Konusunu Oylayın.: Özel hallerde kadınlara namaz kılmanın haram olduğuna dair ayetler hangileridir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Özel hallerde kadınlara namaz kılmanın haram olduğuna dair ayetler hangileridir
  1. 08.Ağustos.2010, 11:51
    1
    Misafir

    Özel hallerde kadınlara namaz kılmanın haram olduğuna dair ayetler hangileridir






    Özel hallerde kadınlara namaz kılmanın haram olduğuna dair ayetler hangileridir Mumsema meal hafızı bir adam kadınlar adetliyken bile kuran okuyup namaz kılabilirler demiş.kuranda özel hallerde namaz kılmayacaklarına dair bir ayet yok demiş.orda bulunanlardan kimse bişey bile dememişler.yardımcı olursanız çok makbule geçer


  2. 08.Ağustos.2010, 11:51
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    meal hafızı bir adam kadınlar adetliyken bile kuran okuyup namaz kılabilirler demiş.kuranda özel hallerde namaz kılmayacaklarına dair bir ayet yok demiş.orda bulunanlardan kimse bişey bile dememişler.yardımcı olursanız çok makbule geçer


    Benzer Konular

    - Cemaatle namaz kılmanın önemine dair hadis ve ayetler

    - Çalgının haram olduğuna dair ayeti kerimeleri öğrenmek istiyorum

    - Şarkı ve Çalgı Aletlerinin Haram Olduğuna Dair Hadisler

    - Hz. Adem (as)'in ilk insan olduğuna kanıt ayetler hangileridir?

    - Falın haram olduğuna dair kesin bir ayet var mı?

  3. 24.Kasım.2013, 12:36
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: özel hallerde kadınlara namaz kılmanın haram olduğuna dair ayetler hangileridir




    Kadınların Özel hallerinde yapmaları haram olan ibadetler nelerden biride namaz kılmaktır konu hakkında aşağıda bilgi verilmiştir.


    a) Namaz kılmak:Âdetlinin ve loğusanın namaz kılmaları ve secde yapmaları haramdır.

    Namaz ister farz, ister vacip, ister sünnet, ister nafile ve isterse geçmiş bir namazın kazası olsun. Secde de ister Kur'ân-ı Kerîm'deki secde âyetlerinin okunması ve dinlenmesiyle yapılacak olan tilâvet (okuma) secdesi olsun, isterse şükür secdesi olsun. Dolayısıyla âdetlinin ve loğusanın, her nasılsa, okudukları ya da duydukları secde ayetinden ötürü secde yapmaları gerekmez. Çünkü kendilerinde bunun için gerekli olan ehliyet yoktur.Her vaktin, bir başlangıç tekbiri sığacak son anına itibar edilir. İmam Âzam'a göre başlangıç tekbiri (tahrîme) sadece "Allah"demekle olabilir. Dolayısı ile son andan maksat, "Allah"diyebilecek kadar bir zamandır.Yani herhangi bir vakitten bu kadar bir süre kaldığında kadın kan görse o vaktin namazı kendisinden düşer. Yine o kadar bir süre kaldığında kan kesilse, o vaktin namazını kaza etmesi gerekir.Namaz; kadın ister ilk âdet gören, isterse düzgün âdetli olsun, kanın ilk görüldüğü andan itibaren terk edilir. On günü geçmedikçe, âdet günlerinin sayısını aşan kan ile de namaz terk edilir. Yine âdet zamanı gelmeden fakat en az on beş gün temiz kaldıktan sonra gelen kan ile de namazı bırakır. Sonra bunların âdet kanı olmadığı anlaşılırsa bıraktığı namazları kaza eder.Bunun bir istisnası vardır o da; kalan temizlik günleri, âdet günlerine eklendiği takdirde on günü aşacak bir zamanda kan görmesi durumudur. Meselâ, âdet günleri yedi, temizlik günleri yirmi gün olarak yerleşen bir kadın, on beş gün temiz kaldıktan sonra kan görse yirmi güne kadar namazını kılması istenir. Çünkü büyük ihtimalle bu kadın âdet günleri olan yedi günde de kan görecek ve o takdirde kan gördüğü günlerin sayısı on iki gün olmuş olacaktır. Demek ki ilk beş günde gelen kan âdet kanı değildir.



  4. 24.Kasım.2013, 12:36
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Kadınların Özel hallerinde yapmaları haram olan ibadetler nelerden biride namaz kılmaktır konu hakkında aşağıda bilgi verilmiştir.


    a) Namaz kılmak:Âdetlinin ve loğusanın namaz kılmaları ve secde yapmaları haramdır.

    Namaz ister farz, ister vacip, ister sünnet, ister nafile ve isterse geçmiş bir namazın kazası olsun. Secde de ister Kur'ân-ı Kerîm'deki secde âyetlerinin okunması ve dinlenmesiyle yapılacak olan tilâvet (okuma) secdesi olsun, isterse şükür secdesi olsun. Dolayısıyla âdetlinin ve loğusanın, her nasılsa, okudukları ya da duydukları secde ayetinden ötürü secde yapmaları gerekmez. Çünkü kendilerinde bunun için gerekli olan ehliyet yoktur.Her vaktin, bir başlangıç tekbiri sığacak son anına itibar edilir. İmam Âzam'a göre başlangıç tekbiri (tahrîme) sadece "Allah"demekle olabilir. Dolayısı ile son andan maksat, "Allah"diyebilecek kadar bir zamandır.Yani herhangi bir vakitten bu kadar bir süre kaldığında kadın kan görse o vaktin namazı kendisinden düşer. Yine o kadar bir süre kaldığında kan kesilse, o vaktin namazını kaza etmesi gerekir.Namaz; kadın ister ilk âdet gören, isterse düzgün âdetli olsun, kanın ilk görüldüğü andan itibaren terk edilir. On günü geçmedikçe, âdet günlerinin sayısını aşan kan ile de namaz terk edilir. Yine âdet zamanı gelmeden fakat en az on beş gün temiz kaldıktan sonra gelen kan ile de namazı bırakır. Sonra bunların âdet kanı olmadığı anlaşılırsa bıraktığı namazları kaza eder.Bunun bir istisnası vardır o da; kalan temizlik günleri, âdet günlerine eklendiği takdirde on günü aşacak bir zamanda kan görmesi durumudur. Meselâ, âdet günleri yedi, temizlik günleri yirmi gün olarak yerleşen bir kadın, on beş gün temiz kaldıktan sonra kan görse yirmi güne kadar namazını kılması istenir. Çünkü büyük ihtimalle bu kadın âdet günleri olan yedi günde de kan görecek ve o takdirde kan gördüğü günlerin sayısı on iki gün olmuş olacaktır. Demek ki ilk beş günde gelen kan âdet kanı değildir.






+ Yorum Gönder