Konusunu Oylayın.: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 2 kişi
Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?
  1. 28.Nisan.2011, 05:48
    1
    Misafir

    Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?






    Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi? Mumsema Selamün Aleykum arkadaşlar. Ben cemaat ile namaz kıldım bu sabah namazında. İmam rükuya gittiğinde diğer cemaat üyesinin namaza yetişmesi için rükuda fazladan bekledi. Bu durumda sehiv secdesi gerekli midir? Yoksa herhangi bir durum söz konusu değil midir? Yardımcı olursanız sevinirim. Hayırlı sabahlar diler hepinize Adana'dan kucak dolusu sıcacık sevgi ve saygılarımı sunarım.


  2. 28.Nisan.2011, 05:48
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamün Aleykum arkadaşlar. Ben cemaat ile namaz kıldım bu sabah namazında. İmam rükuya gittiğinde diğer cemaat üyesinin namaza yetişmesi için rükuda fazladan bekledi. Bu durumda sehiv secdesi gerekli midir? Yoksa herhangi bir durum söz konusu değil midir? Yardımcı olursanız sevinirim. Hayırlı sabahlar diler hepinize Adana'dan kucak dolusu sıcacık sevgi ve saygılarımı sunarım.

  3. 28.Nisan.2011, 12:25
    2
    Muhasibi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,775
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 159
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirirmi?




    İmamın bu davranışı sehiv secdesini gerektirmez.
    Bizim cami imamıda bazen cemaatin o rekata yetişmesi için biraz rukuda bekler.
    Selametle...
    Aşağıda sehiv secdesini gerektiren durumları okuyabilirsin

    Sehiv Secdesini Gerektiren Haller

    Sehiv secdesini gerektirici hallerden bâzıları şunlardır:
    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek.
    Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.
    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.
    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak.
    Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.
    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek.
    Bu durumda bakılır:
    Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise,
    oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.
    5 - Birinci oturuşta Tahiyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek.
    Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.
    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tahiyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır.
    Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez.
    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tahiyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.
    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.
    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi.
    Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.
    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır.
    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.
    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tahiyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tahiyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.
    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar..


  4. 28.Nisan.2011, 12:25
    2
    Devamlı Üye



    İmamın bu davranışı sehiv secdesini gerektirmez.
    Bizim cami imamıda bazen cemaatin o rekata yetişmesi için biraz rukuda bekler.
    Selametle...
    Aşağıda sehiv secdesini gerektiren durumları okuyabilirsin

    Sehiv Secdesini Gerektiren Haller

    Sehiv secdesini gerektirici hallerden bâzıları şunlardır:
    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek.
    Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.
    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.
    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak.
    Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.
    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek.
    Bu durumda bakılır:
    Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise,
    oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.
    5 - Birinci oturuşta Tahiyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek.
    Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.
    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tahiyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır.
    Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez.
    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tahiyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.
    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.
    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi.
    Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.
    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır.
    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.
    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tahiyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tahiyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.
    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar..

  5. 29.Nisan.2011, 01:34
    3
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,987
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?

    Alıntı
    İmamın bu davranışı sehiv secdesini gerektirmez.
    Bizim cami imamıda bazen cemaatin o rekata yetişmesi için biraz rukuda bekler.
    Selametle...
    Muhasibi kardeşim dediğin doğrudur ama şu ayrıntıyı da unutmamak gerekir.
    İmamın namaz kıldırması esnasında cemaate yetişmek isteyen kişiyi beklemesinin huşuyu bozması ve namazın dışında dünyalık bir işle meşgul edeceğinden , namazı bozulur.
    Çünkü imam namazın dışında olan bir şahsa uyacağından dolayı hanefi mezhebine göre namaz bozulur.


  6. 29.Nisan.2011, 01:34
    3
    Hadimul Müslimin
    Alıntı
    İmamın bu davranışı sehiv secdesini gerektirmez.
    Bizim cami imamıda bazen cemaatin o rekata yetişmesi için biraz rukuda bekler.
    Selametle...
    Muhasibi kardeşim dediğin doğrudur ama şu ayrıntıyı da unutmamak gerekir.
    İmamın namaz kıldırması esnasında cemaate yetişmek isteyen kişiyi beklemesinin huşuyu bozması ve namazın dışında dünyalık bir işle meşgul edeceğinden , namazı bozulur.
    Çünkü imam namazın dışında olan bir şahsa uyacağından dolayı hanefi mezhebine göre namaz bozulur.

  7. 22.Şubat.2012, 22:06
    4
    Yuzarsif
    YAKIŞIKLI

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2011
    Üye No: 83096
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28

    Cevap: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?

    şafii mezhebine göre imam, namaza yetişmek isteyen cemaati bekleyebilirmi?


  8. 22.Şubat.2012, 22:06
    4
    YAKIŞIKLI
    şafii mezhebine göre imam, namaza yetişmek isteyen cemaati bekleyebilirmi?

  9. 25.Mart.2018, 00:26
    5
    Misafir

    Yorum: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?

    Bizim okulda mescit var imam hatip te okuyorum öğle arasının son 15 dakikası namaz okunuyor kılıyoruz ben tek kilarsam cemaat farzi bitirdiginde ben son sünneti bitiriyorum cemaatlede yetiştiriyorum ama bu hafta sınav haftası ben cemaat le kilmasam kendim kilsam günah olur mu cemaatin yarısı kadarı kendi kılıyor ne önerirsiniz


  10. 25.Mart.2018, 00:26
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bizim okulda mescit var imam hatip te okuyorum öğle arasının son 15 dakikası namaz okunuyor kılıyoruz ben tek kilarsam cemaat farzi bitirdiginde ben son sünneti bitiriyorum cemaatlede yetiştiriyorum ama bu hafta sınav haftası ben cemaat le kilmasam kendim kilsam günah olur mu cemaatin yarısı kadarı kendi kılıyor ne önerirsiniz

  11. 26.Mart.2018, 01:31
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 26,042
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Cemaat ile namaz kılarken imamın rükuda fazladan beklemesi sehiv secdesi gerektirir mi?

    İmam normal bir okuyuşla okumalıdır. Ne acele nede çok ağır olmalıdır. Böylece bir denge üzerinde olursa bu en doğru olanı olur.
    İmkan elverdiği ölçüde cemaatle namaz kılmanın sevabını kaçırmamak gerekir. Ama bir mecburiyet söz konusu olursa tek başına namazını kılabilirsin.


  12. 26.Mart.2018, 01:31
    6
    Yönetici
    İmam normal bir okuyuşla okumalıdır. Ne acele nede çok ağır olmalıdır. Böylece bir denge üzerinde olursa bu en doğru olanı olur.
    İmkan elverdiği ölçüde cemaatle namaz kılmanın sevabını kaçırmamak gerekir. Ama bir mecburiyet söz konusu olursa tek başına namazını kılabilirsin.




+ Yorum Gönder