Konusunu Oylayın.: Namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?

5 üzerinden 3.75 | Toplam : 4 kişi
Namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?
  1. 31.Ağustos.2010, 14:06
    1
    Misafir

    Namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?






    Namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ? Mumsema Kurban bayramı için kurbanı ortak kesmek istiyorum. Fakat ortak keseceğim kişi namaz kılmıyor.Namaz kılmadığı için namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?


  2. 31.Ağustos.2010, 14:06
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kurban bayramı için kurbanı ortak kesmek istiyorum. Fakat ortak keseceğim kişi namaz kılmıyor.Namaz kılmadığı için namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?


    Benzer Konular

    - Kurban kaç ortak kesilir, şartı mı var?

    - Kurban neden 7 ortak kesilir?

    - Namaz Kılmayan Biri ile Evlilik

    - Namaz kılmayan bir kadının yaptığı yemekler yenir mi? Namaz kılan bir kimse, namaz kılmayan eşiyle b

    - Namaz kılmayan biri ile evlenmek caizmi?

  3. 02.Eylül.2010, 17:16
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: namaz kılmayan biri ile ortak kurban kesilir mi ?




    Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43). "Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60). "Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5). Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" (Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461). Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15). Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur" (Nesâî, Cumâ, 2; Tirmizî, Cuma 7; Ibn Mâce, Ikâme, 93).

    Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir (Ibn Abidîn, Reddül-Muhtâr, Mısır, t.y., I, 326; eş-şürünbülâlî, Merâkıl-Felâh, Mısır 1315, s. 60; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletuh, Dimaşk 1985, I, 503).

    Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi Islâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır

    (Ibn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır t.y., I, 87; eş-şirâzî, el-Muhezzeb, el-Nalebî tab'ı, I, 51; Ibn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire t.y., II, 442-447; ez-Zühaylî, a.g.e., I.503, 504; Krş. et-Tevbe, 9/5; Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26).

    Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder. Hadis-i şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın " (Ebû Davûd, Salât,11; Ibn Mâce, Salât,10; Nesaî, Mevakît, 53) buyurulur. Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. ,

    Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur:

    "şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez. Bunun dışında dilediği kimseyi affeder" (en-Nisâ, 4/48).




    Not)Bu durumda Namaz kılmayan günahkardır
    hemde çok büyük bir günah içerisindedir
    fakat kafir değildir kardeşim.
    Bu kişisel ibadetini yapmadığından dolayıda günahı ancak kendini ilgilendirir
    Namaz kılmayan kurban kesmemeli diye bir kural varmı ?
    Aynı namaz kılmayanın Oruç tutamayacağı gibi bir kaide yokken
    Farzı terk ederek vacibe yönelmek doğru bir davranış değil,ve günahtır
    ama bu yine kendi meselesi Yani Ortak kurbanınıza bir zarar vermez.
    Eğer namaz kılmayan kafir addedilmiş olsaydı ozaman ortak kurban kesemezdiniz.
    Hiç kimse hiç bir kimseye ben namaz kılıyorum benim amelim makbuldur diyemeyeceği
    gibi sen namaz kılmıyorsun amellerin makbul değil cehennemliksin de diyemez
    Birde kimin amelleri kabul olunur kimin ki olunmaz onuda ancak
    Alemlerin Rabbi olan Allah c.c bilir.Rabbim cümlemizi amelleri makbul kullarından kılsın...
    Ve Kurban kesmek gibi bir ibadete canla başla atılan kardeşlerimize
    Rabbim hidayet nasip ederek namazlarını kılanlardan eylesin..
    Bizlerde Namazlarını zayi edenlerden olmayalım İnşaAllah....

    Selam ve dua ile...


  4. 02.Eylül.2010, 17:16
    2
    Silent and lonely rains



    Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43). "Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60). "Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5). Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" (Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461). Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15). Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur" (Nesâî, Cumâ, 2; Tirmizî, Cuma 7; Ibn Mâce, Ikâme, 93).

    Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir (Ibn Abidîn, Reddül-Muhtâr, Mısır, t.y., I, 326; eş-şürünbülâlî, Merâkıl-Felâh, Mısır 1315, s. 60; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletuh, Dimaşk 1985, I, 503).

    Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi Islâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır

    (Ibn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır t.y., I, 87; eş-şirâzî, el-Muhezzeb, el-Nalebî tab'ı, I, 51; Ibn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire t.y., II, 442-447; ez-Zühaylî, a.g.e., I.503, 504; Krş. et-Tevbe, 9/5; Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26).

    Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder. Hadis-i şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın " (Ebû Davûd, Salât,11; Ibn Mâce, Salât,10; Nesaî, Mevakît, 53) buyurulur. Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. ,

    Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur:

    "şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez. Bunun dışında dilediği kimseyi affeder" (en-Nisâ, 4/48).




    Not)Bu durumda Namaz kılmayan günahkardır
    hemde çok büyük bir günah içerisindedir
    fakat kafir değildir kardeşim.
    Bu kişisel ibadetini yapmadığından dolayıda günahı ancak kendini ilgilendirir
    Namaz kılmayan kurban kesmemeli diye bir kural varmı ?
    Aynı namaz kılmayanın Oruç tutamayacağı gibi bir kaide yokken
    Farzı terk ederek vacibe yönelmek doğru bir davranış değil,ve günahtır
    ama bu yine kendi meselesi Yani Ortak kurbanınıza bir zarar vermez.
    Eğer namaz kılmayan kafir addedilmiş olsaydı ozaman ortak kurban kesemezdiniz.
    Hiç kimse hiç bir kimseye ben namaz kılıyorum benim amelim makbuldur diyemeyeceği
    gibi sen namaz kılmıyorsun amellerin makbul değil cehennemliksin de diyemez
    Birde kimin amelleri kabul olunur kimin ki olunmaz onuda ancak
    Alemlerin Rabbi olan Allah c.c bilir.Rabbim cümlemizi amelleri makbul kullarından kılsın...
    Ve Kurban kesmek gibi bir ibadete canla başla atılan kardeşlerimize
    Rabbim hidayet nasip ederek namazlarını kılanlardan eylesin..
    Bizlerde Namazlarını zayi edenlerden olmayalım İnşaAllah....

    Selam ve dua ile...





+ Yorum Gönder