Konusunu Oylayın.: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 3 kişi
Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?
  1. 25.Nisan.2011, 09:55
    1
    Misafir

    Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?






    Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu? Mumsema Regli döneminde namaz duaları okunur mu Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunur mu?


  2. 25.Nisan.2011, 09:55
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 25.Nisan.2011, 10:02
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?




    Regly döneminde hertülü dua okunabilir
    zikir yapılabilinir ama Kur'andan bir şey okuyamaz.

    Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.” İbni Mâce, Tahâret: 105.


  4. 25.Nisan.2011, 10:02
    2
    Silent and lonely rains



    Regly döneminde hertülü dua okunabilir
    zikir yapılabilinir ama Kur'andan bir şey okuyamaz.

    Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.” İbni Mâce, Tahâret: 105.


  5. 25.Nisan.2011, 10:23
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

    Ezberde varsa okuyabilir.. Felak Nas İhlas Fatiha aklında olan bir sure ayet gibi..


    Bunu nerden çıkardın bak aşağıda Efendimiz (s.a.v) ne buyurmuş

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz
    İbni Mâce, Tahâret: 105.


    Efendimiz (s.a.v) in bu sözü yeterlidir başka söze gerek yok


  6. 25.Nisan.2011, 10:23
    3
    Silent and lonely rains
    Ezberde varsa okuyabilir.. Felak Nas İhlas Fatiha aklında olan bir sure ayet gibi..


    Bunu nerden çıkardın bak aşağıda Efendimiz (s.a.v) ne buyurmuş

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz
    İbni Mâce, Tahâret: 105.


    Efendimiz (s.a.v) in bu sözü yeterlidir başka söze gerek yok


  7. 25.Nisan.2011, 10:30
    4
    Müftü
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Şubat.2011
    Üye No: 85146
    Mesaj Sayısı: 85
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde;

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-Kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın, Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:
    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1
    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.
    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan şu ayet / dua gibi:
    “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2
    Ve yine araçtan inerken de şunun okunması gibi:
    “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca,
    “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4
    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerim'in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerim'in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz."

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”
    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.
    Dipnotlar:

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.

    Mehmet Paksu


  8. 25.Nisan.2011, 10:30
    4
    Özel Üye
    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde;

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-Kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın, Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:
    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1
    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.
    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan şu ayet / dua gibi:
    “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2
    Ve yine araçtan inerken de şunun okunması gibi:
    “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca,
    “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4
    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerim'in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerim'in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz."

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”
    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.
    Dipnotlar:

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.

    Mehmet Paksu


  9. 25.Nisan.2011, 15:18
    5
    -UGUR-
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2011
    Üye No: 85005
    Mesaj Sayısı: 130
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

    Alıntı
    Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”
    İbni Mâce, Tahâret: 105.



    Efendimiz (s.a.v) in bu sözü yeterlidir başka söze gerek yok
    kardeşim ben orada yanlış birşeymi dedim. o insan kendisini koruması lazım. Arkadasta orada yazmış zaten okuyabilir felak nas gibi sureleri o durumda. Hayızlı kadın ezberindekini okumassa, besmele cekemesse onu yapamazsa korunması nasıl olacak.. 1 Hadisi şerife bakarak olmuyor. eğerki bunu bu şekil yorumlanırsa. diger hadisi şeriflerle çelişir.. bak sana bir hadisi şerif söyleyeyim

    { .... Abdullah İbni Abbas r.a şöyle haber vermiştir : Kendisi bir gece Peygambe-
    rin zevcesi Meymune’nin yanında kalmıştır.Bu Meymune,İbni Abbas’ın teyzesidir.

    İbni Abbas dedi ki : Ben yastığın enine yattım. Resulullah ile ehli de yastığın
    uzunluğuna başlarını koyarak uzandılar. Resulullah s.a.v uyudu.Nihayet gece ya-
    rısı olduğunda yahut biraz evvelce yahut biraz sonraca uyandı. Oturup eliyle yü-
    zünden uykuyu silmeye başladı. Ondan sonra Ali İmran suresinin son on
    Ayet’lerini okudu. Sonra kalkıp asılı duran küçük bir kırbaya uzandı. Ondan
    güzel bir abdest aldı. Sonra namaza durdu. İbni Abbas dedi ki : Ben de kalk-
    tım ve onun yaptığı gibi yaptım.Sonra gittim ve yanıbaşına durdum .. }

    BUHARİ : 1.C.324. S
    MÜSLİM : 1.C.256.N







  10. 25.Nisan.2011, 15:18
    5
    -UGUR- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”
    İbni Mâce, Tahâret: 105.



    Efendimiz (s.a.v) in bu sözü yeterlidir başka söze gerek yok
    kardeşim ben orada yanlış birşeymi dedim. o insan kendisini koruması lazım. Arkadasta orada yazmış zaten okuyabilir felak nas gibi sureleri o durumda. Hayızlı kadın ezberindekini okumassa, besmele cekemesse onu yapamazsa korunması nasıl olacak.. 1 Hadisi şerife bakarak olmuyor. eğerki bunu bu şekil yorumlanırsa. diger hadisi şeriflerle çelişir.. bak sana bir hadisi şerif söyleyeyim

    { .... Abdullah İbni Abbas r.a şöyle haber vermiştir : Kendisi bir gece Peygambe-
    rin zevcesi Meymune’nin yanında kalmıştır.Bu Meymune,İbni Abbas’ın teyzesidir.

    İbni Abbas dedi ki : Ben yastığın enine yattım. Resulullah ile ehli de yastığın
    uzunluğuna başlarını koyarak uzandılar. Resulullah s.a.v uyudu.Nihayet gece ya-
    rısı olduğunda yahut biraz evvelce yahut biraz sonraca uyandı. Oturup eliyle yü-
    zünden uykuyu silmeye başladı. Ondan sonra Ali İmran suresinin son on
    Ayet’lerini okudu. Sonra kalkıp asılı duran küçük bir kırbaya uzandı. Ondan
    güzel bir abdest aldı. Sonra namaza durdu. İbni Abbas dedi ki : Ben de kalk-
    tım ve onun yaptığı gibi yaptım.Sonra gittim ve yanıbaşına durdum .. }

    BUHARİ : 1.C.324. S
    MÜSLİM : 1.C.256.N







  11. 25.Nisan.2011, 16:08
    6
    Ehfiya
    عُضْو

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2007
    Üye No: 8
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 28

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

    Alıntı
    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.


    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir


    Değerli kardeşimiz;
    Yukarıda bahsedilen İhlas-Felak-Nas Sureleri; korunma, Allah'a sığınma(isti'ze) amaçlı söylenmiştir. Durduk yere kıraat amaçlı veya ta'lim amaçlı vs. okuyamaz...
    Bunun delil getirilmesi de yukarıda istihsanen diye açıklanmıştır...
    Fıkıh usulünde İstihsan; Bir şeyi iyi ve güzel görmek, tercih etmek. Hukukçunun adalet ve insafla hareket ederek, özel bir delile dayanılmak sûretiyle genel kuraldan ayrılması demektir...
    Ayrıntılı bilgi için İstihsan'ı araştırmanızı öneririm...

    Tabi zor durumda kalmadıkça bizlerin yine de şüpheli şeylerden kaçınmamızda fayda vardır...

    Yüce Allah;
    Takva sahiplerine vadedilen cennet; onun altından ırmaklar akar, yemişleri ve gölgelikleri süreklidir. Bu korkup-sakınanların (mutlu) sonudur, inkâr edenlerin sonu ise ateştir. (13/35)

    Gerçekten takva sahibi olanlar, cennetlerde ve pınar başlarındadır. (15/45) buyurmuşlardır...

    Paylaştığınız bilgiler için de Allah (c.c) razı olsun,
    Selametle kalın...



  12. 25.Nisan.2011, 16:08
    6
    عُضْو
    Alıntı
    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.


    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir


    Değerli kardeşimiz;
    Yukarıda bahsedilen İhlas-Felak-Nas Sureleri; korunma, Allah'a sığınma(isti'ze) amaçlı söylenmiştir. Durduk yere kıraat amaçlı veya ta'lim amaçlı vs. okuyamaz...
    Bunun delil getirilmesi de yukarıda istihsanen diye açıklanmıştır...
    Fıkıh usulünde İstihsan; Bir şeyi iyi ve güzel görmek, tercih etmek. Hukukçunun adalet ve insafla hareket ederek, özel bir delile dayanılmak sûretiyle genel kuraldan ayrılması demektir...
    Ayrıntılı bilgi için İstihsan'ı araştırmanızı öneririm...

    Tabi zor durumda kalmadıkça bizlerin yine de şüpheli şeylerden kaçınmamızda fayda vardır...

    Yüce Allah;
    Takva sahiplerine vadedilen cennet; onun altından ırmaklar akar, yemişleri ve gölgelikleri süreklidir. Bu korkup-sakınanların (mutlu) sonudur, inkâr edenlerin sonu ise ateştir. (13/35)

    Gerçekten takva sahibi olanlar, cennetlerde ve pınar başlarındadır. (15/45) buyurmuşlardır...

    Paylaştığınız bilgiler için de Allah (c.c) razı olsun,
    Selametle kalın...



  13. 20.Ağustos.2013, 20:10
    7
    Misafir

    Cevap: Regly döneminde Namaz sureleri dua niyetiyle okunurmu?

    Allahi cok seviyorum


  14. 20.Ağustos.2013, 20:10
    7
    halil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    halil
    Misafir
    Allahi cok seviyorum





+ Yorum Gönder