Konusunu Oylayın.: Kadının namazda farz olan tesettürü nasıl olmalıdır?

5 üzerinden 3.00 | Toplam : 2 kişi
Kadının namazda farz olan tesettürü nasıl olmalıdır?
  1. 28.Mayıs.2011, 13:58
    1
    Misafir

    Kadının namazda farz olan tesettürü nasıl olmalıdır?

  2. 28.Mayıs.2011, 14:24
    2
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Kadının namazda farz olan tesettürü nasıl olmalıdır?




    Kadının namazda farz olan tesettürü yüz, eller ve ayakları hariç vücudunun tamamı, hatta baştan sarkan saçlarınıda içine almaktadır. Avret olan uzuvlardan birinin dörtte biri, namaz içinde, üç tesbih miktarı açılsa namazın sıhhatine mani olur.(8)


    Bir kadın, elbise bulunduğu halde giymeyip, kimsenin bulunmadığı bir yerde ve karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılsa, ittifak ile namaz sahih olmaz. (8)

    Altını gösteren elbise veya baş örtüsü ile kılınacak namaz caiz değildir. Baş ve vücudun örtülmesi demek, üzerine birşey koymak demek değil, altını göstermeyecek kalınlıkta dokunmuş bir kumaşla kapatılması demektir.


    Avret olarak kabul edilmiş uzuvlardan biri açık olduğu halde bir rukün eda edilecek olsa, namazın bozulacağı hususunda icma vardır



  3. 28.Mayıs.2011, 14:24
    2
    Devamlı Üye



    Kadının namazda farz olan tesettürü yüz, eller ve ayakları hariç vücudunun tamamı, hatta baştan sarkan saçlarınıda içine almaktadır. Avret olan uzuvlardan birinin dörtte biri, namaz içinde, üç tesbih miktarı açılsa namazın sıhhatine mani olur.(8)


    Bir kadın, elbise bulunduğu halde giymeyip, kimsenin bulunmadığı bir yerde ve karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılsa, ittifak ile namaz sahih olmaz. (8)

    Altını gösteren elbise veya baş örtüsü ile kılınacak namaz caiz değildir. Baş ve vücudun örtülmesi demek, üzerine birşey koymak demek değil, altını göstermeyecek kalınlıkta dokunmuş bir kumaşla kapatılması demektir.


    Avret olarak kabul edilmiş uzuvlardan biri açık olduğu halde bir rukün eda edilecek olsa, namazın bozulacağı hususunda icma vardır



  4. 16.Eylül.2011, 15:57
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kadının namazda farz olan tesettürü nasıl olmalıdır?

    Kadının Namazdaki Tesettürü


    Setr-i avret
    Namazda örtülmesi gereken yerler dinî kaynaklarda setr-i avret başlığı altında incelenmiştir. Setr-i avret, namazın şartlarından biri olup, namazda avret yerlerinin örtülmesi anlamına gelmektedir.


    Avret


    Bir zaruret bulunmaksızın insan vücudunda açılması helal olmayan, namazda ve namaz dışında örtülmesi farz ve başkalarınca bakılması haram olan yerlerdir.





    Avret, erkeğe ve kadına göre farklılık arz eder.



    Erkeklerin avret yeri sayılan uzuvları

    Hanefî, Malikî, Şafiî ve Hanbelîlerin oluşturduğu cumhuru fukahaya göre:

    Göbekleri altından dizleri altına kadar olan yerdir. Diz kapakları da bu yere dahildir.

    Ebû Eyyub (r.a) den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz:
    “Erkeğin iki diz kapağının üstü ve göbeğinin altı avret mahallidir.” (1) buyurmuşlardır.

    Hz. Ali (r.a.)’den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz:

    “Diz kapağı avret mahallindendir.” (2) buyurmuşlardır.

    Cerhed (r.a.) den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz, O’nun yanından, uyluğu açık durumda iken geçti. Şöyle buyurdu:
    “Uyluğunu ört! Çünkü Müslüman erkeğin uyluğu avrettendir.” (3)

    Kadınların avret yeri sayılan uzuvları

    Hanefî, Malikî ve Şafiîlerle, Hanbelîlerdeki hakim görüşe göre, kadının el ve yüz dışında kalan bütün bedenleri avrettir, bütün bedenlerini örtmesi gerekir. Yüzleri ile elleri ise ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça namaz dışında avret değildir.

    Ayaklarda ihtilâf vardır. En sahih kabul edilen görüşe göre ayakları da avret değildir. Bunlar ile yolda yürümek ihtiyacı vardır. Diğer bir görüşe göre hür kadının namazı, ayağının dörtte biri nispetinde açık bulunmasıyla bozulur, diğer bir görüşe göre de ayakları, namaza göre avret yeri sayılmazsa da namaz haricinde avret yeri sayılır. Bu ihtilâftan kurtulması için ayaklarını örtmeleri daha iyidir. Sahih olan görüşe göre hür kadınların kolları da, kulakları ile salıverilmiş saçları da avrettir










    Kaynaklar
    1) Dârekutni; Salat:5; 1/231; Beyhaki, Es-sünenü’l-Kübra; Salat: 3320; 3/87
    2) Darekutni; Salat: No: 4; 1/231, Deylemi Firdevs; No:3313; 2/284
    3) Tirmizi, Edep:40, No:2798; 5/111; A.b.Hanbel, No: 15499; 3/478; Abdurrezzak, Mu-sannef, Salat:1115, 1/289; Taberani, el-Mucemu’l-Kebir; No:2139; 2/271
    4)


  5. 16.Eylül.2011, 15:57
    3
    Moderatör
    Kadının Namazdaki Tesettürü


    Setr-i avret
    Namazda örtülmesi gereken yerler dinî kaynaklarda setr-i avret başlığı altında incelenmiştir. Setr-i avret, namazın şartlarından biri olup, namazda avret yerlerinin örtülmesi anlamına gelmektedir.


    Avret


    Bir zaruret bulunmaksızın insan vücudunda açılması helal olmayan, namazda ve namaz dışında örtülmesi farz ve başkalarınca bakılması haram olan yerlerdir.





    Avret, erkeğe ve kadına göre farklılık arz eder.



    Erkeklerin avret yeri sayılan uzuvları

    Hanefî, Malikî, Şafiî ve Hanbelîlerin oluşturduğu cumhuru fukahaya göre:

    Göbekleri altından dizleri altına kadar olan yerdir. Diz kapakları da bu yere dahildir.

    Ebû Eyyub (r.a) den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz:
    “Erkeğin iki diz kapağının üstü ve göbeğinin altı avret mahallidir.” (1) buyurmuşlardır.

    Hz. Ali (r.a.)’den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz:

    “Diz kapağı avret mahallindendir.” (2) buyurmuşlardır.

    Cerhed (r.a.) den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz, O’nun yanından, uyluğu açık durumda iken geçti. Şöyle buyurdu:
    “Uyluğunu ört! Çünkü Müslüman erkeğin uyluğu avrettendir.” (3)

    Kadınların avret yeri sayılan uzuvları

    Hanefî, Malikî ve Şafiîlerle, Hanbelîlerdeki hakim görüşe göre, kadının el ve yüz dışında kalan bütün bedenleri avrettir, bütün bedenlerini örtmesi gerekir. Yüzleri ile elleri ise ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça namaz dışında avret değildir.

    Ayaklarda ihtilâf vardır. En sahih kabul edilen görüşe göre ayakları da avret değildir. Bunlar ile yolda yürümek ihtiyacı vardır. Diğer bir görüşe göre hür kadının namazı, ayağının dörtte biri nispetinde açık bulunmasıyla bozulur, diğer bir görüşe göre de ayakları, namaza göre avret yeri sayılmazsa da namaz haricinde avret yeri sayılır. Bu ihtilâftan kurtulması için ayaklarını örtmeleri daha iyidir. Sahih olan görüşe göre hür kadınların kolları da, kulakları ile salıverilmiş saçları da avrettir










    Kaynaklar
    1) Dârekutni; Salat:5; 1/231; Beyhaki, Es-sünenü’l-Kübra; Salat: 3320; 3/87
    2) Darekutni; Salat: No: 4; 1/231, Deylemi Firdevs; No:3313; 2/284
    3) Tirmizi, Edep:40, No:2798; 5/111; A.b.Hanbel, No: 15499; 3/478; Abdurrezzak, Mu-sannef, Salat:1115, 1/289; Taberani, el-Mucemu’l-Kebir; No:2139; 2/271
    4)





+ Yorum Gönder