Konusunu Oylayın.: Kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır
  1. 29.Ekim.2009, 12:50
    1
    Misafir

    Kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır

  2. 29.Ekim.2009, 15:45
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır




    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır..... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman) Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek


  3. 29.Ekim.2009, 15:45
    2
    Özel Üye



    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır..... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman) Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek


  4. 29.Ekim.2009, 15:50
    3
    İsrâ
    İsrâ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ekim.2009
    Üye No: 59972
    Mesaj Sayısı: 1,575
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Almanya

    --->: kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır

    Kadınlar için vücuttaki tüylerin durumu;

    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)

    sie


  5. 29.Ekim.2009, 15:50
    3
    İsrâ
    Kadınlar için vücuttaki tüylerin durumu;

    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)

    sie


  6. 03.Aralık.2009, 12:34
    4
    Misafir

    --->: kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır

    çok saçma hiç mantıklı değil ALLAH bu kadar sınır koymaz bize çünkü YÜCE ALLAH çok merhametlidir. ALLAH'TAN korkulmaz ancak ALLAH'ın sevgisini kaybetmekten korkulur. ALLAH'A gerçekten inanan bir insan mantıklı gelen herşeye günah diyemez demez!!! bizim görevimiz onun istediği gibi bir kul olmaktır yani iyi dürüst akıllı temiz saygılı sevgili yardımsever ve en önemlisi ona el açıp kalpten inanarak dua etmektir. ama sürekli kendi menfaatimiz için dua değil,YÜCE ALLAH'A inandığımız için onunla içten içe konuşmaktır. müslümanlık bu kadar korkutucu bir din olamaz. ben bunlara inanmıyorum.KURAN'I değiştiren insanlar var kesinlikle. HZ. MUHAMMED bize sadece inancı,temizliği vs öğretmiştir. böyle gereksiz şeyleri söyliceğine hiç inanmıyorum!!!


  7. 03.Aralık.2009, 12:34
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çok saçma hiç mantıklı değil ALLAH bu kadar sınır koymaz bize çünkü YÜCE ALLAH çok merhametlidir. ALLAH'TAN korkulmaz ancak ALLAH'ın sevgisini kaybetmekten korkulur. ALLAH'A gerçekten inanan bir insan mantıklı gelen herşeye günah diyemez demez!!! bizim görevimiz onun istediği gibi bir kul olmaktır yani iyi dürüst akıllı temiz saygılı sevgili yardımsever ve en önemlisi ona el açıp kalpten inanarak dua etmektir. ama sürekli kendi menfaatimiz için dua değil,YÜCE ALLAH'A inandığımız için onunla içten içe konuşmaktır. müslümanlık bu kadar korkutucu bir din olamaz. ben bunlara inanmıyorum.KURAN'I değiştiren insanlar var kesinlikle. HZ. MUHAMMED bize sadece inancı,temizliği vs öğretmiştir. böyle gereksiz şeyleri söyliceğine hiç inanmıyorum!!!


  8. 05.Aralık.2009, 20:52
    5
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,863
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33

    --->: kaş almak degilde kaş kesmek günahmdır

    Alıntı
    çok saçma hiç mantıklı değil ALLAH bu kadar sınır koymaz bize çünkü YÜCE ALLAH çok merhametlidir. ALLAH'TAN korkulmaz ancak ALLAH'ın sevgisini kaybetmekten korkulur. ALLAH'A gerçekten inanan bir insan mantıklı gelen herşeye günah diyemez demez!!! bizim görevimiz onun istediği gibi bir kul olmaktır yani iyi dürüst akıllı temiz saygılı sevgili yardımsever ve en önemlisi ona el açıp kalpten inanarak dua etmektir. ama sürekli kendi menfaatimiz için dua değil,YÜCE ALLAH'A inandığımız için onunla içten içe konuşmaktır. müslümanlık bu kadar korkutucu bir din olamaz. ben bunlara inanmıyorum.KURAN'I değiştiren insanlar var kesinlikle. HZ. MUHAMMED bize sadece inancı,temizliği vs öğretmiştir. böyle gereksiz şeyleri söyliceğine hiç inanmıyorum!!!
    senin onay vermenle olmuyor zaten bunlar.Din konusunda yorum yapma yetisi senin sanılarına göre değil.Birde kalkmış Allah'ın merhametinden bahsediyorsun.Allah'ın ve Rasülü'nün yasakladığı herşeyde bir hikmet vardır.Kaşları alınan hanım haliyle daha güzel olabilir(ki iğrençleşenlerde var) ve dışarıdan dikkat çeker.GÜzel bir hanım hep dikkatleri üzerinde toplar.Ve buda göz zinasını arttırır.Şimdiki zamanda olduğu gibi.Tesettürlüsü(!) tesettürsüzü hepsi güzellik peşinde;(Rabbim bizi her türlü fitneden ve O'nun ve Rasülü'nün emirlerine karşı gelemekten korusun..


  9. 05.Aralık.2009, 20:52
    5
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥
    Alıntı
    çok saçma hiç mantıklı değil ALLAH bu kadar sınır koymaz bize çünkü YÜCE ALLAH çok merhametlidir. ALLAH'TAN korkulmaz ancak ALLAH'ın sevgisini kaybetmekten korkulur. ALLAH'A gerçekten inanan bir insan mantıklı gelen herşeye günah diyemez demez!!! bizim görevimiz onun istediği gibi bir kul olmaktır yani iyi dürüst akıllı temiz saygılı sevgili yardımsever ve en önemlisi ona el açıp kalpten inanarak dua etmektir. ama sürekli kendi menfaatimiz için dua değil,YÜCE ALLAH'A inandığımız için onunla içten içe konuşmaktır. müslümanlık bu kadar korkutucu bir din olamaz. ben bunlara inanmıyorum.KURAN'I değiştiren insanlar var kesinlikle. HZ. MUHAMMED bize sadece inancı,temizliği vs öğretmiştir. böyle gereksiz şeyleri söyliceğine hiç inanmıyorum!!!
    senin onay vermenle olmuyor zaten bunlar.Din konusunda yorum yapma yetisi senin sanılarına göre değil.Birde kalkmış Allah'ın merhametinden bahsediyorsun.Allah'ın ve Rasülü'nün yasakladığı herşeyde bir hikmet vardır.Kaşları alınan hanım haliyle daha güzel olabilir(ki iğrençleşenlerde var) ve dışarıdan dikkat çeker.GÜzel bir hanım hep dikkatleri üzerinde toplar.Ve buda göz zinasını arttırır.Şimdiki zamanda olduğu gibi.Tesettürlüsü(!) tesettürsüzü hepsi güzellik peşinde;(Rabbim bizi her türlü fitneden ve O'nun ve Rasülü'nün emirlerine karşı gelemekten korusun..





+ Yorum Gönder