Konusunu Oylayın.: Şafii Mezhebine Göre Namazların Niyeti Nasıl Olmalıdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şafii Mezhebine Göre Namazların Niyeti Nasıl Olmalıdır
  1. 03.Mart.2011, 03:38
    1
    Misafir

    Şafii Mezhebine Göre Namazların Niyeti Nasıl Olmalıdır

  2. 03.Mart.2011, 08:04
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Namazların Niyeti Nasıl Olmalıdır




    Niyet

    Farz namazlar için niyet şarttır. Ayrıca niyetin kendisi için de şu şartların bulunması gerekir:

    1. Namazın farzına niyet etmek.

    2. Namaz kılma fiilinin kastedilmesi. Yani namaz niyetinin, namazın bütün kısımlarında kalpte hazır tutulması.

    3. Kılınacak namazın sabah, öğle, ikindi, akşam veya yatsı namazı olarak belirtilmesi.

    4. Niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması. Hanefî Mezhebine göre niyet, iftitah tekbirinden önce de getirilebilir.

    5. Niyetin kalp ile yapılması.

    6. Niyetten sonra, niyete aykırı şeylerden kaçınılması.

    Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetler, kuşluk namazı, yağmur duasına çıkılırken kılınan istiska namazı, tavaf ve istihare namazları gibi vakte bağlı olmayıp belli bir sebepten ötürü kılınan namazlar ve mutlak olarak kılınan nafile namazlar için yapılacak olan niyete gelince; kılınacak olan nafile namaz belli bir vakte bağlıysa veya bir sebepten ötürü kılmıyorsa, bunun niyet ederken belirtilmesi, ayrıca sünnetliğinin kastedilmesi gerekir.

    Örneğin sabah namazının sünnetini kılacak olan bir kişi, "Sabah namazının sünnetini kılmaya niyet ettim." demeli veya öğle namazının son sünnetini kılacak olan bir kişi, "Öğle namazının son sünnetini kılmaya niyet ettim." demelidir. Yine bu niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması şarttır.

    Nafile namaz için yapılan niyette, namazın nâfileliğine niyet etmek zorunlu değil, müstehaptır. Kılınacak namaz mutlak nâfileyse, bu durumda mutlak olarak namaza niyet edilmesi yeterli olur. Yalnız bu niyetin de iftitah tekbirine bitiştirilmesi şarttır. Eda niyetine kaza, kaza niyetine eda namazı kılınabilir.

    Hanefî Mezhebine göre ise böyle bir niyetle kılınan namaz sahih olmaz.

    Nafile namazlar kılınırken niyet esnasında belirtilmeleri veya nâfileliklerine niyet edilmesi şart değildir. Belli bir sebepten ötürü kılınan nafile namazlar da bu bakımdan mutlak nafile namazlar gibidirler.

    Tahiyyetü'l-mescid namazı da bir sebebe bağlı olarak kılınan nafile namazlardandır ve sebebi kişinin mescide girmesidir. Fakat mescide girildiğinde, başka bir namaza başlanacak olursa, tahiyyetü'l-mescid namazı da kılınmış sayılır.

    (Büyük Şafii İlmihali - Mehmet Keskin)


  3. 03.Mart.2011, 08:04
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Niyet

    Farz namazlar için niyet şarttır. Ayrıca niyetin kendisi için de şu şartların bulunması gerekir:

    1. Namazın farzına niyet etmek.

    2. Namaz kılma fiilinin kastedilmesi. Yani namaz niyetinin, namazın bütün kısımlarında kalpte hazır tutulması.

    3. Kılınacak namazın sabah, öğle, ikindi, akşam veya yatsı namazı olarak belirtilmesi.

    4. Niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması. Hanefî Mezhebine göre niyet, iftitah tekbirinden önce de getirilebilir.

    5. Niyetin kalp ile yapılması.

    6. Niyetten sonra, niyete aykırı şeylerden kaçınılması.

    Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetler, kuşluk namazı, yağmur duasına çıkılırken kılınan istiska namazı, tavaf ve istihare namazları gibi vakte bağlı olmayıp belli bir sebepten ötürü kılınan namazlar ve mutlak olarak kılınan nafile namazlar için yapılacak olan niyete gelince; kılınacak olan nafile namaz belli bir vakte bağlıysa veya bir sebepten ötürü kılmıyorsa, bunun niyet ederken belirtilmesi, ayrıca sünnetliğinin kastedilmesi gerekir.

    Örneğin sabah namazının sünnetini kılacak olan bir kişi, "Sabah namazının sünnetini kılmaya niyet ettim." demeli veya öğle namazının son sünnetini kılacak olan bir kişi, "Öğle namazının son sünnetini kılmaya niyet ettim." demelidir. Yine bu niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması şarttır.

    Nafile namaz için yapılan niyette, namazın nâfileliğine niyet etmek zorunlu değil, müstehaptır. Kılınacak namaz mutlak nâfileyse, bu durumda mutlak olarak namaza niyet edilmesi yeterli olur. Yalnız bu niyetin de iftitah tekbirine bitiştirilmesi şarttır. Eda niyetine kaza, kaza niyetine eda namazı kılınabilir.

    Hanefî Mezhebine göre ise böyle bir niyetle kılınan namaz sahih olmaz.

    Nafile namazlar kılınırken niyet esnasında belirtilmeleri veya nâfileliklerine niyet edilmesi şart değildir. Belli bir sebepten ötürü kılınan nafile namazlar da bu bakımdan mutlak nafile namazlar gibidirler.

    Tahiyyetü'l-mescid namazı da bir sebebe bağlı olarak kılınan nafile namazlardandır ve sebebi kişinin mescide girmesidir. Fakat mescide girildiğinde, başka bir namaza başlanacak olursa, tahiyyetü'l-mescid namazı da kılınmış sayılır.

    (Büyük Şafii İlmihali - Mehmet Keskin)





+ Yorum Gönder