Konusunu Oylayın.: Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı?
  1. 08.Eylül.2010, 10:59
    1
    Misafir

    Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı?






    Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı? Mumsema corapsiz olarak,yani ciplak ayakla namaz kilinirmi?tesekkur ederim,,,


  2. 08.Eylül.2010, 12:52
    2
    Şems-i Tebriz
    Genç Sufi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Eylül.2010
    Üye No: 78750
    Mesaj Sayısı: 216
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Mevlanadan....

    --->: Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı?




    Hanefilerde kılınır.Şafiilerde erkekler dilerse kılabilir kadınlarda avret olduğu için kılınmaz.


  3. 08.Eylül.2010, 12:52
    2
    Şems-i Tebriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Genç Sufi



    Hanefilerde kılınır.Şafiilerde erkekler dilerse kılabilir kadınlarda avret olduğu için kılınmaz.


  4. 08.Eylül.2010, 12:59
    3
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,863
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33

    --->: Çorapsız olarak, yani çıplak ayakla namaz kılınırmı?

    Sual:

    Kadın, çıplak ayakla namaz kılabilir mi?
    Cevap:

    Namaz etekliği uzun ise, ayaklar görülmüyorsa, bir mahzuru olmaz. Kadınların el ve yüzlerinden başka her yerleri, bilekleri, sarkan saçları ve ayaklarının altı, namaz için Hanefi’de avrettir. Ellerin üstü avret değildir diyen âlimler de çoktur. Bunlara göre, kadınların bileklerine kadar ellerinin üstü açık kılmaları caiz olur. Ama, kitapların hepsine uymuş olmak için, kadınların elleri örtecek kadar uzun kollu namazlık veya geniş baş örtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları, daha iyi olur. Kadınların ayakları namazda avret değildir diyen âlimler de varsa da, bu âlimler de, namazda örtmesi sünnet, açması mekruhtur dedi. (S. Ebediyye)
    Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır. Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur. Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır.
    Kadının topuk kemiği, bileği veya boynu yahut saçı açık olarak kıldığı namazı sahih olmaz. İnce olup içindeki uzvun şekli veya rengi görünen kumaş, yok demektir. (Umdet-ül-İslam)
    Şafii’de kadının iki elinden ve yüzünden başka her yeri her zaman avrettir.
    Hür kadının, avuç içinden, yüzünden ve ayaklarından başka bütün vücudu, avrettir. Ayaklarına, avret diyenler de oldu. Nur suresindeki, (Kadınlar ayaklarını yere vurarak yürümesinler ki, ayaklarındaki örtülü ziynetlerin sesleri işitilmesin) mealindeki âyet-i kerime, ayakların avret olduğunu göstermektedir. (Halebi-yi kebir)
    Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyen âlimler olmuştur. Bu bakımdan namazda ve namaz dışında, ayakları çorapla örtmeli, ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir
    (Mezahib-i Erbea)
    .



  5. 08.Eylül.2010, 12:59
    3
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥
    Sual:

    Kadın, çıplak ayakla namaz kılabilir mi?
    Cevap:

    Namaz etekliği uzun ise, ayaklar görülmüyorsa, bir mahzuru olmaz. Kadınların el ve yüzlerinden başka her yerleri, bilekleri, sarkan saçları ve ayaklarının altı, namaz için Hanefi’de avrettir. Ellerin üstü avret değildir diyen âlimler de çoktur. Bunlara göre, kadınların bileklerine kadar ellerinin üstü açık kılmaları caiz olur. Ama, kitapların hepsine uymuş olmak için, kadınların elleri örtecek kadar uzun kollu namazlık veya geniş baş örtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları, daha iyi olur. Kadınların ayakları namazda avret değildir diyen âlimler de varsa da, bu âlimler de, namazda örtmesi sünnet, açması mekruhtur dedi. (S. Ebediyye)
    Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır. Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur. Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır.
    Kadının topuk kemiği, bileği veya boynu yahut saçı açık olarak kıldığı namazı sahih olmaz. İnce olup içindeki uzvun şekli veya rengi görünen kumaş, yok demektir. (Umdet-ül-İslam)
    Şafii’de kadının iki elinden ve yüzünden başka her yeri her zaman avrettir.
    Hür kadının, avuç içinden, yüzünden ve ayaklarından başka bütün vücudu, avrettir. Ayaklarına, avret diyenler de oldu. Nur suresindeki, (Kadınlar ayaklarını yere vurarak yürümesinler ki, ayaklarındaki örtülü ziynetlerin sesleri işitilmesin) mealindeki âyet-i kerime, ayakların avret olduğunu göstermektedir. (Halebi-yi kebir)
    Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyen âlimler olmuştur. Bu bakımdan namazda ve namaz dışında, ayakları çorapla örtmeli, ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir
    (Mezahib-i Erbea)
    .






+ Yorum Gönder