Konusunu Oylayın.: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır
  1. 11.Ekim.2009, 16:05
    1
    Misafir

    Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır






    Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır Mumsema Lütfen Cevaplar Mısınız


  2. 11.Ekim.2009, 16:05
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 11.Ekim.2009, 22:36
    2
    Sedanur
    Sedanur

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mart.2008
    Üye No: 12019
    Mesaj Sayısı: 1,540
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 20

    --->: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır




    nişanlılık döneminde dini nikah kıyılmasını doğru bulmuyoruz.

    Bina mı yapacaksınız, temeline dikkat ediniz. Çünkü temeldeki yanlışlık çatının sağlamlığıyla düzeltilemez. Zayıf temel, üzerindeki sağlam çatıyı da çökertebilir.
    Okuyucumun sorusu bunu hatırlatıyor bana. Nasıl bir yanlış başlangıç yapmışlar onu arz edeyim.

    Öğretmen kızcağız, yine öğretmen bir delikanlı ile nişanlanmışlar. “Ne âlâ ne güzel.” diyeceksiniz benim gibi. Acele etmeyin sonuna bakın.

    Daha nişanlılık döneminde tutmuşlar bir de hemen dinî nikah yapmışlar. Yani kızcağız, bütün selahiyeti tam tanımadığı nişanlısının eline vermiş.

    Sonra ne mi olmuş? Bakın ne olmuş.

    Nikahı yaptıktan sonra oğlan teklifini yapmış:

    – Sen özel okulda öğretmensin, orayı terk et, benim gibi Milli Eğitim’e geç. Birlikte olmamız daha güzel.

    Kızcağızın cevabı ise kesin hayır olmuş.

    – Milli Eğitim’de ben başım örtülü çalışamam. Burada idare ediyorlar. Dolayısıyla bu isteğine uyamam.

    Ne olmuşsa bundan sonra olmuş. Damat “Sen de başını açarsın”, deyince kıyamet kopmuş.

    Aldıkları bütün eşyalar iade edilmiş, münasebetler kesilmiş. Yani ayrılmışlar.

    Ancak oğlan diretiyormuş:

    – Gerçi eşyalarımı aldım; ama nikahı vermem. Yani boşamam.

    Kızcağızın sorusu şu:

    – Şimdi ne olacak?

    Baştan yapılan yanlışlığın sonunda neler hissedilirse bunda da onlar hissedilecek, aynı üzüntü ve sıkıntı yaşanacaktır.
    Çünkü yanlışlık baştan yapılmış, henüz taraflar biribirlerini tam tanımadan, bütün ihtimalleri konuşup bir sonuca bağlamadan hemen karar vermiş, dinî nikahı yaptırmışlar.

    Defalarca yazdık. Nişanlılık dönemi tarafların biribirlerini tanıma dönemidir. Böyle tanışma döneminde işi hemen sonuca götürüp de dinî nikah yapılmaz. Yapılırsa selahiyet erkeğin eline geçtiğinden, geri dönülmez hale gelinir. Halbuki nişanlılık, dönülmesi mümkün olan bir devre olmalı; bu dönemi taraflar tanışma süreci olarak yaşamalılar.

    Bu muhayyerlik dönemi yaşanmamış, resmisinden çok önce dini nikah yapılmış, sonunda iyice tanışıp da, ben senin özel okuldaki hizmetini uygun bulmuyorum; uygun olanı, benim gibi resmî yerde hizmet etmen, başın açılsa da.. demeye gelince, anlaşamayacaklarını anlamışlar. Anlamışlar; ama iş işten geçmiş, dinî nikahı yapmış, ayrılma imkânını bütünüyle erkeğin eline vermişler. Buna rağmen de ayrılmışlar; ama erkek nikahı vermiyor, yani boşanmıyormuş.
    Şimdi ne olacak? Esas mesele burada.

    Bir defa nikah, kızcağıza verilen zinetleri, mehri ve eşyaları kendi malı yapar, iadeyi gerektirmez. Çünkü nikahla bunlar onun malı olmuştur. Dinî sorumluluğu hisseden taraflar bunun da uhrevi sorumluluğunu hissetmeli, verdiklerini geri almamalılar.
    İkincisi de, erkeğin kadını boşamasıdır. Çünkü nikahı altında birinin, hem maddi hem de manevi sorumlusudur. Bu sorumluluğu sebepsiz yere taşımaya razı olmamalıdır.

    Üçüncüsü bizim temennimiz, bütün bunlara rağmen tarafların ortak noktaları bulmaları; anlaşmayı, temel mefhumlarda birleşmeyi düşünmeleridir. Çünkü meslek birliği vardır. Bu, önemli bir birliktelik olsa gerektir. Biribirlerini anlamaları kolay olacaktır. Acele karar, iki tarafa zarardır.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  4. 11.Ekim.2009, 22:36
    2
    Sedanur



    nişanlılık döneminde dini nikah kıyılmasını doğru bulmuyoruz.

    Bina mı yapacaksınız, temeline dikkat ediniz. Çünkü temeldeki yanlışlık çatının sağlamlığıyla düzeltilemez. Zayıf temel, üzerindeki sağlam çatıyı da çökertebilir.
    Okuyucumun sorusu bunu hatırlatıyor bana. Nasıl bir yanlış başlangıç yapmışlar onu arz edeyim.

    Öğretmen kızcağız, yine öğretmen bir delikanlı ile nişanlanmışlar. “Ne âlâ ne güzel.” diyeceksiniz benim gibi. Acele etmeyin sonuna bakın.

    Daha nişanlılık döneminde tutmuşlar bir de hemen dinî nikah yapmışlar. Yani kızcağız, bütün selahiyeti tam tanımadığı nişanlısının eline vermiş.

    Sonra ne mi olmuş? Bakın ne olmuş.

    Nikahı yaptıktan sonra oğlan teklifini yapmış:

    – Sen özel okulda öğretmensin, orayı terk et, benim gibi Milli Eğitim’e geç. Birlikte olmamız daha güzel.

    Kızcağızın cevabı ise kesin hayır olmuş.

    – Milli Eğitim’de ben başım örtülü çalışamam. Burada idare ediyorlar. Dolayısıyla bu isteğine uyamam.

    Ne olmuşsa bundan sonra olmuş. Damat “Sen de başını açarsın”, deyince kıyamet kopmuş.

    Aldıkları bütün eşyalar iade edilmiş, münasebetler kesilmiş. Yani ayrılmışlar.

    Ancak oğlan diretiyormuş:

    – Gerçi eşyalarımı aldım; ama nikahı vermem. Yani boşamam.

    Kızcağızın sorusu şu:

    – Şimdi ne olacak?

    Baştan yapılan yanlışlığın sonunda neler hissedilirse bunda da onlar hissedilecek, aynı üzüntü ve sıkıntı yaşanacaktır.
    Çünkü yanlışlık baştan yapılmış, henüz taraflar biribirlerini tam tanımadan, bütün ihtimalleri konuşup bir sonuca bağlamadan hemen karar vermiş, dinî nikahı yaptırmışlar.

    Defalarca yazdık. Nişanlılık dönemi tarafların biribirlerini tanıma dönemidir. Böyle tanışma döneminde işi hemen sonuca götürüp de dinî nikah yapılmaz. Yapılırsa selahiyet erkeğin eline geçtiğinden, geri dönülmez hale gelinir. Halbuki nişanlılık, dönülmesi mümkün olan bir devre olmalı; bu dönemi taraflar tanışma süreci olarak yaşamalılar.

    Bu muhayyerlik dönemi yaşanmamış, resmisinden çok önce dini nikah yapılmış, sonunda iyice tanışıp da, ben senin özel okuldaki hizmetini uygun bulmuyorum; uygun olanı, benim gibi resmî yerde hizmet etmen, başın açılsa da.. demeye gelince, anlaşamayacaklarını anlamışlar. Anlamışlar; ama iş işten geçmiş, dinî nikahı yapmış, ayrılma imkânını bütünüyle erkeğin eline vermişler. Buna rağmen de ayrılmışlar; ama erkek nikahı vermiyor, yani boşanmıyormuş.
    Şimdi ne olacak? Esas mesele burada.

    Bir defa nikah, kızcağıza verilen zinetleri, mehri ve eşyaları kendi malı yapar, iadeyi gerektirmez. Çünkü nikahla bunlar onun malı olmuştur. Dinî sorumluluğu hisseden taraflar bunun da uhrevi sorumluluğunu hissetmeli, verdiklerini geri almamalılar.
    İkincisi de, erkeğin kadını boşamasıdır. Çünkü nikahı altında birinin, hem maddi hem de manevi sorumlusudur. Bu sorumluluğu sebepsiz yere taşımaya razı olmamalıdır.

    Üçüncüsü bizim temennimiz, bütün bunlara rağmen tarafların ortak noktaları bulmaları; anlaşmayı, temel mefhumlarda birleşmeyi düşünmeleridir. Çünkü meslek birliği vardır. Bu, önemli bir birliktelik olsa gerektir. Biribirlerini anlamaları kolay olacaktır. Acele karar, iki tarafa zarardır.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  5. 11.Ekim.2009, 22:55
    3
    mızrap
    Kırık Mızrap

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Eylül.2009
    Üye No: 55818
    Mesaj Sayısı: 229
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: İzmir

    --->: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır

    Allah razı olsun hocam benimde merak ettiğim konulardan biriydi bilgilendirdiniz.


  6. 11.Ekim.2009, 22:55
    3
    Kırık Mızrap
    Allah razı olsun hocam benimde merak ettiğim konulardan biriydi bilgilendirdiniz.


  7. 11.Ekim.2009, 22:56
    4
    rönesans
    üçüncü göz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ağustos.2009
    Üye No: 51313
    Mesaj Sayısı: 541
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8

    --->: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır

    Önce resmi nikah sonra dini nikah kadın mağdur olmasın .


  8. 11.Ekim.2009, 22:56
    4
    rönesans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    üçüncü göz
    Önce resmi nikah sonra dini nikah kadın mağdur olmasın .


  9. 27.Ocak.2010, 17:52
    5
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır

    Birbirlerine daha çok yaklaşıp nefsinin isteği için nikahı alet edenleri Allah'a havale ediyorum.


  10. 27.Ocak.2010, 17:52
    5
    Özel Üye
    Birbirlerine daha çok yaklaşıp nefsinin isteği için nikahı alet edenleri Allah'a havale ediyorum.


  11. 27.Ocak.2010, 18:00
    6
    rönesans
    üçüncü göz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ağustos.2009
    Üye No: 51313
    Mesaj Sayısı: 541
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8

    --->: Nişanlılık Döneminde Imam Nikahı şart Mıdır

    Birbirlerine daha çok yaklaşıp nefsinin isteği için nikahı alet edenleri Allah'a havale ediyorum.imamhatipli üyeden ( Alıntı)



    işte budur her şeyin yolu & yordamı var tşk. imamhatipli 42


  12. 27.Ocak.2010, 18:00
    6
    rönesans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    üçüncü göz
    Birbirlerine daha çok yaklaşıp nefsinin isteği için nikahı alet edenleri Allah'a havale ediyorum.imamhatipli üyeden ( Alıntı)



    işte budur her şeyin yolu & yordamı var tşk. imamhatipli 42





+ Yorum Gönder