Konusunu Oylayın.: Vedinin camasirda bulunmasi namaz kilmayi önlermi veya pis sayilirmi ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Vedinin camasirda bulunmasi namaz kilmayi önlermi veya pis sayilirmi ?
  1. 24.Aralık.2010, 10:22
    1
    Misafir

    Vedinin camasirda bulunmasi namaz kilmayi önlermi veya pis sayilirmi ?






    Vedinin camasirda bulunmasi namaz kilmayi önlermi veya pis sayilirmi ? Mumsema selamunaleykum hocam bu meni mezi vedi temizlik konusunda kafama takildi meni den hariç mezi veya vedi ortaya ciktiginda iç çamasirimiza deydigi vakit pis sayilirmi ? namaz kilmayi engellermi yoksa çamasiri degistirmek mi gerekir kafama takildi cunku bu vedi olayi bende cok sık olan bi durum onun icin aydinlatirsaniz sevinirim


  2. 24.Aralık.2010, 10:22
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamunaleykum hocam bu meni mezi vedi temizlik konusunda kafama takildi meni den hariç mezi veya vedi ortaya ciktiginda iç çamasirimiza deydigi vakit pis sayilirmi ? namaz kilmayi engellermi yoksa çamasiri degistirmek mi gerekir kafama takildi cunku bu vedi olayi bende cok sık olan bi durum onun icin aydinlatirsaniz sevinirim


    Benzer Konular

    - Mezî veya vedînin bulaştığı bir elbise ile namaz kılınır mı?

    - Dişte kirec bulunmasi gusle engel mi?

    - Dinimizi, surelerimizi, namaz kilmayi iyi bir dindar olmayi istiyorum

    - Pc'de Bilgisayarınızda bulunmasi gereken en önemli programlar hangileridir?

    - ÇocuĞa Namaz Kilmayi ÖĞretmelİyİz

  3. 05.Haziran.2013, 14:35
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: vedinin camasirda bulunmasi namaz kilmayi önlermi veya pis sayilirmi ?




    Mezi, vedi ve meni necis midir? Bunların ve diğer necis sıvıların bulaştığı iç çamaşırı veya çamaşırlar ile namaz kılınabilir mi?


    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.
    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:

    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.

    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.

    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.


  4. 05.Haziran.2013, 14:35
    2
    Devamlı Üye



    Mezi, vedi ve meni necis midir? Bunların ve diğer necis sıvıların bulaştığı iç çamaşırı veya çamaşırlar ile namaz kılınabilir mi?


    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.
    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:

    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.

    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.

    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.





+ Yorum Gönder