Konusunu Oylayın.: Doktorum kordonlarımı bağlamayı önerdi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Doktorum kordonlarımı bağlamayı önerdi
  1. 29.Ekim.2009, 16:01
    1
    Misafir

    Doktorum kordonlarımı bağlamayı önerdi






    Doktorum kordonlarımı bağlamayı önerdi Mumsema selam ben 1 yıl önce doğum yaptım 16yaşında oğlum 13yaşında kızım 1yaşında ikizlerim var ikizlerime hamileyken sorunlu bir hamilelik geçirdim şekerim çok yükseldi insülün yemek zorunda kaldım.yüksek tansiyonumda var şimdi doktorum kordonlarımı bağlamak istiyor tekrar hamile kalmamın risk olacağını söylüyor ben 38yaşındayım acaba kordonlarımı bağlatmam günah olurmu lüten bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum ALLAHsizden razı olsun


  2. 29.Ekim.2009, 16:01
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selam ben 1 yıl önce doğum yaptım 16yaşında oğlum 13yaşında kızım 1yaşında ikizlerim var ikizlerime hamileyken sorunlu bir hamilelik geçirdim şekerim çok yükseldi insülün yemek zorunda kaldım.yüksek tansiyonumda var şimdi doktorum kordonlarımı bağlamak istiyor tekrar hamile kalmamın risk olacağını söylüyor ben 38yaşındayım acaba kordonlarımı bağlatmam günah olurmu lüten bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum ALLAHsizden razı olsun


    Benzer Konular

    - Rüyamda doktorum bana ay ömrün kaldı dedi

  3. 30.Mayıs.2013, 14:31
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: doktorum kordonlarımı bağlamayı önerdi




    kordon bağlatmak caiz mi
    İslamda kadın ve erkeğin kordon bağlaması caizmidir?

    Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim.”1

    “Sevimli, doğuma müsait kadınlarla evlenin” hadis i şeriflerinden evlilikte esas alınan önemli bir noktayı öğreniyoruz, o da neslin devamını sağlamaktır. Bu meselede dikkat edilmesi gereken husus, neslin üremesini engelleyici tedbirleri baştan almaktır. Yani doğurabilen hanımlarla evlenmektir.

    Her meselede olduğu gibi, bu meselenin de şüphesiz birtakım istisnaları vardır. Bazı şartlarda hadis-i şeriflerde de müsaade edildiği “azl”e, bugünkü tabirle doğum kontrolüne ruhsat verilmektedir.

    Kordonları bağlatmaya, tıbbî deyimiyle “tüplerin bağlanması” meselesine gelince;

    Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları hem dinen, hem tıbben mahzurlu bir metoddur. Birçok yan tesiri vardır. Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir. Bazan anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hallerde kısırlaştırma yapılabilmektedir.

    Meselâ üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir.2

    Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir. Yani ancak zaruret halinde başvurulabilecek bir çaredir. Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez. Çünkü dinin eseslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır. Bunun için böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat etmelidir.

    1 Beyhakî, 7: 81.
    2 İnsan ve Cinsi Hayat, s. 100
    Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar



  4. 30.Mayıs.2013, 14:31
    2
    Moderatör



    kordon bağlatmak caiz mi
    İslamda kadın ve erkeğin kordon bağlaması caizmidir?

    Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim.”1

    “Sevimli, doğuma müsait kadınlarla evlenin” hadis i şeriflerinden evlilikte esas alınan önemli bir noktayı öğreniyoruz, o da neslin devamını sağlamaktır. Bu meselede dikkat edilmesi gereken husus, neslin üremesini engelleyici tedbirleri baştan almaktır. Yani doğurabilen hanımlarla evlenmektir.

    Her meselede olduğu gibi, bu meselenin de şüphesiz birtakım istisnaları vardır. Bazı şartlarda hadis-i şeriflerde de müsaade edildiği “azl”e, bugünkü tabirle doğum kontrolüne ruhsat verilmektedir.

    Kordonları bağlatmaya, tıbbî deyimiyle “tüplerin bağlanması” meselesine gelince;

    Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları hem dinen, hem tıbben mahzurlu bir metoddur. Birçok yan tesiri vardır. Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir. Bazan anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hallerde kısırlaştırma yapılabilmektedir.

    Meselâ üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir.2

    Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir. Yani ancak zaruret halinde başvurulabilecek bir çaredir. Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez. Çünkü dinin eseslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır. Bunun için böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat etmelidir.

    1 Beyhakî, 7: 81.
    2 İnsan ve Cinsi Hayat, s. 100
    Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar






+ Yorum Gönder