Konusunu Oylayın.: Azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?
  1. 04.Kasım.2010, 17:33
    1
    Misafir

    Azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?






    Azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır? Mumsema Selamunaleikum pek deherli müslüman gardaşlarım . men azarbaycanın bakı vilayetinde bir kasabada yaşırem . menim kasabada namaz kılarken erkeklerde başlarını örtürler . adet olduğu üçünmüş.. mende böyle yapırem . acep gönah olar mı ? türkiyeye xoşnutluklar dilerem . ( türkçem pek gezel olmır . qusura bakmayın. umuram ki sualıma cevab bulabılırem )


  2. 04.Kasım.2010, 17:33
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamunaleikum pek deherli müslüman gardaşlarım . men azarbaycanın bakı vilayetinde bir kasabada yaşırem . menim kasabada namaz kılarken erkeklerde başlarını örtürler . adet olduğu üçünmüş.. mende böyle yapırem . acep gönah olar mı ? türkiyeye xoşnutluklar dilerem . ( türkçem pek gezel olmır . qusura bakmayın. umuram ki sualıma cevab bulabılırem )


    Benzer Konular

    - 1 Mayıs'ı kutlamanın dinen bir sakıncası var mıdır?

    - Hiç uyumadan teheccüde kalkmanın dinen bir sakıncası var mıdır ?

    - Erkeğin karısına cinsel ilişki esnasında bilinci açık durumda şehvetle küfretmesi günah mıdır? Dinen

    - Benim dilim r-ş harfine dönmüyor.namaz kılarken herhangi bir sakıncası var mıdır?

    - Namaz kılarken borcumu ödediğim için seviniyorum bunun sebebi nefsimin kabarması mıdır

  3. 04.Kasım.2010, 19:02
    2
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    azerbaycanda namaz kılarken erkeklerde başlarını örtüyor bunun dinen sakıncası var mıdır?




    öncelikle bir hadis aktarayım.

    Erkeklerin Kadınlara, Kadınların Erkeklere Benzemesi Haramdır(30) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) erkeklerden kadınlara benzemeye çalışan kimselere, kadınlardan erkeklere benzemeye çalışan kadınlara lanet etti”
    Buhari (5922)

    bunun yanında biraz daha bilgi buldum hadisler.

    (31) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) erkeklerden muhannes olanlara ve kadınlardan da erkekleşenlere lanet etti de:
    ‘Öyle kimseleri evlerinizden çıkarın’ buyurdu İbni Abbas (Radiyallahu Anh):
    −Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) falanı çıkardı, Ömer (Radiyallahu Anh) falanı çıkardı dedi”
    Muhannes: “Konuşması, yürüyüşü ve bütün hareketleriyle kadına benzeyen veya benzetmeye çalışan erkektir”
    Buhari (5923)

    (32) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Kadının giysisini giyen erkeğe, erkeğin giysisini giyen kadına lanet etti”
    Ebu Davud (4098) Nesei (9253-Kübra) İbni Mace (1903) İbni Hibban (5751) Ahmed (2/325)

    (33) İbni Ebi Müleykete şöyle dedi:
    “Aişe (Radiyallahu Anha)’ya:
    −Bir kadın erkek ayakkabısı giyiniyor denildi Bunun üzerine Aişe (Radiyallahu Anha):
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadınlardan erkekleşenlere lanet etti dedi”
    Ebu Davud (4099)

    (34) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Üç kimse vardır, Allah kıyamet gününde kendilerine bakmaz:
    1−Baba ve annesine asi olan,
    2−Mütereccile kadın ve
    3−Deyyustur Üç kimse de vardır ki, onlar cennete giremezler:
    1−Baba ve annesine asi olan,
    2−İçki içmek üzere devam eden ve
    3−Yaptığı atiyyesini iyilik ve insanını başa kakan kimse’ buyurdu”
    El-Mütereccile: “Hareketleriyle, giyim ve kuşamıyla erkek gibi hareket eden kadındır Bunun manası, kadınlardan giysi ve kişilik olarak kendilerini erkeklere benzetenlere lanet etti demektir Ancak kadınlardan ilim tahsili, içtihat vb şeylerde erkeklere benzemeye çalışan kadınlar yerilmemiş, aksine övülmüştür”
    Nesei (2561) Ahmed (2/134) Hâkim (1/72) Bezzar (1876-1875-Keşfu’l-Estar) Beyhaki (10/226 Kadınlardan erkekleşenlere Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) lanet etti


  4. 04.Kasım.2010, 19:02
    2
    Devamlı Üye



    öncelikle bir hadis aktarayım.

    Erkeklerin Kadınlara, Kadınların Erkeklere Benzemesi Haramdır(30) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) erkeklerden kadınlara benzemeye çalışan kimselere, kadınlardan erkeklere benzemeye çalışan kadınlara lanet etti”
    Buhari (5922)

    bunun yanında biraz daha bilgi buldum hadisler.

    (31) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) erkeklerden muhannes olanlara ve kadınlardan da erkekleşenlere lanet etti de:
    ‘Öyle kimseleri evlerinizden çıkarın’ buyurdu İbni Abbas (Radiyallahu Anh):
    −Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) falanı çıkardı, Ömer (Radiyallahu Anh) falanı çıkardı dedi”
    Muhannes: “Konuşması, yürüyüşü ve bütün hareketleriyle kadına benzeyen veya benzetmeye çalışan erkektir”
    Buhari (5923)

    (32) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Kadının giysisini giyen erkeğe, erkeğin giysisini giyen kadına lanet etti”
    Ebu Davud (4098) Nesei (9253-Kübra) İbni Mace (1903) İbni Hibban (5751) Ahmed (2/325)

    (33) İbni Ebi Müleykete şöyle dedi:
    “Aişe (Radiyallahu Anha)’ya:
    −Bir kadın erkek ayakkabısı giyiniyor denildi Bunun üzerine Aişe (Radiyallahu Anha):
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadınlardan erkekleşenlere lanet etti dedi”
    Ebu Davud (4099)

    (34) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Üç kimse vardır, Allah kıyamet gününde kendilerine bakmaz:
    1−Baba ve annesine asi olan,
    2−Mütereccile kadın ve
    3−Deyyustur Üç kimse de vardır ki, onlar cennete giremezler:
    1−Baba ve annesine asi olan,
    2−İçki içmek üzere devam eden ve
    3−Yaptığı atiyyesini iyilik ve insanını başa kakan kimse’ buyurdu”
    El-Mütereccile: “Hareketleriyle, giyim ve kuşamıyla erkek gibi hareket eden kadındır Bunun manası, kadınlardan giysi ve kişilik olarak kendilerini erkeklere benzetenlere lanet etti demektir Ancak kadınlardan ilim tahsili, içtihat vb şeylerde erkeklere benzemeye çalışan kadınlar yerilmemiş, aksine övülmüştür”
    Nesei (2561) Ahmed (2/134) Hâkim (1/72) Bezzar (1876-1875-Keşfu’l-Estar) Beyhaki (10/226 Kadınlardan erkekleşenlere Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) lanet etti


  5. 04.Kasım.2010, 19:03
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?

    Ve aleykumusselam ve rahmetullah kardeş Namazda başı kapatmak bilakis iyidir sünnette var Peygamber efendimiz (s.a.v) başı açık Namaz kılmadığı belirtiliyor,aşağıdaki yazıyı okumanı tavsiye ederim selam ve dua ile

    Sual: Erkeklerin, baş, kol ve ayakları açık olarak namaz kılmaları mekruh mu?

    CEVAP
    Evet mekruhtur.Mekruh olan namaz sahih ise de, sevabı olmaz. Bir erkek, namazda başı örtmeye önem vermediği için açık kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermediği için açarsa, kâfir olur. Kendini Allahü teâlâya karşı, küçük göstermek için, başı açık kılmak zarar vermez ise de, yine örtmek efdaldir. Harareti teskin ve rahatlık için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar)

    Önemli kimselerin huzuruna çıkan kimsenin şık, temiz elbise giymesi gerekir. Allahü teâlânın huzuruna durulduğu zaman buna daha çok dikkat etmeli, büyüklerin karşısına çıkılamayan elbise ile namaz kılmamalıdır! Kur'an-ı kerimde (Her namaz kılarken, süslü [temiz, sevilen] elbiselerinizi giyiniz) buyuruluyor. (Araf 31)

    Peygamber efendimiz başı açık kılmazdı. Sarıkla kılmanın önemini bildirerek buyuruyor ki:
    (Sarıkla kılınan namaz, sarıksız kılınan yetmiş rekat namazdan efdaldir.)
    [Ebu Nuaym]
    Namazda başı hiç olmazsa, herhangi bir renkte olan takke ile örtmelidir!

    (Nimet-i İslam)
    da namazın mekruhlarının onbeşincisinin dipnotunda (Başı açık namaz kılmak mekruhtur) buyuruluyor. 57.sinde de mekruh olduğu yine bildiriliyor. Namazın mekruhlarının onbirincisinde ise, kolları açık namaz kılmanın mekruh olduğu bildiriliyor.
    Namaz kılarken düşen başlığı tek el ile alıp giyerek başı örtülü kılması o haliyle kılmasından daha iyidir. (Gurer ve Dürer)
    Not)Şafii mezhebinde de başı açık namaz kılmak mekruhtur..

    Sorularla İslami Editör.


  6. 04.Kasım.2010, 19:03
    3
    Silent and lonely rains
    Ve aleykumusselam ve rahmetullah kardeş Namazda başı kapatmak bilakis iyidir sünnette var Peygamber efendimiz (s.a.v) başı açık Namaz kılmadığı belirtiliyor,aşağıdaki yazıyı okumanı tavsiye ederim selam ve dua ile

    Sual: Erkeklerin, baş, kol ve ayakları açık olarak namaz kılmaları mekruh mu?

    CEVAP
    Evet mekruhtur.Mekruh olan namaz sahih ise de, sevabı olmaz. Bir erkek, namazda başı örtmeye önem vermediği için açık kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermediği için açarsa, kâfir olur. Kendini Allahü teâlâya karşı, küçük göstermek için, başı açık kılmak zarar vermez ise de, yine örtmek efdaldir. Harareti teskin ve rahatlık için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar)

    Önemli kimselerin huzuruna çıkan kimsenin şık, temiz elbise giymesi gerekir. Allahü teâlânın huzuruna durulduğu zaman buna daha çok dikkat etmeli, büyüklerin karşısına çıkılamayan elbise ile namaz kılmamalıdır! Kur'an-ı kerimde (Her namaz kılarken, süslü [temiz, sevilen] elbiselerinizi giyiniz) buyuruluyor. (Araf 31)

    Peygamber efendimiz başı açık kılmazdı. Sarıkla kılmanın önemini bildirerek buyuruyor ki:
    (Sarıkla kılınan namaz, sarıksız kılınan yetmiş rekat namazdan efdaldir.)
    [Ebu Nuaym]
    Namazda başı hiç olmazsa, herhangi bir renkte olan takke ile örtmelidir!

    (Nimet-i İslam)
    da namazın mekruhlarının onbeşincisinin dipnotunda (Başı açık namaz kılmak mekruhtur) buyuruluyor. 57.sinde de mekruh olduğu yine bildiriliyor. Namazın mekruhlarının onbirincisinde ise, kolları açık namaz kılmanın mekruh olduğu bildiriliyor.
    Namaz kılarken düşen başlığı tek el ile alıp giyerek başı örtülü kılması o haliyle kılmasından daha iyidir. (Gurer ve Dürer)
    Not)Şafii mezhebinde de başı açık namaz kılmak mekruhtur..

    Sorularla İslami Editör.


  7. 04.Kasım.2010, 19:18
    4
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?

    Alla alla ben başörtüsü falan takıyorlar sandım soruyu öyle algıladım hakkınızı helal edin sanırım sarık tekke v.b takıyorlar bu sünnettir ayrıca başı açık namaz kılmakda mekruhtur.

    Sual: Namaz kılarken takke giymek sünnet midir? Başı açık kılmak mekruh mudur?
    CEVAP
    Evet, takke giymek sünnet, başı açık kılmak mekruhtur. Mekruh olan namaz, sahih ise de, sevabı olmaz. Bir erkek, namazda başı örtmeye önem vermediği için açık kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermediği için açarsa, imanını kaybeder. Kendini Allahü teâlâya karşı, küçük göstermek için, başı açık kılmak zarar vermez ise de, yine örtmek efdaldir. Harareti teskin ve rahatlık için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar, Halebi)
    Nimet-i İslam kitabında, namazın mekruhlarının 15.’sinin dipnotunda (Başı açık namaz kılmak mekruhtur) buyuruluyor. 57.’sinde de mekruh olduğu bildiriliyor.
    Şafii’de de, sarıkla veya takke ile kılmak sünnettir. (Fetava i kübra)
    Peygamber efendimiz başı açık kılmazdı. Sarık takkeden daha faziletlidir. Herhangi bir başlıkla namaz kılmak, başı açık kılmaktan daha faziletlidir. Bir hadis-i şerif meali:
    (Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan 70 rekattan daha sevabdır.) [Ebu Nuaym]
    Fıkıh kitaplarında deniyor ki:
    Namaz kılarken, düşen başlığı tek el ile alıp başını örterek kılmak, o haliyle kılmaktan daha iyidir. (Gurer ve Dürer)
    Namaz kılarken, imkân varsa, en iyi, en yeni, en temiz elbiseyi giymeli. Bir âyet-i kerime meali:
    (Her namaz kılarken, süslü [temiz, sevilen] elbiselerinizi giyin.) [Araf 31]
    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Namaz kılarken en iyi elbisenizi giyinin. Allahü teâlâ, kendisi için ziynetlenmeye, süslenmeye en layık olandır.) [Beyheki]



  8. 04.Kasım.2010, 19:18
    4
    Devamlı Üye
    Alla alla ben başörtüsü falan takıyorlar sandım soruyu öyle algıladım hakkınızı helal edin sanırım sarık tekke v.b takıyorlar bu sünnettir ayrıca başı açık namaz kılmakda mekruhtur.

    Sual: Namaz kılarken takke giymek sünnet midir? Başı açık kılmak mekruh mudur?
    CEVAP
    Evet, takke giymek sünnet, başı açık kılmak mekruhtur. Mekruh olan namaz, sahih ise de, sevabı olmaz. Bir erkek, namazda başı örtmeye önem vermediği için açık kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermediği için açarsa, imanını kaybeder. Kendini Allahü teâlâya karşı, küçük göstermek için, başı açık kılmak zarar vermez ise de, yine örtmek efdaldir. Harareti teskin ve rahatlık için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar, Halebi)
    Nimet-i İslam kitabında, namazın mekruhlarının 15.’sinin dipnotunda (Başı açık namaz kılmak mekruhtur) buyuruluyor. 57.’sinde de mekruh olduğu bildiriliyor.
    Şafii’de de, sarıkla veya takke ile kılmak sünnettir. (Fetava i kübra)
    Peygamber efendimiz başı açık kılmazdı. Sarık takkeden daha faziletlidir. Herhangi bir başlıkla namaz kılmak, başı açık kılmaktan daha faziletlidir. Bir hadis-i şerif meali:
    (Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan 70 rekattan daha sevabdır.) [Ebu Nuaym]
    Fıkıh kitaplarında deniyor ki:
    Namaz kılarken, düşen başlığı tek el ile alıp başını örterek kılmak, o haliyle kılmaktan daha iyidir. (Gurer ve Dürer)
    Namaz kılarken, imkân varsa, en iyi, en yeni, en temiz elbiseyi giymeli. Bir âyet-i kerime meali:
    (Her namaz kılarken, süslü [temiz, sevilen] elbiselerinizi giyin.) [Araf 31]
    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Namaz kılarken en iyi elbisenizi giyinin. Allahü teâlâ, kendisi için ziynetlenmeye, süslenmeye en layık olandır.) [Beyheki]



  9. 04.Kasım.2010, 20:10
    5
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?

    Alıntı
    Alla alla ben başörtüsü falan takıyorlar sandım soruyu öyle algıladım hakkınızı helal edin sanırım sarık tekke v.b takıyorlar bu sünnettir ayrıca başı açık namaz kılmakda mekruhtur.
    Kadınlarınkinden farklı başörtüsü takkede değil fakat poşiye benzer birbaşlık
    genelde Yugoslav ve Arap Müslümanların da kullandıkları geleneksel bir örtü.
    Dikkat edilirse Kabe İmamları da kullanıyor bu örtüden
    ülkemizde ve bazı Müslüman ülkelerde takkeyle kılınıyor Efendimiz zamanında
    takke varmıydı tabikide yoktu...Takkeyle kılındığına göre O halde bu tür örtüylede Namaz
    kılınabilinir. Şimdi sarık farz olsaydı ozamanda Namaz kılanların
    sayısı epey bir düşerdi çünkü sarığın sarılması okadar kolay değil
    hem sarığın sarılmasıda mezheplere göre değişiyor ters yada yanlış
    sarkıtılmasıda mekruhtur Maksat Namazda başı kapatarak Namazı mekruh etmemektir.
    Yeterki hristiyan ve yahudilerin kullandıkları şapkalarına benzemesin
    selam ve dua ile


  10. 04.Kasım.2010, 20:10
    5
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    Alla alla ben başörtüsü falan takıyorlar sandım soruyu öyle algıladım hakkınızı helal edin sanırım sarık tekke v.b takıyorlar bu sünnettir ayrıca başı açık namaz kılmakda mekruhtur.
    Kadınlarınkinden farklı başörtüsü takkede değil fakat poşiye benzer birbaşlık
    genelde Yugoslav ve Arap Müslümanların da kullandıkları geleneksel bir örtü.
    Dikkat edilirse Kabe İmamları da kullanıyor bu örtüden
    ülkemizde ve bazı Müslüman ülkelerde takkeyle kılınıyor Efendimiz zamanında
    takke varmıydı tabikide yoktu...Takkeyle kılındığına göre O halde bu tür örtüylede Namaz
    kılınabilinir. Şimdi sarık farz olsaydı ozamanda Namaz kılanların
    sayısı epey bir düşerdi çünkü sarığın sarılması okadar kolay değil
    hem sarığın sarılmasıda mezheplere göre değişiyor ters yada yanlış
    sarkıtılmasıda mekruhtur Maksat Namazda başı kapatarak Namazı mekruh etmemektir.
    Yeterki hristiyan ve yahudilerin kullandıkları şapkalarına benzemesin
    selam ve dua ile


  11. 04.Kasım.2010, 21:53
    6
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: azerbaycanda namaz kılarken erkekler de adet olduğu için başlarını örtüyor bunun dinen bir sakıncası var mıdır?

    desert.rose Nickli Üyeden Alıntı
    Kadınlarınkinden farklı başörtüsü takkede değil fakat poşiye benzer birbaşlık
    genelde Yugoslav ve Arap Müslümanların da kullandıkları geleneksel bir örtü.
    Dikkat edilirse Kabe İmamları da kullanıyor bu örtüden
    ülkemizde ve bazı Müslüman ülkelerde takkeyle kılınıyor Efendimiz zamanında
    takke varmıydı tabikide yoktu...Takkeyle kılındığına göre O halde bu tür örtüylede Namaz
    kılınabilinir. Şimdi sarık farz olsaydı ozamanda Namaz kılanların
    sayısı epey bir düşerdi çünkü sarığın sarılması okadar kolay değil
    hem sarığın sarılmasıda mezheplere göre değişiyor ters yada yanlış
    sarkıtılmasıda mekruhtur Maksat Namazda başı kapatarak Namazı mekruh etmemektir.
    Yeterki hristiyan ve yahudilerin kullandıkları şapkalarına benzemesin
    selam ve dua ile
    evet daha sonradan düzeltmemde demek istediğim buydu.

    açıklamalarınız için Allah (c.c) razı olsun.



  12. 04.Kasım.2010, 21:53
    6
    Devamlı Üye
    desert.rose Nickli Üyeden Alıntı
    Kadınlarınkinden farklı başörtüsü takkede değil fakat poşiye benzer birbaşlık
    genelde Yugoslav ve Arap Müslümanların da kullandıkları geleneksel bir örtü.
    Dikkat edilirse Kabe İmamları da kullanıyor bu örtüden
    ülkemizde ve bazı Müslüman ülkelerde takkeyle kılınıyor Efendimiz zamanında
    takke varmıydı tabikide yoktu...Takkeyle kılındığına göre O halde bu tür örtüylede Namaz
    kılınabilinir. Şimdi sarık farz olsaydı ozamanda Namaz kılanların
    sayısı epey bir düşerdi çünkü sarığın sarılması okadar kolay değil
    hem sarığın sarılmasıda mezheplere göre değişiyor ters yada yanlış
    sarkıtılmasıda mekruhtur Maksat Namazda başı kapatarak Namazı mekruh etmemektir.
    Yeterki hristiyan ve yahudilerin kullandıkları şapkalarına benzemesin
    selam ve dua ile
    evet daha sonradan düzeltmemde demek istediğim buydu.

    açıklamalarınız için Allah (c.c) razı olsun.






+ Yorum Gönder