Konusunu Oylayın.: Maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılınır?

5 üzerinden 4.56 | Toplam : 9 kişi
Maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılınır?
  1. 20.Ocak.2010, 23:46
    1
    Misafir

    Maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılınır?






    Maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılınır? Mumsema maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılınır


  2. 10.Aralık.2012, 02:44
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: maliki mezhebinde namaz nasıl kılınır, sünnet kılınırmı,kılınırsa nasıl kılını




    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır.
    Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır.
    Bunların dışında meselâ, teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da,
    kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.


    Mehmet Paksu

    -------------------

    Maliki'de bazı namaz hükümleri

    Namaza başlarken ağız ile, dil ile niyet etmek, Hanefi’de bid’at, Şafii ve Hanbeli’de sünnet, Maliki’de caizdir. Hanefi’de kalbi tatmin olmayanın dil ile de niyet etmesi caizdir.
    Kıyamda iken, Şafii’de ayaklar bir karış kadar açılır. Diğer üç mezhepte dört parmak kadar açılır.
    Namazda intikal tekbirleri Hanbeli’de vacip, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Namazda Fatiha okumak, Hanefi’de vacip, diğer üç mezhepte farzdır.
    İmamın arkasında Fatiha okumak, Hanefi’de tahrimen mekruh, Şafii’de farzdır. Maliki ve Hanbeli’de, imam yüksek sesle okurken, tahrimen mekruh, sessiz okurken müstehaptır.
    Son teşehhüdde salevat okumak Şafii’de farz, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Vitir namazı İmam-ı a'zama göre vacip, imameyne ve diğer üç mezhebe göre sünnettir.
    Beş vakit namazın farzlarını cemaat ile kılmak, Hanefi, Şafii ve Maliki’de sünnet, Hanbeli’de vaciptir.
    Cuma namazına imamdan başka, Hanefi’de 3, Şafii ve Hanbeli’de 40, Maliki’de 12 erkek yetişir.
    Hanefi âlimlerinin çoğuna göre, tadil-i erkan vacip, imam-ı Ebu Yusuf ve diğer üç mezhebe göre farzdır.
    Hanefi’de seferde iken namazları cem etmek caiz değildir. Maliki’de seferde, hastalıkta, karanlıkla beraber yağmur ve çamur olunca, öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirerek kılmak caizdir. Şafii’de seferde, bu namazları, birleştirip, takdim veya tehir ederek kılmak caizdir. Yağmur yağarken de sadece takdim ederek birleştirmek caizdir. Hanbeli’de ise, seferde, hastalıkta, kadının müstehaza [özürlü] olmasında, idrar ve yel kaçırmak gibi abdesti bozan özürlerde, canından, malından ve namusundan korkanın, maişetine zarar gelecek olanın iki namazı cem edip kılmaları caizdir.
    Şafii ve Hanbeli’de kadının kadına imam olması caiz, Hanefi’de mekruh, Maliki'de sahih değildir.
    Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak üç mezhepte mekruh, Şafii'de sahih değildir.
    Bayram namazı, Hanbeli’de farz-ı kifaye, Hanefi 'de vacip, Şafii ve Maliki'de sünnettir.
    Malikilere göre, namazda ki elin vakarlı bir biçimde salı verilmesi memdubdur. (müstehaptır.) Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir. Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir. Fakat farz namazlarda elleri bağlamak mekruhtur. Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir. el-Hidaye, c.1, s.47, el-Mecmu, c.3, s.311, el-Muğni, c.1, s.473
    alıntı

    -------------------

    Maliki mezhebine göre namazdaki bazı hususları şöyle sıralamak mümkündür:

    - Kuud/teşehhüd için oturmak ve teşehhüd okumak farz değil, sünnettir. - İftitah tekbirini getirirken, elleri kaldırmak-diğer mezhepler gibi- Maliki mezhebinde de sünnettir.

    - İftitah tekbirini sesli almak, imam, cemaat ve tek başına namaz kılan herkes için sünnettir.

    - Farz namazlarda ayakta iken elleri bağlamak mekruhtur, sünnet olan elleri yanlara salmaktır. Nafile namazlarda ise elleri bağlamak caizdir, mekruh değildir.

    - İstiftah duasını(Subhaneke) okumak mekruhtur.

    - Fatihadan önce Euzü - Besmeleyi çekmek mekruhtur.

    - Ayakta dururken, iki ayak arasını -aşırı olmaksızın- açmak menduptur.

    - Zamm-ı surelerin başında besmele çekmek, tam bir sure okumak sünnettir.

    - Secdeye giderken önce elleri sonra dizleri yere koymak sünnettir

    - Gerek ilk ve gerek son teşehhüdde “teverrüken oturmak” sünnettir.

    - Teşehhüd okurken sağ elinin şahadet ve başparmağını toplamak, diğer üç parmağı serbest bırakmak sünnettir.

    - Teşehhüdün başından sonuna kadar şahadet parmağını sağa-sola hareket ettirmek sünnettir..

    - Son teşehhüdde salavat okumak sünnettir. (bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/666-719)

    Sorularla İslamiyet





  3. 10.Aralık.2012, 02:44
    2
    Silent and lonely rains



    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır.
    Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır.
    Bunların dışında meselâ, teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da,
    kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.


    Mehmet Paksu

    -------------------

    Maliki'de bazı namaz hükümleri

    Namaza başlarken ağız ile, dil ile niyet etmek, Hanefi’de bid’at, Şafii ve Hanbeli’de sünnet, Maliki’de caizdir. Hanefi’de kalbi tatmin olmayanın dil ile de niyet etmesi caizdir.
    Kıyamda iken, Şafii’de ayaklar bir karış kadar açılır. Diğer üç mezhepte dört parmak kadar açılır.
    Namazda intikal tekbirleri Hanbeli’de vacip, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Namazda Fatiha okumak, Hanefi’de vacip, diğer üç mezhepte farzdır.
    İmamın arkasında Fatiha okumak, Hanefi’de tahrimen mekruh, Şafii’de farzdır. Maliki ve Hanbeli’de, imam yüksek sesle okurken, tahrimen mekruh, sessiz okurken müstehaptır.
    Son teşehhüdde salevat okumak Şafii’de farz, diğer üç mezhepte sünnettir.
    Vitir namazı İmam-ı a'zama göre vacip, imameyne ve diğer üç mezhebe göre sünnettir.
    Beş vakit namazın farzlarını cemaat ile kılmak, Hanefi, Şafii ve Maliki’de sünnet, Hanbeli’de vaciptir.
    Cuma namazına imamdan başka, Hanefi’de 3, Şafii ve Hanbeli’de 40, Maliki’de 12 erkek yetişir.
    Hanefi âlimlerinin çoğuna göre, tadil-i erkan vacip, imam-ı Ebu Yusuf ve diğer üç mezhebe göre farzdır.
    Hanefi’de seferde iken namazları cem etmek caiz değildir. Maliki’de seferde, hastalıkta, karanlıkla beraber yağmur ve çamur olunca, öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirerek kılmak caizdir. Şafii’de seferde, bu namazları, birleştirip, takdim veya tehir ederek kılmak caizdir. Yağmur yağarken de sadece takdim ederek birleştirmek caizdir. Hanbeli’de ise, seferde, hastalıkta, kadının müstehaza [özürlü] olmasında, idrar ve yel kaçırmak gibi abdesti bozan özürlerde, canından, malından ve namusundan korkanın, maişetine zarar gelecek olanın iki namazı cem edip kılmaları caizdir.
    Şafii ve Hanbeli’de kadının kadına imam olması caiz, Hanefi’de mekruh, Maliki'de sahih değildir.
    Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak üç mezhepte mekruh, Şafii'de sahih değildir.
    Bayram namazı, Hanbeli’de farz-ı kifaye, Hanefi 'de vacip, Şafii ve Maliki'de sünnettir.
    Malikilere göre, namazda ki elin vakarlı bir biçimde salı verilmesi memdubdur. (müstehaptır.) Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir. Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir. Fakat farz namazlarda elleri bağlamak mekruhtur. Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir. el-Hidaye, c.1, s.47, el-Mecmu, c.3, s.311, el-Muğni, c.1, s.473
    alıntı

    -------------------

    Maliki mezhebine göre namazdaki bazı hususları şöyle sıralamak mümkündür:

    - Kuud/teşehhüd için oturmak ve teşehhüd okumak farz değil, sünnettir. - İftitah tekbirini getirirken, elleri kaldırmak-diğer mezhepler gibi- Maliki mezhebinde de sünnettir.

    - İftitah tekbirini sesli almak, imam, cemaat ve tek başına namaz kılan herkes için sünnettir.

    - Farz namazlarda ayakta iken elleri bağlamak mekruhtur, sünnet olan elleri yanlara salmaktır. Nafile namazlarda ise elleri bağlamak caizdir, mekruh değildir.

    - İstiftah duasını(Subhaneke) okumak mekruhtur.

    - Fatihadan önce Euzü - Besmeleyi çekmek mekruhtur.

    - Ayakta dururken, iki ayak arasını -aşırı olmaksızın- açmak menduptur.

    - Zamm-ı surelerin başında besmele çekmek, tam bir sure okumak sünnettir.

    - Secdeye giderken önce elleri sonra dizleri yere koymak sünnettir

    - Gerek ilk ve gerek son teşehhüdde “teverrüken oturmak” sünnettir.

    - Teşehhüd okurken sağ elinin şahadet ve başparmağını toplamak, diğer üç parmağı serbest bırakmak sünnettir.

    - Teşehhüdün başından sonuna kadar şahadet parmağını sağa-sola hareket ettirmek sünnettir..

    - Son teşehhüdde salavat okumak sünnettir. (bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/666-719)

    Sorularla İslamiyet








+ Yorum Gönder