Konusunu Oylayın.: Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi
  1. 22.Nisan.2011, 07:05
    1
    Misafir

    Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi






    Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi Mumsema Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi hakkında bir yazı yazar mısınız ?


  2. 22.Nisan.2011, 09:51
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi




    Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi

    Yüce Allah Cebrail (as) aracılığı ile “Allah'ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahret gününe inanan, namaza devam eden, zekâtı veren ve Allah’tan başkasından korkmayan kimseler imar ederler. İşte hidayete erenler ve hidayet üzere bulunanlar bunlardır” ayetini peygamberimize inzal buyurdular.

    Peygamberimiz (sav) bu ayet nazil olunca sahabelerine bunu tebliğ etti ve yazdırdı. Sonra “Bir kimsenin camiye ve mescide devam ettiğini görürseniz onun imanına şahitlik ediniz. Çünkü yüce Allah “Allah'ın mescitlerini ancak Allah’a iman edenler imâr ederler” buyurmuştur” şeklinde açıklama yapmıştır. Peygamberimiz (sav) bu hadisleriyle mescitleri imar etmenin ancak oraya devam ederek cemaatle namaz kılmak şeklinde olacağını ifade etmiştir. Peygamberimiz (sav) daha sonra âdeti üzere Cuma Hutbesinde o hafta içinde nâzil olan ayetleri okuyarak halka tebliğde bulunur ve o konuda açıklanması ve izah edilmesi gereken bir husus varsa ona da açıklık getirirdi.

    O hafta Cuma Hutbesinde yukarıdaki ayeti okudular ve şöyle buyurdular:

    “Ashabım! Dünyada garip olan dört şey vardır: Zalimin hâfızasında bulunan Kur’ân, içinde namaz kılınmayan mescit, okunmayan Kur’ân ve fena bir toplumda yaşayan sâlih bir âlim.

    Ashabım! Cemaatle namaz kılmaya devam edin. Cemaatle kılınan bir namaz yalnız başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir. Bir kimse sabah-akşam câmiye gider gelirse, her gidip gelişinde Allah Teâlâ o kimseye cennetteki ikramını hazırlar ve bir mü’min mescide gittiği ve namazı beklediği sürece namazda sayılır.

    Ashabım! Allahın kendileriyle hatâları sildiği ve dereceleri yükselttiği şeyin ne olduğunu size haber vereyim mi? Bunlar zorluklara rağmen abdest almak, camiye götürecek adımları çoğaltmak, bir namazdan sonra diğer namazı beklemektir. Dine ve Allah’a gerçek bağlılık budur. Bir kimsenin evi camiye ne kadar uzaksa onun sevabı o kadar çok olur. Allah onun attığı her adımına bir derece verir ve bir günahını affeder.

    Ashabım! Sizden birisi güzelce abdestini alır ve namaz için evinden çıkarsa sağ ayağını her atmasında Allah onun için bir hasene yazar, sol ayağını attığı zaman da onun bir günahını siler. Camiye gelir de namazını cemaatle kılarsa Allah onun bütün günahlarını affeder. Şayet camiye geldiği zaman namazın bir kısmını kaçırmış olsa da cemaate uyar ve yetişemediğini tamamlarsa yine aynı hüküm geçerlidir. Şayet camiye geldiği zaman cemaat namazı bitirmiş olsa ve yalnız başına namaz kılsa yine aynı hüküm geçerlidir.

    Ashabım! Bir beldede veya yolculukta üç kişi bulunur da namazlarını cemaatle kılmazlarsa şeytan onları kuşatır ve mağlup eder. Öyle ise cemaate devam ediniz. Muhakkak ki sürüden ayrılan koyunu kurt kapar. Şunu da haber veriyorum ki, camiye komşu olanın namazı ancak câmide kıldığı zaman kâmil bir namaz olur ve Allah katında makbul olur” buyurdular.



  3. 22.Nisan.2011, 09:51
    2
    Silent and lonely rains



    Peygamberimizin Cemaatle Namaz Konusunda Hutbesi

    Yüce Allah Cebrail (as) aracılığı ile “Allah'ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahret gününe inanan, namaza devam eden, zekâtı veren ve Allah’tan başkasından korkmayan kimseler imar ederler. İşte hidayete erenler ve hidayet üzere bulunanlar bunlardır” ayetini peygamberimize inzal buyurdular.

    Peygamberimiz (sav) bu ayet nazil olunca sahabelerine bunu tebliğ etti ve yazdırdı. Sonra “Bir kimsenin camiye ve mescide devam ettiğini görürseniz onun imanına şahitlik ediniz. Çünkü yüce Allah “Allah'ın mescitlerini ancak Allah’a iman edenler imâr ederler” buyurmuştur” şeklinde açıklama yapmıştır. Peygamberimiz (sav) bu hadisleriyle mescitleri imar etmenin ancak oraya devam ederek cemaatle namaz kılmak şeklinde olacağını ifade etmiştir. Peygamberimiz (sav) daha sonra âdeti üzere Cuma Hutbesinde o hafta içinde nâzil olan ayetleri okuyarak halka tebliğde bulunur ve o konuda açıklanması ve izah edilmesi gereken bir husus varsa ona da açıklık getirirdi.

    O hafta Cuma Hutbesinde yukarıdaki ayeti okudular ve şöyle buyurdular:

    “Ashabım! Dünyada garip olan dört şey vardır: Zalimin hâfızasında bulunan Kur’ân, içinde namaz kılınmayan mescit, okunmayan Kur’ân ve fena bir toplumda yaşayan sâlih bir âlim.

    Ashabım! Cemaatle namaz kılmaya devam edin. Cemaatle kılınan bir namaz yalnız başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir. Bir kimse sabah-akşam câmiye gider gelirse, her gidip gelişinde Allah Teâlâ o kimseye cennetteki ikramını hazırlar ve bir mü’min mescide gittiği ve namazı beklediği sürece namazda sayılır.

    Ashabım! Allahın kendileriyle hatâları sildiği ve dereceleri yükselttiği şeyin ne olduğunu size haber vereyim mi? Bunlar zorluklara rağmen abdest almak, camiye götürecek adımları çoğaltmak, bir namazdan sonra diğer namazı beklemektir. Dine ve Allah’a gerçek bağlılık budur. Bir kimsenin evi camiye ne kadar uzaksa onun sevabı o kadar çok olur. Allah onun attığı her adımına bir derece verir ve bir günahını affeder.

    Ashabım! Sizden birisi güzelce abdestini alır ve namaz için evinden çıkarsa sağ ayağını her atmasında Allah onun için bir hasene yazar, sol ayağını attığı zaman da onun bir günahını siler. Camiye gelir de namazını cemaatle kılarsa Allah onun bütün günahlarını affeder. Şayet camiye geldiği zaman namazın bir kısmını kaçırmış olsa da cemaate uyar ve yetişemediğini tamamlarsa yine aynı hüküm geçerlidir. Şayet camiye geldiği zaman cemaat namazı bitirmiş olsa ve yalnız başına namaz kılsa yine aynı hüküm geçerlidir.

    Ashabım! Bir beldede veya yolculukta üç kişi bulunur da namazlarını cemaatle kılmazlarsa şeytan onları kuşatır ve mağlup eder. Öyle ise cemaate devam ediniz. Muhakkak ki sürüden ayrılan koyunu kurt kapar. Şunu da haber veriyorum ki, camiye komşu olanın namazı ancak câmide kıldığı zaman kâmil bir namaz olur ve Allah katında makbul olur” buyurdular.






+ Yorum Gönder