Konusunu Oylayın.: Şafi mezhebinde yatsı namazı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şafi mezhebinde yatsı namazı
  1. 05.Ocak.2010, 20:17
    1
    Misafir

    Şafi mezhebinde yatsı namazı






    Şafi mezhebinde yatsı namazı Mumsema Şafi mezhebinde yatsı namazı hakkında bilgilere ihtiyacım var bana Şafi mezhebinde yatsı namazı hakkında açıklama yapar mısınız ?


  2. 05.Ocak.2010, 20:17
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 07.Ocak.2010, 00:52
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,996
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    --->: şafi mezhebinde yatsı namazı




    Şafiide Yatsı Namazı


    Yatsı namazının vakti, akşamın sona ermesiyle başlar, fecr-i sadık'ın doğuşuna kadar devam eder. Fakat en muhtar görüşe göre, gecenin üçte birinden daha fazla erteîenmemelidir. Fecr-i sadıktan maksat, doğu ufkuna yayılan bir ışıktır; bu ışık güneşin aksetmesiyle meydana gelir. Sonra yavaş yavaş göğe doğru yükselip güneşin doğusuyla tamamlanır. Yatsı namazının başlama, sona erme ve muhtar olan vaktinin delili, vakitleri bildiren hadîsle birlikte bir de şu hadîstir:

    Dikkat edin! Şu muhakkak ki uyku ile namaz kaçırmakta bir tefrit yoktur. Tefrit ancak diğer bir namaz vakti girinceye kadar namazını kılmayan kimse içindir.[20]

    Bu hadîs, bir namaz vaktinin diğer namaz vakti girdiğinde sona erdiğine delâlet eder. Fakat sabah namazı bundan hariçtir. Zira sabah namazının vakti, öğle namazı vaktinin girmesiyle değil, güneşin doğma-sıyla sona erer.

    İşte bunlar, beş vakit namazın vakitleridir. Fakat namazları kasden vaktin sonuna bırakıp da vaktin genişliğini mazeret olarak ileri sürmemek gerekir. Çünkü böyle yapmak, namaz vaktinin çıkmasına sebep olabilir. Hatta bu gevşeklik namazı terketmeye bile sebep olabilir. Sünnet olan, namazları vaktin başlangıcında kılmaktır.

    Hz. Peygamber'e 'Amellerin en efdali hangisidir?' diye sorulduğunda 'Vaktinde kılınan namaz' diye cevap vermiştir.[21]

    Namazın bir kısmı vakti içinde, bir kısmı da vakti dışında kıhnırsa, o namaz, vakti içinde kılınmış sayılır. Aksi takdirde kaza edilmiş bir namaz sayılır. Bunun delili, Hz. Peygamber'in şu hadîsleridir:

    Kim güneş doğmadan sabah namazının bir rekâtına yetişirse, o, sa-bah namazına yetişmiştir. Kim güneş batmadan Önce ikindi na-mazının bir rekâtına yetişirse ikindi namazına yetişmiştir.[22]

    Bir namazın bir rekâtına yetişen kimse, o namaza yetişmiştir.[23]

    [20] Müslim/681, (Ebu Katade'den)
    [21] Buharî/504; Müslim/85
    [22] Buharî/554; Müslim/608
    [23] Buharî/555; Müslim/607


  4. 07.Ocak.2010, 00:52
    2
    Hadimul Müslimin



    Şafiide Yatsı Namazı


    Yatsı namazının vakti, akşamın sona ermesiyle başlar, fecr-i sadık'ın doğuşuna kadar devam eder. Fakat en muhtar görüşe göre, gecenin üçte birinden daha fazla erteîenmemelidir. Fecr-i sadıktan maksat, doğu ufkuna yayılan bir ışıktır; bu ışık güneşin aksetmesiyle meydana gelir. Sonra yavaş yavaş göğe doğru yükselip güneşin doğusuyla tamamlanır. Yatsı namazının başlama, sona erme ve muhtar olan vaktinin delili, vakitleri bildiren hadîsle birlikte bir de şu hadîstir:

    Dikkat edin! Şu muhakkak ki uyku ile namaz kaçırmakta bir tefrit yoktur. Tefrit ancak diğer bir namaz vakti girinceye kadar namazını kılmayan kimse içindir.[20]

    Bu hadîs, bir namaz vaktinin diğer namaz vakti girdiğinde sona erdiğine delâlet eder. Fakat sabah namazı bundan hariçtir. Zira sabah namazının vakti, öğle namazı vaktinin girmesiyle değil, güneşin doğma-sıyla sona erer.

    İşte bunlar, beş vakit namazın vakitleridir. Fakat namazları kasden vaktin sonuna bırakıp da vaktin genişliğini mazeret olarak ileri sürmemek gerekir. Çünkü böyle yapmak, namaz vaktinin çıkmasına sebep olabilir. Hatta bu gevşeklik namazı terketmeye bile sebep olabilir. Sünnet olan, namazları vaktin başlangıcında kılmaktır.

    Hz. Peygamber'e 'Amellerin en efdali hangisidir?' diye sorulduğunda 'Vaktinde kılınan namaz' diye cevap vermiştir.[21]

    Namazın bir kısmı vakti içinde, bir kısmı da vakti dışında kıhnırsa, o namaz, vakti içinde kılınmış sayılır. Aksi takdirde kaza edilmiş bir namaz sayılır. Bunun delili, Hz. Peygamber'in şu hadîsleridir:

    Kim güneş doğmadan sabah namazının bir rekâtına yetişirse, o, sa-bah namazına yetişmiştir. Kim güneş batmadan Önce ikindi na-mazının bir rekâtına yetişirse ikindi namazına yetişmiştir.[22]

    Bir namazın bir rekâtına yetişen kimse, o namaza yetişmiştir.[23]

    [20] Müslim/681, (Ebu Katade'den)
    [21] Buharî/504; Müslim/85
    [22] Buharî/554; Müslim/608
    [23] Buharî/555; Müslim/607


  5. 14.Temmuz.2016, 03:49
    3
    Misafir

    Şafi Mezhebinde Yatsı Namazı

    Selâmun aleykum hocam.Şafi mezhebine mensup birinin yatsı namazında kılınması gereken sünnetin farz namazından önce 2 ve farz namazından sonra da 2 rekaat namaz kılması gerekiyor diye biliyorum.Bu konuda herhangi bir yanlışlık var mı acaba?


  6. 14.Temmuz.2016, 03:49
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selâmun aleykum hocam.Şafi mezhebine mensup birinin yatsı namazında kılınması gereken sünnetin farz namazından önce 2 ve farz namazından sonra da 2 rekaat namaz kılması gerekiyor diye biliyorum.Bu konuda herhangi bir yanlışlık var mı acaba?


  7. 18.Temmuz.2016, 15:58
    4
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,145
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafi mezhebinde yatsı namazı

    Aleykum selam kardeşim.Yatsı namazının farzından önce iki rekat gayri müekked sünnet kılınır. Yatsı namazının farzından sonra da iki rekat kılmak müekked sünnettir.


  8. 18.Temmuz.2016, 15:58
    4
    Yönetici
    Aleykum selam kardeşim.Yatsı namazının farzından önce iki rekat gayri müekked sünnet kılınır. Yatsı namazının farzından sonra da iki rekat kılmak müekked sünnettir.


  9. 26.Nisan.2017, 03:47
    5
    Misafir

    Yorum: Şafi mezhebinde yatsı namazı

    Yaz aylarında yatsı namazının vakti, Şafii mezhebinde 30 dk erken başlıyor. Hanefî olan birisi Şafii imama uyduğunda yatsı namazı sahih olur mu. Saygılar.


  10. 26.Nisan.2017, 03:47
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yaz aylarında yatsı namazının vakti, Şafii mezhebinde 30 dk erken başlıyor. Hanefî olan birisi Şafii imama uyduğunda yatsı namazı sahih olur mu. Saygılar.


  11. 26.Nisan.2017, 16:48
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,145
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafi mezhebinde yatsı namazı

    Eski alimlerimiz vakit tespit edilme durumu bugün kadar kolay tespit edilemediği için ihtilaf etmişlerdir. Ancak artık günümüzde öyle bir ihtilaf söz konusu değildir. Şafii içinde hanefi içinde bütün mezhepler içinde bütün vakitler aynıdır.


  12. 26.Nisan.2017, 16:48
    6
    Yönetici
    Eski alimlerimiz vakit tespit edilme durumu bugün kadar kolay tespit edilemediği için ihtilaf etmişlerdir. Ancak artık günümüzde öyle bir ihtilaf söz konusu değildir. Şafii içinde hanefi içinde bütün mezhepler içinde bütün vakitler aynıdır.





+ Yorum Gönder