Konusunu Oylayın.: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

5 üzerinden 3.60 | Toplam: 5 kişi oyladı.

Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?
  1. 13.Aralık.2012, 14:00
    1
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,571
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?






    Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu? Mumsema Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Kişinin asıl memleketine, doğup büyüdüğü veya evlendiği ya da devamlı olarak kalmak için yerleştiği yere vatan-ı aslî denilmektedir. Aslî vatanında olan kimseye mukîm denilir. Vatan-ı aslî, ancak başka bir vatan-ı aslî ile bozulur. Yani kişinin önceki vatanını terk ederek başka bir memlekete yerleşmesiyle onun vatan-ı aslîsi değişmiş olur. Dolayısıyla böyle bir kimse eski memleketine geçici olarak gittiğinde, on beş günden az kalırsa orada misâfir sayılacağından misâfirlikle ilgili kolaylıklardan yararlanır. Temelli değil de iş icabı veya tayin dolayısıyla başka bir memlekette yaşayan, fakat orada yerleşip kalmak arzusunda olmayan kişi, sonunda asıl memleketine dönmek niyetinde ise, kendi asıl memleketi onun vatan-ı aslîsi olmaya devam eder (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, Mısır 1966, II, 614, 615).

    Bir kimsenin kendi esas memleketinden ayrı olarak, on beş gün veya daha fazla kalmaya niyet ettiği yer vatan-i ikamettir. Dinî görevleri yapma konusunda Vatan-ı İkâmetle Vatan-ı aslî arasında fark yoktur. Yani Vatan-ı İkâmette olan kişi de misafire ait olan dinî kolaylıklardan yararlanamaz (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, II, 614, 615, 616).

    Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar.


  2. 13.Aralık.2012, 14:00
    1
    Moderatör



    Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Kişinin asıl memleketine, doğup büyüdüğü veya evlendiği ya da devamlı olarak kalmak için yerleştiği yere vatan-ı aslî denilmektedir. Aslî vatanında olan kimseye mukîm denilir. Vatan-ı aslî, ancak başka bir vatan-ı aslî ile bozulur. Yani kişinin önceki vatanını terk ederek başka bir memlekete yerleşmesiyle onun vatan-ı aslîsi değişmiş olur. Dolayısıyla böyle bir kimse eski memleketine geçici olarak gittiğinde, on beş günden az kalırsa orada misâfir sayılacağından misâfirlikle ilgili kolaylıklardan yararlanır. Temelli değil de iş icabı veya tayin dolayısıyla başka bir memlekette yaşayan, fakat orada yerleşip kalmak arzusunda olmayan kişi, sonunda asıl memleketine dönmek niyetinde ise, kendi asıl memleketi onun vatan-ı aslîsi olmaya devam eder (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, Mısır 1966, II, 614, 615).

    Bir kimsenin kendi esas memleketinden ayrı olarak, on beş gün veya daha fazla kalmaya niyet ettiği yer vatan-i ikamettir. Dinî görevleri yapma konusunda Vatan-ı İkâmetle Vatan-ı aslî arasında fark yoktur. Yani Vatan-ı İkâmette olan kişi de misafire ait olan dinî kolaylıklardan yararlanamaz (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, II, 614, 615, 616).

    Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar.


    Benzer Konular

    - Bir kimse, ikamet mahallinden vatan-ı aslisine gittiğinde seferi olur mu?

    - Cuma, seferî olan kimseye farz değildir, diyorlar. Seferî olan kimse cuma kılmayacak mı?

    - Ramazan ayında seferi olan kimse nafile oruca niyet etse sonra bu orucu bozsa kaza mı tutar kefaret

    - Bir beldede evi olan kimse orada on beş günden az kalsa seferi olur mu?

    - Seferi Olan Kimse Gittiği Yerde Kurban Kesilirken Kasaba Vekalet Verse Olurmu Açıklarsanız Sevinirim

  3. 27.Kasım.2015, 22:39
    2
    İZGEN
    Bayan Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2015
    Üye No: 107262
    Mesaj Sayısı: 1,146
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12

    Cevap: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?




    seferilik evinden yaşadığı yerden ayrılıp bellli bir kilometreyi aşarsa seferi olur ve namazlarını farzlarını iki rekat olarak kılar birden çok evi varise ve bunların hepsinde aynı ölçüde kalıyorsa seferi sayılmaz


  4. 27.Kasım.2015, 22:39
    2
    Bayan Üye



    seferilik evinden yaşadığı yerden ayrılıp bellli bir kilometreyi aşarsa seferi olur ve namazlarını farzlarını iki rekat olarak kılar birden çok evi varise ve bunların hepsinde aynı ölçüde kalıyorsa seferi sayılmaz


  5. 25.Ağustos.2016, 14:14
    3
    Misafir

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Yazlıkta 15 günden az kalıyorum.Namazları seferi mi kılacağım yoksa normal şekilde mi?


  6. 25.Ağustos.2016, 14:14
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yazlıkta 15 günden az kalıyorum.Namazları seferi mi kılacağım yoksa normal şekilde mi?


  7. 25.Ağustos.2016, 22:24
    4
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Selamun aleykum kardeşim. Bu sorduğun soru yukarıda çok ayrıntılı bir şekilde cevaplanmıştır. Eğer okunursa çok iyi anlaşılmış olur. Bu durumda senin yazlığın da senin asli vatanın sayılır ve seferilikten istifade edemezsin.

    Kısaca hüküm şöyledir:
    Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar.


  8. 25.Ağustos.2016, 22:24
    4
    Yönetici
    Selamun aleykum kardeşim. Bu sorduğun soru yukarıda çok ayrıntılı bir şekilde cevaplanmıştır. Eğer okunursa çok iyi anlaşılmış olur. Bu durumda senin yazlığın da senin asli vatanın sayılır ve seferilikten istifade edemezsin.

    Kısaca hüküm şöyledir:
    Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar.


  9. 29.Aralık.2016, 18:23
    5
    Misafir

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Vatani aslimiz olan sehirden baska bir yerde 500 km uzakta okuyan veya calisan bekar kizim icin ev kiraladim.maddi yonden destek oluyorum.yilda birkac kez gittigimde 15 gune kadar kalmak niyetiyle seferi mi oluyorum kizim memlekete gelirse seferimidir.


  10. 29.Aralık.2016, 18:23
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Vatani aslimiz olan sehirden baska bir yerde 500 km uzakta okuyan veya calisan bekar kizim icin ev kiraladim.maddi yonden destek oluyorum.yilda birkac kez gittigimde 15 gune kadar kalmak niyetiyle seferi mi oluyorum kizim memlekete gelirse seferimidir.


  11. 30.Aralık.2016, 13:23
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Oraya gittiğinde yol boyunca seferi sayılırsın. Oraya vardığında eğer 15 gün ve daha fazla kalmaya niyet edersen seferilik hükmü biter. Kaç gün kalacağın belli olmaz ve karar vermediğin sürece aylarca bile kalsan seferilik hükmü devam eder. Kızın memlekete geldiğinde de aynı hükümler onun içinde geçerlidir.


  12. 30.Aralık.2016, 13:23
    6
    Yönetici
    Oraya gittiğinde yol boyunca seferi sayılırsın. Oraya vardığında eğer 15 gün ve daha fazla kalmaya niyet edersen seferilik hükmü biter. Kaç gün kalacağın belli olmaz ve karar vermediğin sürece aylarca bile kalsan seferilik hükmü devam eder. Kızın memlekete geldiğinde de aynı hükümler onun içinde geçerlidir.


  13. 03.Mayıs.2017, 18:51
    7
    Misafir

    Seferi olma durumu

    İki yerde tapulu mülkünüz varsa, bir mülkünüzden ( devremülk, yazlık, kışlık mülk ) diğer mülkünüze gittiğinizde mesafe aşılmış ise Seferi olma durumunuz nedir. Kaynak belirterek cevap verilirse memn n olurum.


  14. 03.Mayıs.2017, 18:51
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İki yerde tapulu mülkünüz varsa, bir mülkünüzden ( devremülk, yazlık, kışlık mülk ) diğer mülkünüze gittiğinizde mesafe aşılmış ise Seferi olma durumunuz nedir. Kaynak belirterek cevap verilirse memn n olurum.


  15. 04.Mayıs.2017, 01:51
    8
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Bir çok yerde mülkünün olması önemli değildir. Önemli olan nerede ikamet ettiğindir. Peygamber aleyhisselam, Mekke'yi fethettikten sonra Mekke'ye gittiğinde, Mekke'de evi olduğu halde namazlarını seferi olarak kılmıştır.


  16. 04.Mayıs.2017, 01:51
    8
    Yönetici
    Bir çok yerde mülkünün olması önemli değildir. Önemli olan nerede ikamet ettiğindir. Peygamber aleyhisselam, Mekke'yi fethettikten sonra Mekke'ye gittiğinde, Mekke'de evi olduğu halde namazlarını seferi olarak kılmıştır.


  17. 01.Haziran.2017, 01:32
    9
    Misafir

    Seferinin "vatan" meselesi

    Selamın aleykum, "Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar." Bu bilginin kaynağını aciklayabilirmisiniz? Birde bu site hangi kuruluşa ve ya cemiyete ait onu da ogrenmek istiyorum, bu hususta bizi bilgilendirmenizi rica ediyorum. Saygılarımla hayırlı ramazanlar


  18. 01.Haziran.2017, 01:32
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamın aleykum, "Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar." Bu bilginin kaynağını aciklayabilirmisiniz? Birde bu site hangi kuruluşa ve ya cemiyete ait onu da ogrenmek istiyorum, bu hususta bizi bilgilendirmenizi rica ediyorum. Saygılarımla hayırlı ramazanlar


  19. 04.Haziran.2017, 00:16
    10
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,036
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yorum: Birden çok yerde evi olan bir kimse, buralara gittiğinde seferi olur mu?

    Alıntı
    "Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar." Bu bilginin kaynağını aciklayabilirmisiniz?
    Bu bir yorumdur nereden alınmış bilmiyorum
    Asli vatan ile İkamet vatanı hakkında bilgi

    Alıntı
    VATAN-I ASLÎ

    Kişinin asıl memleketi, insanın doğup büyüdüğü veya evlendiği ya da devamlı olarak kalmak için yerleştiği yer. Vatan-ı aslîye; vatan-ı ehlî, vatan-ı karar ve vatan-ı fıtrat da denilmektedir.

    Kendi aslî vatanında olan bir kimseye mukîm denilir. Bu kimse için yolcuya tanınan kolaylıklardan hiç birisi tanınmaz. Mukîm, namazını tam kılar, orucunu tutar, kendisine cuma namazı farz, bayram namazı ve kurban namazı vaciptir.

    Vatan-ı asli, ancak başka bir vatan-ı aslî ile bozulur. Yani kişinin başka bir memlekete yerleşmesiyle onun vatan-ı aslîsi değişmiş olur. Meselâ; bir kimse doğup büyüdüğü yerden çıkar ve başka bir memlekete yerleşir de ömrünü bu yeni yerleştiği yerde geçirmeye niyet ederse, artık yeni yerleştiği yer onun vatan-ı aslîsi olmuş olur. Eski memleketi ise onun için vatan-ı aslî olmaktan çıkar. Dolayısıyla böyle birisi eski memleketine geçici olarak gider de orada on beş günden daha az kalırsa, orada misâfirdir. Misâfire ait olan kolaylıklardan yararlanır.

    Temelli değil de iş icabı veya tayin dolayısıyla başka bir memlekette yaşayan, fakat orada yerleşip kalmak arzusunda olmayan kişi, sonunda asıl memleketine dönmek niyetinde ise, kendi asıl memleketi onun vatan-ı aslîsi olmaya devam eder. (İbn Abidn, Reddü'l-Muhtar Mısır 1966, II /131, 132; Ö. Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm Büyük İslâm İlmihali, s.231. Ayrıca bk. Seferilik, mad).

    ATAN-I İKÂMET

    Bir kimsenin kendi esas memleketinden ayrı olarak, on beş gün veya daha fazla kalmaya niyet ettiği yer. Vatan-i ikâmete; vatan-ı müstear ve vatan-ı hâdis de denilir. Meselâ, Ankaralı birisi İstanbul'a gider ve orada en az on beş gün veya daha fazla kalmaya niyetlenirse, İstanbul bu kişi için "vatan-ı ikâmet" olmuş olur.

    Dinî görevleri yapma konusunda vatan-ı İkâmet ile vatan-ı aslî arasında fark yoktur. Yani vatan-ı ikâmette olan kişi de misafire ait olan dinî kolaylıklardan yararlanamaz.

    Vatan-ı ikâmet, başka bir vatan-ı ikâmetle veya bir vatan-ı aslî ile bozulur. Dolayısıyla; bir memlekette on beş günden fazla kalan bir kimse, kendi memleketine veya yine on beş günden daha fazla kalacağı bir yere gitse ya da kısa da olsa bir yolculuğa çıksa onun eski vatan-ı ikâmeti değişmiş olur. Bu durumda olan kişi o eski vatan-ı ikâmetine tekrar döner de orada on beş günden daha az kalırsa misafirdir. Dinin misafire tanıdığı kolaylıklardan yararlanır. (İbn Abidin, Reddü'l-Muhtar, II /132; Ö. Nasûhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, 231, 232; ayrıca bk. Mukîm mad.)



  20. 04.Haziran.2017, 00:16
    10
    Administrator
    Alıntı
    "Bir kimsenin birden fazla asli vatanı olabilir. Günümüzde imkânı olanların yazlıkları birer vatan-ı aslîdir. Bu itibarla, kişi, kendisine ait bulunan yazlık ve kışlık evinde namazlarını tam kılar. Kişi iş icabı veya durum gereği her iki şehri de asli vatan edinmişse, her iki şehirde de dört rekâtlı farz namazları tam kılar." Bu bilginin kaynağını aciklayabilirmisiniz?
    Bu bir yorumdur nereden alınmış bilmiyorum
    Asli vatan ile İkamet vatanı hakkında bilgi

    Alıntı
    VATAN-I ASLÎ

    Kişinin asıl memleketi, insanın doğup büyüdüğü veya evlendiği ya da devamlı olarak kalmak için yerleştiği yer. Vatan-ı aslîye; vatan-ı ehlî, vatan-ı karar ve vatan-ı fıtrat da denilmektedir.

    Kendi aslî vatanında olan bir kimseye mukîm denilir. Bu kimse için yolcuya tanınan kolaylıklardan hiç birisi tanınmaz. Mukîm, namazını tam kılar, orucunu tutar, kendisine cuma namazı farz, bayram namazı ve kurban namazı vaciptir.

    Vatan-ı asli, ancak başka bir vatan-ı aslî ile bozulur. Yani kişinin başka bir memlekete yerleşmesiyle onun vatan-ı aslîsi değişmiş olur. Meselâ; bir kimse doğup büyüdüğü yerden çıkar ve başka bir memlekete yerleşir de ömrünü bu yeni yerleştiği yerde geçirmeye niyet ederse, artık yeni yerleştiği yer onun vatan-ı aslîsi olmuş olur. Eski memleketi ise onun için vatan-ı aslî olmaktan çıkar. Dolayısıyla böyle birisi eski memleketine geçici olarak gider de orada on beş günden daha az kalırsa, orada misâfirdir. Misâfire ait olan kolaylıklardan yararlanır.

    Temelli değil de iş icabı veya tayin dolayısıyla başka bir memlekette yaşayan, fakat orada yerleşip kalmak arzusunda olmayan kişi, sonunda asıl memleketine dönmek niyetinde ise, kendi asıl memleketi onun vatan-ı aslîsi olmaya devam eder. (İbn Abidn, Reddü'l-Muhtar Mısır 1966, II /131, 132; Ö. Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm Büyük İslâm İlmihali, s.231. Ayrıca bk. Seferilik, mad).

    ATAN-I İKÂMET

    Bir kimsenin kendi esas memleketinden ayrı olarak, on beş gün veya daha fazla kalmaya niyet ettiği yer. Vatan-i ikâmete; vatan-ı müstear ve vatan-ı hâdis de denilir. Meselâ, Ankaralı birisi İstanbul'a gider ve orada en az on beş gün veya daha fazla kalmaya niyetlenirse, İstanbul bu kişi için "vatan-ı ikâmet" olmuş olur.

    Dinî görevleri yapma konusunda vatan-ı İkâmet ile vatan-ı aslî arasında fark yoktur. Yani vatan-ı ikâmette olan kişi de misafire ait olan dinî kolaylıklardan yararlanamaz.

    Vatan-ı ikâmet, başka bir vatan-ı ikâmetle veya bir vatan-ı aslî ile bozulur. Dolayısıyla; bir memlekette on beş günden fazla kalan bir kimse, kendi memleketine veya yine on beş günden daha fazla kalacağı bir yere gitse ya da kısa da olsa bir yolculuğa çıksa onun eski vatan-ı ikâmeti değişmiş olur. Bu durumda olan kişi o eski vatan-ı ikâmetine tekrar döner de orada on beş günden daha az kalırsa misafirdir. Dinin misafire tanıdığı kolaylıklardan yararlanır. (İbn Abidin, Reddü'l-Muhtar, II /132; Ö. Nasûhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, 231, 232; ayrıca bk. Mukîm mad.)






+ Yorum Gönder