Konusunu Oylayın.: Muhsin Nedir? Mühsin olmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Muhsin Nedir? Mühsin olmak
  1. 03.Aralık.2009, 15:01
    1
    Misafir

    Muhsin Nedir? Mühsin olmak






    Muhsin Nedir? Mühsin olmak Mumsema Muhsin Nedir? Mühsin olmak


  2. 03.Aralık.2009, 15:01
    1
    muhsinlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    muhsinlik
    Misafir
  3. 10.Kasım.2013, 11:46
    2
    Ebu Ducane
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2008
    Üye No: 8931
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Muhsin Nedir? Mühsin olmak




    Sözlükte "iyilik eden, iyi davranan, iyi ameller işleyen ve yaptığını iyi yapan kimse" demektir.
    Kur'ân'a göre bir insanın muhsin niteliğini kazanabilmesi için; mümin, Müslüman (Mâide, 5/83-84), muttakî (Âl-i İmrân, 3/134-135; Zâriyât, 51/15-16; Mürselât, 77/43-44), sâlih ameller işleyen (sâlih) (Tevbe, 9/120), hayır ve hasenât sahibi (ahyâr) (Hûd, 11/114-115), inancında, özünde, sözünde, ahlâkında, söz, fiil ve davranışlarında dosdoğru (mustakîm), sabırlı (Hûd, 11/112,115; Yûsuf, 12/90) ve ihlaslı (Hac, 22/37) olması gerekir. Kur'ân'da muhsinler şöyle tanımlanmıştır: "Bunlar, hikmetli kitabın âyetleridir. Muhsinler için yol gösterici ve rahmettir. Muhsinler; namazlarını dosdoğru kılan, zekatlarını veren ve âhirete yakînen (kesin olarak) îmân eden kimselerdir. Onlar Rableri tarafından gösterilen doğru yol üzerindedirler ve onlar kurtuluşa eren kimselerdir." (Lokmân, 31/2-5). Kur'ân yorumcuları muhsinleri; îmân edip sâlih ameller işleyen, Allah'ın emrettiği şeyleri yapıp yasaklarından kaçınan, iyilikleri yapıp kötülükleri terk eden, zulüm ve haramlardan kaçınan, farzları eda eden, yaptığı her işi ve görevi en iyi bir şekilde yapan kimse olarak tanımlamışlardır. Kur'ân'da "muhsin insan", çok övülmüştür: "Allah muhsinleri sever." (Bakara, 2/195), "Kim muhsin olarak, yüzünü / özünü Allah'a teslim ederse, o en sağlam kulpa yapışmıştır..." (Lokmân, 31/22), "Din yönünden muhsin olarak yüzünü / özünü Allah'a teslim eden ve Allah'ı birleyen olarak İbrahim'in dinine uyan insandan daha güzel kim olabilir?" (Nisâ, 4/125) ve "Evet kim muhsin olarak yüzünü / özünü Allah'a teslim ederse" onun mükâfatı Rabb'inin yanındadır. Onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir." (Bakara, 2/112) âyetleri bu gerçeğin ifadesidir. (İ.K.)



  4. 10.Kasım.2013, 11:46
    2
    Devamlı Üye



    Sözlükte "iyilik eden, iyi davranan, iyi ameller işleyen ve yaptığını iyi yapan kimse" demektir.
    Kur'ân'a göre bir insanın muhsin niteliğini kazanabilmesi için; mümin, Müslüman (Mâide, 5/83-84), muttakî (Âl-i İmrân, 3/134-135; Zâriyât, 51/15-16; Mürselât, 77/43-44), sâlih ameller işleyen (sâlih) (Tevbe, 9/120), hayır ve hasenât sahibi (ahyâr) (Hûd, 11/114-115), inancında, özünde, sözünde, ahlâkında, söz, fiil ve davranışlarında dosdoğru (mustakîm), sabırlı (Hûd, 11/112,115; Yûsuf, 12/90) ve ihlaslı (Hac, 22/37) olması gerekir. Kur'ân'da muhsinler şöyle tanımlanmıştır: "Bunlar, hikmetli kitabın âyetleridir. Muhsinler için yol gösterici ve rahmettir. Muhsinler; namazlarını dosdoğru kılan, zekatlarını veren ve âhirete yakînen (kesin olarak) îmân eden kimselerdir. Onlar Rableri tarafından gösterilen doğru yol üzerindedirler ve onlar kurtuluşa eren kimselerdir." (Lokmân, 31/2-5). Kur'ân yorumcuları muhsinleri; îmân edip sâlih ameller işleyen, Allah'ın emrettiği şeyleri yapıp yasaklarından kaçınan, iyilikleri yapıp kötülükleri terk eden, zulüm ve haramlardan kaçınan, farzları eda eden, yaptığı her işi ve görevi en iyi bir şekilde yapan kimse olarak tanımlamışlardır. Kur'ân'da "muhsin insan", çok övülmüştür: "Allah muhsinleri sever." (Bakara, 2/195), "Kim muhsin olarak, yüzünü / özünü Allah'a teslim ederse, o en sağlam kulpa yapışmıştır..." (Lokmân, 31/22), "Din yönünden muhsin olarak yüzünü / özünü Allah'a teslim eden ve Allah'ı birleyen olarak İbrahim'in dinine uyan insandan daha güzel kim olabilir?" (Nisâ, 4/125) ve "Evet kim muhsin olarak yüzünü / özünü Allah'a teslim ederse" onun mükâfatı Rabb'inin yanındadır. Onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir." (Bakara, 2/112) âyetleri bu gerçeğin ifadesidir. (İ.K.)






+ Yorum Gönder