Konusunu Oylayın.: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?

5 üzerinden 3.75 | Toplam : 4 kişi
Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?
  1. 07.Mart.2011, 21:30
    1
    Misafir

    Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?






    Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı? Mumsema Zammı sure okurken ayet atlamak namazı bozar mı? Ya da sevih secde gerekir mi?


  2. 07.Mart.2011, 21:30
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 07.Mart.2011, 21:57
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?




    Sual: Namazda bir sure atlayarak okumak mekruh mu? Aradaki sure uzun olsa yine mekruh olur mu? Mesela (Vettini)yi, sonra (İnna enzelna)yı okumak mekruh mudur?
    CEVAP: Her namazda, ikinci rekatta birinci rekatta okuduğundan üç âyet uzun okumak mekruhtur. İkinci rekatta, birinci rekatta okuduğundan sonraki bir kısa sureyi atlayarak daha sonrakini okumak da mekruhtur.
    Buna göre, (Eraeytellezi)yi birinci rekatta okuyan kimsenin, ikinci rekatta (Kul ya)yı okuması mekruh olur. Çünkü bir küçük sure olan (İnna ateyna) atlanmıştır. (Vettini)den sonra (İnna enzelna)yı okumak mekruh değildir. Çünkü bu iki sure arasında uzun bir sure olan (İkra) diye başlayan sure bulunmaktadır.
    Sual: Birinci rekatta Kevser suresini okuyan kimse, ikinci rekatta da unutup yine Kevser suresini okumaya başladıktan sonra, bırakıp İhlası okusa mahzuru olur mu?
    CEVAP: Ezberinde iki sure varken bir sureyi iki rekatta da kasten okumak mekruhtur. Fakat unutarak ikinci rekatta da aynı sureye başlarsa, bırakmaz, tamamlar. Hadis-i şerifte (Bir sureye başlarsan, onu oku ve artık değiştirme!) buyuruldu.
    Sual: Namazda Asrdan sonra Hümeze veya Kureyş, Kevserden sonra Kâfirun veya Tebbet okunur mu?
    CEVAP: Okuma sırası yukarıdan aşağıya doğrudur, ters okumak mekruh olur, kasten olmayıp da unutarak ters okunursa mekruh olmaz. Bir de okuduğumuz sureden sonraki sureyi atlayıp ondan sonrakini okumamız mekruh olur. En az iki sure atlamamız gerekir. Yahut hiç atlamayıp sıra ile okunur. Bir de ikinci okuduğumuz sure birinci sureden üç âyet miktarı fazla olmamalıdır, olursa namaz mekruh olur. Şimdi buna göre, Asrdan sonra Hümeze okunmaz çünkü Hümeze 3 âyetten daha fazladır hepsi 9 âyet, Asr ise üç âyet. Kevserden sonra Kâfirun suresi de okunmaz, çünkü Kâfirun suresi Kevser suresinden üç âyet uzundur. Kevserden sonra Tebbet okunur çünkü üç âyet uzun değil iki âyet uzun.
    Sual: Vitir vacip namazını kılarken 3. rekatta zammı sure olarak 2.rekatta okunan zammı surenin devamı olmayıp bir veya iki sure öncesi okunursa ne olur veya 3. rekat müstakil olarak kabul edilip bir önceki okunana bakılmaz mı?
    CEVAP: Üçüncü rekat müstakil değildir. İkinci rekatta okunandan sonrakini veya daha aşağıdakilerini okumak gerekir. Kasten öncekileri okunursa mekruh olur, unutularak okunursa mekruh olmaz.
    Sual: Vitirde sıra ile Felak, Nas, Fil suresini okumak mekruh mu?
    CEVAP: Evet.
    Sual: İlk rekatta İhlas, 2.de, unutup Kevseri okumak mekruh mu?
    CEVAP:Mekruh olmaz. Çünkü yanılmak özürdür.
    Sual: Atlanılan sure uzun olursa, bir sure atlanabilir mi? Mesela Tin suresinden sonra, uzun olan Alak suresini atlayıp Kadir suresi okunabilir mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: Kadir suresini okurken yanılıp bir âyet atlayarak okumuşum. Namaz bozulmuş oldu mu?
    CEVAP:Hayır bozulmuş olmadı. Üç âyet okununca vacib yerine gelir.
    Sual: Namazda zammı sure okurken unutularak bir âyet atlansa caiz olur mu?
    CEVAP:Bundan önce veya sonra 3 âyet veya 3 kısa âyet uzunluğunda bir âyet okunmuşsa caizdir. Okunmamışsa tekrar baştan alınır, 3 ayet okunur ve secde-i sehv de yapılır.
    Sual: Bir rekatta, atlayarak Kadir, Fil ve İhlası okumak caiz mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: Namazda, uzun bir sureyi okurken, üç veya daha fazla âyet-i kerime atlayarak diğer rekatta devamını okumak uygun mudur? Diğer rekatta okumaya devam ederken biraz ileriden okunabilir mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: S. Ebediyye kitabında, (İmamın birinci rekatta, ikinci rekatta okuduğunun iki misli uzun okuması sünnettir) deniyor. Mesela imam, birinci rekatta 5 âyet olan Fil suresini, ikinci rekatta 4 âyet olan Kureyş suresini okusa mekruh mu olur? Birinci rekatta 3 âyet olan Nasr, ikinci rekat 4 âyet oylan Tebbet’i okusa mekruh mu olur? Mekruh ve sünnet olana birer örnek verir misiniz?
    CEVAP:Hiç birisi mekruh olmaz. İkinci rekatta okunan sure, birinci rekatta okunanla aynı âyet miktarı olsa, hatta ondan iki âyet fazla olsa yine mekruh olmaz. Üç âyet fazla olursa mekruh olur. Yani, ikinci rekatta, birinciden üç âyet uzun okumak mekruhtur.
    Birkaç örnek verelim:Kureyş’ten sonra Maun suresini, Kevser’den sonra Kâfirun’u okumak mekruh olur. Kevser’den sonra Nas okumak da mekruh olur. Çünkü ikinci okunanlar, birinci sureden üç âyet fazladır. İhlas’tan sonra Felak suresini okumak veya Felak’tan sonra Nas suresini okumak mekruh olmaz. Çünkü ikinci okunanlar, birinci okunanlardan sadece bir âyet uzun, üç âyet uzun olursa mekruh olur. Bu kaide, kısa sure ve âyetler içindir. Uzun bir âyetten sonra, üç veya daha fazla âyet okumak mekruh olmaz. Mesela birinci rekatta, Âyet-el kürsi ikinci rekatta, 6 âyet olan Kâfirun suresi okunursa mekruh olmaz.
    İmamın, önce Maun, sonra Kevser, önce Kâfirun sonra Nasr seresini okuması sünnet olur. Çünkü birinci rekatta, ikinci rekatta okuyacağının iki misli uzun okumuş oluyor. Bunun gibi önce, Alak suresini, sonra Kadir suresini okuması da sünnet olur. Çünkü Alak suresi, Kadir suresinin iki mislinden daha büyüktür.
    İmamın sağ tarafa selam verirken, sol tarafa verdiği selamdan daha yüksek sesle söylemesi de sünnettir. İki tarafa da aynı tonda selam verirse mekruh olmaz ise de, sünnete uymamış olur.
    Sual: Bazen, okurken zammı surelerin sırasını şaşırıyorum, Kevserden sonra İhlas okuyacakken unutup Fil suresini okuyorum. Başlayınca hatırıma geliyor, bırakıp İhlas suresini mi okumam gerekir, yoksa devam edebilir miyim? Devam edersem mekruh olur mu?
    CEVAP:Unutmak özürdür. Daha önceki sureye başlanmışsa devam edilir, mekruh olmaz. Kasten önceki sureyi okumak mekruh olur.
    Sual: Namazlarda ikinci rekatta okuduğumuz sureler, birinciden üç âyet miktarı uzun olursa mekruh olur mu? Bu husus, farz, sünnet ve nafilelerde aynı mıdır?
    CEVAP:Evet hem farz, hem sünnet, hem de diğer nafilelerde böyledir. Ancak nafilelerde üçüncü ve dördüncü rekatlarda da zammı sure okunur. Üçüncü rekatları birinci ve ikinci rekatlardan uzun okumak mekruh olmaz. Çünkü nafilelerde her iki rekat müstakil bir namaz sayılır. Sünnetler de nafile namaz demektir.
    Sünnetleri kılarken kazaya da niyet edenler için bu durum geçerli değildir; çünkü onlar farz gibi kılınır, yani üçüncü dördüncü rekatlarında zammı sure okunmaz. Okunursa da mahzuru olmaz.
    Zammı sure okurken
    Sual: Namazda, zamm-ı surede ikinci rekâtta okunan, birinci rekâtta okunan sureden üç âyet fazla olmaması sünnettir deniyor. O zaman, sadece Fil suresinden aşağısını ezbere bilen birisi, sünnete nasıl uyabilir?
    CEVAP:Birinci rekâtta Maun okunursa yedi âyettir. Ondan sonra üç veya dört âyetli sureler okunabilir. Mesela birincide Maun, ikincide, Kevser, Nasr veya İhlâs okunabilir. Yahut birincide Kâfirun okunursa, ikincide Nasr okunabilir. İkincide aynı miktar veya iki âyet fazla olanları da okumak caizdir, mekruh olmaz. Mesela üç âyet olan Kevser’den sonra, beş ayet olan Tebbet ve Felak okunabilir.
    Zammı sure okurken
    Sual: Namazda birinci rekâtta okuduğumuz zamm-ı sureden bir öncekini veya bir sure atlayarak ikincisini okumak mekruh oluyor. Mesela, birinci rekâtta Maun suresini, ikinci rekâtta ise, Kevser suresini okuyacağımız yere, yanılarak bir önceki olan Kureyş veya Kevser’den sonraki Kâfirun suresini okumaya başlayınca, yanıldığımızı hatırlarsak ne yapmak gerekir?
    CEVAP:Devam edilir. Unutmak özür olur, yanılarak okuyunca mekruh olmaz.
    Uzun sure okumak
    Sual: Zamm-ı sure olarak Kevser suresinden sonra, Kâfirun suresini okumak neden mekruhtur?
    CEVAP:İkinci rekâtta, birinci rekâtta okunan zamm-ı sureden, üç veya daha fazla âyet okumak mekruh olduğu için, Kevser’den sonra Kâfirun’u okumak mekruhtur. Yanılıp okunursa mekruh olmaz.
    NOT: Surelerin sırasını gösteren tablo için buraya tıklayınız.
    İkinci rekâtta uzun okumak
    Sual: (Namazda ikinci rekâtta birinciden üç âyet uzun okumak mekruhtur) deniyor. Buradaki mekruh, tenzihen mi, tahrimen mi?
    CEVAP:Yalnız mekruh denince genelde tahrimen mekruh anlaşılırsa da, Nimet-i İslam kitabında, bunun tenzihen mekruh olduğu bildiriliyor. Unutarak okunursa mekruh olmaz.
    alıntı...


  4. 07.Mart.2011, 21:57
    2
    Silent and lonely rains



    Sual: Namazda bir sure atlayarak okumak mekruh mu? Aradaki sure uzun olsa yine mekruh olur mu? Mesela (Vettini)yi, sonra (İnna enzelna)yı okumak mekruh mudur?
    CEVAP: Her namazda, ikinci rekatta birinci rekatta okuduğundan üç âyet uzun okumak mekruhtur. İkinci rekatta, birinci rekatta okuduğundan sonraki bir kısa sureyi atlayarak daha sonrakini okumak da mekruhtur.
    Buna göre, (Eraeytellezi)yi birinci rekatta okuyan kimsenin, ikinci rekatta (Kul ya)yı okuması mekruh olur. Çünkü bir küçük sure olan (İnna ateyna) atlanmıştır. (Vettini)den sonra (İnna enzelna)yı okumak mekruh değildir. Çünkü bu iki sure arasında uzun bir sure olan (İkra) diye başlayan sure bulunmaktadır.
    Sual: Birinci rekatta Kevser suresini okuyan kimse, ikinci rekatta da unutup yine Kevser suresini okumaya başladıktan sonra, bırakıp İhlası okusa mahzuru olur mu?
    CEVAP: Ezberinde iki sure varken bir sureyi iki rekatta da kasten okumak mekruhtur. Fakat unutarak ikinci rekatta da aynı sureye başlarsa, bırakmaz, tamamlar. Hadis-i şerifte (Bir sureye başlarsan, onu oku ve artık değiştirme!) buyuruldu.
    Sual: Namazda Asrdan sonra Hümeze veya Kureyş, Kevserden sonra Kâfirun veya Tebbet okunur mu?
    CEVAP: Okuma sırası yukarıdan aşağıya doğrudur, ters okumak mekruh olur, kasten olmayıp da unutarak ters okunursa mekruh olmaz. Bir de okuduğumuz sureden sonraki sureyi atlayıp ondan sonrakini okumamız mekruh olur. En az iki sure atlamamız gerekir. Yahut hiç atlamayıp sıra ile okunur. Bir de ikinci okuduğumuz sure birinci sureden üç âyet miktarı fazla olmamalıdır, olursa namaz mekruh olur. Şimdi buna göre, Asrdan sonra Hümeze okunmaz çünkü Hümeze 3 âyetten daha fazladır hepsi 9 âyet, Asr ise üç âyet. Kevserden sonra Kâfirun suresi de okunmaz, çünkü Kâfirun suresi Kevser suresinden üç âyet uzundur. Kevserden sonra Tebbet okunur çünkü üç âyet uzun değil iki âyet uzun.
    Sual: Vitir vacip namazını kılarken 3. rekatta zammı sure olarak 2.rekatta okunan zammı surenin devamı olmayıp bir veya iki sure öncesi okunursa ne olur veya 3. rekat müstakil olarak kabul edilip bir önceki okunana bakılmaz mı?
    CEVAP: Üçüncü rekat müstakil değildir. İkinci rekatta okunandan sonrakini veya daha aşağıdakilerini okumak gerekir. Kasten öncekileri okunursa mekruh olur, unutularak okunursa mekruh olmaz.
    Sual: Vitirde sıra ile Felak, Nas, Fil suresini okumak mekruh mu?
    CEVAP: Evet.
    Sual: İlk rekatta İhlas, 2.de, unutup Kevseri okumak mekruh mu?
    CEVAP:Mekruh olmaz. Çünkü yanılmak özürdür.
    Sual: Atlanılan sure uzun olursa, bir sure atlanabilir mi? Mesela Tin suresinden sonra, uzun olan Alak suresini atlayıp Kadir suresi okunabilir mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: Kadir suresini okurken yanılıp bir âyet atlayarak okumuşum. Namaz bozulmuş oldu mu?
    CEVAP:Hayır bozulmuş olmadı. Üç âyet okununca vacib yerine gelir.
    Sual: Namazda zammı sure okurken unutularak bir âyet atlansa caiz olur mu?
    CEVAP:Bundan önce veya sonra 3 âyet veya 3 kısa âyet uzunluğunda bir âyet okunmuşsa caizdir. Okunmamışsa tekrar baştan alınır, 3 ayet okunur ve secde-i sehv de yapılır.
    Sual: Bir rekatta, atlayarak Kadir, Fil ve İhlası okumak caiz mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: Namazda, uzun bir sureyi okurken, üç veya daha fazla âyet-i kerime atlayarak diğer rekatta devamını okumak uygun mudur? Diğer rekatta okumaya devam ederken biraz ileriden okunabilir mi?
    CEVAP:Evet.
    Sual: S. Ebediyye kitabında, (İmamın birinci rekatta, ikinci rekatta okuduğunun iki misli uzun okuması sünnettir) deniyor. Mesela imam, birinci rekatta 5 âyet olan Fil suresini, ikinci rekatta 4 âyet olan Kureyş suresini okusa mekruh mu olur? Birinci rekatta 3 âyet olan Nasr, ikinci rekat 4 âyet oylan Tebbet’i okusa mekruh mu olur? Mekruh ve sünnet olana birer örnek verir misiniz?
    CEVAP:Hiç birisi mekruh olmaz. İkinci rekatta okunan sure, birinci rekatta okunanla aynı âyet miktarı olsa, hatta ondan iki âyet fazla olsa yine mekruh olmaz. Üç âyet fazla olursa mekruh olur. Yani, ikinci rekatta, birinciden üç âyet uzun okumak mekruhtur.
    Birkaç örnek verelim:Kureyş’ten sonra Maun suresini, Kevser’den sonra Kâfirun’u okumak mekruh olur. Kevser’den sonra Nas okumak da mekruh olur. Çünkü ikinci okunanlar, birinci sureden üç âyet fazladır. İhlas’tan sonra Felak suresini okumak veya Felak’tan sonra Nas suresini okumak mekruh olmaz. Çünkü ikinci okunanlar, birinci okunanlardan sadece bir âyet uzun, üç âyet uzun olursa mekruh olur. Bu kaide, kısa sure ve âyetler içindir. Uzun bir âyetten sonra, üç veya daha fazla âyet okumak mekruh olmaz. Mesela birinci rekatta, Âyet-el kürsi ikinci rekatta, 6 âyet olan Kâfirun suresi okunursa mekruh olmaz.
    İmamın, önce Maun, sonra Kevser, önce Kâfirun sonra Nasr seresini okuması sünnet olur. Çünkü birinci rekatta, ikinci rekatta okuyacağının iki misli uzun okumuş oluyor. Bunun gibi önce, Alak suresini, sonra Kadir suresini okuması da sünnet olur. Çünkü Alak suresi, Kadir suresinin iki mislinden daha büyüktür.
    İmamın sağ tarafa selam verirken, sol tarafa verdiği selamdan daha yüksek sesle söylemesi de sünnettir. İki tarafa da aynı tonda selam verirse mekruh olmaz ise de, sünnete uymamış olur.
    Sual: Bazen, okurken zammı surelerin sırasını şaşırıyorum, Kevserden sonra İhlas okuyacakken unutup Fil suresini okuyorum. Başlayınca hatırıma geliyor, bırakıp İhlas suresini mi okumam gerekir, yoksa devam edebilir miyim? Devam edersem mekruh olur mu?
    CEVAP:Unutmak özürdür. Daha önceki sureye başlanmışsa devam edilir, mekruh olmaz. Kasten önceki sureyi okumak mekruh olur.
    Sual: Namazlarda ikinci rekatta okuduğumuz sureler, birinciden üç âyet miktarı uzun olursa mekruh olur mu? Bu husus, farz, sünnet ve nafilelerde aynı mıdır?
    CEVAP:Evet hem farz, hem sünnet, hem de diğer nafilelerde böyledir. Ancak nafilelerde üçüncü ve dördüncü rekatlarda da zammı sure okunur. Üçüncü rekatları birinci ve ikinci rekatlardan uzun okumak mekruh olmaz. Çünkü nafilelerde her iki rekat müstakil bir namaz sayılır. Sünnetler de nafile namaz demektir.
    Sünnetleri kılarken kazaya da niyet edenler için bu durum geçerli değildir; çünkü onlar farz gibi kılınır, yani üçüncü dördüncü rekatlarında zammı sure okunmaz. Okunursa da mahzuru olmaz.
    Zammı sure okurken
    Sual: Namazda, zamm-ı surede ikinci rekâtta okunan, birinci rekâtta okunan sureden üç âyet fazla olmaması sünnettir deniyor. O zaman, sadece Fil suresinden aşağısını ezbere bilen birisi, sünnete nasıl uyabilir?
    CEVAP:Birinci rekâtta Maun okunursa yedi âyettir. Ondan sonra üç veya dört âyetli sureler okunabilir. Mesela birincide Maun, ikincide, Kevser, Nasr veya İhlâs okunabilir. Yahut birincide Kâfirun okunursa, ikincide Nasr okunabilir. İkincide aynı miktar veya iki âyet fazla olanları da okumak caizdir, mekruh olmaz. Mesela üç âyet olan Kevser’den sonra, beş ayet olan Tebbet ve Felak okunabilir.
    Zammı sure okurken
    Sual: Namazda birinci rekâtta okuduğumuz zamm-ı sureden bir öncekini veya bir sure atlayarak ikincisini okumak mekruh oluyor. Mesela, birinci rekâtta Maun suresini, ikinci rekâtta ise, Kevser suresini okuyacağımız yere, yanılarak bir önceki olan Kureyş veya Kevser’den sonraki Kâfirun suresini okumaya başlayınca, yanıldığımızı hatırlarsak ne yapmak gerekir?
    CEVAP:Devam edilir. Unutmak özür olur, yanılarak okuyunca mekruh olmaz.
    Uzun sure okumak
    Sual: Zamm-ı sure olarak Kevser suresinden sonra, Kâfirun suresini okumak neden mekruhtur?
    CEVAP:İkinci rekâtta, birinci rekâtta okunan zamm-ı sureden, üç veya daha fazla âyet okumak mekruh olduğu için, Kevser’den sonra Kâfirun’u okumak mekruhtur. Yanılıp okunursa mekruh olmaz.
    NOT: Surelerin sırasını gösteren tablo için buraya tıklayınız.
    İkinci rekâtta uzun okumak
    Sual: (Namazda ikinci rekâtta birinciden üç âyet uzun okumak mekruhtur) deniyor. Buradaki mekruh, tenzihen mi, tahrimen mi?
    CEVAP:Yalnız mekruh denince genelde tahrimen mekruh anlaşılırsa da, Nimet-i İslam kitabında, bunun tenzihen mekruh olduğu bildiriliyor. Unutarak okunursa mekruh olmaz.
    alıntı...


  5. 22.Ağustos.2014, 15:52
    3
    Misafir

    Cevap: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?

    namazın bırıncı rekatında tin suresının 3.cü ayetınden asr suresıne atlanılırsa namaz bozulurmu


  6. 22.Ağustos.2014, 15:52
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    namazın bırıncı rekatında tin suresının 3.cü ayetınden asr suresıne atlanılırsa namaz bozulurmu


  7. 22.Ağustos.2014, 16:24
    4
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?

    namaz kılarken okunan ayetleri atlamak
    Alıntı
    bırıncı rekatında tin suresının 3.cü ayetinden asr süresine atlanılırsa
    hayır namaz bozulmaz. Kurandan dilediğiniz yerden okuyabilirsiniz.


  8. 22.Ağustos.2014, 16:24
    4
    mum
    Administrator
    namaz kılarken okunan ayetleri atlamak
    Alıntı
    bırıncı rekatında tin suresının 3.cü ayetinden asr süresine atlanılırsa
    hayır namaz bozulmaz. Kurandan dilediğiniz yerden okuyabilirsiniz.


  9. 30.Ekim.2016, 18:35
    5
    Misafir

    Yorum: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?

    Namazda zammı süre okurken ayet atlamak Sehif secdesi gerektirirmi


  10. 30.Ekim.2016, 18:35
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Namazda zammı süre okurken ayet atlamak Sehif secdesi gerektirirmi


  11. 31.Ekim.2016, 11:06
    6
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Yorum: Namaz da ayet atlamak namazı bozar mı?

    Zammı sure okurken başka sureye geçmek veya ayet atlamak sehiv secdesi gerekmez.


  12. 31.Ekim.2016, 11:06
    6
    Üye
    Zammı sure okurken başka sureye geçmek veya ayet atlamak sehiv secdesi gerekmez.





+ Yorum Gönder