+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Namaz Soruları Kategorisinden Yaradan sürekli kan vs. akması halinde abdest ve namaz için nasıl davranmalıyım? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. 1
    Misafir

    Yaradan sürekli kan vs. akması halinde abdest ve namaz için nasıl davranmalıyım?

    Reklam




    Sual: Selamun Aleykum

    Ben kıl donmesı rahatsızlıgımdan dolayı bır kac ay ıcersınde amelıyat olucam. ve suan dusuncemle Namaz kılmaya baslamak ıstıyorum. yanlız amelıyat olana kadar da zamanımı bosa harcamak ıstemeyıp Namazıma ne kadar erken baslarsam o kadar ıyıdır dusuncesındeyım. bunları anlatmamın sebebıne gelecek olursam. yaranın uzerı sık sık kanamakta. korkum abdest aldıktan ve Secdeye durdugum zaman arasında herhangı bır kan akması durumunda namazım bozulurmu? farkında olmadan herhangı bı kanama oldugunda namazım kabul olurmu? ne yapmam gerekıyor? Allah Rızası ıcın yardımlarınızı beklıyorum ?







  2. 2
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Cevap: Yaradan sürekli kan vs. akması halinde abdest ve namaz için nasıl davranmalım?


    Reklam



    Cevap: ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve bereketuh..
    Kardeş;
    Öncelikle geçmiş olsun Rabbim şifa versin..
    Sizin bu durumunuz özürlü haliyle alakalıdır.
    Özürlü bir kimse şu şekilde namazını kılar:
    Kan akan çamaşırımız eğer kanlıysa değiştiririz ve daha sonra namaz vaktiği girdiğinde namaz klmak için hemen abdest almalıyız.Daha sonra vakit kaybettirmeden namazımızı kılmamız gereklidir. Bu süre zarfında yine kan çıkarsa hiç bir sorun teşkil etmemektedir.Bu durumdayken abdestte namaz da bozulmaz.
    Ancak almış olduğumuz o abdestle sadece bir vaktin namazını kılabilirsiniz ve yeni bir abdest alıp namaz kılmak istediğimizde namaz vaktinin girmesini beklemek zorundayız..
    namz vakti girmeden alınan abdestle kılacağımız namaz geçerli olmaz..
    Başka bir vakit namz kılmak için bu söylediklerimiz yine tekrarlanır...

    Geçmiş Olsun
    ..
    O'na emenet olun..


  3. 3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains
    Özürlü olduğunu tesbit eden kimse, her namaz vakti için, ayrı abdest alır, o vakit için aldığı bu abdestle dilediği kadar nafile veya kaza namazı kılabilir. Vitir ve cenaze namazlarını edâ edebilir. Özür sâhibinin aldığı abdest, sadece içinde bulunduğu namaz vakti süresince geçerlidir. Bir namaz vaktinin çıkıp diğer vaktin girmesiyle abdesti bozulur. Giren yeni vakit namazı için, yeniden abdest alması gerekir.

    Meselâ; bir özür sâhibi sabah namazı için vaktinde abdest alsa, bu abdesti sabah namazının vaktinin çıkmasına kadar muteberdir. Vaktin çıkmasıyla, yani, güneş doğmasıyla abdest bozulur, hükmü kalmaz. Artık bu abdestle hiçbir namaz kılamaz

    İkside aynı cevaptır kardeşim aklın karışmaması açısından...

  4. 4
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!
    İkside aynı cevaptır kardeşim aklın karışmaması açısından...

    Ben sizin cevap verdiğinizi bilmiyordum ikimizde aynı anda cevaplıyorduk misafir kardeşimize bu durumu izah etmeniz şüphelenmemesi açısından iyi olmuş, dilerseniz benim cevabımı da sile bilirsiniz..


    Allah'emanet olun..

  5. 5
    Misafir
    Selamun Aleyküm.

    Hocam sorum olacak sizlere. Mesela akşama 7 dk var. İkindiyi kılmadık bi sebepten kerahat vaktine bıraktık. Kolumuzda ufak yara var kanıyor. durmuyor. Namaz kazaya kalacak. Özür hali olacak zaman da yok . ne yapacağız ?

    Allah(c.c) Razı Olsun

  6. 6
    Misafir
    Her vakitte abdest alma imkanı olmayan özürlü insan ne yapmalı

  7. 7
    Şema
    Moderatör
    Namaz kazaya kalacak. Özür hali olacak zaman da yok . ne yapacağız ?
    Mazeret olduğu için kanama da olsa namaz kılınacak. Kazaya bırakılması büyük günahtır.
    özürlü insan ne yapmalı
    Özürlü insan mecburen her vakit abdest almak zorunda

  8. 8
    Misafir
    Ben kısa bi süre önce bacağımdan amelyat oldum ama yaram kapanmadı gün içinde irin yada kan akıyo ne zmn aktığını bilmiyrm tam olarak bu özür sayılır mı

  9. 9
    Şema
    Moderatör
    iki vakit arasında durmadan akıyorsa mazeret sahibi sayılırsın ama arada kanıyorsa her namaz vakti için temizleyip abdest alman gerekir.
    Allah şifa versin.

  10. 10
    Misafir
    Hocam bn 15 yasindayim ben düştüm ayak bas parmagim çok kotu yer acildi kaniyor çok bn ne yapmailyim

  11. 11
    Şema
    Moderatör
    ayak bas parmagim çok kotu yer acildi kaniyor
    Allah şifa versin.
    Abdest ve gusül için yıkamak zorunda değilsin.

  12. 12
    #UguR
    Moderatör
    Abdestiniz varsa tekrar abdest alıp namazınızı kılın.
    Abdestiniz yok ise abdest alın ve kanamaya devam ederse tekrar abdest alıp kılınız. Çünkü özürlü duruma düşüyorsunuz. Öbür vakit için tekrardan abdest almanız gerekmektedir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu

sürekli kanayan yara abdesti bozar mı

kan akarken abdest alınır mı

kanayan yara abdest

kanayan yara abdesti bozar mı

kan akarken abdest nasıl alınır

kanayan yarayla nasıl abdest alınır

yara abdesti bozar mı