 20.Haziran.2011, 11:19
    1
    ismisakli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ismisakli
    Misafir



    Namaz kilinca kac rekat kildigimi, secdeyi bir defa mi yoksa iki defa mi yaptigımi, tahiyat oturusunu yapip yapmadigimi unutuyorum ne yapmaliyim? Böyle unutmalarda sehiv secdesi yapılir mi yoksa tekrar kilmam mi lazim? Sehiv secdesi nasil yapilir. Aslinda biliyorum ama emin olmak istiyorum


    Benzer Konular

    - Gusül abdesti alırken küpe deliklerini bir defa mı yoksa üç defa mı yıkamalıyız

    - Cenaze namazı, iki defa kılınabilir mi? Cemaat yine iki defa kılabilir mi?

    - Abdest aldıktan sonra Kadir suresini bir defa okuyan sıddîklar, iki defa okuyan şehitler üç defa oku

    - 33 defa sübhanallah 33 defa elhamdülillah 33 defa Alahu ekber sevabı

    - Boy abdesti alırken ne yaptığımı unutuyorum

  3. 20.Haziran.2011, 16:17
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Namaz kılınca kac rekat kildığımı ve secdeyi bir defa mi iki defa mi yaptigimi unutuyorum ne yapmaliyim




    Namaz kılarken şaşırmaktan şaşırmaya fark vardır.Eğer namazda vacibi bilerek terkedersen namaz bozulur ama yanlışlıkla veya unutarak terkedersen sehiv secdesi gereklidir.
    Eğer bu durumlar namazda hasıl olursa sehiv secdesi yapman lazım...

    Sehiv Secdesini Gerektiren Haller

    Sehiv secdesini gerektirici hallerden bâzıları şunlardır:

    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek.
    Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.

    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.

    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak.
    Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.

    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek.
    Bu durumda bakılır:
    Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise,
    oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.

    5 - Birinci oturuşta Tahiyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek.
    Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.

    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tahiyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır.
    Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez.

    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tahiyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.

    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.

    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi.
    Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.

    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır.

    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.

    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tahiyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tahiyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.

    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar..


  4. 20.Haziran.2011, 16:17
    2
    Silent and lonely rains



    Namaz kılarken şaşırmaktan şaşırmaya fark vardır.Eğer namazda vacibi bilerek terkedersen namaz bozulur ama yanlışlıkla veya unutarak terkedersen sehiv secdesi gereklidir.
    Eğer bu durumlar namazda hasıl olursa sehiv secdesi yapman lazım...

    Sehiv Secdesini Gerektiren Haller

    Sehiv secdesini gerektirici hallerden bâzıları şunlardır:

    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek.
    Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.

    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.

    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak.
    Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.

    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek.
    Bu durumda bakılır:
    Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise,
    oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.

    5 - Birinci oturuşta Tahiyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek.
    Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.

    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tahiyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır.
    Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez.

    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tahiyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.

    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.

    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi.
    Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.

    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır.

    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.

    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tahiyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tahiyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.

    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar..





+ Yorum Gönder