Konusunu Oylayın.: Sevap işleyelim gunahlardan çekinelim cennete gırmek için yardımlaşalım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Sevap işleyelim gunahlardan çekinelim cennete gırmek için yardımlaşalım
  1. 06.Kasım.2009, 05:57
    1
    Misafir

    Sevap işleyelim gunahlardan çekinelim cennete gırmek için yardımlaşalım






    Sevap işleyelim gunahlardan çekinelim cennete gırmek için yardımlaşalım Mumsema 1 selamınaleyküm,şimdi yolda belde orda burdayız agzımızdan kufur cıkarsa o gunah yazılırmı?
    2 sigara gunahmıdır?
    3 cennet cehenneme gırecegımız zaman mahser gunumudur?
    4 cenhenneme girdigimizde ve sonra cenneti görecegizmi?
    5 cennette erkek ıle kadının yasları nasıldır?
    6 askerde sehıt dusenler obur taraftakı hayatları nasıldır?
    7 takma ismim ankebut gunahmıdır?
    8 allaha nasıl yakın olabılırım? hocam bunlara cvp verirsenız cok memnun olucm


  2. 06.Kasım.2009, 05:57
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    1 selamınaleyküm,şimdi yolda belde orda burdayız agzımızdan kufur cıkarsa o gunah yazılırmı?
    2 sigara gunahmıdır?
    3 cennet cehenneme gırecegımız zaman mahser gunumudur?
    4 cenhenneme girdigimizde ve sonra cenneti görecegizmi?
    5 cennette erkek ıle kadının yasları nasıldır?
    6 askerde sehıt dusenler obur taraftakı hayatları nasıldır?
    7 takma ismim ankebut gunahmıdır?
    8 allaha nasıl yakın olabılırım? hocam bunlara cvp verirsenız cok memnun olucm


    Benzer Konular

    - Namazı allah rızası için değil Cennete gitmek için kılıyorum

    - Sadece sevap için namaz kılınır mı

    - Daha çok sevap kazanmak için neler yapmalıyız?

    - Cennete girmek için acı çekmek mi lazım, acı çekmeden cennete girmenin hiç bir yolu yok mudur?

    - Bu devırde tarıkata gırmek gerekırmı ?

  3. 28.Mayıs.2013, 12:53
    2
    Katade
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Nisan.2013
    Üye No: 100895
    Mesaj Sayısı: 648
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: sevap işleyelim. gunahlardan çekinelim. cennete gırmek için yardımlaşalım.




    Sevap işlemek. günahlardan kaçmak cennete gırmek için yardımlaşmak nasıl olur?




    1.Hangi durumda olursa olsun, sövmek caiz değildir. İster kafire, ister zalime farketmez, sövmek çirkin bir hareket olup mümine yakışmaz.

    2.Bu gruba göre, sigaraya haram denemez ama en azından mekruhtur.

    3.İnsanlar, Mahşer Günü kabirlerinden dirilerek Mahşer Yeri'ne mecbûren çırılçıplak gidecekleri, ancak o günün dehşeti ve korkusundan hiç kimsenin çıplaklığın farkını varmayacağı hadiste beyan edilir.[2] Mahşer'de insanların işledikleri amellere dair sorular yöneltileceğine ve amel defterlerinin açılacağına inanılmaktadır. Amel defterine, kulun yaşantısı boyunca Kirâmen Kâtibîn isimli sağ omzunda duran melek tarafından sevapları; sol omzunda görevli melek tarafından da günahları yazılmaktadır.[3] Sevapları fazla gelenler Cennet'le mükâfatlandırılacak, günahları sevaplarından fazla olanlar ise Cehennem'le cezalandırılacaklardır.

    4.Hayır, Cehennemde temelli kalan, kâfirlerdir. Günahı çok Müslümanlar, affa ve şefaate kavuşamazsa, cezası kadar Cehennemde kalacaktır. Bu, yanlış düşünce meal okumanın, Kur’an-ı kerime*kendi görüşüne göre mana vermenin neticesidir.

    Herkes Cehenneme girecek, kimi hiç azap çekmeden çıkacak; kimi az, kimi çok, kimi de sonsuz olarak kalacaktır. Bir âyet-i kerime meali:
    (İçinizde Cehenneme uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbinin kesin hükmüdür. Allah’tan sakınanları oradan kurtarır; zalimleri [kâfirleri] de dizüstü çökmüş olarak orada bırakırız.) [Meryem 71, 72]


    5.Bazı rivayetlerde cennet ehlinin 30 veya 33 yaşında olacağı bildirilmiştir. (bk. Şa’ranî, Muhtasaru Tezkireti’l-Kurtubî, s. 101) Ancak bu yaş ifadesi dünyanın yaşına göre değildir. Yani nasıl ki insan en mükemmel yaş olarak bu dönemde bulunur. Onun gibi insan cennette olması gereken en mükemmel durumda bulunacak demektir. Yoksa oraları buralarla değerlendirmek değildir.

    Hz. Enes’ten yapılan rivayete göre peygamberimiz şöyle buyurdu: “Cennet halkı kıyamet günü Adem’in suretinde, 33 yaşında, bıyıklı, bedenleri kılsız ve karagözlü bir sima halinde haşr edilirler. Sonra cennette bulunan bir ağacın yanına götürülürler ve ondan elbise giyinirler, artık ne elbiseleri eskir ve ne de gençlikleri kaybolur”(Kenzu’l-ummal, h. No: 39383).

    6.Vatanı için şehid olan bir asker eğer müslüman ise şehid hükmündedir ve kul hakkı dışında bütün günahları affolunur. Bu bakımdan namaz borçları da inşallah affolunur.

    Hem dünya hem de âhiret itibariyle şehid sayılan kimselere, şehîd-i kâmil denir. Bunlar muharebede öldürülenler, yahut âsiler, eşkıyalar, anarşistler veya evinde hırsızlar tarafından gadren ve zulmen öldürülen kimselerdir. Bir müslümanın şehîd-i kâmil sayılabilmesi için 6 şart lâzımdır:

    1 - Müslüman olmak.
    2 - Akıllı olmak.
    3 - Bâliğ olmak.
    4 - Cünüp olmamak, hayız ve nifas hâlinde bulunmamak.


    5 - Vurulmanın akabinde hemen ölmüş olmak. Vurulduktan sonra, ölmeden önce, yeyip içer, tedavi görürse, vurulduğu yerden başka tarafa taşınırsa veya üzerinden bir namaz vakti geçecek kadar yaşarsa, kâmil şehidlik kısmından çıkar. Uhrevî şehîd olur.


    6 - Öldürülmüş olmasından dolayı, öldüren kimseye kısas icab etmek. Yani, kasden öldürülmüş olmak. Hatâen öldürülme durumlarında, katile kısas vâcib olmadığı için, maktûl şehîd-i kâmil kısmına girmez. Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer ile Hz. Ali'de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman ise, yıkanmadan gömüldü.

    7. kendi rızanla istiyorsan Ankebut takma ismini dinen söylenmesinde sakınca yoktur

    8.Allaha layık kul olmak haramlardan kaçmakla olur.


  4. 28.Mayıs.2013, 12:53
    2
    Devamlı Üye



    Sevap işlemek. günahlardan kaçmak cennete gırmek için yardımlaşmak nasıl olur?




    1.Hangi durumda olursa olsun, sövmek caiz değildir. İster kafire, ister zalime farketmez, sövmek çirkin bir hareket olup mümine yakışmaz.

    2.Bu gruba göre, sigaraya haram denemez ama en azından mekruhtur.

    3.İnsanlar, Mahşer Günü kabirlerinden dirilerek Mahşer Yeri'ne mecbûren çırılçıplak gidecekleri, ancak o günün dehşeti ve korkusundan hiç kimsenin çıplaklığın farkını varmayacağı hadiste beyan edilir.[2] Mahşer'de insanların işledikleri amellere dair sorular yöneltileceğine ve amel defterlerinin açılacağına inanılmaktadır. Amel defterine, kulun yaşantısı boyunca Kirâmen Kâtibîn isimli sağ omzunda duran melek tarafından sevapları; sol omzunda görevli melek tarafından da günahları yazılmaktadır.[3] Sevapları fazla gelenler Cennet'le mükâfatlandırılacak, günahları sevaplarından fazla olanlar ise Cehennem'le cezalandırılacaklardır.

    4.Hayır, Cehennemde temelli kalan, kâfirlerdir. Günahı çok Müslümanlar, affa ve şefaate kavuşamazsa, cezası kadar Cehennemde kalacaktır. Bu, yanlış düşünce meal okumanın, Kur’an-ı kerime*kendi görüşüne göre mana vermenin neticesidir.

    Herkes Cehenneme girecek, kimi hiç azap çekmeden çıkacak; kimi az, kimi çok, kimi de sonsuz olarak kalacaktır. Bir âyet-i kerime meali:
    (İçinizde Cehenneme uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbinin kesin hükmüdür. Allah’tan sakınanları oradan kurtarır; zalimleri [kâfirleri] de dizüstü çökmüş olarak orada bırakırız.) [Meryem 71, 72]


    5.Bazı rivayetlerde cennet ehlinin 30 veya 33 yaşında olacağı bildirilmiştir. (bk. Şa’ranî, Muhtasaru Tezkireti’l-Kurtubî, s. 101) Ancak bu yaş ifadesi dünyanın yaşına göre değildir. Yani nasıl ki insan en mükemmel yaş olarak bu dönemde bulunur. Onun gibi insan cennette olması gereken en mükemmel durumda bulunacak demektir. Yoksa oraları buralarla değerlendirmek değildir.

    Hz. Enes’ten yapılan rivayete göre peygamberimiz şöyle buyurdu: “Cennet halkı kıyamet günü Adem’in suretinde, 33 yaşında, bıyıklı, bedenleri kılsız ve karagözlü bir sima halinde haşr edilirler. Sonra cennette bulunan bir ağacın yanına götürülürler ve ondan elbise giyinirler, artık ne elbiseleri eskir ve ne de gençlikleri kaybolur”(Kenzu’l-ummal, h. No: 39383).

    6.Vatanı için şehid olan bir asker eğer müslüman ise şehid hükmündedir ve kul hakkı dışında bütün günahları affolunur. Bu bakımdan namaz borçları da inşallah affolunur.

    Hem dünya hem de âhiret itibariyle şehid sayılan kimselere, şehîd-i kâmil denir. Bunlar muharebede öldürülenler, yahut âsiler, eşkıyalar, anarşistler veya evinde hırsızlar tarafından gadren ve zulmen öldürülen kimselerdir. Bir müslümanın şehîd-i kâmil sayılabilmesi için 6 şart lâzımdır:

    1 - Müslüman olmak.
    2 - Akıllı olmak.
    3 - Bâliğ olmak.
    4 - Cünüp olmamak, hayız ve nifas hâlinde bulunmamak.


    5 - Vurulmanın akabinde hemen ölmüş olmak. Vurulduktan sonra, ölmeden önce, yeyip içer, tedavi görürse, vurulduğu yerden başka tarafa taşınırsa veya üzerinden bir namaz vakti geçecek kadar yaşarsa, kâmil şehidlik kısmından çıkar. Uhrevî şehîd olur.


    6 - Öldürülmüş olmasından dolayı, öldüren kimseye kısas icab etmek. Yani, kasden öldürülmüş olmak. Hatâen öldürülme durumlarında, katile kısas vâcib olmadığı için, maktûl şehîd-i kâmil kısmına girmez. Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer ile Hz. Ali'de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman ise, yıkanmadan gömüldü.

    7. kendi rızanla istiyorsan Ankebut takma ismini dinen söylenmesinde sakınca yoktur

    8.Allaha layık kul olmak haramlardan kaçmakla olur.





+ Yorum Gönder