Konusunu Oylayın.: İmamların namazda cübbe, sarık giymesi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İmamların namazda cübbe, sarık giymesi
  1. 24.Mayıs.2011, 13:20
    1
    Misafir

    İmamların namazda cübbe, sarık giymesi






    İmamların namazda cübbe, sarık giymesi Mumsema İmamların namazda cübbe, sarık gibi özel kıyafetler giymesi şart mıdır bilgiler verir misiniz ?


  2. 24.Mayıs.2011, 13:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    İmamların namazda cübbe, sarık gibi özel kıyafetler giymesi şart mıdır bilgiler verir misiniz ?


    Benzer Konular

    - Cübbe ve Sarık resimleri

    - İmamların namazda cübbe, sarık gibi özel kıyafetler giymesi gerekir mi?

    - Sarık cübbe fiyatları

    - Nakışlı Sarık Cübbe

    - Cübbe ve Sarık Sırrı

  3. 24.Mayıs.2011, 13:49
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İmamların namazda cübbe, sarık giymesi




    Sarık ve takke aslında mubah şeylerdendir. Herkes sarık sarma veya takke giyme hususunda serbesttir. Zira İslâm dini, müslümanlara sarık sarma veya takke takma mecburiyeti getirmemiştir. Yeter ki küfre şi'ar olarak kabul edilen şey başa konulmasın (Papazlara has olan külah gibi).

    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.

    İslâmiyet, müslümanlara özel bir kıyafet getirmediği gibi şu veya bu tip bir elbiseyi de yasaklamamıştır. Bunun içinmüslümanların kıyafetleri bir değildir. Kimi entari, kimi kaftan, kimi şal, sarık, kimi pantolon, kimi de şalvar giyer. Bu hususta herkes serbesttir.

    Ancak bir memlekette adet olmayıp, halkın nazar-ı dikkatini çeken kıyafete bürünmek de doğru değildir. Şâfiî mezhebine göre; kişinin şahsiyetini zedelediği için böyle elbise giyenlerin şehadeti muteber değildir. Ama tuhaf ve nazar-ı dikkati çeken bir kıyafet olmadıktan sonra, ehli küfrün giydikleri elbiseyi giymekte hiç bir sakınca yoktur. El-Muğire bin Şûbe'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Peygamber (sav) kolları dar bir Rum cübbesi giymişti(3).

    Bu hadîsten anlaşıldığına göre, kâfirlerin giydiği elbiseleri giymekte beis yoktur(4). Bugün giydiğimiz palto da, dinen cübbe sayılır. Çünkü hadîste geçen cübbe ile palto arasında fark yoktur.

    1 Taç. c. I. s. 169
    2 el-Fetava el-Kübra. c. 1. s. 169
    3 Buharî. Müslim
    4 Mirkatü'l-Mefatih. c. 4. s. 416



  4. 24.Mayıs.2011, 13:49
    2
    Silent and lonely rains



    Sarık ve takke aslında mubah şeylerdendir. Herkes sarık sarma veya takke giyme hususunda serbesttir. Zira İslâm dini, müslümanlara sarık sarma veya takke takma mecburiyeti getirmemiştir. Yeter ki küfre şi'ar olarak kabul edilen şey başa konulmasın (Papazlara has olan külah gibi).

    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.

    İslâmiyet, müslümanlara özel bir kıyafet getirmediği gibi şu veya bu tip bir elbiseyi de yasaklamamıştır. Bunun içinmüslümanların kıyafetleri bir değildir. Kimi entari, kimi kaftan, kimi şal, sarık, kimi pantolon, kimi de şalvar giyer. Bu hususta herkes serbesttir.

    Ancak bir memlekette adet olmayıp, halkın nazar-ı dikkatini çeken kıyafete bürünmek de doğru değildir. Şâfiî mezhebine göre; kişinin şahsiyetini zedelediği için böyle elbise giyenlerin şehadeti muteber değildir. Ama tuhaf ve nazar-ı dikkati çeken bir kıyafet olmadıktan sonra, ehli küfrün giydikleri elbiseyi giymekte hiç bir sakınca yoktur. El-Muğire bin Şûbe'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Peygamber (sav) kolları dar bir Rum cübbesi giymişti(3).

    Bu hadîsten anlaşıldığına göre, kâfirlerin giydiği elbiseleri giymekte beis yoktur(4). Bugün giydiğimiz palto da, dinen cübbe sayılır. Çünkü hadîste geçen cübbe ile palto arasında fark yoktur.

    1 Taç. c. I. s. 169
    2 el-Fetava el-Kübra. c. 1. s. 169
    3 Buharî. Müslim
    4 Mirkatü'l-Mefatih. c. 4. s. 416






+ Yorum Gönder