Konusunu Oylayın.: Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?
  1. 14.Mayıs.2011, 21:37
    1
    Misafir

    Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?






    Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi? Mumsema Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi konu hakkında bir açıklama yapar mısınız ?


  2. 14.Mayıs.2011, 21:37
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 15.Mayıs.2011, 02:38
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?




    Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?

    Hadis
    1757- عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّه عَنْهَا قَالَتْ : سَمِعْتُ رَسُول اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم يَقُولُ : « لا صَلاةَ بحَضرَةِ طَعَامٍ ، وَلا وَهُوَ يُدَافِعُهُ الأَخْبَثَانَ » رواه مسلم .
    1757. Âişe radıyallahu anhâ Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem' in şöyle buyurduğunu işittim dedi:
    "Yemek hazırken büyük ve küçük abdest kişiyi zorlarken kılınan namazın kıymeti yoktur."

    Müslim Mesâcid 67. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd Tahâret 43
    Açıklamalar
    Namaz kalp huzuru ve gönül hoşluğu içinde yapılması gereken bir ibadettir. Bu sebeple kalbin huzurunu bozacak hallerden sakınılması gerekir. Sofra hazırken veya büyük ve küçük abdest sıkıştırmış vaziyetteyken namaz kılmanın mekruh olduğu birçok hadiste belirtilmiştir. Çünkü karnı aç olan bir insan sofra ortada iken namaz kılmaya kalkarsa aklı fikri yemekte olur. Dolayısıyla kalp huzuru içinde ve huşû ile namaz kılabilmesi mümkün olmaz. Nitekim İbni Ömer'in rivayet ettiği bir hadiste Peygamberimiz: "Birinizin akşam yemeği konulmuş namaz vakti de girmiş olursa akşam yemeğiyle işe başlasın. Yemeği bitirmedikçe de sakın acele etmesin" (Müslim Mesâcid 66) buyurmuştur. Ulemanın birçoğunun görüşüne göre yemeğin namazdan önceye alınması vaktin müsait olmasıyla ilgilidir. Eğer önce yemek yediğinde namaz vakti çıkacaksa o takdirde namazı öne geçirmek gerekir. İmam Ebû Hanîfe: "Benim için yemeğimin namaz olması namazımın yemek olmasından daha makbuldür" diyerek namazın değil yemeğin öne alınması gerektiğine işaret etmiştir.
    Büyük ve küçük abdest bozmak en tabiî hallerden biridir. İnsanın zihnini ve gönlünü meşgul eden ayrıca bekletilmesi sıhhî açıdan da vücuda çok zarar veren şeylerden biri büyük ve küçük abdesti vaktinde yapmamaktır.Dolayısıyla büyük veya küçük abdesti kendisini zorlayan kimse önce bu ihtiyacını giderip sonra namaz kılmalıdır.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Namaz huzur ve huşû içinde edâ edilmesi gereken bir ibadettir. Bunu önleyen haller içinde namaz kılmak mekruhtur.
    2. Yemek sofrası hazırken namaz kılınması mekruh olup önce yemek yenilmelidir. Ancak yemek yenildiğinde namaz vakti çıkacaksa namazı önce kılmak gerekir.
    3. Büyük ve küçük abdesti kendisini sıkıştıran kişinin bu halde namaz kılması da mekruh olup önce bu ihtiyacını giderip sonra abdest alarak namaz kılması gerekir.


  4. 15.Mayıs.2011, 02:38
    2
    Özel Üye



    Sofra hazır iken namazın sünnetleri terk edilebilir mi?

    Hadis
    1757- عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّه عَنْهَا قَالَتْ : سَمِعْتُ رَسُول اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم يَقُولُ : « لا صَلاةَ بحَضرَةِ طَعَامٍ ، وَلا وَهُوَ يُدَافِعُهُ الأَخْبَثَانَ » رواه مسلم .
    1757. Âişe radıyallahu anhâ Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem' in şöyle buyurduğunu işittim dedi:
    "Yemek hazırken büyük ve küçük abdest kişiyi zorlarken kılınan namazın kıymeti yoktur."

    Müslim Mesâcid 67. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd Tahâret 43
    Açıklamalar
    Namaz kalp huzuru ve gönül hoşluğu içinde yapılması gereken bir ibadettir. Bu sebeple kalbin huzurunu bozacak hallerden sakınılması gerekir. Sofra hazırken veya büyük ve küçük abdest sıkıştırmış vaziyetteyken namaz kılmanın mekruh olduğu birçok hadiste belirtilmiştir. Çünkü karnı aç olan bir insan sofra ortada iken namaz kılmaya kalkarsa aklı fikri yemekte olur. Dolayısıyla kalp huzuru içinde ve huşû ile namaz kılabilmesi mümkün olmaz. Nitekim İbni Ömer'in rivayet ettiği bir hadiste Peygamberimiz: "Birinizin akşam yemeği konulmuş namaz vakti de girmiş olursa akşam yemeğiyle işe başlasın. Yemeği bitirmedikçe de sakın acele etmesin" (Müslim Mesâcid 66) buyurmuştur. Ulemanın birçoğunun görüşüne göre yemeğin namazdan önceye alınması vaktin müsait olmasıyla ilgilidir. Eğer önce yemek yediğinde namaz vakti çıkacaksa o takdirde namazı öne geçirmek gerekir. İmam Ebû Hanîfe: "Benim için yemeğimin namaz olması namazımın yemek olmasından daha makbuldür" diyerek namazın değil yemeğin öne alınması gerektiğine işaret etmiştir.
    Büyük ve küçük abdest bozmak en tabiî hallerden biridir. İnsanın zihnini ve gönlünü meşgul eden ayrıca bekletilmesi sıhhî açıdan da vücuda çok zarar veren şeylerden biri büyük ve küçük abdesti vaktinde yapmamaktır.Dolayısıyla büyük veya küçük abdesti kendisini zorlayan kimse önce bu ihtiyacını giderip sonra namaz kılmalıdır.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Namaz huzur ve huşû içinde edâ edilmesi gereken bir ibadettir. Bunu önleyen haller içinde namaz kılmak mekruhtur.
    2. Yemek sofrası hazırken namaz kılınması mekruh olup önce yemek yenilmelidir. Ancak yemek yenildiğinde namaz vakti çıkacaksa namazı önce kılmak gerekir.
    3. Büyük ve küçük abdesti kendisini sıkıştıran kişinin bu halde namaz kılması da mekruh olup önce bu ihtiyacını giderip sonra abdest alarak namaz kılması gerekir.





+ Yorum Gönder