Konusunu Oylayın.: Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

5 üzerinden 4.67 | Toplam : 9 kişi
Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?
  1. 07.Ekim.2010, 09:10
    1
    Misafir

    Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?






    Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi? Mumsema Sa benim bi sorum olacaktı Şimdi 7 yıllık namaz borcum var Mesela öğlenleyin ezan okunduktan sonra öğle namazının farzını kıldık Kaza namazı kılmaya başlıyıcam Yine de ezan ve kamet okumam gerekiyor mu? Teşekkürler


  2. 07.Ekim.2010, 09:10
    1
    Kayıtsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız
    Misafir



    Sa benim bi sorum olacaktı Şimdi 7 yıllık namaz borcum var Mesela öğlenleyin ezan okunduktan sonra öğle namazının farzını kıldık Kaza namazı kılmaya başlıyıcam Yine de ezan ve kamet okumam gerekiyor mu? Teşekkürler


    Benzer Konular

    - Vakit namazlarının sünneti yerine kaza namazı kılınırmı

    - Günlük kıldığımız 5 vakit namazın arkasına bir vakitte kaza namazı eklesek o her kaza namazı için ez

    - Kaza namazında ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

    - Kaza namazı kılarsam erkekler kamet getirmesi gerekiyor ben peşpeşe 20 günlük sabah namazımı kaza ed

    - Vakit namazlarının sünneti yerine kaza namazı kılınır mı

  3. 07.Ekim.2010, 09:47
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?




    Aleykum Selam Ve Rahmetullah

    Ezân ve ikâmet hangi hâllerde okunur?

    Beş vaktin farz namazlarında ve Cuma namazının farzında kamet getirilir. Kaza namazında da bu böyledir. Ancak Vitir, Teravih, Bayram, Cenâze ve Nâfile namazlarda kamet getirilmez. Kamet erkeklere has bir sünnettir. Kadınlar kamet getirmezler. Kamet cemaatın müstehab olan sünnetlerindendir. Kadınlar ve çocuklar bir arana gelerek namaz kılsalar bile kamet gerekmez. Namazlarından bazısı kazaya kalan namazlarını peşipeşine kılabilir. Bulunduğu yerden ayrılmadığı sürece tek kamet yeterli olur.

    Yolcu erkekler de yolculukları sırasında ezan okur, kamet getirirler. Yolcu, ezan okumayabilir. Ancak kamet getirmesi sünnettir.

    Mahalle camiinde yapılan kamet evler için geçerlidir. Evde namaz kılan kişi kamet getirmese de olur. Kamet getirirse daha iyidir.

    kaynak:

    Ezan ve kamet, vakit namazlarında sünnettir. Ezan ve kamet; vaktin değil, namazın sünneti olduğu için, kaza namazı kılarken de ezan ve kamet okumak sünnet kabul edilmiştir. Birden fazla kaza namazı kılınacaksa, meclis aynı olsun, farklı olsun her bir namaz için ayrı ayrı ezan ve kamet getirilmesi daha faziletli görülmüş olmakla birlikte, aynı yerde birden fazla kaza kılacak olduğunda bunların ilkinde bir kere ezan okunup diğerlerinde sadece kametle yetinilmesi de mümkündür. Bir diğer görüşe göre, bir mecliste ne kadar kaza kılınırsa kılınsın bir ezan ve bir kamet yeterli olur. (İlmihal, T.D.V. 1/268)

    kaynak:

    fıkıh kitaplarında ise:

    hazarda(şehirde)ve yolculukta farz namazların eda ve kazasında isterse yalnız başına kılmış olsun,ezan okumak ve kamet getirmek,erkekler için müekket sünnettir.kadınlara mekruhtur.
    bir kaza namazı için hem ezan okunurihem kamet getirilir,geçmiş namzların kazasında aynı mecliste olduğu takdirde,ilkin ezanve kamet okunur.diğerlerinde ezan terkedilebilirsede kameti terketmek mekruhtur.(nurul izah tercümesi-şurunbillali ve ebu zeyd el-şibli)

    kaza namazı için ezan ve ikamet getirilir.çünkü pey.efendimiz sav. harpten dönerken sabaha karşı hz bilali kendilerini sabah namazına kaldırması için nöbetçi bırakarak uyumuşlardı.hz bilalde uyumuştu.güneş doğduktan sonra uyandılar.güneş yükseldikten sonra abdest aldılar.pey.efendimiz hz bilale ezan okumasını emretti.hz bilalde ezan okudu.
    sabah namzının sünnetini kıldılar sonra hz bilal kamet getirdi.pey efendimiz namazı kaza olarak kıldırdı.
    bizim delilimiz ebu yusuf ra peygamberimize isnatla 'peygamberimizin bu dörrekatlı namazı ezan ve kametle kaza ettiğidir.'

    bir kimse birçok namazı bir yerde kaza edecek olsa,ilk kaza namazı için hem ezan hem kamet getirmesi sünnettir.diğer kaza namazları için ezan okumakta muhayyerdir.dilerse her kaza için ezan okurikamet getirir.dilerse bir ezan okur ve her kaza namazı için kametle yetinir.
    yolcunun ezan ve kameti bırakması mekruhtur.çünkü pey.efendimiz;
    'yolculuk yaptığınız vakit ezan okuyun,ikamet getirin.yaşca büyük olanınız imam olsun'buyurmuştur.
    (mülteka tercümesi-ibrahim halebi)

    erkekler yannız başına yahut cemaatle namaza durdukları zaman ikamet yapılır.evde veya kırda kılınacak farz namazları için hem ezan hemde ikamet getirmek daha faziletlidir.yannız ikametlede yetinebilir.fakat ezanla yetinmek mekruhtur.
    (büyük islam ilmihali-ömer nasuhi bilmen)


  4. 07.Ekim.2010, 09:47
    2
    Feseyekfikehumullah



    Aleykum Selam Ve Rahmetullah

    Ezân ve ikâmet hangi hâllerde okunur?

    Beş vaktin farz namazlarında ve Cuma namazının farzında kamet getirilir. Kaza namazında da bu böyledir. Ancak Vitir, Teravih, Bayram, Cenâze ve Nâfile namazlarda kamet getirilmez. Kamet erkeklere has bir sünnettir. Kadınlar kamet getirmezler. Kamet cemaatın müstehab olan sünnetlerindendir. Kadınlar ve çocuklar bir arana gelerek namaz kılsalar bile kamet gerekmez. Namazlarından bazısı kazaya kalan namazlarını peşipeşine kılabilir. Bulunduğu yerden ayrılmadığı sürece tek kamet yeterli olur.

    Yolcu erkekler de yolculukları sırasında ezan okur, kamet getirirler. Yolcu, ezan okumayabilir. Ancak kamet getirmesi sünnettir.

    Mahalle camiinde yapılan kamet evler için geçerlidir. Evde namaz kılan kişi kamet getirmese de olur. Kamet getirirse daha iyidir.

    kaynak:

    Ezan ve kamet, vakit namazlarında sünnettir. Ezan ve kamet; vaktin değil, namazın sünneti olduğu için, kaza namazı kılarken de ezan ve kamet okumak sünnet kabul edilmiştir. Birden fazla kaza namazı kılınacaksa, meclis aynı olsun, farklı olsun her bir namaz için ayrı ayrı ezan ve kamet getirilmesi daha faziletli görülmüş olmakla birlikte, aynı yerde birden fazla kaza kılacak olduğunda bunların ilkinde bir kere ezan okunup diğerlerinde sadece kametle yetinilmesi de mümkündür. Bir diğer görüşe göre, bir mecliste ne kadar kaza kılınırsa kılınsın bir ezan ve bir kamet yeterli olur. (İlmihal, T.D.V. 1/268)

    kaynak:

    fıkıh kitaplarında ise:

    hazarda(şehirde)ve yolculukta farz namazların eda ve kazasında isterse yalnız başına kılmış olsun,ezan okumak ve kamet getirmek,erkekler için müekket sünnettir.kadınlara mekruhtur.
    bir kaza namazı için hem ezan okunurihem kamet getirilir,geçmiş namzların kazasında aynı mecliste olduğu takdirde,ilkin ezanve kamet okunur.diğerlerinde ezan terkedilebilirsede kameti terketmek mekruhtur.(nurul izah tercümesi-şurunbillali ve ebu zeyd el-şibli)

    kaza namazı için ezan ve ikamet getirilir.çünkü pey.efendimiz sav. harpten dönerken sabaha karşı hz bilali kendilerini sabah namazına kaldırması için nöbetçi bırakarak uyumuşlardı.hz bilalde uyumuştu.güneş doğduktan sonra uyandılar.güneş yükseldikten sonra abdest aldılar.pey.efendimiz hz bilale ezan okumasını emretti.hz bilalde ezan okudu.
    sabah namzının sünnetini kıldılar sonra hz bilal kamet getirdi.pey efendimiz namazı kaza olarak kıldırdı.
    bizim delilimiz ebu yusuf ra peygamberimize isnatla 'peygamberimizin bu dörrekatlı namazı ezan ve kametle kaza ettiğidir.'

    bir kimse birçok namazı bir yerde kaza edecek olsa,ilk kaza namazı için hem ezan hem kamet getirmesi sünnettir.diğer kaza namazları için ezan okumakta muhayyerdir.dilerse her kaza için ezan okurikamet getirir.dilerse bir ezan okur ve her kaza namazı için kametle yetinir.
    yolcunun ezan ve kameti bırakması mekruhtur.çünkü pey.efendimiz;
    'yolculuk yaptığınız vakit ezan okuyun,ikamet getirin.yaşca büyük olanınız imam olsun'buyurmuştur.
    (mülteka tercümesi-ibrahim halebi)

    erkekler yannız başına yahut cemaatle namaza durdukları zaman ikamet yapılır.evde veya kırda kılınacak farz namazları için hem ezan hemde ikamet getirmek daha faziletlidir.yannız ikametlede yetinebilir.fakat ezanla yetinmek mekruhtur.
    (büyük islam ilmihali-ömer nasuhi bilmen)


  5. 03.Mayıs.2015, 20:58
    3
    Misafir

    Cevap: --->: vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okum

    Selamun Aleykum

    Açıklamalarınız için Allah razı Olsun.

    Allah'a emanet olunuz.


  6. 03.Mayıs.2015, 20:58
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamun Aleykum

    Açıklamalarınız için Allah razı Olsun.

    Allah'a emanet olunuz.


  7. 20.Mart.2016, 21:03
    4
    Misafir

    Cevap: Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

    Aksam namazımi yatsı ezan ına 10 dakika kala yetişebildim yatsı ezanı okundu hemen yatsı namazını kilabilirmiyim yoksa bir müddet beklemelimiyim cevaplarsaniz sevinirim teşekkür ederim


  8. 20.Mart.2016, 21:03
    4
    Aytulin cava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aytulin cava
    Misafir
    Aksam namazımi yatsı ezan ına 10 dakika kala yetişebildim yatsı ezanı okundu hemen yatsı namazını kilabilirmiyim yoksa bir müddet beklemelimiyim cevaplarsaniz sevinirim teşekkür ederim


  9. 21.Mart.2016, 00:41
    5
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

    Yatsı ezanı okunmaya başladığı anda yatsıyı kılabilirsiniz.


  10. 21.Mart.2016, 00:41
    5
    Moderatör
    Yatsı ezanı okunmaya başladığı anda yatsıyı kılabilirsiniz.


  11. 23.Ocak.2017, 19:12
    6
    Misafir

    Yorum: Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

    Vakit namazının arkasından aynı vaktin kazasını kılarken vakit namazını kıldıktan sonra teslimat ve fatiha okunmadan,aynı vaktin kazasını kıldıktan sonra tesbihat ,dua ve fatiha ile namazımızı bitirebilirmiyiz yoksa vakit namazında ayrı tesbihat ve dua ,kaza namazında ayrı tesbihat ,dua ve fatiha ile mi bitirmeliyiz.


  12. 23.Ocak.2017, 19:12
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Vakit namazının arkasından aynı vaktin kazasını kılarken vakit namazını kıldıktan sonra teslimat ve fatiha okunmadan,aynı vaktin kazasını kıldıktan sonra tesbihat ,dua ve fatiha ile namazımızı bitirebilirmiyiz yoksa vakit namazında ayrı tesbihat ve dua ,kaza namazında ayrı tesbihat ,dua ve fatiha ile mi bitirmeliyiz.


  13. 23.Ocak.2017, 23:02
    7
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,306
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Vakit namazlarının arkasına kaza namazı kılmak istediğimizde yeniden ezan ve kamet okumamız gerekir mi?

    Kazaya kalan namazlar için tesbihat yapmaya gerek yoktur. Normal farzından sonra tesbihatını sünnetlerini bitirdikten sonra bir kamet ederek kaza namazını kılarsın ve tesbihatı yapmana gerek yoktur.


  14. 23.Ocak.2017, 23:02
    7
    Yönetici
    Kazaya kalan namazlar için tesbihat yapmaya gerek yoktur. Normal farzından sonra tesbihatını sünnetlerini bitirdikten sonra bir kamet ederek kaza namazını kılarsın ve tesbihatı yapmana gerek yoktur.





+ Yorum Gönder