Konusunu Oylayın.: Dört hak mezhebde namazın farzları

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Dört hak mezhebde namazın farzları
  1. 03.Mart.2011, 03:44
    1
    Misafir

    Dört hak mezhebde namazın farzları






    Dört hak mezhebde namazın farzları Mumsema Dört hak mezhebde namazın hükümleri hakkında bir yazıya ihtiyacım var yardımcı olur musunuz ?


  2. 03.Mart.2011, 03:44
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 03.Mart.2011, 06:18
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Dört hak mezhebde namazın farzları




    Namaza başlarken ağız ile, dil ile niyet etmek, Hanefî’de bid’at, Şâfiî ve Hanbelî’de sünnet, Mâlikî’de caizdir. Hanefi’de kalbi tatmin olmayanın dil ile de niyet etmesi caizdir. Kıyamda iken, Şâfiî’de ayaklar bir karış kadar açılır. Diğer üç mezhepte dört parmak kadar açılır.
    Namazda intikal tekbirleri Hanbelî’de vacip, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Namazda Fatiha okumak, Hanefî’de vacip, diğer üç mezhepte farzdır.
    İmamın arkasında Fatiha okumak, Hanefî’de tahrimen mekruh, Şâfiî’de farzdır. Mâlikî ve Hanbelî’de, imam yüksek sesle okurken, tahrimen mekruh, sessiz okurken müstehaptır.
    Son teşehhüdde salevat okumak Şâfiî’de farz, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Vitir namazı İmâm-ı a'zama göre vâcib, imameyne ve diğer üç mezhebe göre sünnettir.
    Beş vakit namazın farzlarını cemaat ile kılmak, Hanefî, Şâfiî ve Mâlikî’de sünnet, Hanbelî’de vaciptir.
    Cuma namazına imâmdan başka, Hanefî’de 3, Şâfiî ve Hanbelî’de 40, Mâlikî’de 12 erkek yetişir.
    Hanefî âlimlerinin çoğuna göre, tadili erkan vacip, İmâm-ı Ebû Yûsüf ve diğer üç mezhebe göre farzdır.
    Hanefî’de seferde iken namazları cem etmek caiz değildir. Malikî’de seferde, hastalıkta, karanlıkla beraber yağmur ve çamur olunca, öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirerek kılmak câizdir. Şâfii’de seferde, bu namazları, birleştirip, takdim veya tehir ederek kılmak câizdir. Yağmur yağarken de sadece takdim ederek birleştirmek câizdir. Hanbelî’de ise, seferde, hastalıkta, kadının müstehaza [özürlü] olmasında, idrar ve yel kaçırmak gibi abdesti bozan özürlerde, canından, malından ve namusundan korkanın, maişetine zarar gelecek olanın iki namazı cem edip kılmaları câizdir.
    Şâfiî ve Hanbelî’de kadının kadına imam olması caiz, Hanefî’de mekruh, Malikî'de sahih değildir.
    Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak üç mezhepte mekruh, Şâfiî'de sahih değildir.
    Bayram namazı, Hanbelî’de farz-ı kifaye, Hanefî 'de vacip, Şâfiî ve Mâlikî 'de sünnettir.
    Bir namazı özürsüz terk eden Hanbelî Şâfiî ve Mâlikî’de öldürülür. Hanbelî’de kâfir olduğu için, diğer ikisinde büyük günah işlediği için öldürülür. Hanefî’de namaza başlayıncaya kadar dövülüp hapse atılır. Özürle bir veya birkaç namazı kılamayanın durumu ise şöyledir: Şâfiî, Hanbelî ve Mâlikî’de, kazası olanın, sünnet kılması haramdır. Hanbelî ve Mâlikî’de, sabahın sünneti, vitir ve bayram namazı bundan müstesnadır. Hanefî’de ise, sünnetleri ve kuşluk, evvabin, tesbih, tehiyyetül mescid gibi nafile namazları kılmak, kaza kılmaktan evladır. Çünkü bu kazalar bir özürle kılınamamıştır, böyle kazaya kalmak günah olmadığı için, sünnetleri ve nafileleri kılacak kadar ertelemek de Hanefî’de günah değildir. Ama namazları kasten, özürsüz terk eden, sünnet veya nafile kılamaz.
    Gaibin, yani uzak ülkede ölenin ardından burada cenaze namazı Şâfiî ve Hanbelî’de kılınabilir, Hanefî ve Mâlikî’de kılınmaz. Şehidin cenaze namazı Hanefî’de kılınır, diğer üç mezhepte kılınmaz. İntihar edenin cenaze namazı, Hanefî ve Şâfiî’de kılınır, Mâlikî ve Hanbelî’de kılınmaz.
    Seferi olmak için Hanefî’de 104 km, diğer üç mezhepte 80 km uzağa gitmek gerekir. Giderken yolda da seferi olunur. Üç mezhepte, giriş ve çıkış günleri hariç, 4 günden, Hanefî’de ise 15 günden az kalmaya niyet eden seferi olur. Hanefî’de seferde 4 rekatlık farzları, iki rekat kılmak vacip, Mâlikî’de, meşru yani, günah olmayan seferde, 2 kılmak sünnet, Şâfiî ve Hanbelî ’de, 2 veya 4 kılmak da caizdir.
    Şâfiî veya Mâlikî olan veya taklit eden, mukim iken, hacda seferî olan Hanefî imama uyarak dört rekat farzları iki rekat olarak kılar ise, bu namazları sahih olmadığı için kaza etmesi gerekir.



  4. 03.Mart.2011, 06:18
    2
    Özel Üye



    Namaza başlarken ağız ile, dil ile niyet etmek, Hanefî’de bid’at, Şâfiî ve Hanbelî’de sünnet, Mâlikî’de caizdir. Hanefi’de kalbi tatmin olmayanın dil ile de niyet etmesi caizdir. Kıyamda iken, Şâfiî’de ayaklar bir karış kadar açılır. Diğer üç mezhepte dört parmak kadar açılır.
    Namazda intikal tekbirleri Hanbelî’de vacip, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Namazda Fatiha okumak, Hanefî’de vacip, diğer üç mezhepte farzdır.
    İmamın arkasında Fatiha okumak, Hanefî’de tahrimen mekruh, Şâfiî’de farzdır. Mâlikî ve Hanbelî’de, imam yüksek sesle okurken, tahrimen mekruh, sessiz okurken müstehaptır.
    Son teşehhüdde salevat okumak Şâfiî’de farz, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Vitir namazı İmâm-ı a'zama göre vâcib, imameyne ve diğer üç mezhebe göre sünnettir.
    Beş vakit namazın farzlarını cemaat ile kılmak, Hanefî, Şâfiî ve Mâlikî’de sünnet, Hanbelî’de vaciptir.
    Cuma namazına imâmdan başka, Hanefî’de 3, Şâfiî ve Hanbelî’de 40, Mâlikî’de 12 erkek yetişir.
    Hanefî âlimlerinin çoğuna göre, tadili erkan vacip, İmâm-ı Ebû Yûsüf ve diğer üç mezhebe göre farzdır.
    Hanefî’de seferde iken namazları cem etmek caiz değildir. Malikî’de seferde, hastalıkta, karanlıkla beraber yağmur ve çamur olunca, öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirerek kılmak câizdir. Şâfii’de seferde, bu namazları, birleştirip, takdim veya tehir ederek kılmak câizdir. Yağmur yağarken de sadece takdim ederek birleştirmek câizdir. Hanbelî’de ise, seferde, hastalıkta, kadının müstehaza [özürlü] olmasında, idrar ve yel kaçırmak gibi abdesti bozan özürlerde, canından, malından ve namusundan korkanın, maişetine zarar gelecek olanın iki namazı cem edip kılmaları câizdir.
    Şâfiî ve Hanbelî’de kadının kadına imam olması caiz, Hanefî’de mekruh, Malikî'de sahih değildir.
    Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak üç mezhepte mekruh, Şâfiî'de sahih değildir.
    Bayram namazı, Hanbelî’de farz-ı kifaye, Hanefî 'de vacip, Şâfiî ve Mâlikî 'de sünnettir.
    Bir namazı özürsüz terk eden Hanbelî Şâfiî ve Mâlikî’de öldürülür. Hanbelî’de kâfir olduğu için, diğer ikisinde büyük günah işlediği için öldürülür. Hanefî’de namaza başlayıncaya kadar dövülüp hapse atılır. Özürle bir veya birkaç namazı kılamayanın durumu ise şöyledir: Şâfiî, Hanbelî ve Mâlikî’de, kazası olanın, sünnet kılması haramdır. Hanbelî ve Mâlikî’de, sabahın sünneti, vitir ve bayram namazı bundan müstesnadır. Hanefî’de ise, sünnetleri ve kuşluk, evvabin, tesbih, tehiyyetül mescid gibi nafile namazları kılmak, kaza kılmaktan evladır. Çünkü bu kazalar bir özürle kılınamamıştır, böyle kazaya kalmak günah olmadığı için, sünnetleri ve nafileleri kılacak kadar ertelemek de Hanefî’de günah değildir. Ama namazları kasten, özürsüz terk eden, sünnet veya nafile kılamaz.
    Gaibin, yani uzak ülkede ölenin ardından burada cenaze namazı Şâfiî ve Hanbelî’de kılınabilir, Hanefî ve Mâlikî’de kılınmaz. Şehidin cenaze namazı Hanefî’de kılınır, diğer üç mezhepte kılınmaz. İntihar edenin cenaze namazı, Hanefî ve Şâfiî’de kılınır, Mâlikî ve Hanbelî’de kılınmaz.
    Seferi olmak için Hanefî’de 104 km, diğer üç mezhepte 80 km uzağa gitmek gerekir. Giderken yolda da seferi olunur. Üç mezhepte, giriş ve çıkış günleri hariç, 4 günden, Hanefî’de ise 15 günden az kalmaya niyet eden seferi olur. Hanefî’de seferde 4 rekatlık farzları, iki rekat kılmak vacip, Mâlikî’de, meşru yani, günah olmayan seferde, 2 kılmak sünnet, Şâfiî ve Hanbelî ’de, 2 veya 4 kılmak da caizdir.
    Şâfiî veya Mâlikî olan veya taklit eden, mukim iken, hacda seferî olan Hanefî imama uyarak dört rekat farzları iki rekat olarak kılar ise, bu namazları sahih olmadığı için kaza etmesi gerekir.






+ Yorum Gönder